• 1
  • 2
2016-02-01, 14:50
Medlem
LazyBlues avatar
Alla säger rör på dig mer, sluta med socker och ät mer grönsaker.

Men jag vill gå ner 30 kilo och hatar grönsaker. Jag spyr av grönsaker.

Lever på skräpmat och läsk chips och godis.
Och ja, jag inser problemet. Men det är inte lätt när man är beroende och mår dåligt av alternativen.

Har oxå problem med rörligheten på grund av en ärftligt åkomma. Så jag sitter mycket stilla, äter fel och jäser.

Är det kört eller finns det hopp även för mig? Vad ska jag göra? Hjälp...
Citera
2016-02-01, 14:52
Medlem
Du vet redan svaret på din fråga men du vägrar att ändra dig.
Citera
2016-02-01, 14:57
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ementhy
Du vet redan svaret på din fråga men du vägrar att ändra dig.

Varför tror du jag frågar om hjälp här? För jag behöver hjälp tips och råd. Inte någon översittare som ser ner på mig och vill trycka ner mig i skorna.

Vadå inte ändra på mig? Syftar du på grönsaker så klarar jag verkligen inte av det. Men är öppen för alternativ.
Citera
2016-02-01, 14:58
Medlem
Gunner23s avatar
Testa LCHF
Citera
2016-02-01, 15:02
Medlem
Tjack - vitamintillskott och vatten. Lata lirare som dig går ner i vikt och du behöver inte röra dig en meter eller trycka i dig grönsaker.
Citera
2016-02-01, 15:03
Medlem
Du verkar ha fått idén att du måst ut och springa 7 dagar i veckan samt trycka i dig äckliga grönsaker dygnet runt, aldrig få käka en hamburgare igen och ditt liv kommer antagligen vara över?

Så är ju inte fallet. Vet inte vad du lider av, men det finns ju många former av lätt motion som du kanske kan utöva ändå? Med 30 kg's övervikt så skulle jag nog tipsa om att du söker dig till en dietist på VC.
Citera
2016-02-01, 15:04
Medlem
Anklagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue

Och ja, jag inser problemet. Men det är inte lätt när man är beroende och mår dåligt av alternativen.

Har oxå problem med rörligheten på grund av en ärftligt åkomma. Så jag sitter mycket stilla, äter fel och jäser.

Vad för typer av grönsaker är det du ogillar? Testa runt bland diverse olika grönsaker, baljväxter och rovor tills du hittar några som du klarar av att äta. En råvaras smak varierar även beroende på hur du tillagar den, så var inte blyg från att testa olika tillagningsmetoder av samma råvara.
Citera
Medlem
Citat:
Varför tror du jag frågar om hjälp här? För jag behöver hjälp tips och råd. Inte någon översittare som ser ner på mig och vill trycka ner mig i skorna.

Vadå inte ändra på mig? Syftar du på grönsaker så klarar jag verkligen inte av det. Men är öppen för alternativ.
Nej jag syftar inte på grönsakerna. Jag syftar på "Lever på skräpmat och läsk chips och godis.". Om du verkligen vill gå ner i vikt så kan du göra det.

Jag har själv gått ner från 120kg till 80kg. Drygt att sluta med allt som är gott. Men suget går över efter några dagar. Det gjorde det iaf för mig.
Citera
Medlem
Det finns inga magiska trick eller så, utan man kan sammanfatta hur man går ner i vikt med två staplar:

-Träna
-Ät mindre kalorier än du förbrukar (kaloriunderskott).

That's it. Ät vad du vill, men se till att vara på ett underskott varje dag så kommer du att tappa i vikt. Det finns inga genvägar eller hemliga tips som du kan få.
Citera
2016-02-01, 15:16
Medlem
måste bara säga detta TS

det finns inget jag ser ner på mer än människor som är kräsna på fel vis.

dvs ni äter skit, sånt som inte ens kan klassas som människoföda proppar ni i er utan problem,

ni älskar margarin på smörgåsen för det är ju lättare att bre.

grönsaker ha en äcklig konsistens o allt ni får för er..

det du måste förstå är att din kropp är ett stort filter och allt ni proppar i er fastnar på ena eller andra viset,

ät bara naturliga saker. laga all mat från grunden, sluta helt med glutamat och smakförstärkare.

drick bara vatten, och inom 2 år så kommer du må bra i kroppen och se bra ut
Citera
2016-02-01, 15:39
Medlem
Som andra har sagt så finns det en väldigt stor variation av grönsaker. Testa massor av olika. Testa även att använda dem på olika sätt.

Och om du verkligen har stora problem med grönsaker skulle jag tipsa dig om att helt enkelt börja vänja dig. Kör inte någon ultra hardcore variant där du tvingar i dig massor av grönsaker, utan ta det i små steg. Du kanske kan bestämma dig för att äta en tugga grönsaker till varje måltid?

Och sluta med läsken. Där har du otroligt mycket onödigt socker som inte mättar alls.
Citat:
Ursprungligen postat av Freestyler1121
Det finns inga magiska trick eller så, utan man kan sammanfatta hur man går ner i vikt med två staplar:

-Träna
-Ät mindre kalorier än du förbrukar (kaloriunderskott).

That's it. Ät vad du vill, men se till att vara på ett underskott varje dag så kommer du att tappa i vikt. Det finns inga genvägar eller hemliga tips som du kan få.
I strikt mening är det andra alternativet tillräckligt, men det är ju aldrig negativt att motionera lite. Det har ju fler vinster än bara viktminskning.
Citera
2016-02-01, 15:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Ger dig 0,1% chans att lyckas och det baserar jag på ditt användarnamn, att du lyckas smita in ordet "men" redan i rubriken, formuleringarna "det är inte lätt", "mår dåligt av alternativen" osv.

Grönsaker är en icke-fråga och inget du behöver bry dig om.
Man behöver självklart inte heller röra på sig för att gå ner, riktiga sängliggande fläskberg rasar i vikt bara dom slutar äta för mycket.

Lycka till i alla fall för det kan behövas!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in