2016-02-14, 14:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyschen
har sett människor bli dödade och sprängda i små bitar live .Det var ingen trevlig upplevelse.

Liknande här:
En "headbanger" satt på bussen och lyssnade på "musik" i hörlurar. Ljudet var så högt att det var störande för oss andra. Han tryckte på stopp-knappen, bussen stannade, med lurarna på högsta volym sprang han framför bussen till andra sidan gatan. Han kom två meter ifrån bussen. Han hörde inte lastbilens tutande, och när headbangaren träffade lastbilens front, blev det hans sista "headbang"...
(Typ "fluga mot vindrutan-effekten") Kroppen flög 15 meter, och landade på motsatt körbana, nära liket. Ursäkta, diket menar jag. Kvarlevorna såg ut som en hög köttfärs. Usch!

Efter detta har jag, som vittne till olyckan, blivit MYCKET försiktigare när jag är ute i trafiken.
Citera
2016-02-14, 15:56
Medlem
Dickenss avatar
Danny Welbeck göra mål på fast situation i 94:e minuten mot Premier League-ledaren Leicester City efter att ha varit skadad och inte spelat en tävlingsmatch på 10 månader. Jag började gråta.
Citera
2016-02-14, 17:40
Medlem
amentjeinas avatar
Inte det mest udda, men det får duga: idag så åkte jag E4an Sundsvall - hudiksvall. Mitt i snöstormen så kommer det någon jävel på en gammal jävla sidovagnsmotorcykel.

Låter la inte så konstigt egentligen. men betänk er att det är 10-C ute, samt att det snöar och yrar nå fruktansvärt där uppe.
Citera
2016-02-14, 19:48
Avstängd
en pedofilpräst som verkade ha blivit påkommen på bar gärning av sin fru. hon skrek på honom i en bil som de sen gick ur både hon och han, och hon eller han gick till en telefonkiosk. Det här hände i USA. Han var väldigt skamfull, därav pedofilmisstnkarna.
Citera
2016-02-15, 01:12
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amentjeina
Inte det mest udda, men det får duga: idag så åkte jag E4an Sundsvall - hudiksvall. Mitt i snöstormen så kommer det någon jävel på en gammal jävla sidovagnsmotorcykel.

Låter la inte så konstigt egentligen. men betänk er att det är 10-C ute, samt att det snöar och yrar nå fruktansvärt där uppe.

På blocket I Västerbotten var en sådan till salu typ idag. Kanske någon som har fyndat!

Sett en alkis/knarkarkärring sitta mitt på stans mest trafikerade cykelbro och pissa mitt på ljusadsgen som inget alls.
Citera
2016-02-15, 02:01
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Visst men brevid en toalett? Varför gå in på dass om man tänkt skita på golvet i vilket fall som helst?

Fråga Lisa Holms mördare.
Citera
2016-02-15, 04:14
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Minns en episod när jag bodde någon vecka på ett vandrarhem i San Francisco.

Det var alltid fest i allrummet på kvällarna och det dracks och röktes friskt. Jag blev vän med ett brittiskt kärlekspar i 25-årsåldern och vi pratade i timmar varje kväll.

De hade bägge en underbar dialekt, och speciellt killen (Brian) som bar på en utpräglad Cockney.

Anyhow; vi pratade om ditten och datten och var väldigt öppna med varandra om det mesta. Dom båda hade, enligt mig en bra humor med mycket inslag an ironi och sarkasm.

Deras näst sista kväll (en fredag) frågade jag tjejen, efter att jag hade rökt och druckit en hel del, om hon älskar sin kille. "Yeah, I do! I love everything about him. Well, except that he has one annoying habit - he only eats catfood" sa hon med glimten i ögat, och vi skrattade gott alla tre.

Dagen efter, på lördagen, bakfull utan dess like, gick jag till allrummet för att käka lunch. Där satt mina engelsmän och försökte njuta av den sista timmen innan deras taxi skulle köra dem till flygplatsen. Brian var på ett utomordentligt bra humör och såg ut att stornjuta av sin lunch. Jag försökte referera lite till vad som hade sagts kvällen innan, och frågade skämtsamt om han njöt av sin kattmat.

Då vände han sig om lite åt sidan så att man kunde skymta lite av hans mat. Det är då jag får syn på den...

...Burken.

"Are you kiddin' me, Brian!?" utbrister jag i ett besviket tonläge. Varpå Brian replikerar med sin underbara dialekt "Ey man, can you gimme såm o daat wåå-da åver deer? It's Sadderday you know. Dat's wåj em eatin' de Sheba (lyx-kattmat) and nod dö Whiskas dat I nååmalli eat.

Denna kombination av jobbig lukt i rummet, den härliga dialekten, samtalsämnet men framför allt att det hängde en tumnagelstor bit spam (den översta delen av lyxkattmat som också finns på t ex det övre lagret i Småländsk sylta) i Brians ena mungipa, gör att jag i alla fall måste ranka denna händelse som en av de 10 sjukaste/osannolika jag har varit med om.
Citera
2016-02-15, 12:59
Medlem
Tackar för en mycket underhållande tråd!

