Citat:
Ursprungligen postat av
LazyBlue
Nu tänkte jag kanske inte banta på pizza

men tack för tipsen i övrigt. Skall lära mig räkna kalorier och minska på skräpmat
Det är en riktigt bra investering att lära sig räkna kalorier. Sätt upp ett mål varje dag att du ska inte gå över X kcal, sedan skriver du upp ALLT du äter några dagar så kommer du själv se vart fällorna ligger. Jag har varit aktiv i minst 10-15 år, tappat räkningen, men har nu i dagarna igen tagit upp vågen för att "re-frescha" kunskaperna. Man lär sig alltid något nytt.
Grönsaker är absolut inget kvar att man ska äta, men ett multivitamintillskott kanske kan vara något att ha? Kostar väl 50-100 spänn per månad för en budgetvariant. Skit i "fat burners" för det är bara båg ändå.
Hemligheten är verkligen inte att varken springa eller gymma, utan bara röra på sig mycket. Jag antar att du inte har problem att promenera? I så fall kanske det kan vara en idé att gå ut och gå i RASK takt, så du får upp lite värme? Börja med 40 minuter varannan dag eller något så klarar du snart 60 min utan problem. Sedan får du tänka på att det är en lång process och du kanske tappar 0,5 kg i veckan, men i början lär det nog gå fortare.
Om du verkligen tänkte göra det här skulle du faktiskt kunna göra en träningsjournal så kan du får tips längst vägen.