Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-09, 16:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Man på festival som frenetiskt försökte trycka in en hård bajskorv i örat.
Citera
2016-02-09, 16:48
Medlem
Realisten73s avatar
Kul tråd. Ska absolut följas.

Jag har bevittnat många saker i mitt liv, från alla dess kategorier. Men jag kan bidra med tre stycken från olika kategorier. En galen/sjuk händelse, en tragisk händelse och till sist en galet rolig händelse.

En galen/sjuk händelse: Utspelade sig på Hultsfredsfestivalen 1999 när dragplåstret Marilyn Manson var på besök. Ca 40 minuter innan spelning kom en polare på den briljanta idén att försöka komma backstage och sno Marilyn Manson flaska innehållande alkohol. Galen och onykter som han var skred han till verket, men givetvis blev han haffad av 3 gigantiska vakter innan han nådde sitt mål, flaskan. Marilyn Manson tog det dock med ro, bad vakterna släppa min polare, bjöd in honom backstage och söp med honom. Ganska sjukt egentligen när man tänker efter så här i efterhand.

En tragisk händelse: Detta utspelade sig i en förort till Stockholm 2003 på valborgsmässoafton. Det finns nog fortfarande artiklar kvar om detta, annars borde det finnas trådar här på flashback. Personen det handlar om är ingen som jag var bekant med eller kände över huvud taget. Men vi var på samma festplats då det hemska inträffade och jag med flera bevittnade det hemska. När brasan brann som bäst så fick en av festdeltagarna för sig att hoppa över/genom elden. Ja, ni kanske förstår vad som hände. Han snubblade vid avstampet och landade mitt i brasan och brann upp. Han dog.

En galet rolig händelse: i slutet av 1990 - talet så vann min f d fru en Volvo på Bingo Lotto. Vi fick bilen hemlevererad av Lasse Brandeby som var nån gästartist hos Bingo Lotto. Hans följe som skulle ta honom hem efter levererad vinst till oss uteblev så han fick stanna över natt hos oss. Han käkade upp en halv hushållsost och drack upp 2 liter mellanmjölk. Men det var det värt, vilken härlig gubbe han var.
Citera
2016-02-09, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Kul tråd. Ska absolut följas.

Jag har bevittnat många saker i mitt liv, från alla dess kategorier. Men jag kan bidra med tre stycken från olika kategorier. En galen/sjuk händelse, en tragisk händelse och till sist en galet rolig händelse.

En galen/sjuk händelse: Utspelade sig på Hultsfredsfestivalen 1999 när dragplåstret Marilyn Manson var på besök. Ca 40 minuter innan spelning kom en polare på den briljanta idén att försöka komma backstage och sno Marilyn Manson flaska innehållande alkohol. Galen och onykter som han var skred han till verket, men givetvis blev han haffad av 3 gigantiska vakter innan han nådde sitt mål, flaskan. Marilyn Manson tog det dock med ro, bad vakterna släppa min polare, bjöd in honom backstage och söp med honom. Ganska sjukt egentligen när man tänker efter så här i efterhand.

En tragisk händelse: Detta utspelade sig i en förort till Stockholm 2003 på valborgsmässoafton. Det finns nog fortfarande artiklar kvar om detta, annars borde det finnas trådar här på flashback. Personen det handlar om är ingen som jag var bekant med eller kände över huvud taget. Men vi var på samma festplats då det hemska inträffade och jag med flera bevittnade det hemska. När brasan brann som bäst så fick en av festdeltagarna för sig att hoppa över/genom elden. Ja, ni kanske förstår vad som hände. Han snubblade vid avstampet och landade mitt i brasan och brann upp. Han dog.

