2018-10-06, 07:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Tanke på vad ovanstående skrev, så har jag en liknande story. En tidig sommarmorgon ska jag köra till jobbet. På trottoaren vid parkeringen satt en man runt 50+ aspackad, han reste sig upp med nöd och näppe. Han drog ner sina shorts, satte sig ner på huk sket på trottoaren. Jag tro han missade trottoaren och skiten hamnade i shortsen. Han hälsade o lullade iväg..

Undrar vad han tänkte på när han nyktrade till, upptäckte han hade skit i kalsingarna.
Citera
2018-10-06, 09:15
Medlem
Jag var i mataffären i stan och så fort jag går in genom ”svängarna” så ser jag en medelålders kvinna stå mot väggen typ i ett hörn och hon skriker, gråter, frustar.

Hon hade antagligen fått ett mentalt sammanbrott av nåt slag... och av någon anledning. Jag var osäker på att gå fram så jag sa till butiksanställda om vad som var på gång. Dom svarade att dom skulle ta hand om det.

Jag fortsatte handla som vanligt.

När jag står i mitt kök en stund senare så ser jag samma kvinna cykla förbi mitt hus.. fortfarande samma skrik, gråt och frustande.

Jag tänker på henne ibland, än idag.
Citera
2018-10-06, 11:15
Medlem
FedupFlorences avatar
Vilka historier! Har skrattat bra här och där. Har några sidor kvar att läsa men det känns som att jag borde bidra med nåt, inte lätt att hitta i minnet men det här dök upp:

Det var mellan -98 och -00 då jag bodde i en hyreslägenhet i ett av Göteborgs lite mindre bemedlade ställen, dock inget dåligt område, det fanns gott om bostadsrätter omkring och folket var av varierad karaktär. Det var i ett trevåningshus, jag bodde på våning två, på första våningen bodde en nyinköpt fotbollsspelare i ett av Göteborgs större lag, han förekom i tidningen men jag minns inte vilket lag han spelade i, är själv inte fotbollsintresserad. Han hade ett engelskt efternamn på dörren, var svart och hade inte engelska som modersmål, vi pratade korta fraser english när vi möttes i trapphuset. Jag såg honom dagligen i träningskläder när han joggade och ibland i fotbollskläder.

Det var ett mirakel att han orkade träna dagligen då han också dagligen använde droger och hade tjejer på besök. Han festade sådär så att det låter som det är tio pers i lägenheten, varpå det blir tyst och han och en tjej lämnar lägenheten och drar ut på stan. Flera gånger var jag på väg ut eller in när hans dörr öppnades och trapphuset fylldes av grön rök och han kom ut dimmig och leende – Ei!, are you good? Trevlig kille men inte världens bästa granne om man säger så.

Nåväl, en natt vaknar jag av att det krafsar på min ytterdörr, det låter som ett husdjur på utsidan. I titthålet ser jag att trapphuset är ljust och grannen fotbollsspelaren som står och krafsar på min ytterdörr som en katt i människostorlek. Han krafsar med båda händerna upp och ner, sakta i slow motion med fingertoppar och naglar och jag ser hans ansiktshalva i titthålet. Sen slocknar ljuset i trapphuset och han sätter munnen mot hålet i överlåset och låter ganska lågt, som för att inte väcka nån annan granne: Ooo-ooo, wooo-uuuu, uuuhhh-ooooooo i ett par minuter för att sedan sluta tvärt och lunka ner till sig.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-10-06 kl. 11:21.
Citera
2018-10-06, 16:02
Medlem
Jag såg en kvinna på willys som skar upp handlederna och börja skrikgrina när jag var i mina tidiga tonår
Rätt så sjukt
Citera
2018-10-06, 19:51
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vilka historier! Har skrattat bra här och där. Har några sidor kvar att läsa men det känns som att jag borde bidra med nåt, inte lätt att hitta i minnet men det här dök upp:

Det var mellan -98 och -00 då jag bodde i en hyreslägenhet i ett av Göteborgs lite mindre bemedlade ställen, dock inget dåligt område, det fanns gott om bostadsrätter omkring och folket var av varierad karaktär. Det var i ett trevåningshus, jag bodde på våning två, på första våningen bodde en nyinköpt fotbollsspelare i ett av Göteborgs större lag, han förekom i tidningen men jag minns inte vilket lag han spelade i, är själv inte fotbollsintresserad. Han hade ett engelskt efternamn på dörren, var svart och hade inte engelska som modersmål, vi pratade korta fraser english när vi möttes i trapphuset. Jag såg honom dagligen i träningskläder när han joggade och ibland i fotbollskläder.

