Hade en Väldigt Bra tjejkompis i tonåren, jag är man måste tilläggas. Fanns aldrig någon attraktion mellan oss, men vi var oskiljaktbara, vi gjorde allt tillsammans och stod upp/tog hand om varandra för allt i världen var värt så var det vi vs allt.
Hon bad mig följa med till hennes alkoholiserade far för att hämta några av hennes tillhörigheter, hennes far hade fått sparken från en 25+årig tjänst hos militären, hade fått elen avstängd och han la hela sin sista lön på trisslotter men förlorade allt. När vi kom dit hade han kissat i soffan, lagt dynorna på tork och sovit på golvet, då sängen också var nerkissad. Elen var avstängd, stod pillerburkar, theralen, bira, imovane, stilnoct, subutex, allt du kan tänka dig.
Han var helt körd, han sa , och jag citerar, 'Min dotter har jävligt fina ben, och du min herre är en bra man, Du får knulla min dotter som du vill, du får tillstånd, kör hårt och knulla henne hon är fin'. Vet än idag inte om han har våldfört sig på henne, men han fick ett stort avstånd från mig där.
Något år senare så såg jag han i centrum full på bänken med respektive andra alkis, han kom aldrig ihåg mig även om jag såg han jämnt, ett år efter det hade han fått en lägenhet, en nyrenoverad lägenhet av soc på Bottenvåningen med egen ingång. Jag var återigen där med min goda vän som stöd för henne, han hade träffat en rysk kärring som lagade Borsch soppa åt oss, han visade sin goda sida och försökte vara nykter o grejs, höll typ 4 månader innan han söp och ryskan flyttade till ryssland och han kastades ut, återigen träffades han jag och min vän i hans lägenhet i ett sista slag av desperation, återigen han full som fan, han har aldrig sett mig och undrar vem fan jag är, medans han förnedrar hans dotter och är allmänt ett jävla as. Jag och min kära kamrat drog därifrån, och hon hade/har extremt begränsad/íngen kontakt med mannen idag.
Jag har ingen kontakt med denna vän även om jag tänker på henne varje dag, jag bor kvar på samma plats men inte hon. Jag ser denna man varje vecka/månad, första åren efter hon gick vidare/flyttade så såg jag han stå utanför hennes mors lägenhet och banka på fönstret och undra var hon var, ingen öppnade men han var där då och då.
Nu har alla gått vidare och det är 5+ år, nu ser jag han på parkbänken bland alla andra alkisar, som köper 1öl åt gången på systemet och alltid är kalaspackade. Han super från morgon till kväll, sitter på bänken utanför bolaget alltid och försöker bli mer berusad än han var förut. Han har fortfarande inte en aning om vem jag är om jag passerar honom, men jag kommer ihåg vilket jäkla as han är. Han lider ju enormt nu, om det är förtjänat eller inte är svårt att säga, det ända jag kan säga är att han kommer ju inte bli gammal.