2019-03-09, 00:05
Medlem
En grej till som var rätt sjuk. Har sett en hel by brinna ned till grunden medans jag och två kamrater skulle ”hindra” typ 200 galna människor med facklor och högafflar. Alltså det var deras hus som brann ned till grunden. Allt vi kunde göra var att osäkra våra vapen och skrika.

Mitt i natten. Testa det, 3 mot 200. fy fan då var jag rädd på riktigt. I kosovo. -00 eller -99 tror jag det var. Utanför Prisctina.
Citera
2019-03-09, 02:02
Medlem
carminaburanas avatar
Hemmafest I paris runt 2000 hos folk jag och min polare knappt kände. Han drar in med en tjej på Dädass, jag vaktar utanför,. Hör ett jävla kras innefrån och visar sig att han dragit upp henne på handfat som naturligtvis gick sönder, brutit av från väggen. Vi schjappade fort som Fan och jag lyckades få med mig en flaska kaluha på vägen ut, som jag tappade i gatan 10 meter utanför porten.

Vid st eriksplan såg jag mitt i eftermiddag vimlet en snubbe i full böglädermundering och assless läderchaps glida av en buss och vidare in i folkvimlet, helt själv.
Citera
2019-03-10, 01:13
Medlem
carminaburanas avatar
Kom på en till nu hehe, jag var medlem på en sida som heter conceptart.org, det var en forumsida för aspirerande koncept konstnärer som ville jobba inom film och datorspel. Det var ett bra community och om man var på besök i nån stad så kunde man typ säga det och så träffade man nån på en sk cafeskiss träff, där man satt och tecknade och snackade på café eller i en bar. Mycket trevligt och man fick många goda polare. Vid detta tillfälle pluggade jag i en större amerikansk stad, och såg att en snubbe hade annonserat att han skulle vara där över helgen, och undrade ifall nån ville haka på en teckningsträff. Jag slog till, och vi träffades på ett Barnes and noble. Riktigt trevlig kille, småfet, flintskallig med glasögon och lite lufsig sådär, men vi kom bra överens och blev polare. Skulle säga att han nog var i 22 års åldern, jag var nog 27 vid tillfället. Det gick några månader och ham var på besök igen, vi tog en till skissträff, samma sak. Ett par månader till och han ska än en gång vara i stan, så vi bestämmer en till.

Denna gången dyker han dock upp klädd som tjej med peruk, kjol, högklackat, smink, hela faderullan! Jag fick syntax error i skallen, fattade inte vad det var jag såg, men jag spelade med och behandlade honom exakt som tidigare, varken jag eller han ens nämnde att han satt där i kvinnokläder. Jag har alltid undrat ifall han blev sårad över att jag inte sa nåt, eller om han tyckte att jag accepterade honom för vad han var. Och det gjorde jag ju såklart, det var bara en sån jävla chock som jag inte förväntade mig. Noll ledtrådar. Jag har ju fprtfarnade kontakt med henne på Facebook. Kanske borde fråga.
Senast redigerad av carminaburana 2019-03-10 kl. 01:34.
Citera
2019-03-10, 08:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Jag skulle åka med flyg långväga. Framför mig i bagage checken/säkerhetskontrollen stod en äldre dam runt 40+. Kontrollanten ville checka hennes väska som plötsligen började "surra" . Hon blide förskräckt!! När han tog upp en massagestav som surrade för fullt. Han skrattade, men stängde av den lade ner den igen i väskan! Damen blide röd i ansiktet, ursäktade att hon ej visste om den.

Men jag undrade i mitt sinne, vad skulle hon med den i flygplatsen eller på flygplanet ?
Citera
2019-03-16, 08:04
Medlem
Troubleholders avatar
När jag började i 7an så hade vi en lärare som vi brukade skoja med ibland. En väldigt trevlig lärare. Han var vår engelska lärare och kom från USA, Texas. Så en gång började en snubbe som inte fick vara i vår skola egentligen komma in i vår lektionssal och tjuta och härja, han öppnade dörren o skrek saker o smällde igen den och så, trodde han var rolig. Så min lärare går fram till dörren o då öppnar den snubben den igen, o som en jäkla blixt tar vår lärare tag i hans arm hårt och drar in han i klassrummet så han nästintill flyger in och frågar om han ska lägga av. Snubben blir skitpaff och typ "Jaja, okej förlåt" och går därifrån. Vi pratar sen med andra lärare om incidenten o dom berättar att han tydligen varit med i flottan i USA på 90talet, troligtvis under Gulf kriget. Det var jävligt coolt, haha.
Citera
2019-05-19, 14:09
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Vid st eriksplan såg jag mitt i eftermiddag vimlet en snubbe i full böglädermundering och assless läderchaps glida av en buss och vidare in i folkvimlet, helt själv.