Det var ett mirakel att han orkade träna dagligen då han också dagligen använde droger och hade tjejer på besök. Han festade sådär så att det låter som det är tio pers i lägenheten, varpå det blir tyst och han och en tjej lämnar lägenheten och drar ut på stan. Flera gånger var jag på väg ut eller in när hans dörr öppnades och trapphuset fylldes av grön rök och han kom ut dimmig och leende – Ei!, are you good? Trevlig kille men inte världens bästa granne om man säger så.

Nåväl, en natt vaknar jag av att det krafsar på min ytterdörr, det låter som ett husdjur på utsidan. I titthålet ser jag att trapphuset är ljust och grannen fotbollsspelaren som står och krafsar på min ytterdörr som en katt i människostorlek. Han krafsar med båda händerna upp och ner, sakta i slow motion med fingertoppar och naglar och jag ser hans ansiktshalva i titthålet. Sen slocknar ljuset i trapphuset och han sätter munnen mot hålet i överlåset och låter ganska lågt, som för att inte väcka nån annan granne: Ooo-ooo, wooo-uuuu, uuuhhh-ooooooo i ett par minuter för att sedan sluta tvärt och lunka ner till sig.

Haha, vilken härlig livsnjutare!

Har du någon uppfattning om hur hans fotbollskarriär artade sig? Blev den lång och framgångsrik?
Citera
2018-10-07, 15:52
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Haha, vilken härlig livsnjutare!

Har du någon uppfattning om hur hans fotbollskarriär artade sig? Blev den lång och framgångsrik?

Jag googlade nu och mitt svar är väl att den iaf verkar ha blivit längre än vad jag kunde tro.
Citera
2018-10-11, 11:45
Medlem
Xgenics avatar
Jag gick hem med matkassar i båda händerna en eftermiddag på senhösten i utkanten av stan där jag pluggade när jag fick syn på en bäbis på kanske 1 år i bara blöjan som jollrade och log mot mig samtidigt som den kröp baklänges ned från den gräsbeklädda vallen där gångstigen gick, mot motorvägen nedanför. Jag scannade av området runt omkring som hade öppen sikt på några hundra meter och ser inte en människa. Jag fortsätter att gå fram på gångvägen tills jag kommer jämsides bäbisen som fortsätter att glatt jollra och backa ned mot motorvägen när jag ser en bil som svänger av och stannar till och en ung man kliver ut från passagerarsidan. Eftersom bäbisen nu var på väg ned mot mannen som också verkar ha uppmärksammat situationen lämnar jag bäbisens öde i hans händer och fortsätter hemåt.

Efteråt fick jag skuldkänslor över att jag inte hade engagerat mig mer i bäbisens öde. Hur kom den dit? Vart var föräldrarna? Varför var den i bara blöjan utomhus en kall senhöstdag? Vem var mannen som hoppade ur bilen? Men jag blev så paff när det hände att jag inte visste hur jag skulle reagera. Det hände för ca 10-12 år sen men jag tänker på det fortfarande.
Citera
2018-10-13, 09:28
Medlem
På 80 talet var jag med en kompis och hans farsa till Stockholm. Jag var i 10-12 års åldern och vi sitter på en restaurang när en person vid bordet bredvid böjer sig mot oss och säger:
-Ursäkta men jag hör på ert mål att ni kommer från XXXstad. Stämmer det?
-Javisst säger kompisens far
-Jag har alltid undrat varför XXXstad heter XXXstad. Var kommer namnet ifrån?
Varpå min kompis far har en hyfsat lång och saklig förklaring varför.

När jag för 3-4 år sedan är hem till XXXstad där jag inte längre bor hör jag mellan butikshyllorna på Willys någon på Stockholmsdialekt förklara för sin vän varför XXXstad heter XXXstad hör jag till min häpnad min kompis fars förklaring återges!
Jag:
-Ursäkta men jag hörde ert samtal ang stadens namn, vart har ni hört det?
Får svaret:
-För länge sedan förklarade en person på ett matställe varför staden heter som den gör. Hurså?!
-Fick du den förklaringen på en restaurang i Stockholm av en man som hade 2 barn med sig?
-Ehh... ja det stämmer nog..
-Ett av de barnen var jag!

