2016-02-09, 18:18
Medlem
quisolemnos avatar
Sjuk men också lite kuslig grej som hände mig för mer än tio år sedan. Jag och en gymnasiekompis var och fiskade i Västerbotten där hans familj hade stuga. Stugan låg vid en rätt stor sjö med bra fiske, närmsta grannhus var mer än två mil bort.

Vi fiskade från roddbåten på kvällen och natten men det var hyfsat ljust (det var i augusti-september). Det var bra napp och vi fångade harr, röding och abborre. När vi var mitt på sjön hörde vi något som lät som barngråt från stranden. Vi blev lite skraja men lugnade oss med att det var en räv, de brukar kunna skrika så, eller kanske någon fågel. När vi kom närmre hörde vi att det var en människa som ropade "hjälp" och "kom". Vi spanade mot stränderna men det var svårt att se i halvdunklet, så vi rodde närmre ljudet. På flera hundra meters håll kunde vi urskilja en flicka i ljust nattlinne som stod vid strandkanten och ropade åt vårt håll. Vi blev såklart skärrade och började tokro mot henne. När vi kom närmare tystnade hon, sen när vi kanske var 100-200 m från henne bara vände hon sig om och försvann upp i snårskogen. Vi rodde dit men såg ingenting, det är riktigt tätt med småbjörk vid den stranden. Vi ropade och ropade utan svar.

Vi var riktigt uppskrämda när vi kom hem den natten! Någon mobiltäckning fanns det såklart inte.

Jag har funderat många gånger i efterhand på det där, den enda vettiga förklaringen är att det var några campare som ville skrämmas, vilket de verkligen lyckades med. Det som är lite konstigt är att flicka såg så ung ut, kanske en sex-tio år, och att den delen av sjön är riktigt svårtillgänglig till fots, med sanka stränder och tät småskog.
Citera
2016-02-09, 18:22
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibetanleguan
Var god utveckla dessa...
Jag utgår ifrån att mannen rymt från ett mentalsjukhus eller liknande, förmodligen schizofren.

Det var vid busshållplatserna på centralstationen i Malmö, en svensk man i 30-35 års åldern klädd i gråa mjukisbyxor och en vit smutsig t-shirt. Han kom fram till mig helt random och sa "bajs och sånt" samt gjorde fisljud. Efter det gick han in på en bar som låg mitt emot. Tog uppskattningsvis 30 sekunder innan han blev utkastad. Då lade han sig mitt på gatan där bussarna kör och skrek "baaaaaajs" om och om igen. Vet inte hur det gick då min buss kom. Det var garanterat ingen missbrukare då jag har träffat mängder med sådana men detta var något annat.
Citera
2016-02-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quisolemno
Sjuk men också lite kuslig grej som hände mig för mer än tio år sedan. Jag och en gymnasiekompis var och fiskade i Västerbotten där hans familj hade stuga. Stugan låg vid en rätt stor sjö med bra fiske, närmsta grannhus var mer än två mil bort.

Vi fiskade från roddbåten på kvällen och natten men det var hyfsat ljust (det var i augusti-september). Det var bra napp och vi fångade harr, röding och abborre. När vi var mitt på sjön hörde vi något som lät som barngråt från stranden. Vi blev lite skraja men lugnade oss med att det var en räv, de brukar kunna skrika så, eller kanske någon fågel. När vi kom närmre hörde vi att det var en människa som ropade "hjälp" och "kom". Vi spanade mot stränderna men det var svårt att se i halvdunklet, så vi rodde närmre ljudet. På flera hundra meters håll kunde vi urskilja en flicka i ljust nattlinne som stod vid strandkanten och ropade åt vårt håll. Vi blev såklart skärrade och började tokro mot henne. När vi kom närmare tystnade hon, sen när vi kanske var 100-200 m från henne bara vände hon sig om och försvann upp i snårskogen. Vi rodde dit men såg ingenting, det är riktigt tätt med småbjörk vid den stranden. Vi ropade och ropade utan svar.

Vi var riktigt uppskrämda när vi kom hem den natten! Någon mobiltäckning fanns det såklart inte.

Jag har funderat många gånger i efterhand på det där, den enda vettiga förklaringen är att det var några campare som ville skrämmas, vilket de verkligen lyckades med. Det som är lite konstigt är att flicka såg så ung ut, kanske en sex-tio år, och att den delen av sjön är riktigt svårtillgänglig till fots, med sanka stränder och tät småskog.