Jag jobbade i några år vid Sankt Eriksplan i Stockholm, såg en hel del märkliga ting där.
T. ex. två narkomaner som stod helt ogenerat och körde in sprutan i armen sisådär 2 meter från alla som kommer upp ur tunnelbanan. Alla tidigare man sett brukar iaf gå lite avsides liksom, men de här var totalt ogenerade.
Men det var nog inte den märkligaste historien.

En annan morgon, något halvår senare:
Ungefär 50 meter från tunnelbaneuppgången så ser jag en morgon en kvinna ca 35 år gammal sitta på huk och under sig så har hon bajsat ut en jäkla jättekorv. Och detta också mitt bland folk, ingen tillstymmelse till att röra sig 20 meter till buskagen som fanns där. Väldigt mycket "vafaaan?" över den upplevelsen. Tror inte hon var knarkare, såg rätt vanlig ut, tror snarare det var nån som fått nån grov psykos eller nått och fått insikten av att NU och HÄR måste tarmen verkligen tömmas. Rätt tragiskt.
Citera
2019-11-22, 09:42
Medlem
Spakkels avatar
En smart f.d. kollega på ett tidigare jobb:

Killen var relativt ny på jobbet. Tror han hade varit där runt ett halvår eller mer. Han var alltid glad och trevlig och han var rätt så omtyckt. Men han gillade inte riktigt att jobba där. Så vad han gjorde var att han helt sonika slutade komma dit. Han sa inte upp sig heller, så cheferna visste inte riktigt vad de skulle göra. De fick inte tag på honom, han svarade inte på telefon eller på mail. Nu var reglerna sådana att cheferna hade inte rätt att säga upp någon på en gång bara för att denne hade ogiltig frånvaro. De var tvungna att vänta i 3 hela månader för att kunna göra detta och under hela den tiden fick han sin lön!

Jag vet inte om han hade läst på vilka regler som gällde och nyttjade systemet medvetet eller om det mer var fråga om ren tur för hans del.

Under tiden som detta pågick så träffade jag honom ibland på stan eller i affären. Han var lika glad som vanlig och hälsade glatt på en.

Att "Göra en Ronny" blev därmed ett känt begrepp på det jobbet (han hette Ronny). Han fick lite legendarisk status bland oss anställa faktiskt.

Har för mig att de ändrade på dessa regler strax efter att detta hade hänt.
Citera
2019-12-04, 08:44
Medlem
Körde glassbil I ett par år. En dag kommer det ut en fet flottig gubbe med stor potatis näsa I 60ish år, Vit t-shirt och gråa mjukisar. Med en erektion pekandes rätt ut. Tydligen hade signalen från bilen avbrytit hans ensamseglande med en rostig VHS och en fri rulle från cats 1995. Var anntingen mat och glass eller avsluta akten med VHS flickvännen.
Citera
2019-12-04, 21:37
Medlem
Snitsigares avatar
En full kärring satt på huk och sket rännskita mellan två bilar på bostadsrättföreningens parkering. En annan granne kom och hon kände tydligen till fyllot och ömmade för henne. Upp med brallorna hjälpligt och så bar vi tanten till hennes bostad. Måste ha sett så jävla bisarrt ut, en höll i armarna och den andra benen på fyllkärringen. I hennes lägenhet fanns hennes minst lika fulla gubbe.
Sedan hem till sig och duscha/tvätta/sanera...
Citera
2019-12-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
En gång när jag var barn hade jag och en vän fått tag på några Kinasmällare. Dessa tände vi på och la i ett tomt sopkärl av plast.

Vad det small!

Slängde in en ”Thunderking” när vi var små in ett brevinkast in till en lägenhet!
Typ 9 år gammal..
Senast redigerad av mosby1.0 2019-12-04 kl. 22:24.
Citera
2019-12-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Var i Amsterdam för några år sedan så skulle vi köpa lite gräs så träffade vi på två andra svenskar som ville ha kola , några timmar senare ser vi dom på stan och så ser vi blod rinnandes så dom fick pulver som var glas , sen har jag sätt en kille som tagit självmord från 10 våningen , han studsade runt på nedre taket innan han kom till marken , sätt en hora blivit påsätt mitt på tåget framför allihopa . Lite wierd men naturen har ingen lag .

Finns ett flertal naturlagar där ute faktiskt har jag läst.
Citera
2019-12-06, 08:20
Medlem
MelkerDs avatar
Stod och duschade i simhallen. En gubbe bredvid mig börjar plötsligt gräva med handen i röven, varav flera små svarta pluttar trillar ner på golvet. Han försöker därefter skrapa ner dessa i golvbrunnen med ena foten. Det bildas dåsmå streck mot kaklet.

Förstår först inte vad som händer pga absurditeten. Men när den fuktiga, varma badhusluften lyfter upp en doft av bajs till min näsa så blir jag nästan vimmelkantig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in