2016-07-20, 22:04
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLaughlin
En något överviktig dam i 65-70 års åldern sätta sig halvt hukad och klämma ut en senapsgul bajskorv i de centrala delarna av stan.
If you have to, you have to.. Har sett det några gånger jag med då jag hade hund förut och var ute mycket i massa jävla parker med jycken. Hundar äter människobajs, kan jag dessutom tala om, en gång kom hunden smackande med munnen full med papper och baj.. äh, strunt i det.

Iaf, en gång såg jag en riktig missbrukare komma knallande mot mig i en park, kanske 60 meter ifrån mig stannar han, hukar sig och släpper av det som ska av.
En annan gång springer jag på en likadan typ som står med mjuka knän lutat mot ett träd och gör det den ska.
En tredje gång, det var en kall vårdag, jag var ute med hunden i en park och vi går förbi en bänk, där ligger en limppåse och bredvid står en burk tonfisk i tomatsås öppnad och tom.
Grejen är att personen har tömt tonfiskburken i påsen med limpa och mosat det till en gröt och ätit direkt ur påsen där på bänken men inte fått i sig allt och bara lämnat det som det var. Såg för jäkla äckligt och tragiskt ut en kall lördag klockan 08:30 liksom.
Har även sett missbrukare knulla bakom ett skjul, hunden och jag som vanligt som sprang rakt in i det där och kärringen som halvlåg på rygg flinande ett missbrukarleende mot mig
Citera
2016-07-21, 00:28
Medlem
Verkistos avatar
En gris, fastbunden på en pakethållare på en moped. Grisen låg på rygg, fastbunden på en planka, vinkelrätt mot mopedens fram/bak-riktning. Uppifrån måste det hela ha sett ut som ett kors.

Så vitt jag kunde se var grisen vid liv och vid medvetande.

Ekipaget åkte på en väg, i ganska hög hastighet. Detta hände in Thailand, eller kanske var det i Vietnam.

Har ingen aning om vart de var på väg.

Ungefär så här http://www.gettyimages.com/pictures/...ture-id3101780

Eller så här https://www.youtube.com/watch?v=LE3ujA8qVpc
Senast redigerad av Verkisto 2016-07-21 kl. 00:31.
Citera
2016-07-21, 11:29
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Haha! Jag måste dock säga att ni kunde varit raka med honom och sagt ordagrannt att ni inte ville bjuda honom förrän han bjudit er, istället för att "bara" komma med inflikningar. Bättre at t bara lägga alla korten på bordet.

Man ska vara rak och öppen med folk som förtjänar det, äckliga snåla personer som det här är inte inkluderade.
Citera
2016-07-21, 18:16
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Jag hållet med. Gränsar på mobbing. Klart att han inte var en skön kille men att medvetet mörka saker för honom.... vissa folk gillar att ligga under radarn. Må hända att han uppskattade kakan/tårtan men när man ska presentera något som reflekterar över ens egen personlighet och förmåga att baka så blir den enkla utvägen att man skjuter upp det. Han vill inte stå i centrum men inte känna sig utanför.

Trams, det finns konditorier. Jag har bjudit friskt på tårta i mina dagar, aldrig bakat en enda jävel. Om man nu inte vill få uppmärksamhet så tar man väl inte heller tre gånger av någons tårta när det bjuds till. Man får följa reglerna som gäller om man nu ska trycka i sig av fikat varje gång någon annan bjuder.
Citera
2016-07-22, 00:46
Medlem
sabliers avatar
Sjukaste är det inte, men definitivt ett minne jag småskrattar åt.

Hemmafest för många år sedan, ett stort gäng där de flesta känner varandra, såväl nära vänner som bekanta. Vi festar på och har roligt i lägenheten, det är högljutt men absolut inte stökigt/bråkigt eller röjs i trapphuset. Vi spelar musik, har balkongdörren öppen där det röks cigaretter och dricks öl - en rätt standard hemmafest med andra ord. När klockan börjar närma sig natt så slits dock plötsligt ytterdörren upp och en medelålders kvinna iklädd en två storlekar för liten slags träningsoverall á la 80-talet (prasslig, glansig och neonrosa), iförd permanentspolare/papillotter, någon kritvit stelnad ansiktsmask och stora vita tubsockor i sandaler stormar in i lägenheten och vrålar "KÄÄÄÄÄÄÄFTEN" medan hon slänger med huvudet fram och tillbaka likt ett lejon som ryter.

