Citat:
Ursprungligen postat av
UERATZ
Har du någon aning om vad dem sysslar med idag?
Ja, i sista terminen av gymnasiet började 'ägaren' sportsbetta ganska tungt. Jag koller ihåg att sidan han spelade på hade en gräns på Max 50 000kr ute åt gången ville blev en standard för honom. Det var inte vanligt att han betade gränsen flera gånger på samma kväll. Tom i skolan började han betta, jag kommer ihåg på en svenska lektion när vi satt oc skrev något på datorn så smög han sig in ch letade reda på en tennismatch att spela på. Han hade ingen aning om tennis och bara utifrån namnen på spelarna valde han att lägga 20 kkr, han vann den på rent flyt.
Men en dag kom han inte till skolan, och först vid lunch nästa dag. Det visade sig efter lite tjat att han hade spelar bort 200-300kkr och helt enkelt mått för dåligt för att gå till skolan. Efter studenten flyttade jag väg och slutade umgås med dom några år, men har några år senare träffat iaf 'ägaren' igen. Han spelade bort allt han ägde ganska snabbt efter gymnasiet, han gjorde av med sista korvören på poker borden i Danmark och fick tjuv åka tåg för att ta sig hem. Han grät vägen. Att gå från herre i huset med en poker karriär att leva på till att vara helt pank och börja jobba skitjobb för en månadslön på samma nivå som han betta under svenskalektionerna måste vara tufft.
Det ändrades ganska mycket i gruppen efter det och istället för straff och dobbel gick dom över till sprit och ragga. Fortfarande lika sviniga. Folk droppade ur när dom flyttade/skaffa fru lite eftersom men min kompis ägaren började plugga på universitet och träffa nya vänner som fick ta deras plats.
I dagsläget har ägaren ett jobb icke-relaterat till sin utbildning. Han svinar/festar nog precis lika mycket, han bytte i min mening ut pokerberoendet delvis mot ett sexberoende. Men senaste 1-2åren har han börjat viljat lugna ner sig, skaffa fru och sluta upp med allt såntdär. Alla är dock fortfarande väldigt spelberoende, jag träffar dom väldigt sällan numera då vi bor så långt ifrån varandra.
Finns så sjukt många berättelser från det gänget, men jag har dragit alla stora som passar in i den här tråden. Att dom sen spelat bort 300kkr på en enskild pokerhand, åkt på pokerresor och sålt flygbiljetterna hem för att spela bort det också passar bättre i en annan tråd. Men jag återkommer om jag kommer på någon mer som är värd den här tråden.
Edit: Jag kan tillägga att vi är i 24-28 års åldern nu, historierna utspelade sig dvs under slutet av 2000-2010 talet.