2005-11-15, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
De som kontrollerar oss givetvis. Ingenting finns som de inte vill ska finnas.

Gissningsvis ZOG/NWO/Illuminati?
2005-11-15, 16:58
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeztroo
Gissningsvis ZOG/NWO/Illuminati?
Eller liknande.
2005-11-15, 17:02
Medlem
DanSnows avatar
Charlie:

Har du overklighetskänslor? Dvs känns det som om verkligheten inte "är på riktigt" eller att du själv inte finns eller att allt är som en dröm?
2005-11-15, 17:05
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSnow
Charlie:

Har du overklighetskänslor? Dvs känns det som om verkligheten inte "är på riktigt" eller att du själv inte finns eller att allt är som en dröm?
Då och då. Mest när jag är på ställen som jag inte känner igen helt och hållet.
2005-11-15, 17:08
Medlem
DanSnows avatar
Citat:
Då och då. Mest när jag är på ställen som jag inte känner igen helt och hållet.

Det kan ju vara ett tecken på att man har ångest eller panikångest isåfall. Jag tror inte någon här vill ställa diagnos via Internet men om du tror att det kan vara så att dom flesta av dina symptom orsakas av överdriven oro eller rädsla rekommenderar jag starkt att du tar kontakt med en psykolog som sysslar med kognitiv beteendeterapi. Om du fortfarande går på gymnasiet är det bara att ringa BUP och be om en tid. Dom kommer definitivt inte tycka du är knäpp, galen, pinsam eller något sådant - även om du tror det.
2005-11-15, 17:10
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanSnow
Det kan ju vara ett tecken på att man har ångest eller panikångest isåfall. Jag tror inte någon här vill ställa diagnos via Internet men om du tror att det kan vara så att dom flesta av dina symptom orsakas av överdriven oro eller rädsla rekommenderar jag starkt att du tar kontakt med en psykolog som sysslar med kognitiv beteendeterapi. Om du fortfarande går på gymnasiet är det bara att ringa BUP och be om en tid. Dom kommer definitivt inte tycka du är knäpp, galen, pinsam eller något sådant - även om du tror det.
Jag ringde till 112 igår, och de tog mig inte på allvar. Så nu är jag livrädd för att ringa någon igen. Jag har ju fått det bekräftat att man faktiskt inte blir tagen på allvar.. Det kommer kräva mycket för att jag ska orka ringa igen.
2005-11-15, 17:23
Medlem
DanSnows avatar
Citat:
Jag ringde till 112 igår, och de tog mig inte på allvar. Så nu är jag livrädd för att ringa någon igen. Jag har ju fått det bekräftat att man faktiskt inte blir tagen på allvar.. Det kommer kräva mycket för att jag ska orka ringa igen.

Ajdå, vad jobbigt. Var det verkligen en psykolog du fick prata med? Att prata med nån som inte har utbildning för att ta hand om ens problem kan ju vara värre än att inte prata med någon alls.
2005-11-15, 18:37
Medlem
Med reservation för att jg bara hann läsa första halvan av tråden (måste iväg straxt) och inte vet om någon redan postat detta. Jag tror mig ha läst att någonstans du bor på norra sidan av Stockholm. Behöver man akutpsykvård och tillhör upptagningsområdet jag nämner nedan finns det ett mobilt akutteam som kan åka hem till en person om det finns behov av det eller ringa upp personen. Då kan alltså någon annan ringa upp och be om hjälp för din räkning. Hoppas numret fortfarande stämmer (min vårdguide är från 2004/2005):

Norra Akutenhetem - NoA
Danderyd, Täby, Vallentuna, Vaxholm, Österåker
Dygnet runt: 08-58754410

Edit efter närmare eftertanke: Det var ett par år sedan jag kom i indirekt kontakt med Danderyds mobilteam, så det kan hända att de har ändrat arbetssätt. Läkarna och sköterskorna som arbetade med att komma hem till människor, bedöma behov av eventuell inläggning osv var mycket tillmötesgående och hjälpsamma hur som helst.

Edit igen: Alltså, det där med inläggning kanske inte är aktuellt alls i ditt fall, det har jag ingen aning om, men det var det i fallet jag var involverad i.
2005-11-15, 18:44
Medlem
FetFulElaks avatar
Är du säker på att vi vill dig väl? Att vi inte är onda (jag är det)? Jag har LITE svårt att ta dig på allvar, mår du så dåligt som du påstår så hade du inte haft kraft att sitta vid datorn och "chatta". Riktiga sjukdomstillstånd är aldrig avledningsbara, vilket ditt "tillstånd" helt klart är... Jag tror du lider av vanlig tonårströtthet bara. Det löser sig med åldern..
2005-11-15, 19:46
Medlem
Lost dreamers avatar
Det verkar normalt att vilja ta livet av sig i tonåren, iaf de flesta jag känner har avrit i närheten; eller så ..
Det är en fas av livet, liksom tider av galenskap.
Det är dem som är permanent galna, man klassar som psykiskt störda och så.
Tusan; alla har ju kriser, ge flickan en chans..
2005-11-15, 20:22
Medlem
derangeds avatar
Prova att lämna nätet nån gång och gå ut i det riktiga livet, efter ett tag ter det sig antagligen något mindre skrämmande.
2005-11-15, 20:36
Det behöver inte alls vara paronoid schizofreni!

Jag har ett par gånger flippat ur helt, typ trott att jag varit förföljd av polisen, gansters m.m. Men det har lugnat ner sig efter ett par dagar. Började när jag var 14 år (är 25 idag), och det har gått upp o ner. Alla kan vi hamna i ganska djupa svackor då o då!

Har ätit bl.a Haldol, Nozinan, Zyprexa, Risperdal, Zeldox & Abilify mot min paranoia. det hjälper iof. en del. Men jag tar de inte numera.

Mitt råd till CharlieR, är fortfarande (det är hemskt att de inte tog dig på allvar när du ringde 112), att ta det lugnt, sök kontakt, eventuellt med någon psykiatri-mottagning. Visst det kan vara långa köeer, tyvärr...

Men det finns t.ex en kvinna (som har typ följt efter mig i ca 2 år). Hon ringer ambulansen så fort hon har klämt tummen typ... Hon är en riktig knäppskalle, rent ut sagt! Ringer mig så fort minsta den lilla medicinska förändring sker, då hon vet att jag är ganska kunnig inom medicin.

Den uppfattningen har jag inte fått av dig, du verkar kunna behärska dig, och kunna klara av situationen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in