2016-02-13, 21:32
Medlem
Imirons avatar
Ingenting mot många historier här, men den här är iaf lite lustig.

Var ute i ett villaområde i Stockholm med några polare en natt. Vi traskade runt och var gissningsvis berusade på fulöl, häxbrygd eller hemgjort vin, fan minns jag var det var den gången. Vi var väl en 16-17 år kanske. I gladan ro börjar vi iaf högljutt sjunga på en gammal streberslåt som går "det blåser hårt det blåser kallt det blåser högervindar överallt".

Från ingen stans dyker en skogstokig snubbe upp, är väl mellan 20-25, som verkar tro att vi är nazister. Själv är han med i Revfront och drar upp en morakniv och börjar skrika. Vi försöker lugnt förklara att det inte är en nazistisk låt utan snarare tvärt om, en antinazistisk låt. Han skriker att han fan vet vad det är för låt, varefter han gapar om att vi är dåliga antifascister. Han knivhögg banne mig sin första nazist när han var 12. Därefter slänger han kniven i gräsmattan framför oss, menar att vi inte ska vara fega då vi är flera mot en och dessutom kan plocka upp kniven. Två mer normala vänner till honom kommer och håller i honom och säger åt oss att dra. Sagt och gjort.

Därefter springer muppen ikapp oss och börjar kräva att få be om ursäkt. Han ber oss också kolla upp revfront och kolla om vi vill gå med.

Denna något märkliga värvningskampanj fungerade inte särskilt bra på mig.
Citera
2016-02-13, 21:37
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Underbar jävla tråd, ska bidra med det jag kommer på i nuläget.

Kiosknazisten
I mina yngre år var jag bjuden till en väldigt trevlig maskeradfest under halloween. Sagt och gjort dyker jag upp med mina vänner alla utklädda efter diverse teman. Jag som inte har alla hemma ibland klär ut mig som nazist i en köpt ss-uniform från butrix eller någon liknande butik, dvs så var det inga svastikor eller något sånt på den utan den var faktiskt maskeradvänlig.
Tills timmarna går och spriten flödar vilket resulterar i att 90% av folket på festen klottrar mig full med hakors, "heil hitlers" och massor av annat dumt. Full som jag är så bryr jag mig inte ett skit.

Festen tar slut och vi åker hem med vår nyktra förare, kvällen känns lyckad tills jag får den briljanta idén om att jag måste till Statoil för att köpa läsk...vår förare hade inget emot det och mina vänner var däckade.
Så in på Statoil klampar jag, onykter och full med nazistsymboler. Jag är tillräckligt full för att inte bry mig tills jag kommer till kassan där kassakillen utbrister "VET DU VAD?! Min farfar dog i faktiskt i ett förintelseläger!"

Tror mitt liv på denna jord är slut och att snubben ska slå ihjäl mig, samt inser jag hur jävla dumt detta var. Förvirrad som jag är står jag kvar och det är helt tyst mellan oss i säkert 10 sekunder.
Rätt vad det är så säger kassakillen "HAN RAMLADE UT UR SITT VAKTTORN VETTU HÖHÖHÖHÖ" därefter säger han i den trevligaste tonen jag hört "önskas det något mer än colan eller var det allt för inatt?"

Jag betalar snabbt som fan och drar därifrån, sen dess har det varit jävligt awkward när man sett han stå där inne och jobba. Han var säkert laidback som fan och skojade men jävlar vad absurd den stunden var haha.
Förvånar mig inte om han hänger på fb.
En tokig gammal polare som måhända kan få en plats i den här tråden vid senare tillfälle drog den där för mig när vi var typ 10 år. Sen blev den lite av en klassiker att dra när någon skojar om förintelsen eller andra världskriget. Brorsan var dock med om en utmärkt comeback.

Med lika allvarlig min svarare man "Nej, man ska faktiskt inte skoja om det, det var väldigt många tappra tyska hjältar som dog i det kriget".
Citera
2016-02-13, 21:51
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Detta måste räknas, för jag är fan i full chock av hur någon kan gå från att se såhär sjukt bra ut:
Romeo i americas next top model

Till vad fan det här ska föreställa?!?

Ja det är samma kille. Fan så sjukt
Citera
2016-02-14, 00:22
Medlem
Träffade lallarnas konung Östen H. Han stod vid en granblagd som härjade smått. Ville kabsera sin flöjt men han svek. Då blev sturlan smått. Punkt.
OTettta va ett litet smakrov på den ädla konsten "lalla". ÖH som va en inspirationskälla till Kalle S var en mästare på denna teknik vilken ochså kunde innehålla ren praktisk utövning.
Citera
2016-02-14, 06:46
Medlem
Europes avatar
Citat:
Underbar jävla tråd, ska bidra med det jag kommer på i nuläget.

Kiosknazisten
I mina yngre år var jag bjuden till en väldigt trevlig maskeradfest under halloween. Sagt och gjort dyker jag upp med mina vänner alla utklädda efter diverse teman. Jag som inte har alla hemma ibland klär ut mig som nazist i en köpt ss-uniform från butrix eller någon liknande butik, dvs så var det inga svastikor eller något sånt på den utan den var faktiskt maskeradvänlig.
Tills timmarna går och spriten flödar vilket resulterar i att 90% av folket på festen klottrar mig full med hakors, "heil hitlers" och massor av annat dumt. Full som jag är så bryr jag mig inte ett skit.

