Balders balle, vart ska man börja...
Skulle ta bussen till centrum förra sommaren. I sätet längst fram satt en riktigt risig brud, omkring 25 år, och snarkade som ett sågverk. Helt klart aspackad/stenad/whatever. "Så kan det gå" tänker jag och sätter mig längst bak.
Efter ca 10 minuter så hör jag hur hon snortar till, så där som en del gör när dom plötsligt vaknar till.
Hon sätter sig spikrak upp, precis som om hon hade vaknat ur en koma som varat i ett par decennier. Kastar runt med huvudet och tittar överallt som om hon aldrig sett en buss förut. Muttrar lite halvhögt "Förbannade Jehovas..." ett par gånger (Jag tror det var det hon sa, lite svårt att höra så långt bak) för att sedan sjunka ner på sätet igen. Precis som om någon tryckt på avknappen.
Lugn och ro igen, tänker jag, men icke! Nein! Det går bara ca 30 sekunder innan hon studsar upp, vrålar "HELVETE!!!" om och om igen, lyfter på kjolen och sätter sig i mittgången och pissar och skiter samtidigt! "HELVETE!!!"
Bussen var typ halvfull, men jag har aldrig hört så många pling för att gå av samtidigt förut.
När väl bussen stannat så tömdes den jävligt fort, förutom stackarn som körde och denna pundarbrud. Han var lagom glad...
Jag avlägsnade mig jävligt fort kan jag lova.
Bor i en relativt liten stad där man borde känna till alla stans unika stjärnor, men denna person hade jag aldrig sett förr, eller igen. Måste vara nån import från nån annan håla.
Förbanna Jehovas!