Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-15, 02:25
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganska
Då challe nu ska försöka sova så kan vi gå över till mina problem: Jag tror att hela världen vill döda mig och jag har redan börjar införskaffa vapen för att kunnda attackera. Attack är ju bästa försvaret, men men. Ni förstår inte, dom tittar på mig konstigt i busskön, dom lägger ner saker i sina väskor i butikerna. Dom tänker snart avrätta mig. Jag hade tänkt att börja döda alla på min skola, för att sedan ta över vita huset och släppa atombomber över hela världen.

Tror ni att jag behöver uppsöka hjälp?

Russkigbuss tycker nog att det är säkrast. Jag kan inte ha på mitt samvete att du gör något dumt om jag säger att jag inte tror på dig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Vad fan.. Vad har det för betydelse?

Skulle inte du sova?
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Lite lustigt, man läser ett inlägg, trycker på refresh och läser nästa - De bara poppar upp nya hela tiden.

CharlieR du har inte läst någon bok av Foucault eller Nietzche eller nåt sånt? Det kan jag iallafall relatera till.
Bannlyst
Jag har läst igen första och sista sidan och snabbögglat igenom reste.

Jag vill ditt bästa och förstår verkligen att du behöver proffessionell hjälp.

Kanske ett steg vore att tala om för någon du litar på hur det är och därefter tillsammans hjälpas åt tillsammans hur du skall gå tillväga i nästa steg?.........Ni kanske kommer fram till vad som är bäst för dig tillsamman, det vet ni ju inte?........eller så vet kanske kompisen någonting som tar dig till steg 2.
Han kanske (låt säga) har en morbror som känner en psykiatriker eller något, vem vet?

Jag önskar dig allt väl och hoppas att det löser sig för dig.
2005-11-15, 02:27
Medlem
Lukesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nå, VET du att det ligger till så som du tror?

Är det helt omöjligt att någon som mår dåligt väljer att ventilera detta på ett forum?

Kan DU ta på dej ansvaret!

Resten av din kommentar är betydligt bättre och håller en nivå som man kan acceptera på ett forum som det här.

Men att driva med folk som mår dåligt är väl väldigt sällan något som hjälper den personen.

Då tar jag hellre risken att bli bortgjord om det visar sej vara falskt, än att sitta där med vetskapen om att mina låtsastuffa skämtkommentarer kanske var det som drev en annan människa till att göra något väldigt olyckligt.
Okej, jag tar på mig det ansvaret då, om CharlieR tar på sig ansvaret för alla sina tidigare, som jag nämnde, "ropa-på-vargen"-inlägg. Du har väl som moderator följt dem tidigare, kan jag tänka. Då är det väl inte så konstigt att en stor del av inläggen här blir som de blir?
2005-11-15, 02:27
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Slick
Jag har läst igen första och sista sidan och snabbögglat igenom reste.

Jag vill ditt bästa och förstår verkligen att du behöver proffessionell hjälp.

Kanske ett steg vore att tala om för någon du litar på hur det är och därefter tillsammans hjälpas åt tillsammans hur du skall gå tillväga i nästa steg?.........Ni kanske kommer fram till vad som är bäst för dig tillsamman, det vet ni ju inte?........eller så vet kanske kompisen någonting som tar dig till steg 2.
Han kanske (låt säga) har en morbror som känner en psykiatriker eller något, vem vet?

Jag önskar dig allt väl och hoppas att det löser sig för dig.
Tack. Men jag har inga vänner.
2005-11-15, 02:29
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Lite lustigt, man läser ett inlägg, trycker på refresh och läser nästa - De bara poppar upp nya hela tiden.

CharlieR du har inte läst någon bok av Foucault eller Nietzche eller nåt sånt? Det kan jag iallafall relatera till.
Jo. Vetandets arkeologi och Så talade Zarathustra..
Medlem
amfolyts avatar
CharlieR, detta låter faktiskt löjligt. Du påstår att du ringt 112 men fått ett svar där dem refuserade dig hjälp. Antagligen har tanten som du (om du nu ringde) pratade med hört det mesta redan, om du skulle ringt skulle inte det vara ett svar jag någonsin kan tänka mig att du fått, personalen på larmcentralen är rutinerade.