Festen tar slut och vi åker hem med vår nyktra förare, kvällen känns lyckad tills jag får den briljanta idén om att jag måste till Statoil för att köpa läsk...vår förare hade inget emot det och mina vänner var däckade.
Så in på Statoil klampar jag, onykter och full med nazistsymboler. Jag är tillräckligt full för att inte bry mig tills jag kommer till kassan där kassakillen utbrister "VET DU VAD?! Min farfar dog i faktiskt i ett förintelseläger!"

Tror mitt liv på denna jord är slut och att snubben ska slå ihjäl mig, samt inser jag hur jävla dumt detta var. Förvirrad som jag är står jag kvar och det är helt tyst mellan oss i säkert 10 sekunder.
Rätt vad det är så säger kassakillen "HAN RAMLADE UT UR SITT VAKTTORN VETTU HÖHÖHÖHÖ" därefter säger han i den trevligaste tonen jag hört "önskas det något mer än colan eller var det allt för inatt?"

Jag betalar snabbt som fan och drar därifrån, sen dess har det varit jävligt awkward när man sett han stå där inne och jobba. Han var säkert laidback som fan och skojade men jävlar vad absurd den stunden var haha.
Förvånar mig inte om han hänger på fb.

Det får mig att minnas när jag var i övre tonåren, arbetade i en stor livsmedelsbutik på Södermalm och några av oss från jobbet skulle ha maskerad. Min kompis på jobbet bestämde på stört att vi skulle till Buttericks och fixa militärkläder som liknade de tyska från WW2. Därefter åkte vi hem till honom och han gjorde hakkorsbindlar som vi hade runt armen. Därefter festade vi loss i en hyrd lokal och det hände faktiskt en del smålustiga/skumma grejer under kvällen, men jag struntar i att återge just dem. I förbigående skulle vi av någon anledning in på Gröna Jägaren vid något tillfälle, men vakten sa att han personligen inte hade något emot att släppa in oss, men det kunde finnas en del på stället som skulle reta sig på våra uniformer och vilja mucka gräl.

I förbigående hade vi båda ganska långhåriga/rockiga/punkiga frisyrer och såg på den fronten inte värst nazistiska ut. Jag misstänker att min vän faktiskt hade lite sympatier åt det hållet (han uttryckte sig ganska rasistisk ibland och var t.ex. mot invandring, vilket jag inte alls var och i grund och botten inte är generellt nu heller, förutom mitt häftiga motstånd mot den svenska asylpolitiken och folkmordspolitiken, mångkulturstramset och hela den postmarxistiska ideologin med medföljande PK-förtryck), men töntig som jag var som ung, så såg jag det hela lite som en hommage till min barndomsidol Brian Jones från The Rolling Stones, som klädde upp sig och fotade sig i naziuniform och skickade in bilderna till tidningarna.

Nej, det lustigaste var nog det som jag knappt lade märke till då, nämligen när vi före festen gick utklädda igenom hela butiken vi jobbade på för att ta oss till personalrummet möttes vi först av alla av en stamkund, en gammal gubbe på minst 80 bast, som omedelbart sken upp när han såg oss och prisade oss med uttryck som att det var "fint att se", att vi var "präktiga grabbar", samtidigt som han glatt gestikulerade med näven (jag vet inte hur jag riktigt ska förklara gesten), samt nickade och knyckte med huvudet gillande. Jag hade druckit och tog inte riktigt in det förrän min kompis senare påpekade att gubben hade ju trott att det var på allvar och att vi hade klätt upp oss för att visa vårt politiska ställningstagande.

Nåja, bara kunderna är nöjda, så...
Senast redigerad av Europe 2016-02-14 kl. 07:03.
Citera
2016-02-14, 10:38
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Umgås du fortfarande med det där sjuka aset?

Nej, jag har inte träffat honom på ett par år, men för att vara helt ärlig så vill jag säga att han, trots att han är psykopat, är en mycket trevlig person att vara kompis med. Extremt lojal.
Citera
2016-02-14, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Ni bestämde er alltså för en lek där ni sexuellt skulle ofreda kvinnor? Finner ingen humor i detta över huvud taget.
För helvete. Detta är ingen tråd för kvinnokampen. Alla har väl gjort dumma saker som ung som man kan skratta åt i dag. Om du inte kan se något roligt i en händelse även om den kanske inte är rolig för alla inblandade borde byta tråd. Denna tråd är inte för saker som är gjorda på det mest politiskt korrekta sättet utan just för saker som inte är gjorda alls på rätt sätt.
Citera
2016-02-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Utveckla.

Ser inte något sjuk i artikeln du länkar.
Du upptäcker nog humorn den dag du inte tänker på vilken kasse du tar och får en massa inviter när du handlar...
Citera
2016-02-14, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Du upptäcker nog humorn den dag du inte tänker på vilken kasse du tar och får en massa inviter när du handlar...
jaha är väl bara kul isf?
Citera
2016-02-14, 13:00
Moderator
Fear2bes avatar
Ot raderat/Mod
Citera
2016-02-14, 14:24
Medlem
ensiferums avatar
Dvärgneger med downs syndrome, i shit you not.

Telefonplan för ett par år sedan
Citera
2016-02-14, 14:44
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
..

Skämtet kommer ifrån denna;

Dad: I never told you this but, my great grandfather died in the holocaust.
Me: Oh, man thats terrible.
Dad: Yeah, he got really drunk one night and fell off of the guard tower.

Finns liknande, men i grunden så är det samma skämt som det jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in