2016-02-20, 03:46
Medlem
landenREMIXs avatar
Knappast i nivå med vissa av övrigas berättelser men kör endå.

Satt med två polare på lokala o'learys mitt i sommaren och skulle käka o kolla på allsvenskan.
Då ser vi hur det sitter några "wannabe-bikers" utanför o dricker öl. Allt är frid o fröjd, men efter en stund så dyker några från det lokala mc-gänget upp o verkligen spöar skiten ur dem där wannabe-bikers'na. Det är såpass illa att en från mc-gänget slänger en annan genom skyltfönstret in på resturangen där vi sitter o käkar. Lika snabbt är det över igen, o ägaren ringer polisen. Men innan polisen hinner dyka upp kommer mc-gänget tillbaka för en rond 2. O mitt i allt tumult står en thai-tjej(misstänker att hela konflikten kretsade kring henne) o skriker till alarmcentralen eller vad hon nu ringde "kom nuuuu, dem vill dööööda miiiiiiig, kom nuuuu" i falsett med en av dem värsta brytningarna jag någonsin upplevt. Slutade med att mc-gänget drog och polisen tog vittnesmål av alla utom oss (vi såg iochförsig inte starten av det hela).

Jag och mina polare driver än om hela thai-tjejens skrikande, o detta var nog 4-5år sen.
Citera
2016-02-20, 04:01
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Kom på två till händelser,

Var väl 13 år, skolan var slut och jag skulle hem. Tog en genväg genom ett dagis.
Då kom en gammal 70-årig dagisfröken och ställde sig mitt framför mig och frågade
Hon: "Ska du ha en käftsmäll?"
Jag: "Ska du ha en själv?"
Hon: "Nej tack är du helt dum i huvet?"
Jag försöker gå förbi henne, hon tar ett stenhård grepp i min luvtröja. Jag krånglar mig snabbt ur tröjan, hon står med den i handen. Rycker till mig tröjan och går vidare därifrån, hon muttrar nåt om jävla ouppfostrade ungar.
Visar sig senare att min mamma känner denna dagisfröken och de har varit på någon kurs tillsammans.

Några år senare..
Försökte få igång en övergiven bil rätt nära där jag bor, satt mitt i natten och försökte koppla förbi larmet, var helt ensam.
Plötsligt åkte en svart splitterny typ Audi förbi, blev lite skraj när den vände och svängde in på parkeringen där jag var ensam med skrotbilen.
Audin körde rakt mot mig, och jag såg att bilen var full med rätt stora skinheads det var nog 4-5 stycken i bilen.
Fick en sån adrenalinkick så tiden gick dubbelt så långsamt. Jag tog mina verktyg, satte mig på min cykel, kollade på bilen den hade bara hunnit halva parkeringen.
Jag cyklade snabbt därifrån över en knölig gräsmatta, pulsen i 240.
Citera
2016-02-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Var på ett svartklubbsrejv i Malmö och det var på tredje våningen, under var det en reggeaklubb med enbart svarta människor. Jag var trippad på LSD och vi skulle dra ifrån rejvet. På vägen ner i trappan så flyger det ut en snubbe och fem till kommer efter och matade honom i huvudet med slag och sparkar. Detta hände väldigt fort och bara sekunder senare var det fullt slagsmål mellan 20 pers något sånt och jag lyckades precis smita under räcket och ta mig ut innan det var för sent. Höll med andra ord på att fastna mitt i smeten. Det sjuka är att vid minst tre andra tillfällen så har folk blivit skjutna utanför klubblokalen medans jag har varit där uppe och dansat helt väck. Detta i ett sunkigt område i Malmö för den som undrar.

Den här incidenten? (FB) Tre personer skjutna i centrala Malmö 27/7-14
Citera
2016-02-21, 00:28
Bannlyst
En gång var jag hemma hos en kompis som fick epilepsianfall. Hade inte sett ett anfall förut och ringde ambulans. Ambulans kom snabbt med tre sjukvårdare, två män och en kvinna. De började genast kolla min kompis, tog blodtryck m.m och anfallet började sakta avta. Samtidigt så svimmar den kvinnliga sjukvårdaren och det blir lite tyst. Sen snabbt börjar den ena vårdaren ta hand om henne och den andra vårdaren tar han om min kompis, på samma vis. Lite konstig känsla. Båda vaknade till sen ungefär samtidigt.
Citera
2016-02-21, 16:33
Medlem
På systembolaget så gick jag ut bakom en snubbe. Innan han kom ut genom dörrarna så hade han knäckt första ölen, den svepte han på några sekunder medans han gick över gatan. Sedan slängde han iväg den toma burken, öppnade sin bildörr och körde iväg.
Citera
2016-02-21, 17:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
På systembolaget så gick jag ut bakom en snubbe. Innan han kom ut genom dörrarna så hade han knäckt första ölen, den svepte han på några sekunder medans han gick över gatan. Sedan slängde han iväg den toma burken, öppnade sin bildörr och körde iväg.