Någon tjej ramlar av soffan i ren skräck, några utbrister skrämda tillrop och lägenhetsinnehavaren puttas diskret fram för att handskas med detta skogstroll. Vi sänkte musiken och dämpade oss givetvis, och denna best lämnade lägenheten lika fort som hon sprang in men fy satan vilken original.
Citera
2016-07-24, 01:44
Medlem
Blingons avatar
Den franska pudeln

Det är sällan man upplever en händelse i ultra-rapid, men ett fåtal gånger i livet händer det. Det är unika minnen som skall vårdas ömt och bara plockas fram vid högtider, i lugn och ro tillsammans med en god whisky.

Detta är ett sådant minne, som fortfarande flera decennier senare är fullständigt kristallklart. Där varje sekund känns som en mycket lång minut, men där allt utspelar sig under under bara 30 sekunder. Och man instinktivt vet, kort och gott, att: "Det här går åt helvete!"

Det hela utspelade sig på 80-talet, och jag hade som 22-åring gränslat MC:n och åkt ner till Frankrike, med Paris som slutmål. Väl framme, så var värmen olidligt. 35 grader i solen mitt i centrala Paris känns som Gobi-öknen. Tydligen så var en tur till Notre Dame absolut nödvändigt just då.

Efter att ha gått upp och ner i de två tornen, i ett oändligt långsamt jävla lämmeltåg med turister så var jag helt slut. Jag gick ut från kyrkan och satte kursen mot planteringarna på torget som var omgivna av sten i perfekt sitthöjd. Jag satte mig på en lämplig sten, pustade ut och började studera den franska kulturen, och då speciellt 'les parisiennes '.

Det var lunchtid och det var mängder av läckra franska damer i tunna åtsittande klänningar, som gick målmedvetet över torget. Att de ägde hela världen var självklart. Allt var mycket franskt och jag njöt till fullo av kulturutbytet. Vive la France!

Efter en stund kommer det en MYCKET elegant dam gående med en gigantisk vit fransk pudel i släptåg. Vi pratar mankhöjd på en meter. Komplett med pudelstandardklippning.

Jag ser från långt håll att hunden protesterar lite smått och börjar hasa på bakbenen, men varken tassar eller klor, som sprattlar frenetiskt, får något fäste på kullerstenen. Fransyskan drar vidare i kopplet och hundens motstånd ökar alltmer. När hunden befinner sig EXAKT framför mig så förlorar fransyskan kampen.

Hunden skiter. Han skiter ett lass som är värdigt en häst. Jag är både förstummad och fascinerad. Har aldrig sett något liknande, varken före eller efter. Det måste vara en tarmtömmning för flera dagar i en perfekt konstistens som påminner om mjukglass.

Under en kort sekund reflekterar jag över att det här blir INTE lätt för fransyskan att plocka upp och lägga i hundbajspåsen. Snabbt så inser jag att jag faktiskt befinner mig i Frankrike, och detta kommer naturligtvis INTE att ske, eftersom vad gäller hundbajshantering, så befinner sig Frankrike fortfarande på medeltiden.

Fransyskan bevärdigar mig dock med en överlägsen och nedlåtande blick, som i princip säger att jag skall vara jävligt tacksam för att jag får sitta bredvid hennes hunds skit. Hon rycker till i kopplet och de går iväg. Hunden riktigt svävar fram av lättnad.

På mitt korta avstånd kan jag urskilja detaljer som majskorn och ris, i 35 graders värme. Nästa sekund så når stanken av färsk hundskit min näsa och jag börjar känna hur svalget börjar svänga rytmiskt. Jag sväljer ner frukostbaguetten ett par gånger.

Det är nu jag ser den analkande katastrofen. En mycket läcker kvinna i en tunn tajt klänning, solglasögon, svängande höfter och kronan på verket: röda sandaletter med höga klackar. Och nakna fötter. Hennes blick är överlägset fästad någonstans i fjärran, när hon självsäkert och med mycket bestämda steg närmar sig.

Tiden står stilla. Det är ett trainwreck i slowmotion. Vänster fot, höger fot, vänster fot... och där! Vänster fot missar precis. Hennes nakna stortå är en centimeter från den gigantiska bajshögen. Det är bara millisekunder kvar tills nästa steg. Med full kraft drar hon foten rätt in i skiten. En fullträff som skulle få Zlatan grön av avund. Den uppåtgående rörelsen skyfflar in skit mellan tårna vidare under hela foten ända bak till hälen där det pressas ut åt sidorna. Jag uppfattar några läckert rödlackade tånaglar, tillsammans med gul majs, vitt ris och brunsvart bindemedel.