Hur stor är sannolikheten att
* Jag är på besök i min hemstad just då
* Den personen är där just då
* Den personen nämner dessa ord precis när jag passerar
* Att vi båda kommer i håg något som utspelades för 30 år sedan
Citera
2018-10-13, 09:56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
På 80 talet var jag med en kompis och hans farsa till Stockholm. Jag var i 10-12 års åldern och vi sitter på en restaurang när en person vid bordet bredvid böjer sig mot oss och säger:
-Ursäkta men jag hör på ert mål att ni kommer från XXXstad. Stämmer det?
-Javisst säger kompisens far
-Jag har alltid undrat varför XXXstad heter XXXstad. Var kommer namnet ifrån?
Varpå min kompis far har en hyfsat lång och saklig förklaring varför.

När jag för 3-4 år sedan är hem till XXXstad där jag inte längre bor hör jag mellan butikshyllorna på Willys någon på Stockholmsdialekt förklara för sin vän varför XXXstad heter XXXstad hör jag till min häpnad min kompis fars förklaring återges!
Jag:
-Ursäkta men jag hörde ert samtal ang stadens namn, vart har ni hört det?
Får svaret:
-För länge sedan förklarade en person på ett matställe varför staden heter som den gör. Hurså?!
-Fick du den förklaringen på en restaurang i Stockholm av en man som hade 2 barn med sig?
-Ehh... ja det stämmer nog..
-Ett av de barnen var jag!

Hur stor är sannolikheten att
* Jag är på besök i min hemstad just då
* Den personen är där just då
* Den personen nämner dessa ord precis när jag passerar
* Att vi båda kommer i håg något som utspelades för 30 år sedan

intressant läsning !
Påminner mig om världen kan vara väldigt liten ibland.

Jag är ifrån mellanstor stad i Skåne. På 80 talet var jag o en kompis på backpackers runt Asien, då fanns det inte så mycket turister där bland öarna där.

Vi var på ett vattenland i Bandung (tro jag) på Java (indonesien) vi hade varit i väg drygt i 2 månader.
Så vi var vana kunna säga vad vi ville utan någon förstå det. På en av stolarna låg ett par ljushåriga tjejor och solade sig med badbikini.

En av dem låg på magen med rumpan i vädret, de var de första västerlänningar vi såg på länge. Så jag nämnde vad jag tänkte högt o tydligt till min kompis - Var snygg häck hon har! Min kompis höll med mig nämnde något att - den är farlig att titta på man får lust...! då vände den tjejen sig om nämnde högt tydligt - jaså det tycker du? på ren go skånska!

Vi bägge ville sjunka igenom golvet då... Det visade sig de bodde i skåne, i samma stad.. De visste vem min kompis var. Hon hade tydligt kilat stadigt med hans storebror..

Hur stor chans man träffar svenskar från samma stad som bor i samma del av stan? andra sidan jorden där det finns knappt västerlänningar.

Synd de skulle åt andra hållet, annars hade vi försökt hankat på.
Citera
2018-10-13, 15:31
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Jag har sett mycket sinnessjuka saker i mina dagar så att jag fått allvarliga men, lite åkt jag bevittnat : höggravid kärring i Berlin skjuta upp heroin, min vän dö framför mina ögon, snubbe som blev knivhuggen,
Citera
2018-10-15, 11:18
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Så skön tråd. Bravo igen TS.

Efter att ha vart delaktig i tråden med 3 st historier, (sanna givetvis, vilket jag hoppas allas är) så är det dags för ännu en. Denna gången inom kategorin snusk, fylla och poliser.

Denna händelse utspelade sig år 2000 på Rhodos. Jag och 9 st grabbar till hade bokat den ultimata krökar/knulla/party resan. Redan på Landvetter började festen och höll på att sluta i katastrof. En av polarna blev så full så han fick rött kort för boarding. Han skulle alltså inte få kliva ombord planet med oss andra, utan skulle få stanna kvar i Sverige och nyktra till. Vi lyckades dock övertala vakthavande samt nån från personalen ombord planet att vi lovade dyrt och heligt att vi skulle ta hand om våran kompis och inte låta han säga ett ljud på hela resan ner till Rhodos. Det gick sådär.