Kom att tänka på en händelse från rätt många år sedan när jag var i kanske 10 års åldern. Jag var med mina föräldrar på systembolaget i någon svensk stad under semestern, detta var på tiden när systembolaget inte hade självplock utan beställning över disk var det som gällde.

Påväg in till systembolaget ser jag/vi några ur det lokala a-laget som har hetsiga diskussioner kring en ölback. Väl inne på systembolaget så verkar det som att det är något problem, en kund saknar något som personalen påstår att de ställt fram eller liknande, hänger inte riktigt med i diskussionen men det låter som att de börjar misstänka att någon plocka på sig något. I samband med detta så kliver några från A-lagar gänget in på systembolaget med ölbacken i högsta hugg och annonserar glatt att de säljer öl billigare än vad man kan köpa här inne! Personalen och kunden som diskuterat innan inser nu båda att de som a-lagarna försöker sälja är det som saknas i kundens beställning. Det går inte länge innan väktaren spärrar utgången och polisen är snart på plats och tar han om A-lagarna.

Av det lilla jag förstod av det hela så verkar det som att a-lagarna lyckats plocka på sig ölbacken i samband med att den skulle över/under disken till kunden, överlyckliga över bytet tagit sig ut till polarna utanför men sedan insett att det var lite för dålig procent för deras ändamål. Det är då snilleblixten kommer, det är ju en massa folk som säkert vill ha sådan öl som står i kö på bolaget så vi kränger ölen där och köper något starkare! Troligtvis supit bort lite för mycket av hjärncellerna eller eventuellt redigt påverkade av alkohol och/eller andra substanser.
Citera
2016-02-15, 13:16
Medlem
Enkelt! På en utlandsresa, i Frankrike vill jag minnas. Satt på parkbänk med några polare i en större välbesökt park, halvmulen dag med enstaka regnskurar. Kvinna kommer förbi med en katt i gallerbur. Under buren hade hon monterat hjul, och fäst ett hundkoppel på buren. Hon drog kattburen efter sig som om det vore en hund. Katten tittade sig nyfiket omkring. Som pricken över i:et hade hon smällt upp ett barnparaply på taket på kattburen, så att kissen inte skulle bli blöt om det kom lite regn.

Gissa om vi nästan dog av skratt. Tyvärr hade vi inte kamera med oss, detta var för rätt många år sen.
Citera
2016-02-15, 14:47
Medlem
Var i London på en familjeresa och vi skulle käka på McDonalds. Då passade jag på att gå på toa och ställer mig vid pissoaren, bredvid mig står en gubbe i 70 årsåldern och pissar.
När han har pissat klart så börjar han leta i bakfickan och tar upp en tygnäsduk som ser ut att varit använda i xx antal år och börjar noggrant torka kuken för att sedan snyta sig i den och torka händerna med den.

Efter jag lämnat toan sitter han och äter pommes.
Citera
2016-02-15, 15:30
Medlem
greenfakkers avatar
Kanske inte det sjukaste, men definitivt nått utav det roligare.

Var på nån marknad någonstans i norra Sverige, och då var det ju såna här bajamajor uppställda lite varstans.
Var på väg till en sådan när jag får syn på en man springandes i en jävla fart, och det var ingen liten man heller, utan runt viktklassen 200+ kg. Iallafall så kommer han springandes mycket snabbare än vad man kan tänka sig att en såpass fet man skulle kunna, rakt mot bajamajan som jag var påväg till, så jag stannar och låter han gå före mig då han såg ut att ha väldigt mycket mer bråttom än jag.
Han springer sedan och hoppar in i bajamajan såpass fort att han inte hinner stänga dörren, och kom med en sån väldig kraft att han välte bajamajan baklänges.
Hördes sedan lite svordomar innan han hoppar ut och springer iväg i samma fart som han kommit i.
Citera
2016-02-15, 17:01
Medlem
jedimindshits avatar
Gick i högstadiet. Hade gymnastiklektion, jag och min dåvarande bästa kompis var sena till lektionen och var sådär lagom stressade. Vi bytte om och sprang ut emot korridoren som man behöver löpa igenom för att komma ut i stora hallen där gympan är. Han var lite snabbare än mig och när han löpt halvvägs genom korridoren öppnas dörren från nästa omklädningsrum. Dörrarna öppnas utåt. Bakifrån ser det ut som han sitter fast mot dörren. Jag skriker "Haha, vad fan sysslar du med? Kom igen!"

Han svarar bara: "Aj aj aj" i panik.

Springer fram och ser att handtaget har åkt i armen på han, i själva underarmen.
Det är det äckligaste jag sett IRL.
Han drar sakta ut handtaget och det är ett stort hål, man ser rakt in i skelettet.

Det sjuka är hur lugnt han går i gympahallen, måste ha varit chocken. För sen började han skrika. Usch.

Det sjuka är hur vasst ett sånt trubbigt handtag kan bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in