Hon rör inte en min. Ingenting. Nada. De rien. Helt oberörd stegar hon vidare över torget med hela foten insmetad i hundskit. Jag studerar den vaggande stjärten där den försvinner i fjärran.

Jag reser mig upp och går. Bestämmer mig för att åka hem. Orkar inte mer Frankrike.
Citera
2016-07-24, 03:42
Medlem
fittas avatar
Skulle gå på en offentlig toalett i Indien där en bög sög av en kille rakt framför mig, sen tvättade han munnen och sprang iväg.

Sett ett gäng pundare bada i lera mellan två riksvägar här i Sverige samtidigt som dom kröp runt och delade spruta med varandra.
Citera
2016-07-24, 04:08
Medlem
kraftfoders avatar
Bankdirektören på dekis
Ortens bankdirektör, vi kallar honom direktör Olsson, han hette inte så, hade alltid kritstrecksrandig kostym och var väldigt flott där på kontoret. (Detta var på 70-80-talet). Direktör Olsson var i medelåldern, och betraktades av kassörskorna som en snål tölp till chef. En kassörska var mamma till min bäste kompis, så hon pratade en hel del om den här bankdirektör Olsson. Trots att du-reformen slagit igenom helt vid denna tid, krävde han av sina underlydande att kallas "direktör Olsson", alternativt "bankdirektörn". Snål var han också, de andra filialerna hade gratis kaffe banken bjöd på, men inte på direktör Olssons kontor! Där fick kassörskorna (med sina usla löner) köpa kaffet själva för egna pengar. Givetvis drack direktör Olsson deras kaffe utan att fråga eller tacka. Kaffedopp som kassörskorna tagit med sig till banken åt givetvis bankdirektörn utan att fråga om det heller. Direktören hade en väldigt fin Jaguar, som han parkerade framför banken, i "bankrånarbilsposition" om ni fattar. Åren gick, bankdirektör Olsson gick i pension, och försvann från banken.

Många år senare fick jag syn på ett människovrak som påminde om direktör Olsson, vilket det visade sig vara när jag kom närmare. Gubben måste blivit senil, men sig lik i det arroganta sättet. Han hade på sig en liknande rock, men fläckig och sliten. "Direktörn" stod vid busshållplatsen och samlade tomburkar ur papperskorgen! Som kronan på verket hittade han en ölburk som inte var helt tom, den drack han upp slatten i! Norrlands Guld folköl minns jag som det var igår.
Trots bra bankdirektörspension hade gubben blivit lodis, antagligen beroende på demens.
Så det kan gå! Tyckte dock inte ett dugg synd om gubben, då jag visste att han varit en tölp under sitt liv.
Citera
2016-07-24, 21:49
Medlem
Justnothings avatar
Har varit en gång och aldrig mer på Medborgarhusets simhall och det var säkerligen 20 år sedan. Jag och en polare hade åkt dit för att simma. Förutom att det var riktigt snuskigt och ostädat så står det en man och gnuggar sig med toalettens toaborste! Han står alltså och borstar sin rygg och mage med denna toaborste! Jag och polaren packade ihop och drog.
Senast redigerad av Justnothing 2016-07-24 kl. 21:51. Anledning: Felstavat
Citera
2016-07-25, 06:38
Medlem
Många fantastiska storys, så här kommer de jag kan komma på:

Står och väntar, ser en tant komma på sin tantcykel. Med en full papp ICA påse på varje sida styret. Nerför en nerförsbacke i en jäkla fart. Kvinnan försöker göra en snabb svängning, på grus, vilket gör att tanten i hög fart, ed påsar och allt åker rätt i backen. Påsarna går sönder och innehållet som måste varit från en matbutik, burkar och allt, flyger all världens väg i alla riktningar. Det påminde lixom om en fyrverkeripjäs, fast med en tant och mat. Jag inkl. de andra i närheten brister ut i ap-garv, flera som bara tjuter, för att det såg så fantastiskt roligt ut. Kvinnan reser sig upp, verkar helt oberörd, plockar upp det hon kan och går därifrån med cykeln. Ingen annan var i hennes direkta närhet, jag inkl. de andra stod på andra sidan av ett staket när vi såg det. Det som förvärrade det hela var ju att vi alla som garvade (kände ej varann) visste att sånt här får man ju inte skratta åt, så skratten försökte kvävas vilket bara gjorde allt ännu värre.