En galet rolig händelse: i slutet av 1990 - talet så vann min f d fru en Volvo på Bingo Lotto. Vi fick bilen hemlevererad av Lasse Brandeby som var nån gästartist hos Bingo Lotto. Hans följe som skulle ta honom hem efter levererad vinst till oss uteblev så han fick stanna över natt hos oss. Han käkade upp en halv hushållsost och drack upp 2 liter mellanmjölk. Men det var det värt, vilken härlig gubbe han var.
ja man brukar dö om man brinner upp.
Citera
2016-02-09, 17:27
Medlem
gurka5OOs avatar
Kanske inte det sjukaste ni läst men det var väldigt underligt iallafall.

När jag var 17, så åkte jag väldigt spontant till en fjortisfest ute i skogen. Jag kände ingen som var där, förutom att det var en kompis kusin som hade festen. Jag hade med mig en flaska Aurora men tänkte ändå ta det lugnt för jag ville spara på saften. Väl där så blev jag nersupen som fan, fjortisarna bjöd hej vilt med alkohol och hällde upp shotglas efter shotglas till mig.

Efter ett tag så blev jag svinfull, så full så att jag behövde gå ut (ifall jag skulle spontanspy). Jag la mig ner på studsmattan och kollade på stjärnorna. Bredvid mig hoppar en tjej upp och lägger sig bredvid. Jag mumlar lite till henne och efter ett tag så börjar vi hångla. Efter lite utbyte av saliv så åker en epatraktor in på gården, ut kliver en nästan lika full som jag 15 åring ut, han öppnar bakluckan, och tar fram en tunna med majs. Sedan ropar han "MAJS ÄR GOTT" och går fram till studsmattan, och häller det över mig och damen. Efter en del skrattande så säger han "majs är godare med salt till, VART FINNS SALT". Sedan går han in i huset, ut kommer han med en enkilos saltförpackning. Som ni kan gissa så slet han upp förpackningen och häller sedan ut saltet över studsmattan (och mig för den delen också). Sedan hoppade vi alla 3 på studsmattan i majset och saltet. Det kom sedan flera folk som ville hoppa studsmatta i majs. Efter det så har jag minnesluckor.

Jag fick dock plocka salt ur öronen, samt hittade majs i skorna i flera dagar efteråt.
Senast redigerad av gurka5OO 2016-02-09 kl. 17:36.
Citera
2016-02-09, 17:34
Medlem
En gång när jag va i tonåren o höll på med massa skit o va med en polare i en stad o han hade blivit utslängd av sin brud, vi hade inga cash och va tvungna o ta oss hem på nåt sätt, hade en skruvmejsel så vi bestämde oss för o sno en bil, gick runt en stund o hittade en lite ödsligare parkering, där det stod en modell som va lätt o sno, öppnade upp bildörren med skruvmejseln, satte mej i bilen medans min polare skulle stå utanför o hålla vakt, jag tar bort kåpan under ratten och slår bort en dosa med mejseln och

När jag hade gjort det så ska jag säga till min polare att han ska hjälpa mej o knäcka rattlåset, då när jag tittar upp står det en gubbe i 50 års åldern med arbetarjacka på sej mitt framför bilen o jag undrar hur fan han kunde dyka upp från ingenstans bara sådär o undrar varför i helvete inte min polare han förvarna mej, jag är helt iskall o kliver ur bilen varpå gubben frågar mej om inte bilen startar jag bara
Nej det gjorde den inte o stänger igen bil dörren och vänder mej om o börjar gå där ifrån, o ser min polare lite längre bort som tydligen inte han förvarna mej,

Vi börjar gå bort från parkeringen utan o vända oss om, efter ett tag stannar vi upp när vi kommit över en gata vid en hus knut o ser han, men sen drar han, jag säger till min polare, att det bara är rattlåset som måste knäckas sen kan vi dra med bilen det skulle ju kunna gå på några sekunder bara så varför inte göra det snabbt nu när gubben hade dragit, så vi bestämmer oss för o göra det snabbt, så vi går tillbaka när vi kommer fram till bilen börjar vi genast bryta rattlåset.

