Kom på två till händelser,
Var väl 13 år, skolan var slut och jag skulle hem. Tog en genväg genom ett dagis.
Då kom en gammal 70-årig dagisfröken och ställde sig mitt framför mig och frågade
Hon: "Ska du ha en käftsmäll?"
Jag: "Ska du ha en själv?"
Hon: "Nej tack är du helt dum i huvet?"
Jag försöker gå förbi henne, hon tar ett stenhård grepp i min luvtröja. Jag krånglar mig snabbt ur tröjan, hon står med den i handen. Rycker till mig tröjan och går vidare därifrån, hon muttrar nåt om jävla ouppfostrade ungar.
Visar sig senare att min mamma känner denna dagisfröken och de har varit på någon kurs tillsammans.
Några år senare..
Försökte få igång en övergiven bil rätt nära där jag bor, satt mitt i natten och försökte koppla förbi larmet, var helt ensam.
Plötsligt åkte en svart splitterny typ Audi förbi, blev lite skraj när den vände och svängde in på parkeringen där jag var ensam med skrotbilen.
Audin körde rakt mot mig, och jag såg att bilen var full med rätt stora skinheads det var nog 4-5 stycken i bilen.
Fick en sån adrenalinkick så tiden gick dubbelt så långsamt. Jag tog mina verktyg, satte mig på min cykel, kollade på bilen den hade bara hunnit halva parkeringen.
Jag cyklade snabbt därifrån över en knölig gräsmatta, pulsen i 240.