Way coool. Role model.
Citera
2016-02-21, 19:04
Medlem
Jag såg en skjutning i Malmö. En arab sköt efter negrerna i knarkrondellen på Möllan. - Det som var sjukt var att ingen reagerade särskilt mycket. Cyklister stannade och när araben skjutit färdigt och alla inblandade sprungit åt var sitt håll så cyklade cyklisterna igen och folk började promenera. Precis som det blivit grönt ljus. - Jag såg då ingen som ringde polisen. Det var precis som ingenting hade hänt. Det var surrealistiskt. "vanligt folk" brydde sig inte. Folk är så jäkla avtrubbade här och streetwise. - Ingen vågar heller vittna. Afrikanen som blev skjuten tog taxi till akuten eftersom det går snabbare än med ambulans. Knarkrondellen var helt sjuk också. Ända fram till denna skjutning så var det så mycket knarkhandlare så att de ropade efter en när man gick förbi och tittade man en afrikan i ögonen så sprang de efter en och drog en i kläderna och ville sälja "vadsomhelst". Det enda som saknades var torgstånd. Så var det i många år. - Detta i centrala Malmö.

Annat sjukt i Malmö är tex att man aldrig ser muslimska kvinnor utomhus efter kl 18.00 på kvällen. Man kan bo på Möllan i 20 år utan att ens få chansen att dricka ens en kopp te med en muslimsk kvinna. - De är inlåsta allihopa. - Helt sjukt.
Citera
2016-02-21, 21:55
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Det var på den tiden jag bodde i Stockholm. Min kusin och jag var och åt lunch på Kladdes kebab (ja, stället heter faktiskt så för den som undrar) på Drottninggatan. Det var bra väder vill jag minnas, en augustidag mitt i veckan. Som vanligt var det ganska mycket folk i rörelse.

Vi sitter och äter och har det trevligt. Plötsligt får vi syn på två snubbar som beter sig litet underligt. Den ene står precis bakom ryggen på den andre som också står upp. Han längst fram står helt stilla och han bakom rör lite på armarna i höjd med den andres nacke, försiktigt och långsamt nästan hemlighetsfullt. Jeppen som rör på sig bär omoderna kläder, solglasögon, mustasch och en midjeväska. "Vad fan håller de på med?" tänker vi, det hela pågår i flera minuter redan men vi kan inte se vad som försiggår. Plötsligt blinkar det till i handen på midjeväsksmustasch-jeppen...tydligen har han en sax i ena handen, en kamm i den andra och ger sin kompis/kund en oerhört långsam stående hårklippning på gågatan. Klippandet går alltså oerhört segt, håret faller rätt på gatan när jeppen smusslar med sin bisarra gerillafrisering. Varför just på Drottninggatan, ståendes utan att försöka synas? Troligen rörde sig om brukare från Plattan, de såg rätt härjade och paranoida ut.
Senast redigerad av af-Sintistolpe 2016-02-21 kl. 22:02.
Citera
2016-02-22, 15:46
Medlem
profanum.vulguss avatar
Delade under ett märkligt rus hotellrum med en känd svensk skådespelare. Vid ett tillfälle stängde han in sig på toaletten. Duschen och kranen spolades om vartannat och skådespelaren deltog i en intensiv konversation med sig själv. Jag kunde höra många svordomar.

När jag sedan gick in i toaletten var det bajs i handfatet och även bajs på min tandborste

Det var sjukt. De flesta kan med stor sannolikhet räkna ut vem den här skådespelaren är.
Citera
2016-02-22, 19:32
Den här killen borde kvala in trots att han är filmad.
http://liveleak.com/view?i=4f1_1455924682
Citera
2016-02-22, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Delade under ett märkligt rus hotellrum med en känd svensk skådespelare. Vid ett tillfälle stängde han in sig på toaletten. Duschen och kranen spolades om vartannat och skådespelaren deltog i en intensiv konversation med sig själv. Jag kunde höra många svordomar.

När jag sedan gick in i toaletten var det bajs i handfatet och även bajs på min tandborste

Det var sjukt. De flesta kan med stor sannolikhet räkna ut vem den här skådespelaren är.

Bajs-Elvis?
Citera
2016-02-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Bajs-Elvis?

Ja, han är ju en känd skådis.

Kanske var det flinken? Eller indeianen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in