Redan efter 20 minuter upp i luften började han gapa och skrika och ville ha mer sprit. En av flygvärdinnorna kom fram till oss och sa att om vi inte få tyst på honom direkt så kommer piloten att vända direkt hem till Sverige igen och att de kommer att blanda in polisen. Vi försökte verkligen få honom att lugna ner sig, men det gick inte så resan slutade med att vi fick vända tillbaka. De andra 280 passagerarna var lagom glada på oss och deras ansiktsuttryck var verkligen "om blickar kunde döda".

När vi landat nere på marken väntade polisen och omhändertog vår vän. Vi fick reda på att han kommer tas in och hållas till han nyktrar till, sen blir det ett kort förhör och sen kommer han släppas. Han kan dock vänta sig åtal och grova böter sade dom. Vi ordnade så hans biljett blev ombokad till nästkommande dag och sen så reste vi med samma plan som vände tillbaka till Rhodos. Historien tar dock inte slut här, sanningen är den att den knappt har börjat ännu. Det skulle ta mig veckor att skriva ner allt, men ska försöka göra en lång historia kort och få med dom smaskigaste detaljerna.

Samma dag som vi kom ner till Rhodos så packade vi upp när vi kom till hotellet, gick ner till poolen och knäckte första ölen. Vi satt och snackade om vilken jävla resa det blev, men att vi som tur var lyckades komma iväg. Alla hade lite dåligt samvete för att vi lämnade vår polare hemma i Sverige, men vi visste ju att han skulle ta planet nästkommande dag. Och dagen kom.

Vaknade på förmiddagen av att det knackade på vår lägenhetsdörr. Utanför står en fet svettig grek som frågar om vi känner en kille vid namn (vi kan kalla honom för Johan).
Vi svarade att det är vår polare (han som fick ta flyget dagen efter). Greken var upprörd för han trodde inte Johan tillhörde vårt sällskap. Det sista Johan sa till greken innan han smällde igen dörren i hans ansikte var "Malacka". Tydligen nåt väldigt fult skällsord på Grekiska.

Och nu var festen igång. Johan som är den vildaste av oss alla uppfann direkt en tävling som han döpte till discofinger or not? Tävlingen gick ut på att man skulle dra ner handen mellan benen på så många tjejer som möjligt under en och samma kväll. Efter det skulle man köra upp näven i varandras ansikte som bevis för att man vart innanför en trosa. Luktade det svett och mögel(disco fitta) så fick man 1 poäng, och luktade det normalt och fräscht fick man 3 poäng. Detta skulle vi köra hela veckan för att sista dagen räkna ihop resultat och se vem som vann.

Dag nummer 4 var olyckan framme igen, och det var givetvis Johan som var huvudpersonen. Under kvällen/natten hade bargatan förvandlats till en riktig köttmarknad. Svenskar överallt och inne på klubbarna var det lika packat som tunnelbanan på morgonen. Vi valde av nån anledning denna kvällen att dela på oss i gänget för att gå på olika ställen runt bargatan. Jag och 2 andra hamnade på nattklubben som delade samma namn som med glasbanken hemma i Sverige, Systembolaget. Det var ett riktigt bra drag och brudarna var kåtare än nånsin. Lyckades hångla upp 2 st svenskor mitt på dansgolvet och bägge mina händer fick dansa ner innanför deras små stringtrosor.

Jag tog ett rejält grepp om deras rumpor och samtidigt som vi hånglade vilt tryckte jag upp dom mot en pelare som stod längst in mot DJ båset. Där körde jag in 2 fingrar från varje i hand i var och en av dom och pullade bägge två medans våra tungor körde virvelvinden. Salongsberusad och lagom mallig för att man raggat upp 2 st brudar drog vi oss sakta ut från Systembolaget och var på väg till lägenhetshotellet för att fortsätta leva ut våra lustar.

