Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-02-05, 12:03
  #73
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Några vansinnrsmetoder är det inte tal om. Röra på mig lite mer och kapa sockerbehovet är fokus ett. Försöka äta bättre kommer också högt upp.

Mitt bästa tips, och som också fungerar bäst för mig, är att bara slänga in så mycket rörelse idag vardagen som möjligt. Cardio är fruktansvärt tråkigt att köra en timme promenad per dag kan bli riktigt segt i längden.

Om du är sugen på att möblera om hemma, kör på det. Möblera tillbaka om det blir dåligt. Hjälp din kompis byta däck på bilen. Gå till mataffären istället för buss/bil. Du fattar vinken.
Citera
2016-02-05, 14:40
  #74
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Köpt en våg idag. Skall jag kunna ha koll på om något händer med vikten bör jag ju ha ett utgångsläge. Nu har jag det.

Hur lång tid rar det realistiskt räknat att gå mer 25kg?
Beror på vad du väger nu. Personer med kraftig fetma kan gå ner ganska mycket per vecka under lång tid då det finns mycket fett att ta av. 1,5-2kg i veckan är inte ovanligt, men det saktar ner ju närmare normalvikt man närmar sig och ju längre dieten pågår.
Citera
2016-02-08, 14:47
  #75
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Hur fan kan man hata grönsaker, dom smakar ju fan ingenting.

Nej, sitt du och fetta till dig istället, du kommer inte klara det ändå
om du "spyyyr" av nåt som smakar vatten, hur ska du då tvinga dig att prestera när du är trött


Looooser!
Citera
2016-02-08, 14:53
  #76
Avstängd
Alltidxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Rutig
Hur fan kan man hata grönsaker, dom smakar ju fan ingenting.

Nej, sitt du och fetta till dig istället, du kommer inte klara det ändå
om du "spyyyr" av nåt som smakar vatten, hur ska du då tvinga dig att prestera när du är trött


Looooser!
Minns en brud för länge sen som påstod att hon mådde dåligt av att dricka vatten, att det var tvungen att smaka något. Det var en slags milstolpe för att prinsessan på ärten takterna gått för långt.
Citera
2016-02-08, 14:55
  #77
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Mitt bästa tips, och som också fungerar bäst för mig, är att bara slänga in så mycket rörelse idag vardagen som möjligt. Cardio är fruktansvärt tråkigt att köra en timme promenad per dag kan bli riktigt segt i längden.

Om du är sugen på att möblera om hemma, kör på det. Möblera tillbaka om det blir dåligt. Hjälp din kompis byta däck på bilen. Gå till mataffären istället för buss/bil. Du fattar vinken.

Tror du på riktigt att han orkar göra nåt själv ?

Helst hade fettot velat att vi sövde ner han med ett tv-spel rullandes i drömmen, och med kablar tränade upp hen och tömde fettdepåerna, så hen kunde käka chips i ett halvår framför datorn igen,
vältränad och fit
Citera
2016-02-08, 14:56
  #78
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Minns en brud för länge sen som påstod att hon mådde dåligt av att dricka vatten, att det var tvungen att smaka något. Det var en slags milstolpe för att prinsessan på ärten takterna gått för långt.

Hedonister
Citera
2016-02-08, 15:04
  #79
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Ok.

Jag såg inte att andra redan hackade på han, så jag borde ha håll igen där ...

Min tanke var uppväckelse -det bästa botmedlet.

men iaf

Om du har en ärftlig rörlig sjukdom så är det ännu dummare att äta fel.

Jag tror att du är sockerberoende. Och det går att rensa ut på två veckor.
Bara lägg ner det, håll blodsockret på jämn nivå med långsamma kolhydrater (dessvärre grönsaker och råris, smakar gott om man kryddar coh testar sig fram)
när man väl är avsockrad är man bara sötsugen när man är hungrig, och då vet man att det är dags för måltid. Man får mer energi och mkt faller på plats.

Men du måste lära dig att bita ihop, kanske din största läxa

lycka till

+ käka frukost inom en timme efter att du vaknat, annars ställer kroppen in sig på "svält" den dagen och går på sparlåga. Allt du käkar lagras in.

redan efter två dagar kommer du att känna skillnad om du följer : frukost, långsamma kolhydrater och välbalanserade måtider, alltid käka dig mätt och inga snacks.
__________________
Senast redigerad av Dr.Rutig 2016-02-08 kl. 15:13. Anledning: +
Citera
2016-02-08, 15:12
  #80
Avstängd
Alltidxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Rutig
Jag såg inte att andra redan hackade på han, så jag borde ha håll igen där ...
Haha ja jag tyckte du låg på lite väl hårt. Jag tycker absolut man ska kritisera inställningen men man kan hålla igen på skällsord som "fetto". Men jag tyckte jag såg din grundläggande inställning faktiskt.
Citera
2016-02-08, 15:16
  #81
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Haha ja jag tyckte du låg på lite väl hårt. Jag tycker absolut man ska kritisera inställningen men man kan hålla igen på skällsord som "fetto". Men jag tyckte jag såg din grundläggande inställning faktiskt.

Tack . )

ja, "den bäste vännen" är den som säger som det är, inte tycker synd om och ömkar

Men visst, fetto var väl lite väl grovt.

sorry ; ; ;
Citera
2016-02-12, 16:15
  #82
Medlem
johanjosefssons avatar
Gör som Dolly Parton, tugga på något gott, sen spotta ut det.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback