2016-02-12, 11:28
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Min mor drack alkohol med någon snubbe. Efter ett tag börjar hon benämna snubben med min fars namn. Efter att ha använt fel namn i kanske två timmar utbrister hon "DU ÄR INTE (min fars namn)" och går all in för att döda honom. Stekpannor, knivar och stryptag involverades. Snubben kämpade inte emot alls.

Eller de tiotal gånger morsan satt ihopkrupen, stönade och sa "Jag dör nu, min son". Väldigt teatraliskt och hjärtskärande för 12-åriga mig. :> Blev väldigt härdad efter att det hänt några gånger dock.

Eller det gånger min mor gått i sömnen och varit "besatt". Det var nog inte många ungar som behövde låsa rumsdörren för att inte riskera att bli attackerad i sömnen. Men ja, hon var helt övertygad om att hon var besatt. Spökljud och viskade mitt namn från nedervåningen för att seriöst locka ned mig. Rätt galet. Ibland kunde man väcka henne, ibland var det bara galenskaper tills ambulansen kom eller alkoholen gick ur kroppen.

Jag anser iaf att min barndom var bra.

Men usch vad otäckt. Hur mår din mamma idag?
Citera
2016-02-12, 11:55
Medlem
Jag övningskörde en tråkigt morgon till skolan med min pappa. Framför oss ligger en bil modell större. Inget märkvärdigt. Bilen kör helt plötsligt rakt av vägen och blockerar en vit bil som står på en gångväg. Ut hoppar vad jag tror är polisens insatsstyrka med dragna vapen och tung utrustning. De sliter upp dörren på den vita bilen och bokstavligt talat slänger ut förare och passagerare på det daggblöta gräset. Tio stycken tungt beväpnade poliser står nu och skriker, riktar sina vapen och förser dessa två personer med handfängsel i form av buntband. Allt inom loppet av 10 sekunder.

Det sjukaste jag sett en sömndrucken morgon.
Citera
2016-02-12, 11:56
Medlem
Jag har sätt mågna sjuka saker genom åren. Denna har jag dock fått berättad för mig, jag var inte med själv.

Det var ett gäng som för några år sedan gick på en efterfest, Dom var kanske 5 killar och några tjejer. Det var inga konstigheter utan helt enkelt en helt vanlig efterfest i en lägenhet. Alla sitter i köket vid köksbordet och dricker och pratar. En av killarna får dock till det med en tjej och efter ett tag går dem iväg till ett av sovrummen. Tiden går och vi övriga sitter kvar och kacklar vid köksbordet. Efter ca 15 min slängs dörren upp från "knullrummet" och killen kommer ut naken med fullt stånd. Han går sedan med bestämda steg till köket, tar upp en flaska med matlagningsolja från köksbänken och häller en ordentlig skvätt på kuken. Alla vid köksbordet sitter tysta med uppspärrade ögon och undrar vad fan det är som händer. Sedan ställer han tillbaka flaskan och går målmedvetet tillbaka in till sovrummet och smäller igen dörren efter sig. Då börjar alla som satt i köket att gapskratta.

Jag fick aldriv veta varför "oljeknullaren" behövde olja in kuken, men jag antar att han hade det handlade om friktionsproblem.
Senast redigerad av bennnann 2016-02-12 kl. 12:05.
Citera
2016-02-12, 12:10
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur kan man skriva ett sånt här minne utan att berätta några som helst detaljer, utöver Afrika, man, arm och 'mashete'.

Antar att skrivarlusten inte gick i arv från din far.

Vad heter en sån kniv där du var i Afrika?
Bry dig inte om honom, han är ett sk. troll.
Citera
2016-02-12, 12:29
Medlem
I tonåren skulle jag åka på en psytrance-festival i Tyskland. Det var första gången jag åkte på en så stor festival och var ung och oerfaren. När vi väl kom dit var man spänd och förväntansfull. Jag hade direkt rökt en pipa innan vi ens gick in på festivalområdet och festivalen hade inte kickat igång än så folk satt mest och byggde camp och rökte cannabis. När vi väl skulle in på området var man såklart orolig att vakterna skulle se att man knarkat men så såg vi en kille som var helt trippad på LSD eller liknande och han skrattade vakterna bara åt medan han gick förbi, så vi fattade att det var lugnt för oss som bara rökt.

När vi kommer in på området är det första vi ser en man som sitter och har en konversation med en ölflaska. Vi betraktade snubben en bra stund och han bara satt där och pratade, visserligen på utländska så vi fattade inte vad "de" pratade om men han var väldigt engagerad i sin konversation.

Kan slänga in en annan anekdot från festivalen. Min tjej och hennes tjejkompis sa plötsligt att de måste kissa när vi var på ett öppet fält med en grusväg. Jag fick helt enkelt bara titta bort eftersom det inte fanns några buskar att gömma sig bakom eller liknande, även om det var natt och mörkt. De sitter där ett tag, jag står och väntar på att de ska kissa klart och sen frågar den ena av dem med lite finurlig röst "Bajsar du också?" varpå den andra svarade "Ja!" och vi alla började garva som fan.
Citera
2016-02-12, 12:31
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Låter som ett självmordsförsök

Jag anser att han hetsades till att göra det livsfarliga hoppet av sina "kompisar" efter det att alla hade kommit överens om det idiotiska beslutet att förloraren i spelet skulle hoppa.
Han såg rätt död ut, men han kan ha klarat sig med sprucken mjälte eller dylikt. Han var inte vid medvetande under tiden som de väntade på ambulans.
Ofta brister stora kroppspulsådern vid en sån smäll och då dör man direkt.
Citera
2016-02-12, 13:07
Medlem
knug87s avatar
Kom på en till sak när jag satt å sket nu på jobbet

För 10 år sen när jag tog studenten så drog vi på svartjobb till Oslo dagen efter

Väl framme så hade vi lite dötid så jag och polaren tänkte att vi tar väl en liten sväng och kikar runt lite, aldrig varit i Oslo innan denna vända

Iallafall, 20 meter ifrån lägenheten så var det en liten park, första vi ser är en kille i y-frontskalsonger och mask som såg ut som nån hemmagjord darth vader som gjorde yoga..inte så jävla märkligt men det hände fler saker på den lilla promenaden som gör att helhetsintrycket blev mindre bra av första kvällen

Sen går vi kanske 250-300 meter till in på nån bakgata och ser en lagerlokal/garageport som står öppen med typ 15-20 cyklar, en snubbe där håller på att måla om stulna cyklar och skriker något åt oss argt på något språk vi inte riktigt känner till..jahapp igen tänkte vi och gick vidare

200 meter till var det en kyrka och en stor gräsmatta på framsidan, där låg det ett gäng knarkare/alkisar utslagna på gräset, varav den närmast oss har kalsongerna vid fotknölarna och anuset utspärrat samtidigt som han hulkar och ringmuskeln jobbar frenetiskt, väldigt vackert!

jahapp igen..

går vidare en bit och går förbi en busskur med massa människor och polarn säger "fan, riktigt skönt ute nu!" sen vänder vi oss mot busskuren och ser en kärring som dragit ner trosorna och bajsar rätt ner i en pappkasse, bland typ 10 andra som väntar på bussen

"men vafan..."

Går tillbaka till lägenheten

Då vi svartjobbade så var "chefen" och en till äldre herre också boende i samma lägenhet, båda dessa herrar hade dragit hem varsitt luder som vi hörde dem sätta på i den enorma 2:a vi bodde i..

Fuck it tänkte jag, jag tar och bajsar lite i brist på annat! Går in på toaletten för första gången och det ligger ett gäng porrtidningar på golvet rakt framför stolen, naturligtvis var nästintill alla sidor ihopklistrade

"Suck.."
Citera
2016-02-12, 13:10
Medlem
RissaTridactylas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennnann
Jag har sätt mågna sjuka saker genom åren. Denna har jag dock fått berättad för mig, jag var inte med själv.

Det var ett gäng som för några år sedan gick på en efterfest, Dom var kanske 5 killar och några tjejer. Det var inga konstigheter utan helt enkelt en helt vanlig efterfest i en lägenhet. Alla sitter i köket vid köksbordet och dricker och pratar. En av killarna får dock till det med en tjej och efter ett tag går dem iväg till ett av sovrummen. Tiden går och vi övriga sitter kvar och kacklar vid köksbordet. Efter ca 15 min slängs dörren upp från "knullrummet" och killen kommer ut naken med fullt stånd. Han går sedan med bestämda steg till köket, tar upp en flaska med matlagningsolja från köksbänken och häller en ordentlig skvätt på kuken. Alla vid köksbordet sitter tysta med uppspärrade ögon och undrar vad fan det är som händer. Sedan ställer han tillbaka flaskan och går målmedvetet tillbaka in till sovrummet och smäller igen dörren efter sig. Då börjar alla som satt i köket att gapskratta.