Kudos att ni vågade fortsätta emot stranden, jag hade dumpat båten och simmat åt helvete.
Citera
2016-02-09, 19:16
Medlem
wastaahs avatar
Var med om en unge som hade lutat sig mot en grill utan tröja, och hade fått ett ordentligt 1dm stort brännsår över ryggen (typ 2a graden). Det var då någon som ringde någon gubbe som kom och 'läste' på brännsåret. Ungen slutade gråta helt och var ute och lekte inom 3 minuter, och här snackar vi ALLVARLIGT brännsår.

Fattar att det var någon typ av placebo / hypnos inblandat, men fattar bara inte hur. Gubben sa ingenting till barnet och barnet visste inte ens vad han höll på med, endå fungera det.
Citera
2016-02-09, 19:20
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Kudos att ni vågade fortsätta emot stranden, jag hade dumpat båten och simmat åt helvete.

Och jag som precis tänkte
"Varför gick ni inte upp ut båten efter henne? Hennes föräldrar kanske låg skadade nånstans.."
😊
Citera
2016-02-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Haha fyfan vilken rolig text. Jag ska uppfostra mina barn att skriva som du.

Haha håller med dig till fullo, brast ut i skratt.
Citera
2016-02-09, 19:50
Medlem
Skartaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Bajs är aldrig något trevligt!

Såg aldrig honom mer igen och fick reda på att han dog för ett par år sedan av en överdos, föga förvånande. Undrar dock än i denna dag VARFÖR han sket mitt på golvet!
Benso får en att skita på konstiga ställen.
Citera
2016-02-09, 19:53
Medlem
lfhs avatar
Blir nog en del text men känner att jag behöver gå igenom bakgrunden innan jg kommer till själva storyn. Men den går absolut att hoppa för den lata läsaren.

Bakgrund

I gymnasiet började jag likt många andra i en ny klass med nya människor, en av dessa nya människor skulle komma att bli en god vän till mig, vi kan kalla honom 'ägaren' (av anledningar som vi kommer till sen). Ägaren var trotts sin unga ålder väldigt inne i nätpoker som precis blivit populärt vid tillfället. Och han hade lyckats spela ihop sig 400-500 tusen som han sen användt farsans/storebrorsans namn för att ra ut.

Hur som helst hade ägaren en umgängeskretts sen tidigare, alla precis lika pokerberoende somm ägaren. Under åren skulle jag komma att bekanta mig vid denna krets och få upleva många sjuka upplevelser. Förutom att de var otroligt spelberoende hela bunten så är dom dom största grisarna jag någonsin har haft äran att umgås med. Förutom min kompis 'ägaren' var det bland annat 'slav 1' och 'slav 2', eftersom de aldrig hade pengar gjorde dom diverse åt 'ägaren' mot att få några dollar på poker kontot. Ägarens föräldrar var i stort sätt van vid att det kom främmande människor och lagade pannkakor på lördagsmorgonen i deras kök för att sedan gå upp och ge ägaren frukost på sängen.

När de inte spelade poker var det väldigt populärt med olika sportsaktiviteter, då självklart med straff ala 'boll i rygg' på förlorarna. Imellerstid börja dom tycka at boll i rygg var ett allt för snällt straff och en inflation på straffen började.

Storyn

Både slav 1+2 hade samlar på sig samma straff, att bli inlåsta i en riktigt risig vind under typ 1dygn. Vinden var av typen inte isolerad, få sitta på en träbalk och akta sig för spikarna som stack ut, så det var ingen mysig vindsvåning för er som tror det. Eftersom ingen av slavarna ville utföra straffet samtidigt som dlm ville mätta kvällens spelbehov slog dom vad, vinnaren skulle slippa undan och förlorare fick sitta inne hela helgen (vi hade räknat ut att det räkte perfekt om dom skynda sig hem får skolan på fredag för att dom skulle hinna ut lagomt till den börja igen på måndagen).

Vad var då vadet? Övriga gruppen var såklart med som domare och kom fram till att en 'stå-kamp' var det absolut rättvisaste/spännande att följa. Reglerna var enkla, båda spelarna fick varsin ruta som dom skulle stå i, dom fick inte lämna rutan, stödja sig eller sätta sig. Rutorna var precis lagomt stora så att dom kunde stå i dom men inte gå omkring.

Rutorna markerades med tejp på golvet kkanske 2m ifrån varandra, nog för att dom inte skulle kunna sträcka sig och kunna knuffas. Åskådarna laddade upp inför at spendera kvällen med öl+poker i samband med matchen innan det började. Spm väntat så händer inte så mycket första timmen mer än psykningar emot varandra, åskådarna slog på tvn medans dom vänta på att det skulle bli lite mer spännande. Efter en stund börjar slav 1 inse vad han gett sig in i, han skulle ju få stå där hela natten om ingenting hände. Slav 2 var dessutom den mest erfarna straff-tagarn och var psykiskt starkare. Slav 1 får då en plan som han de kommande 1-2 timmarna skullr genomföra.