Såg en kille bli ihjälslagen med vad som såg ut att vara ett baseballträ, mitt på ljusa dagen, så centralt det går. Fullt med folk, som bara skringade sig som ett stim med fiskar. Jag var kanske 10 meter bort. Ringde 112 direkt, men de hade redan fått larm. Mannen överlevde inte. Folk stod runt den blodiga individen och bara stirrade som gamar, medans jag mer fascinerades över hur folk beter sig och tittade på dom. Den ihjälslagnes flickväns hjärtskärande skrik är det som känns mest hemskt med detta minne (hon var där från start till stopp). Mannen som slog ner honom joggade obehindrat därifrån.

Sett flertalet misshandelsfall. T.ex. en mena vakt som spöat på en oskyldig svensk liten kille alldeles för hårt, allt pga en kort argumentering. Gäng med killar som sparkar och hoppar på en kille som ligger ner, denna gång var jag tok-full och kunde knappt gå själv så att ens försöka ingripa var helt uteslutet.

Såg vad som såg ut att vara en "vanlig" kvinna i kanske 55-65 års åldern sätta sig och sprutbajsa mitt på ljusa dagen, bara meter ifrån en gångväg där ganska mycket folk gick och cyklade. Hon blev sedd av mig och garanterat av fler. Hon hade förmodligen precis kommit av tåget och ej lyckats hitta en toalett i tid. Hon kan inte ha känt till området så bra, för det fanns garanterat bättre val av plats att bajsa på än det hon valde. Jag tyckte lite synd om byggarbetarna som fick entrén till deras lunch-container sprutlackerad med tant-skit.

Sett en alkis som bajsat ner sig, sätta sig leende och obekymrat i sin skit på ett buss-säte. Så att det blev en rejäl klick på sätet. Stank förjävligt i hela bussen, går ej att beskriva.

Sett ännu en alkis som krossats mot backen, självmord genom hopp, han levde när jag gick förbi.
Men jag tror han dog, såg han aldrig mer i området.

Var i ett annat land och såg en totalt sönderbränd man (förmodligen brunnit inne) gå omkring i bokstavligt talat tygtrasor, bruna fransiga tygbitar med hål. Typ som att han tagit ett grovt skynke och bara dragit det över sig. Han såg ut som något från en postapokalyptisk framtids skräckfilm. Vi fick ögonkontakt och jag bara frös till is.

Sett tiggarbarn som tar tag i sitt "offer" och vägrar släppa. Också utomlands.

Sett en mena snubbe som stod på en höjd och pissade ner på en ung svensk blond tjej. Hon ställer sig och skriker "vad fan håller du på med, jävla idiot" och liknande, och mena snubben bara står och skrattar däruppe. Södra Stockholm.

Såg en snubbe som var totalt sönderskuren i ansiktet, flera stora djupa jack, och i chock. Han hade försökt stoppa en rånare som rånade en ung tjej på sin iPhone. Bruden bröt ihop, mellan hennes ångestskrik skrek hon att det var andra gången hon blivit rånad. Hon satt och bara skrek i perioder. Killen bara gick i cirklar fast jag försökte få honom att sitta ner, han blodade ner allt ordentligt.

På senare tid har man fått se afrikaner göra riktigt efterblivna saker. Allt ifrån att fajtas med machetes, tydligen "klanbråk" ibland. Till att flera ggr sett afrikaner sitta och sjunga för sig själva, högt, bland folk, ofta med hörlurar på. Eller deras fruktlösa försök att ragga på svenska tjejer på krogen genom att sitta och bara stirra på dom med vad som ser ut att vara en mordisk blick. Har fått hämta vakterna flerta gånger för att kasta ut dom då tjejerna i sällskapet blir väldigt obekväma av att någon sitter och stirrar ut dom. Den senaste hade sjukt gula ögon, och var riktigt creepy.

Jag vet att det är storys jag glömt, kommer inte på dom just nu. Får återkomma
Citera
2016-07-25, 08:12
Bannlyst
Var på bordell i Tyskland, min glädjepojke skulle ta mig till sitt rum och vi behövde då passera ett annat rum. I detta rum satt en dvärg på en fastbunden kille, han sket i ett rör som hamnade i killens mun. Killens kuk var extremt hård.

Detta var för övrigt en stor turnoff precis innan sex.
Citera
2016-07-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Den franska pudeln

Det är sällan man upplever en händelse i ultra-rapid, men ett fåtal gånger i livet händer det. Det är unika minnen som skall vårdas ömt och bara plockas fram vid högtider, i lugn och ro tillsammans med en god whisky.

