2005-11-15, 02:10
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det vill jag inte prata om. Vilka som är Övervakarna alltså.

De skrattade åt mig då jag sa att vetenskapen är en myt och att de är hjärntvättade. Sedan började alla släppa pennor för att bevisa gravitationen.

Pja, har du seriösa bekymmer med detta är mitt råd att du imorgon kollar telefonkatalogen och börjar ringa runt till privatpraktiserande psykiatriker. Telefontider varierar men börja ringa runt 08.00

Har du tur kan du få hjälp inom en/två veckor, vilket sannolikt innebär lite lugnande medicin. Det verkar rätt mysko måste jag medge - Övervakare och d.y.l. torde ju peka mot någon form av psykos, men samtidigt brukar psykotiska ganska snabbt bli upptäckta av omgivningen. Dessutom brukar man kunna snappa upp unga psykoser tidigt genom att de ganska snabbt isolerar sig från social kontakt.
2005-11-15, 02:11
Medlem
occasuss avatar
Är inte du kristen Charlie? Är det inte i stunder som denna som tron kan hjälpa en?

Eller det kanske du inte är?
2005-11-15, 02:12
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Pja, har du seriösa bekymmer med detta är mitt råd att du imorgon kollar telefonkatalogen och börjar ringa runt till privatpraktiserande psykiatriker. Telefontider varierar men börja ringa runt 08.00

Har du tur kan du få hjälp inom en/två veckor, vilket sannolikt innebär lite lugnande medicin. Det verkar rätt mysko måste jag medge - Övervakare och d.y.l. torde ju peka mot någon form av psykos, men samtidigt brukar psykotiska ganska snabbt bli upptäckta av omgivningen. Dessutom brukar man kunna snappa upp unga psykoser tidigt genom att de ganska snabbt isolerar sig från social kontakt.
Men jag måste ju hålla skenet uppe. Ifall jag slutar gå ut och så så inser de ju att jag förstår att de är ute efter mig.
2005-11-15, 02:13
Medlem
Citat:
Men samtidigt så tror jag ju att jag har rätt och att alla andra är tokiga.
Det är svårt, jag har aldrig haft riktig paranoia bara ångestattacker och något socialfobi liknande. Så jag är kanske inte rätt person att ge råd....
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av occasus
Är inte du kristen Charlie? Är det inte i stunder som denna som tron kan hjälpa en?
Jag vill inte uttala mig i den frågan.
Medlem
ReNus avatar
Här försöker man sitta och göra något vettigt, men kikar in på FB lite snabbt och hittar denna sanslöst sjuka tråd. Du förstör min koncentration!!!

Vad händer? Är detta på riktigt? Har jag varit borta från FB för länge för att inte fatta att alla inblandade i tråden inte är på riktigt?

En tjej med påstått allvarliga psykiska problem sitter alltså och snackar med sin brorsa på FB? Tjejen vågar inte prata i telefon, hon tror inte på matematiken (kom hon på för ett tag sedan), hon har basker, men ändå orkar hon rätta andras stavfel i tråden som ska rädda hennes lilla liv?

Kan någon berätta vad som egentligen händer?

.
Medlem
Citat:
Men samtidigt så tror jag ju att jag har rätt och att alla andra är tokiga.
Men vafan, då är det ju perfekt. Du måste tillhöra jordens elit när det gäller huvudet på skaftet, du har som kommit på den ultimata sanningen! Einstein, Newton och de grabbarna är ju IQ 90 jämfört mot dig.
Om du tänker på det, hur troligt tror du att detta är?
2005-11-15, 02:14
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightmare
Det är svårt, jag har aldrig haft riktig paranoia bara ångestattacker och något socialfobi liknande. Så jag är kanske inte rätt person att ge råd....
Det är ju inte logiskt att ingen annan förstår det här..
2005-11-15, 02:15
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x1zt
Men vafan, då är det ju perfekt. Du måste tillhöra jordens elit när det gäller huvudet på skaftet, du har som kommit på den ultimata sanningen! Einstein, Newton och de grabbarna är ju IQ 90 jämfört mot dig.
Om du tänker på det, hur troligt tror du att detta är?
Det är min intuition.
2005-11-15, 02:17
Medlem
Lukesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ni som nu flabbar, wordar och skriver massor av skit i en sån här tråd i psykologi-forumet, kan ni verkligen ta på ert samvete eventuella konsekvenser av att vad som kan hända en trasig människa - som läser den typen av inlägg?

VET ni att detta inte är sant, eller försöker ni bara vara tuffa?

Om ni själva mått dåligt, hade NI velat läsa sånt skit.

Patetiskt.
Jag sade att jag inte skulle ge mig in i diskussionen igen, men... Med bakgrund av CharlieRs tidigare "ropa-på-vargen"-beteende så är det inte så lätt att ta henne på allvar längre. Jag försöker inte på något sätt vara tuff, har mest försökt ignorera henne tidigare. Om jag själv hade mått dåligt, hade jag då skrivit i ett forum? Knappast. Ruskigbuss, jag har tidigare gillat dina kommentarer, men jag säger nu som du... patetiskt.

Jag har varit dålig, och har många i min närhet som är dåliga. Jag har lång erfarenhet av psykvården och kan lova dig att de är så överbelagda med SJUKA patienter, att akutpsyket i princip aldrig direkt tar emot människor, såvida de inte är suicidala. Däremot via remiss från din vårdcentral kan du komma någon vart. Är du dock suicidal så får du också räkna med att bli kvar på hispan ett tag. Tvångsinläggning om så behövs.

Chigaran, kan du inte lägga din spam via PM istället? Eller om du nu verkligen är hennes brorsa, och hade brytt dig så mycket om henne, så garanterar jag att du hade suttit hos henne nu istället för att skriva inlägg på ett forum. Så gör vi i alla fall inom vår ofta ganska mentalt störda släkt.
2005-11-15, 02:18
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Det är ju inte logiskt att ingen annan förstår det här..
Jag tror att jag börjar förstå Challe. Du har kommit på nåt som vi andra inte har sett än.
Men jag tror att jag behöver mer information om jag ska förstå vidden av det hela
2005-11-15, 02:19
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Här försöker man sitta och göra något vettigt, men kikar in på FB lite snabbt och hittar denna sanslöst sjuka tråd. Du förstör min koncentration!!!

Vad händer? Är detta på riktigt? Har jag varit borta från FB för länge för att inte fatta att alla inblandade i tråden inte är på riktigt?

En tjej med påstått allvarliga psykiska problem sitter alltså och snackar med sin brorsa på FB? Tjejen vågar inte prata i telefon, hon tror inte på matematiken (kom hon på för ett tag sedan), hon har basker, men ändå orkar hon rätta andras stavfel i tråden som ska rädda hennes lilla liv?

Kan någon berätta vad som egentligen händer?

.

Jag har skrivit i tråden och är på riktigt. Håller med om att det är lite skumt det här. Men som snusförnuftige Ruskigbuss sa så ska vi inte chansa utan försöka hjälpa till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in