vi lyckas göra det ganska fort och jag ska starta den med skruvmejseln men då startar den inte tydligen inget batteri i bilen, så vi drar därifrån fort som fan samma väg vi flydde första gången, när vi kommer fram till samma hus knut så ställer vi oss där och tittar runt hörnet tillbaka mot bilen, då ser vi gubben vid bilen igen med en stor jävla schäfer så vi drog ännu längre bort för o sätta oss i säkerhet,

Efter en stunds planlöst vandrande i den där staden kommer gubben åkandes i en ny fin Volvo och saktar ner och vevar ner rutan o väser åt oss att polisen letar efter oss o att vi måste dra, vi bara kollade chockade på varandra, va fan va det där liksom, vi lyckades hitta en annan bil till slut o drog därifrån,

Antar att han ville rädda oss på nåt sätt jävligt märkligt va det
Citera
2016-02-09, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
En psykiskt sjuk man som lade sig mitt på gatan och skrek "baaaaajs", om och om igen.

Såg även en snubbe bli våldtagen av en hund men det var hans eget fel. Finns tusen sjuka saker till men detta var några av dem.

Var god utveckla dessa...
Citera
2016-02-09, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lugnbaralugn
I Ica-kön, lillbabs stod framför tappade ett paket skinka tror ba det var,när hon böjde sig va det som om hela världen stannade i nån sekund.. för det första var jag starstruck och för det andra så släpper hon en sån jävla rökare. Helvete vad chockad jag vart.
Såg hon ut att skämmas eller var hon rentav så gammal att hon inte märkte att hon la av en rökare?
Citera
2016-02-09, 17:58
Medlem
Kom igen nu fler storys, länge leve tråden, trodde den här tråden skulle explodera av historier så mycket dårar det finns på flashback har lus läst tråden sen igår kväll. Längesen ja skratta så mycket,

Bidrar med en story till, när jag hade min första lya hade jag en granne i 50 årsåldern som drack en hel del o ibland kunde hon komma ner o vilja låna nåt av mej, va bara 4 lägenhets hus så man lärde känna grannarna bra omgående, hur som helst kommer hon ner en fredag när jag o några polare sitter o festar

Jag sitter o rullar en joint när kärringen frågar om hon kan få en cigarett, jag rullar ihop jointen o sträcker över den till henne på skoj först, men hon tar emot den o tänder på den o utbrister o vilken god cigarett, jag o polarna tittar på varandra o fattar att hon inte inser att det är hasch, (hon drack bara inga droger vanligtvis) så när hon sugit i sej halva jollen ber jag henne passa den,

Vilket hon gör o springer upp till sin lya o är tillbaka inom några minuter med några jävla skivor hon prompt skulle spela i min cd, jag låter henne göra det o babblar vidare med polarna,

Då ställer hon sej o dansar till sin skitmusik o rätt som det är så spyr hon rakt ut på golvet mitt i mitt vardagsrum, antagligen illamående av kombinationen alkohol hasch som många kan bli,

Jag blir riktigt förbannad o kastar ut henne o får ta hand om hennes äckliga spya...
Men så här som äldre så va det dumt av mej o göra så där
Citera
2016-02-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibetanleguan
Var god utveckla dessa...

Det har hon redan gjort, finns längre bak i tråden, lät jävligt nasty
Citera
2016-02-09, 18:04
Medlem
Ett mord där individen blev skjuten. Så där lagom kul.
Citera
2016-02-09, 18:04
Medlem
Kom först till en trafikolycka utomlands en gång och på vägen låg en halv man, han var delad på mitten. Fan det var ingen rolig syn.
Citera
2016-02-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Since25
Ett mord där individen blev skjuten. Så där lagom kul.

Har du lust o utveckla mer vad som hände? Förstår om du inte vill outa dej för
mycket, har en del sjuka grejer jag tyvärr inte kan skriva här själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in