Slav 1 slet av sig tröjan i stycken, fför att sluta sönder den i mindre tygstycken. Vi fick inget svar från honom varför, men antog att han typ tänkte fisa på tygbitarna och kasta på slav 2. Nej nej, slav 1s plan var något helt annat, han spenderade minst en timme med att knyta, knyta upp och knyta om och om igen. Till slut hojta han ut att nu jävlar blir det åk av och släpet ut en piska med en stenhård tygboll längst ut. Alla förstod vad planen var och efter att domarna gav med sig med at vi inte gjort sådana begränsningar i reglerna kunde han börja dela ut pisk-rapp.

Slagen var de mest målmedvetna slagen jag någonsin sätt, slav 2 bad om nåd men vägrade samtidigt lämna rutan och ge upp. Han lyckades slita av sin tröja och vira den runt armen som ha sen använde som en typ av Sköld, men med varje slag hördes fortfarande ropen av smärta. Så höll det på resten av kvällen, alltså, minst 3timmar av konstanta pisk-rapp, egnast med små pauser för att knyta om piskan hårdare. Slav 2 var mörbultad men så otroligt van med att utsätta sin kropp för liknande saker sådan höll ut, ett tag såg det tom att slav 1 skulle tappa orken, men det bara fortsatt.

Sen händer det, matchen vänder totallt. Slav 2 lyckas fånga piskan vid ett av slagen och drar den ur slav 1s hand. Slav 1 hade nu piskan och slav 2 hade ingen tröja kvar att 'bygga sköld' av. Med slav 1s slvagare psyke viste vi alla att det bara var en tidsfråga. Slav 2 tog sin tid och pustade ut efter allt han fått genomstå, sen var det dags. Med all den kraft han hade kvar i sin sedan tidigare mycket skadade arm slinga han piskan mot slav 1 som på absolut första pisk-rappet lyckades dra tillbaks piskan. Surt sa räven.

Kampen fortsatte ett tag efter det, men slav 1 vann till slut när slav 2 råkade av misstag trampa utanför mednas han tog skydd. Kanske 6-7timmae totallt sätt med 3-4 av dessa fyllda utav pisk-slag fick han stå ut. Som belöning fick han sitt tidigare straff dubblat. Hela hand arm samt stora delar av ryggen var ett stort blåmärke ich han blödde även lite lätt vis några ställe.

Utöver det finns det gott om roliga straff som delars ut i det huset, fekaliteter och urin stod int på tabu listan där inte. Kanske fyller på med någon till ifall tråden håller sig i liv.
Citera
2016-02-09, 20:07
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skartak
Benso får en att skita på konstiga ställen.
Visst men brevid en toalett? Varför gå in på dass om man tänkt skita på golvet i vilket fall som helst?
Citera
2016-02-09, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
lol !
Låt höra hela historien!, sa hon något? fick polaren reda på det? och hur var / är relationen till dom i dagsläget ?

Ja berätta nu om kompisens morsa slickade rent efter att du var klar...
Citera
2016-02-09, 20:16
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
När jag var 15 hade mina föräldrar skilt sig så man var tvungen att gå upp en trappa till morsan. En dag var jag tvungen att gå till morsan för att jag behövde hämta en grej så uppför trappen gick jag vilket kändes som att gå upp för ett berg då jag var en överviktig fet liten krabat under den tiden och till min stora förvåning var dörren låst vilket den inte brukar vara. Därför tog jag upp mina nycklar och låste upp den.
Efter att 5 sekunder hade gått förstod jag ganska klart varför dörren var låst då min mor och hennes nuvarande sambo (de har vart ihop i 10 år snart) kör en typ av omvänd missionären där jag får se allting. Det blev en ganska pinsam tystnad då varvid jag tar mina grejer och springer ner så fort jag kan.

Tyvärr påminns jag utav detta än idag. Speciellt på fyllan när alla ska snacka om pinsamma händelser på förfesten eller efterfesten.
Senast redigerad av MachineHeadXXX 2016-02-09 kl. 20:19.
Citera
2016-02-09, 20:28
Medlem
h4cksl4shs avatar
Fan minns inte hur gammal jag var men jag var liten. Var ute på något läger med morsan ute i skärgården.

Minns att jag stod på ett berg där som var blöt för det hade regnat. Där stod jag och försökte fånga små fisk när jag plötsligt halkar och faller i.

Jag kunde inte simma så jag minns hur jag kämpade för livet. SSom tur var det två passerande tyskar som såg detta och hjälpte mig upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in