2016-04-17, 00:55
Medlem
Italos avatar
För många år sedan såg jag en far och en son som fiskade. Inget märkligt med det men det som hände sedan var rätt roligt faktiskt. De var polacker och plötsligt daskar farsan sin son över huvudet och utbrister KURVA ! Vilket betyder hora. Vad sonen gjort för ont vet jag inte men jag fick mig ett gott skratt i alla fall.
Citera
2016-04-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italo
För många år sedan såg jag en far och en son som fiskade. Inget märkligt med det men det som hände sedan var rätt roligt faktiskt. De var polacker och plötsligt daskar farsan sin son över huvudet och utbrister KURVA ! Vilket betyder hora. Vad sonen gjort för ont vet jag inte men jag fick mig ett gott skratt i alla fall.

Daskar?
Citera
2016-04-17, 01:26
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Daskar?
Örfilar
Citera
2016-04-17, 02:31
Medlem
Italos avatar
Precis. Daskar, örfilar eller slår. Hur som helst min moster berättade en gång hur hon hade sett en suspekt typ smyga in en portöppning eller om det var ett öppet cykelhus i Helsingborg. Rätt som det är börjar han till hennes förskräckelse att runka.
Citera
2016-04-17, 09:59
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italo

Inte för att förstöra en bra historia men kurwa betyder lite av varje i Polen.
Visst, det KAN betyda hora men har säkert 4-5 andra betydelser som kan vara rätt grova men inte hora-grova, om jag säger så.

Själv har jag varit med om en del saker i livet men en som alltid kommer finnas i mitt minne är festen där en tjej kom ut i köket där toaletten fanns och började banka på toadörren samtidigt som hon vrålade "Öppna, jag är kletig!" vilket alla snabbt förstod betydde att hon var nysexad och ja, kletig därav.
Många glada skratt blev det både då och efteråt och tjejen kallades efter det alltid för "Klet-Eva".
Citera
2016-04-17, 12:17
Medlem
Italos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Inte för att förstöra en bra historia men kurwa betyder lite av varje i Polen.
Visst, det KAN betyda hora men har säkert 4-5 andra betydelser som kan vara rätt grova men inte hora-grova, om jag säger så.

Själv har jag varit med om en del saker i livet men en som alltid kommer finnas i mitt minne är festen där en tjej kom ut i köket där toaletten fanns och började banka på toadörren samtidigt som hon vrålade "Öppna, jag är kletig!" vilket alla snabbt förstod betydde att hon var nysexad och ja, kletig därav.
Många glada skratt blev det både då och efteråt och tjejen kallades efter det alltid för "Klet-Eva".
Ja jag tänkte det med, Kurwa är lite som spanskans conjo som kan betyda allt ifrån fitta till fan.
Citera
2016-04-17, 12:49
Medlem
Var på en hardcore-festival på östkusten för ett antal år sen. Själva festivalen i sig var ganska sjuk men inte något otroligt. Det är mer summan av alla sjuka grejer som hände under samma dag.

Sångaren i ett av banden hoppade ut i publiken och började slåss mitt i en låt, mot slutet av låten stod han precis nedanför scenen och drog åt micksladden några varv runt hals en så han blev röd i ansiktet. Sen började han banka micken i sin panna så blodet skvätte.
Därefter körde han ner ansiktet i urringningen på en tonårsbrud i publiken, hon slet av sig tröjan och bhn och började smörja in brösten med blodet. Nån tanig kille smet upp på scen, snodde med sig mickstativet och började veva loss i publiken.

I ett hörn stod mediafolk med kameror och anteckningsblock, även de fick sig några omgångar av två andra band. Det smädades, kastades flaskor och trumpinnar, nån knuffade omkull en fotograf. Dessa ovana hipsters fick sig nog en funderare om sina jobb när de kom hem blodiga och blåslagna

På väg till efterfesten första kvällen blev en bekant lite halvt påkörd av ett bratsgäng i en rosa Impala som började snacka skit om alla "äckliga punkare och hårdrockare" och köra runt på måfå på gården där alla stod. Slutade med att en stor skäggig jävel slängde sig in i bilen och knockade killen som körde, sen tog han en av tjejerna över sin axel och gick tillbaka till rökrutan.

Själva efterfesten var på en stor husbåt och spårade rätt rejält. Snefylllor, slagsmål, bögsex till allmän beskådan, etc. Och en DJ blev skickad över bord av okänd anledning. Personen som skickade honom i plurret dök efter för att fortsätta bråka. Jag stack ganska tidigt, det hände antagligen mycket mer galenskaper in på småtimmarna.

Andra kvällens konsert gick även den överstyr. Inga bråk den här gången, det var mer det bisarra i att se stora grupper av unga hårdingar leka ringdans ā la små grodorna till ljudet av grindcore. När ett av de sista banden spelade var det en ruggig, tjock brud som tog sig upp på scenen och började klä av sig till musiken. Hon försökte sig på ett stagedive, men det var bara två killar som inte skyndade sig undan.