Detta är ett sådant minne, som fortfarande flera decennier senare är fullständigt kristallklart. Där varje sekund känns som en mycket lång minut, men där allt utspelar sig under under bara 30 sekunder. Och man instinktivt vet, kort och gott, att: "Det här går åt helvete!"

Det hela utspelade sig på 80-talet, och jag hade som 22-åring gränslat MC:n och åkt ner till Frankrike, med Paris som slutmål. Väl framme, så var värmen olidligt. 35 grader i solen mitt i centrala Paris känns som Gobi-öknen. Tydligen så var en tur till Notre Dame absolut nödvändigt just då.

Efter att ha gått upp och ner i de två tornen, i ett oändligt långsamt jävla lämmeltåg med turister så var jag helt slut. Jag gick ut från kyrkan och satte kursen mot planteringarna på torget som var omgivna av sten i perfekt sitthöjd. Jag satte mig på en lämplig sten, pustade ut och började studera den franska kulturen, och då speciellt 'les parisiennes '.

Det var lunchtid och det var mängder av läckra franska damer i tunna åtsittande klänningar, som gick målmedvetet över torget. Att de ägde hela världen var självklart. Allt var mycket franskt och jag njöt till fullo av kulturutbytet. Vive la France!

Efter en stund kommer det en MYCKET elegant dam gående med en gigantisk vit fransk pudel i släptåg. Vi pratar mankhöjd på en meter. Komplett med pudelstandardklippning.

Jag ser från långt håll att hunden protesterar lite smått och börjar hasa på bakbenen, men varken tassar eller klor, som sprattlar frenetiskt, får något fäste på kullerstenen. Fransyskan drar vidare i kopplet och hundens motstånd ökar alltmer. När hunden befinner sig EXAKT framför mig så förlorar fransyskan kampen.

Hunden skiter. Han skiter ett lass som är värdigt en häst. Jag är både förstummad och fascinerad. Har aldrig sett något liknande, varken före eller efter. Det måste vara en tarmtömmning för flera dagar i en perfekt konstistens som påminner om mjukglass.

Under en kort sekund reflekterar jag över att det här blir INTE lätt för fransyskan att plocka upp och lägga i hundbajspåsen. Snabbt så inser jag att jag faktiskt befinner mig i Frankrike, och detta kommer naturligtvis INTE att ske, eftersom vad gäller hundbajshantering, så befinner sig Frankrike fortfarande på medeltiden.

Fransyskan bevärdigar mig dock med en överlägsen och nedlåtande blick, som i princip säger att jag skall vara jävligt tacksam för att jag får sitta bredvid hennes hunds skit. Hon rycker till i kopplet och de går iväg. Hunden riktigt svävar fram av lättnad.

På mitt korta avstånd kan jag urskilja detaljer som majskorn och ris, i 35 graders värme. Nästa sekund så når stanken av färsk hundskit min näsa och jag börjar känna hur svalget börjar svänga rytmiskt. Jag sväljer ner frukostbaguetten ett par gånger.

Det är nu jag ser den analkande katastrofen. En mycket läcker kvinna i en tunn tajt klänning, solglasögon, svängande höfter och kronan på verket: röda sandaletter med höga klackar. Och nakna fötter. Hennes blick är överlägset fästad någonstans i fjärran, när hon självsäkert och med mycket bestämda steg närmar sig.

Tiden står stilla. Det är ett trainwreck i slowmotion. Vänster fot, höger fot, vänster fot... och där! Vänster fot missar precis. Hennes nakna stortå är en centimeter från den gigantiska bajshögen. Det är bara millisekunder kvar tills nästa steg. Med full kraft drar hon foten rätt in i skiten. En fullträff som skulle få Zlatan grön av avund. Den uppåtgående rörelsen skyfflar in skit mellan tårna vidare under hela foten ända bak till hälen där det pressas ut åt sidorna. Jag uppfattar några läckert rödlackade tånaglar, tillsammans med gul majs, vitt ris och brunsvart bindemedel.

Hon rör inte en min. Ingenting. Nada. De rien. Helt oberörd stegar hon vidare över torget med hela foten insmetad i hundskit. Jag studerar den vaggande stjärten där den försvinner i fjärran.

Jag reser mig upp och går. Bestämmer mig för att åka hem. Orkar inte mer Frankrike.

Mycket bra skrivet. Du skulle bli författare. Tänk bara på att ultrarapid=snabbt, slowmotion=sakta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in