Många fantastiska storys, så här kommer de jag kan komma på:
Står och väntar, ser en tant komma på sin tantcykel. Med en full papp ICA påse på varje sida styret. Nerför en nerförsbacke i en jäkla fart. Kvinnan försöker göra en snabb svängning, på grus, vilket gör att tanten i hög fart, ed påsar och allt åker rätt i backen. Påsarna går sönder och innehållet som måste varit från en matbutik, burkar och allt, flyger all världens väg i alla riktningar. Det påminde lixom om en fyrverkeripjäs, fast med en tant och mat. Jag inkl. de andra i närheten brister ut i ap-garv, flera som bara tjuter, för att det såg så fantastiskt roligt ut. Kvinnan reser sig upp, verkar helt oberörd, plockar upp det hon kan och går därifrån med cykeln. Ingen annan var i hennes direkta närhet, jag inkl. de andra stod på andra sidan av ett staket när vi såg det. Det som förvärrade det hela var ju att vi alla som garvade (kände ej varann) visste att sånt här får man ju inte skratta åt, så skratten försökte kvävas vilket bara gjorde allt ännu värre.
Såg en kille bli ihjälslagen med vad som såg ut att vara ett baseballträ, mitt på ljusa dagen, så centralt det går. Fullt med folk, som bara skringade sig som ett stim med fiskar. Jag var kanske 10 meter bort. Ringde 112 direkt, men de hade redan fått larm. Mannen överlevde inte. Folk stod runt den blodiga individen och bara stirrade som gamar, medans jag mer fascinerades över hur folk beter sig och tittade på dom. Den ihjälslagnes flickväns hjärtskärande skrik är det som känns mest hemskt med detta minne (hon var där från start till stopp). Mannen som slog ner honom joggade obehindrat därifrån.
Sett flertalet misshandelsfall. T.ex. en mena vakt som spöat på en oskyldig svensk liten kille alldeles för hårt, allt pga en kort argumentering. Gäng med killar som sparkar och hoppar på en kille som ligger ner, denna gång var jag tok-full och kunde knappt gå själv så att ens försöka ingripa var helt uteslutet.
Såg vad som såg ut att vara en "vanlig" kvinna i kanske 55-65 års åldern sätta sig och sprutbajsa mitt på ljusa dagen, bara meter ifrån en gångväg där ganska mycket folk gick och cyklade. Hon blev sedd av mig och garanterat av fler. Hon hade förmodligen precis kommit av tåget och ej lyckats hitta en toalett i tid. Hon kan inte ha känt till området så bra, för det fanns garanterat bättre val av plats att bajsa på än det hon valde. Jag tyckte lite synd om byggarbetarna som fick entrén till deras lunch-container sprutlackerad med tant-skit.
Sett en alkis som bajsat ner sig, sätta sig leende och obekymrat i sin skit på ett buss-säte. Så att det blev en rejäl klick på sätet. Stank förjävligt i hela bussen, går ej att beskriva.
Sett ännu en alkis som krossats mot backen, självmord genom hopp, han levde när jag gick förbi.
Men jag tror han dog, såg han aldrig mer i området.
Var i ett annat land och såg en totalt sönderbränd man (förmodligen brunnit inne) gå omkring i bokstavligt talat tygtrasor, bruna fransiga tygbitar med hål. Typ som att han tagit ett grovt skynke och bara dragit det över sig. Han såg ut som något från en postapokalyptisk framtids skräckfilm. Vi fick ögonkontakt och jag bara frös till is.
Sett tiggarbarn som tar tag i sitt "offer" och vägrar släppa. Också utomlands.
Sett en mena snubbe som stod på en höjd och pissade ner på en ung svensk blond tjej. Hon ställer sig och skriker "vad fan håller du på med, jävla idiot" och liknande, och mena snubben bara står och skrattar däruppe. Södra Stockholm.
Såg en snubbe som var totalt sönderskuren i ansiktet, flera stora djupa jack, och i chock. Han hade försökt stoppa en rånare som rånade en ung tjej på sin iPhone. Bruden bröt ihop, mellan hennes ångestskrik skrek hon att det var andra gången hon blivit rånad. Hon satt och bara skrek i perioder. Killen bara gick i cirklar fast jag försökte få honom att sitta ner, han blodade ner allt ordentligt.
På senare tid har man fått se afrikaner göra riktigt efterblivna saker. Allt ifrån att fajtas med machetes, tydligen "klanbråk" ibland. Till att flera ggr sett afrikaner sitta och sjunga för sig själva, högt, bland folk, ofta med hörlurar på. Eller deras fruktlösa försök att ragga på svenska tjejer på krogen genom att sitta och bara stirra på dom med vad som ser ut att vara en mordisk blick. Har fått hämta vakterna flerta gånger för att kasta ut dom då tjejerna i sällskapet blir väldigt obekväma av att någon sitter och stirrar ut dom. Den senaste hade sjukt gula ögon, och var riktigt creepy.
Jag vet att det är storys jag glömt, kommer inte på dom just nu. Får återkomma