Jag fick aldriv veta varför "oljeknullaren" behövde olja in kuken, men jag antar att han hade det handlade om friktionsproblem.

Det där har jag gjort också
Citera
2016-02-12, 13:23
Medlem
Kom på två till, inte så sjuka grejer dock.

Som liten, kanske 9-10 år står jag och morsan ute på vår balkong och tittar/lyssnar på åskan. Det dundrade på rejält och plötsligt slår blixten ner i en transformator precis framför oss. Det är alltså bara en väg som skiljer vårt hus från stolpen med transformatorn. Det blev en sådan jävla smäll att jag nästan vill likna det med en gevärsskott. Gnistor flög åt alla håll och smällen kändes i bröstkorgen. Det började ringa i alla telefonerna också vilket var lite spöklikt.

En annan story var när jag hade varit i huvudstaden och festat och var på tåget hem. Bakis och sliten som fan, hade tagit amfetamin ovanpå all öl också så att hålla på och springa till tåg och skit var inte så kul. Kom äntligen på tåget och såg fram emot att få slappna av en stund under resan. Plötsligt saktar tåget in och stannar, mitt ute i ingenstans. Jag vaknar till och undrar varför vi stannat där det inte finns någon station, alla i vagnen är förbryllade.

Ganska direkt så kommer konduktören och säger att någon valt att gå framför tåget. Alla barn börjar tjuta i någon slags panik och även några kvinnor börjar lipa. Jag hade redan huvudvärk innan och det blev knappast bättre nu. Snart anlände räddningstjänst och det största samling poliser jag sett. Ingen fick lämna tåget men man kunde se genom fönstret hur räddningstjänsten gick med sådana där gripklor som man använder för att plocka skräp med. De tar ett tag innan de plockat upp hela människan, det var ganska sjukt att bevittna. Det läskiga var hur rutinmässigt alla agerade, som om det hände varje dag. Då slog det mig att det händer nog väldigt ofta bara att man inte skriver om det. Blev en ännu jobbigare hemresa då vi fick vänta länge på ersättningsbussar som såklart tog väldigt mycket längre tid att resa med.
Citera
2016-02-12, 14:16
Medlem
BaraBiffens avatar
Inte det sjukaste kanske men idag såg jag en Ziggis som bajsade inne i ett köpcentrum.
Citera
2016-02-12, 14:19
Medlem
Tenshiis avatar
Ett par vänner är inne i en butik och handlar. Jag och resterande delen av gänget uppehåller oss i solen på en parkbänk strax utanför. Bakom bänken finns en väldigt liten gräsplätt med ett par träd på. Helt plötsligt dyker lodis av den allra sunkigaste modellen upp på gräset. Han yrar omkring lite innan han drar ner byxorna en bit och hänger ut en stor svullen pung i storlek med en apelsin. Han vinglar mot oss, något som känns allt annat än bra. Nästan framme drar han ner byxorna, snurrar ett halvt varv och skiter rakt ut mot trädet. Nu snackar vi inte ett par hårda bitar utan en rejäl sprutdiarré i en fin båge rakt genom luften. Reaktionerna på alla som såg detta var precis som man kan tänka sig, folk flydde i panik.

Blotta tanken på att han säkerligen gick till närmsta form av lokaltrafik och satte sig på en stol sedan gör att jag nu för tiden står up när jag nyttjar densamma.

Det hela finns faktiskt på film men lite väl många ansikten finns med så jag visar den ogärna i sitt nuvarande skick.
Citera
2016-02-12, 14:27
Medlem
develoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
när polarens morsa kommer på mig runka i deras "hobbyrum" (passande namn) där farsan brukar sitta och bygga modellflygplan. jag var dessutom 20 år, det gjorde inte saken bättre....

Hahah! Hur förklarade du detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in