Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag håller på att bli fullkomligt vansinnig. Förstår inte. Idag insåg jag att matematiken är en lögn. Tidigare har jag insett att naturvetenskapen är en lögn. Ingenting är sanning och ingenting existerar. Jag är rädd för ytor som kan gömma kameror. Jag är rädd för människor som finns i min omgivning. Då jag är i skogen och joggar så är jag misstänksam mot de andra joggarna. Jag tror att de övervakar mig. När någon ringer från ett nummer jag inte känner igen är jag rädd för att svara. Jag slänger post innan jag öppnat den. Jag har börjat tveka på andra människors existens, och på senare tid har jag insett att jag ibland låter bli att ge svar på tal då jag är osäker på ifall tilltalet var äkta eller någonting jag tänkt själv. Då jag pratar med en person kan jag helt plötsligt få för mig att jag pratar med mig själv och bli livrädd. Jag har persiennerna nere, dörrarna stängda och gardinerna fördragna. På detta har jag tappat tron på livet.
Det är svårt att förklara. Förstår ni?
Om du har dessa problem tror jag lumpen inte är något för dig. Speciellt inte de längsta, tuffaste, och de med hårdast krav.
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag ska mönstra nästa år (eller antagningsprova som det så fint heter för oss tjejer), och har kollat omkring lite på lumpen.nu. (...) i synnerhet vilka som är längst, tuffast och har högst krav.
Fan, ska man göra det alls så ska det ju vara svårt!
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=266221
Jag undvek själv lumpen pga psykisk instabilitet och det är nog ingen lyckad idé att ge sig in i något sådant om du känner så där. Då gör du nog sig själv en otjänst. Är man psykiskt instabil är nog militären inte rätt plats. Men det är bara vad jag tror, har ju själv inte gjort lumpen. Men redan på mönstringen kände jag att mina psykiska besvär gjorde hela saken omöjlig.
Om du ska göra lumpen så bör du nog först komma till rätta med dina psykiska besvär, annars kommer det bli en katastrof för dig tror jag. Hur du ska komma till rätta med problemen har jag ingen aning om, men gör det innan du ger dig in i stora, långa framtidsprojekt. Jag har gjort det och sen "kraschat", så det utfärdar jag en varning på. Stora, långa, tuffa projekt kräver någorlunda psykisk stabilitet enligt min erfarenhet. Om du vill göra lumpen gör det när du blivit stabil igen. (om lumpen finns kvar, blir svårare och svårare ta sig in där nu...knappt några gör lumpen längre och ännu färre väntas det bli då försvaret i princip ska läggas ned)