2016-02-01, 23:51
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Är det ledbandsproblemen som gör att du äter dåligt också?

Nej är det ledbandsproblem som gör att du är så svinig mot folk? Du gillar sparka på oss som redan ligger ner va?

Jag vänder mig hit för jag vill ändra på hur saker är. Inte för att bli mobbad av skitstövlar.
Citera
2016-02-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Byt ut läsken mot kolsyrat vatten och sluta med godiset så kommer du troligtvis börja droppa ganska snabbt.
Detta är bästa rådet i tråden, jag kör själv med smaksatt kolsyrat vatten, det tar bort mitt godissug, jag har gått ner 15 kg på det sättet, dessutom äter jag kyckling & ris 1 gång per dag + keso eller kvarg 2 gånger per dag...

Jag gick ner 15 kg på det sättet, lycka till!
Citera
2016-02-02, 00:10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 733215
Detta är bästa rådet i tråden, jag kör själv med smaksatt kolsyrat vatten, det tar bort mitt godissug, jag har gått ner 15 kg på det sättet, dessutom äter jag kyckling & ris 1 gång per dag + keso eller kvarg 2 gånger per dag...

Köpte sodastreamer, tappade 10kg på nolltid på att sluta med läsk och dricka kolsyrat vatten iställe.
Citera
2016-02-02, 00:16
Medlem
Citat:
Köpte sodastreamer, tappade 10kg på nolltid på att sluta med läsk och dricka kolsyrat vatten iställe.
Jag köper bara bonaqua på ICA eller liknande, kostar 11 kr för 500 ml... Kan bli lite dyrt på lång sikt men helt klart värt det... Jag dricker ungefär 4 sådana varje dag = 160 kalorier.
Citera
2016-02-02, 01:01
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag köper bara bonaqua på ICA eller liknande, kostar 11 kr för 500 ml... Kan bli lite dyrt på lång sikt men helt klart värt det... Jag dricker ungefär 4 sådana varje dag = 160 kalorier.

Vi har mineralvatten i kranen så efter att man räknat bort några hundra i inköpspris på maskinen och ett par extra patroner så betalar jag 1kr litern för kolsyrat mineralvatten och det går 2-3 liter om dagen
Citera
2016-02-02, 01:20
Medlem
Tripportreats avatar
Jag gick ner över 15 kg på två månader genom att äta fryspizzor varvat med pommes frites och korv med bearnaisesås varje dag.

Hemligheten är att lära sig räkna kalorier. Min viktnedgång var knappast nyttigt. Dels gick jag ner i vikt rätt snabbt, dels åt jag mycket skräp. Den fungerade dock och jag har lärt mig en grundläggande kostlära som i dagsläget gör det rätt enkelt för mig att justera min vikt.

Lär dig räkna kalorier och låt det ta minst åtta månader så ska du se att det blir bra, lägg gärna till styrketräning då muskler kommer göra slutresultatet bättre samt snabba på ämnesomsättningen. Skippa konditionsträning om du har ledproblem.

//Tripportreat
Citera
2016-02-02, 07:55
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Jag gick ner över 15 kg på två månader genom att äta fryspizzor varvat med pommes frites och korv med bearnaisesås varje dag.

Hemligheten är att lära sig räkna kalorier. Min viktnedgång var knappast nyttigt. Dels gick jag ner i vikt rätt snabbt, dels åt jag mycket skräp. Den fungerade dock och jag har lärt mig en grundläggande kostlära som i dagsläget gör det rätt enkelt för mig att justera min vikt.

Lär dig räkna kalorier och låt det ta minst åtta månader så ska du se att det blir bra, lägg gärna till styrketräning då muskler kommer göra slutresultatet bättre samt snabba på ämnesomsättningen. Skippa konditionsträning om du har ledproblem.

//Tripportreat

Nu tänkte jag kanske inte banta på pizza men tack för tipsen i övrigt. Skall lära mig räkna kalorier och minska på skräpmat
Citera
2016-02-02, 07:56
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:

Tack så mycket. Skall genast byta all dryck mot vatten med och utan kolsyra. Och kyckling gillar jag ju 😃
Citera
2016-02-02, 07:58
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:

Tack många tips om detta så jag ska absolut prova. Köper mig en maskin redan idag
Citera
2016-02-02, 08:29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Nu tänkte jag kanske inte banta på pizza men tack för tipsen i övrigt. Skall lära mig räkna kalorier och minska på skräpmat

Det är en riktigt bra investering att lära sig räkna kalorier. Sätt upp ett mål varje dag att du ska inte gå över X kcal, sedan skriver du upp ALLT du äter några dagar så kommer du själv se vart fällorna ligger. Jag har varit aktiv i minst 10-15 år, tappat räkningen, men har nu i dagarna igen tagit upp vågen för att "re-frescha" kunskaperna. Man lär sig alltid något nytt.

Grönsaker är absolut inget kvar att man ska äta, men ett multivitamintillskott kanske kan vara något att ha? Kostar väl 50-100 spänn per månad för en budgetvariant. Skit i "fat burners" för det är bara båg ändå.

Hemligheten är verkligen inte att varken springa eller gymma, utan bara röra på sig mycket. Jag antar att du inte har problem att promenera? I så fall kanske det kan vara en idé att gå ut och gå i RASK takt, så du får upp lite värme? Börja med 40 minuter varannan dag eller något så klarar du snart 60 min utan problem. Sedan får du tänka på att det är en lång process och du kanske tappar 0,5 kg i veckan, men i början lär det nog gå fortare.

Om du verkligen tänkte göra det här skulle du faktiskt kunna göra en träningsjournal så kan du får tips längst vägen.
Citera
2016-02-02, 09:48
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det är en riktigt bra investering att lära sig räkna kalorier. Sätt upp ett mål varje dag att du ska inte gå över X kcal, sedan skriver du upp ALLT du äter några dagar så kommer du själv se vart fällorna ligger. Jag har varit aktiv i minst 10-15 år, tappat räkningen, men har nu i dagarna igen tagit upp vågen för att "re-frescha" kunskaperna. Man lär sig alltid något nytt.

Grönsaker är absolut inget kvar att man ska äta, men ett multivitamintillskott kanske kan vara något att ha? Kostar väl 50-100 spänn per månad för en budgetvariant. Skit i "fat burners" för det är bara båg ändå.

Hemligheten är verkligen inte att varken springa eller gymma, utan bara röra på sig mycket. Jag antar att du inte har problem att promenera? I så fall kanske det kan vara en idé att gå ut och gå i RASK takt, så du får upp lite värme? Börja med 40 minuter varannan dag eller något så klarar du snart 60 min utan problem. Sedan får du tänka på att det är en lång process och du kanske tappar 0,5 kg i veckan, men i början lär det nog gå fortare.

Om du verkligen tänkte göra det här skulle du faktiskt kunna göra en träningsjournal så kan du får tips längst vägen.

Låter riktigt bra 😃 Promenader funkar men inte att springa. Simma borde vara smärtfritt för mina leder oxå.

Och träningsjournal låter klokt även det 👍
Citera
2016-02-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Som jag sa innan, jag behöver ingen som trycker ner mig tack. Jag är inte lat jag har svårt att röra på mig på grund av ärftliga ledbandsproblem

Jag skrev ju för helvete ett galant tips och jag var tydlig med att du inte behövde RÖRA DIG EN METER.
Du kan alltså sitta still 24/7 och fortfarande gå ner i vikt utan att lyfta ett finger, begrips?

Och jo, du är lat. Det finns motion som är ytterst skonsam emot kroppen t.ex simning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in