Precis när vi kommit ut utanför klubben så kommer den grekiska polisen gåendes på bargatan släpandes på en kille. Killen skriker och grekerna gapar tillbaka och slår honom över ryggen.
Det är Johan. Jag släpper mina damer och springer ikapp polisen och frågar vad fan det är frågan om. Poliserna vägrar svara utan bara skriker en massa på grekiska. Jag lyckas hitta några av mina andra vänner som befinner sig vid en närliggande krog som serverar blåbärsshots. Jag berättar vad jag sett och dom hänger med mig ut. Längre bort vid parkeringen så möts vi av en fruktansvärd syn. Där står poliserna som nu har handfängslat Johan och slår och sparkar på honom. En av poliserna använder sin batong eller liknande föremål och slår Johan på knäskålarna med. Den andre polisen står och matar slag i ansiktet gång efter gång. Den som är störts och starkast i vårt kompisgäng springer först, med oss hack i häl fram till poliserna och han vrider loss den ena polisen och kastar undan honom. Den andra polisen slutar slå med batongen direkt och börjar backa när han ser att vi är många fler än dom. Ännu en gång frågar jag vad fan det är frågan om och får då till svar att Johan är en dålig människa. Men kan ni tala om vad fan det är han har gjort skriker vi alla.
Det kommer sedan fram efter mycket om och men att Johan vart och kladdat på fel tjej. Inne på en nattklubb längre bort där det mest är den inhemska befolkningen som går, där har Johan vart och pillat. Kvinnan han körde ner handen på hade börjat skrika och vakterna hade sugit tag i honom direkt och hållt honom till polisen kom.

Här nånstans förstår vi vad konsekvenserna kan bli om kvinnan väljer att anmäla. Dock så satt vi på trumfkortet då 2 st av oss lyckats filma sekvenser av polismisshandeln mot Johan. Vi frågar om kvinnan anmält och det har hon. Vi berättar då att polisen ska lägga ner och glömma denna anmälan, annars gör vi en motanmälan för misshandel av vår kompis. De grekiska poliserna ojar sig och svettas mer och mer. Till slut går ena polisen iväg och skriker nått på grekiska. Det tar ca 15 minuter innan han kommer tillbaka. Han låser upp handbojorna på Johan och säger att han är fri att gå. Vi frågar angående anmälan. Polisen svarar att det finns ingen anmälan och att inget av detta har aldrig hänt.

Resten av veckan tar Johan det jävligt lugnt och vi andra kör ganska chill också. Åkte till Faliraki en dag och badade och sista dagen låg vi vid poolen hela dagen och drack öl. Hemresan gick lugnt tillväga och Johan hörde aldrig av polisen igen.

Det var en jävla resa och så mycket annat sjukt hände också, men detta var väl de mest spektakulära av allt. Och angående tävlingen som Johan kom på .. Han slutade sist.
Hur var misshandeln filmad? Fanns ju inga mobilkameror år 2000
Citera
2018-10-15, 11:28
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Underbar jävla tråd, ska bidra med det jag kommer på i nuläget.

Kiosknazisten
I mina yngre år var jag bjuden till en väldigt trevlig maskeradfest under halloween. Sagt och gjort dyker jag upp med mina vänner alla utklädda efter diverse teman. Jag som inte har alla hemma ibland klär ut mig som nazist i en köpt ss-uniform från butrix eller någon liknande butik, dvs så var det inga svastikor eller något sånt på den utan den var faktiskt maskeradvänlig.
Tills timmarna går och spriten flödar vilket resulterar i att 90% av folket på festen klottrar mig full med hakors, "heil hitlers" och massor av annat dumt. Full som jag är så bryr jag mig inte ett skit.

Festen tar slut och vi åker hem med vår nyktra förare, kvällen känns lyckad tills jag får den briljanta idén om att jag måste till Statoil för att köpa läsk...vår förare hade inget emot det och mina vänner var däckade.
Så in på Statoil klampar jag, onykter och full med nazistsymboler. Jag är tillräckligt full för att inte bry mig tills jag kommer till kassan där kassakillen utbrister "VET DU VAD?! Min farfar dog i faktiskt i ett förintelseläger!"

Tror mitt liv på denna jord är slut och att snubben ska slå ihjäl mig, samt inser jag hur jävla dumt detta var. Förvirrad som jag är står jag kvar och det är helt tyst mellan oss i säkert 10 sekunder.
Rätt vad det är så säger kassakillen "HAN RAMLADE UT UR SITT VAKTTORN VETTU HÖHÖHÖHÖ" därefter säger han i den trevligaste tonen jag hört "önskas det något mer än colan eller var det allt för inatt?"

Jag betalar snabbt som fan och drar därifrån, sen dess har det varit jävligt awkward när man sett han stå där inne och jobba. Han var säkert laidback som fan och skojade men jävlar vad absurd den stunden var haha.
Förvånar mig inte om han hänger på fb.
Dra den om Rödluvan med den kanske är trovärdigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in