Det du lider av är förmodligen att du kräver uppmärksamhet, en kväll som denna är du lite uttråkad och tänker att "Fan, dags att dra igång nåt på FB".

Det mesta jag sett av dig har varit saker som handlar just om dig, om dina problem, om dina erfarenheter osv.
Jag slutar aldrig förvånas över alla de ton med livserfarenhet du verkar plockat på dig under 17 år.

Jag vill påstå att du tror att du är mycket mognare än vad du är, alternativt försöker få dig att framstå som mer mogen än vad du är, det irriterar mig väldigt mycket då det visar på ganska stor avsaknad av ansvar.
Nu menar jag inte att mognad är samma sak som ansvar, men din ansvarslöshet speglar direkt av sig i omognad, du har bara ansvar för din egen kropp och dig själv, detta ansvaret övergår till en egoism, eftersom det är det enda du har att bry dig om.
Om du skulle dela med dig av din livserfarenhet här på forumet och någon tar del av det och råkar illa ut, vems fel är det då?
Om någon just nu sitter å ringer sjukhus så att dem skickar en ambulans hem till dig, vad säger du då?
Klämmer du ut ett "Nej, det var inte så illa.", medans någon annan får ta ansvaret? Vem ligger ansvaret på, den som ringde eller den som behövde hjälp? Det är ditt ansvar, det är du som har skrivit om dina probs på ett forum och någon har valt att hjälpa dig. Om det visar sig att du ljuger så skulle man kunna se det som att du försöker hjälpa staten att tjäna pengar genom att låtsas vara sjuk så att någon ringer ambulansen, sedan visar det sig att du inte var sjuk alls och att ambulansen får åka hem igen, den som får betala utryckningen då blir antagligen personen som ringde ambulansen. Är inte det bedrägeri?

I slutändan tror jag att naturvetenskapen vinner, "survival of the fittest", som det heter.
Ifall allt du säger nu stämmer, grejjen med att du behöver hjälp men ej söker den, så har det naturliga urvalet snart gjort sitt jobb och låtit brister försvinna. Om det inte stämmer så antar jag att detta inte är den enda rövarhistorian du dragit, då kommer det antagligen sänka dig till sist också.

Båda dessa fallen är de enda just nu möjliga, det tredje alternativet är att allt du säger är sant och att du får hjälp så fort som möjligt. Då är ju det bra för dig.

Den där texten blev säkert felskriven här å där, men that's life...
Medlem
Bensos avatar
Detta är faktiskt lite underhållande på ett sätt
om man nu ska vara ärlig.

på ett sätt tog jag dig allvarligt, men sedan. Jadu, gosh säger jag bara.
Du skriver i sömnen nu eller?

Budskapet fick du nog ut, prata med någon. Annars låt det vara. Detta hjälper ju inte för 5 öre, det vet du ju själv.
Medlem
Citat:
Vad fan.. Vad har det för betydelse?
Ingen alls du brukar byta avatarer.
Skit i det.
Fokusera på att du är medveten om problemet med dina tankar.
Man är inte galen när man vet att man har problem.
Riktiga galningar vet inte om sina problem
2005-11-15, 02:30
Medlem
Citat:
Jo. Vetandets arkeologi och Så talade Zarathustra..

Man ska markera titlar, antingen med kursiv stil eller med citattecken...
2005-11-15, 02:31
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukester
Okej, jag tar på mig det ansvaret då, om CharlieR tar på sig ansvaret för alla sina tidigare, som jag nämnde, "ropa-på-vargen"-inlägg. Du har väl som moderator följt dem tidigare, kan jag tänka. Då är det väl inte så konstigt att en stor del av inläggen här blir som de blir?

Jag är inte psykolog, och jag modererar inte i det här forumet.

Men, är det verkligen en tävling det här?

Måste man vara tuffast, mest cynisk och tro det sämsta om alla?

Jag tycker att i just det här forumet - psykologi - så skall man få vara ifred från alla lustigkurrar och låtsastuffa inlägg. Oavsett vad man skrivit i andra forum.

Kort sagt: Skriv om man har något väsentligt att tillägga, vill eller kan hjälpa - eller håll käften.

Tänk på att det alltid finns en människa där bakom nicket. Det är verkliga personer vi hanterar här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in