Bandet som skulle avsluta festivalen passade inte in alls. De var ett halvkänt, ganska mainstream emo-band från England. Hos ängsliga tonårsbrudar gick de hem rätt bra, men här bland hårda punkare och rockers sågs de som ohyra. Hur arrangören tänkt är ett mysterium, särskilt då detta malplacerade band antagligen kostade tio gånger mer än resten.
När deras försäljare lade fram varor på bordet tog det inte lång stund innan folk var där... och öste vodka över tröjor och skivor och sen tuttade på skiten. Hela tilllställningen avbröts, men folk var inte sura, de flesta applåderade.

När jag väntar på bussen händer nästa sjuka grej. En tjej i 20-årsådlern kommer raglande, av stilen att döma från nåt brats-party. Hon är råpackad och sminket utsmetat. Hon går till den lilla kiosken för att köpa mat, hon sluddrar fram förfrågningar om skärgårdsmat men inser till slut att de bara erbjuder bamsekorv och kebabrullar. Hon försöker då få en korv med skagenröra eller dijonsenap, men ger till slut med sig och köper tv vanliga.
Sen ställer hon sig i busskuren och hugger in på korven. Hon står precis bredvid mig, äter sin korv och småsjunger samtidigt Kaskada, och börjar helt sonika pissa. I en busskur full med folk. Det skvätter på mina ben och en stor pöl sprids i hela busskuren. Folk stirrar men hon fattar inte på vad. När korven är slut och blåsan tom går hon sjungandes iväg.

En långhårig kille som sitter och läser Metro låtsas tappa sin tidning i pölen som han låtsas ovetande om, plockar upp den och låtsas fortsätta läsa medan han sitter och sniffar. Sen stoppar han tidningen i sin ryggsäck. Senare, på bussen, ser jag hur den jäveln "läser" igen, han sitter och slickar på tidningen.

När jag är ombord på tåget hem kommer tre av mina gamla klasskamrater in i den annars tomma vagnen. De hälsar och småpratar lite om klubben de varit på, och frågar mig lite om vad jag gjort innan de går vidare och sätter sig i en större grupp av säten. De är rätt högljudda och jobbiga så jag kör i hörlurarna och fäller ner solbrillorna. En av de sneglar då och då mot mig. Efter ett tag drar hon upp benen på sätet, så klänningen öppnas, och jag ser hennes bara fitta. Låtsas inte om det, men tar en ordentlig titt. De fortsätter prata och skratta, tjejen bredvid hon med benen på sätet kollar över mot mig och de viskar om nåt. Sen drar även hon upp benen likadant, även hon är bar där nere. Jag är sugen på att gå fram och snacka upp dem, men fattar att de helt säkert skulle sätta sig vanligt och inte låtsas om nåt och så skulle det vara slut på det roliga.
Jag observerar med fokus deras underreden, jämför och fantiserar, men märker ändå en del av deras samspel. Det verkar som de gör det som nåt vad, nån utmaning, nån sorts kul grej. Det märks liksom att de gillar att sitta där och "omedvetet" visa upp sig för en bekant.
Tågresan tar tyvärr slut alldeles för snart.

Vägen hem från tåget är lång, rak och öde. Halvvägs går en bro över en å, och där stod nu ett fyllo och tokrunkade ut över räcket. Jag tog en omväg men kom till slut hem.
När jag duschat och gjort mig redo för natten och gått till sovrummet möts jag av en scen. Fönstret har stått öppet och det är inte bara nattflyn och mygg som tagit sig in.

Mitt på sängen ligger en död jävla sparvhök.
Senast redigerad av Filling 2016-04-17 kl. 12:55.
Citera
2016-04-17, 14:15
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Såg en tiggare gå in i ett omklädningsrum på HM, en liten stund senare går han ut och kvar har han lämnat ett lass bestående av Östeuropeisk korvstroganoff blandat med lite vodka, potatis och kål. Han hade alltså siktet inne i ett omklädningsrum!
Citera
2016-04-17, 16:35
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iphone69
Var utomlands för länge sedan med ett gäng vänner. Var nyfyllda 18 och det var en två veckor lång "party resa".

Första dagarna gick det åt helvete med att få till det med brudar. I efterhand var det för att jag var för på och oerfaren.

Klockan var cirka 3:00 och jag hade då kämpat hela kvällen med att få till med det motsatta könet.

Jag ställer mig då vid sidan av dansgolvet och ställer mig där och deppar . Det är då miraklet sker och någon knackar mig på ryggen.

Den som knackar är en snygg brunett , hon frågar om tändare och om jag vill gå ut och ta ett bloss. Lyckligtvis har jag det och följer med ut.

Vi börjar snacka lite skit och beger oss ner mot stranden. Vi går långt längs stranden och vi pratar om allt från himmel till jord. Såg på henne att hon ville ha en kyss men jag var för feg, så till slut så bara gick "hon loss på mig". En väldigt kåt donna som tog av sig käderna och bad mig göra det samma för att gå ner i vattnet.

Jag lägger alla mina kläder vid en solstol och vi går ner och har det mysigt (Det är ett helvete att knulla i vatten , speciellt med vågor). Efter ett tag går vi upp och alla mina kläder förutom kalsonger är stulna inklusive mina skor och klocka (värde 3000).Jag blir väldigt frustrerad över detta men slutet av historien gör att det var värt en klocka.

Vi går mot hennes hotell och tydligen var det hennes sista natt där och var väldigt på att fortsätta mysa på hotellet.

Jag kommer in i hennes rum och där ligger en till tjej naken till min glada förvåning.
Jag ursäktar mig då hon vaknar och ser mig men tjejen jag var med på stranden drar av mig kalsongerna och drar ner mig i sängen och den andra hälsar och hänger på.

Vi börjar göra det man gör i sängen kåt och glad och jag trycker ena tjejen bakifrån medans hon slickar sin vän (tror jag).Sjukt härlig stund och ett av dom gladaste ögonblicken i mitt liv.

Men mitt i akten så märker jag efter ett tag att dom är lika varandra(vet knappt vem som är vem). Då förklarar tjej nummer 1 att dom är tvillingar .

Jag blir inte äcklad men förvånad och fortsätter köra på "in the heat of the moment"...
Somnar sedan och går därifrån i bara kalsonger.

Denna tjej har efter detta bett mig komma ner till hennes stad då hon bodde i södra delar av landet, men jag hann binda upp mig och har inte knullat tvillingarna igen.

Spelar ingen roll om du är upptagen nu, du måste knulla tvillingarna igen.
Om inte för dig utan för oss andra män.
Din tjej behöver ju inte få veta något.
Citera
2016-04-18, 00:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Sångaren i ett av banden hoppade ut i publiken och började slåss mitt i en låt, mot slutet av låten stod han precis nedanför scenen och drog åt micksladden några varv runt hals en så han blev röd i ansiktet. Sen började han banka micken i sin panna så blodet skvätte.
Därefter körde han ner ansiktet i urringningen på en tonårsbrud i publiken, hon slet av sig tröjan och bhn och började smörja in brösten med blodet. Nån tanig kille smet upp på scen, snodde med sig mickstativet och började veva loss i publiken.

I ett hörn stod mediafolk med kameror och anteckningsblock, även de fick sig några omgångar av två andra band. Det smädades, kastades flaskor och trumpinnar, nån knuffade omkull en fotograf. Dessa ovana hipsters fick sig nog en funderare om sina jobb när de kom hem blodiga och blåslagna

Haha låter som värsta GG Allin konserten du var på. Vad var det för band som spelade? Några kända band eller?
Citera
2016-04-18, 01:14
Medlem
Italos avatar
Jag minns en eftermiddag när jag gick på gymnasiet 1994. Vi var några killar som stod och rökte eller kanske tjuvrökte, med tanke på att det egentligen var ett rökfritt område. Det sket de flesta av oss tonåriga, trotsiga rökare högaktningsfullt i. Ingenting spännande tycktes hända men plötsligt så kommer det en kille springandes. De hade grävt en grop som var någon meter bred i marken och killen hoppade över lika graciöst som en gasell. Efter honom kom det en flintskallig, lönnfet man i ganska imponerande fart med tanke på att han bar trätofflor. Killen hade varit inne på konsum och snott något. En i sällskapet kände igen honom. Konsummannen var inte lika graciös. Han stupar framlänges ner i gropen men det bekom honom föga för med lite besvär tog han sig upp och fortsatte jakten på snattaren. Att bara sätta iväg i ett par trätofflor är i sig lika otänkbart som att ta på sig några. Om han fick tag i honom vet jag inte. Tonårsrebellen i mig vill tro att han kom undan.
Citera
2016-04-18, 02:31
Medlem
Ett par brats slår sig ner på två bänkar vid en pendeltågsstation en septemberkväll runt år 2007, när den ena reser sig för att öppna en cider eller kanske en öl - håller den ifrån sig som en fjolla så det inte skvätter på de fina kläderna, det är ju noga med kläderna för dessa herrar, då skriker hans polare något i falsett, de andra reser sig också snabbt och börjar kolla sina och varandras kläder bakifrån, samtidigt sitter några killar i sina bästa år på ett tåg som precis ska stänga dörrarna - de skrattar och njuter för fullt. Bratsen hade fått en del färg på sina kläder efter att ha satt sig på bänkar som killarna i sina bästa år och som satt på det avgående tåget precis kladdat ner med hyfsat stora flowpens och ev. en skvätt sprayfärg, färg som inte riktigt hade torkat. Om bratsens kväll blev förstörd vet jag inte, av deras dryga och imbecilla uppsyn att döma så kan man ju bara hoppas. De såg i alla fall inte lika på g ut när tåget väl började röra på sig och deras nedsolkade rosa skjortor försvann ur synhåll för gott.

Den ungefärliga platsen: http://s1193.photobucket.com/user/sv...752c9.jpg.html
Senast redigerad av ausradieren 2016-04-18 kl. 02:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in