Ok Challe jag ska ta detta så kortfattat jag kan. . Nu känner inte jag mig övervakad av staten men jag har haft mina beskärda problem som jag brottas med. Jag har haft en sådan jävlig barndom att folk förstår inte oavsett hur mycket dom än säger att dom fattar.
Ring psykakuten och begär tid för samtal och ta med dig Chigaran som jag vet är en jävligt bra person och bara sitt där. Du behöver inte ens prata om du inte vill, allt har sin tid och plats.
Kostar 140 i nybesök därefter 70 kronor och jag kan villigt säga att det har hjälpt mig något enormt. Jag är lugnare och sover bättre och har inte samma kraftiga mardrömmar och dödsångest längre.
Ta ett papper och skriv + och - och katalogisera vad som är
bra med att kontakta psyk och få hjälp respektive vad som är
dåligt med att kontakta psyk. Observera att det ska vara riktiga dåliga saker och inte vad du tror.
Du har allt att vinna och inget att förlora på att söka hjälp, du kommer att finna dig själv och bli kvitt dina demoner som förstör. Du kommer att få hjälp via psyk och du kommer att må bättre efter ett tag och jag lovar att dom inte är ute för att kartlägga ditt liv eller att förstöra för dig.
Alternativt kan du prova meditation och avslappningsövningar samt ut och gå långa promenader i skogen eller till närmsta sjö och bara andas och försök att tänka logiskt.
LYCKA TILL!