2016-02-01, 15:54
Medlem
Det lättaste sättet att gå ner i vikt är faktiskt att inte äta. Jag började min viktnedgång med att inte äta någonting alls de första 3 dagarna. Jag var vrålhungrig, men det fick inte stoppa mig. Genom att svälta så krymper magsäcken.

Efter svälten började jag käka tills jag kände någon typ av mättnadskänsla i magen. En gång om dagen. Blev jag hungrig på kvällen drack jag ett glas vatten.

Jag åt nästan bara kött, eftersom det är gott och när man äter så lite så kostar mat ändå ingenting.

När suget efter mat och näring blev för stort gav jag mig ner på coop och köpte färdiggrillat för 10 spänn. Max 15. Ett par kycklingvingar eller en kyckingklubba typ. Det bestod min dagsranson av.

Målet var att inte äta helt enkelt. Jag gick ner 10 kg väldigt fort, nu har jag väl ca 5 kg kvar som jag tar det lite lugnare med. Trivs med hur jag ser ut nu.
Citera
2016-02-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Det lättaste sättet att gå ner i vikt är faktiskt att inte äta. Jag började min viktnedgång med att inte äta någonting alls de första 3 dagarna. Jag var vrålhungrig, men det fick inte stoppa mig. Genom att svälta så krymper magsäcken.

Efter svälten började jag käka tills jag kände någon typ av mättnadskänsla i magen. En gång om dagen. Blev jag hungrig på kvällen drack jag ett glas vatten.

Jag åt nästan bara kött, eftersom det är gott och när man äter så lite så kostar mat ändå ingenting.

När suget efter mat och näring blev för stort gav jag mig ner på coop och köpte färdiggrillat för 10 spänn. Max 15. Ett par kycklingvingar eller en kyckingklubba typ. Det bestod min dagsranson av.

Målet var att inte äta helt enkelt. Jag gick ner 10 kg väldigt fort, nu har jag väl ca 5 kg kvar som jag tar det lite lugnare med. Trivs med hur jag ser ut nu.
Tyvärr pekar statistiken på att du kommer att då upp alla kilon igen. Väldigt få som använder din metod lyckas i det långa loppet.
Citera
2016-02-01, 16:16
Moderator
v50s avatar
Du kanske skulle prova att gå på VLCD eller pulverdiet som det också kallas där man får i sig ca 500-600 kalorier om dagen under x antal veckor då går du snabbt ner i vikt och du behöver inte ens motioneras för att det ska fungera.

Det är så klart ingen långsiktig lösning men du kan på det sättet snabbt gå ner i vikt och medan du genomgår kuren så kan du avvänja dig från att äta onyttiga saker samt förbereda dig på att börja äta mer nyttigt.

Som andra nämnt kanske det skulle vara ide att du kontaktar en dietist som kan hjälpa dig att lägga om din kost om du tycker det är svårt att göra själv.
Citera
2016-02-01, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Men jag vill gå ner 30 kilo och hatar grönsaker. Jag spyr av grönsaker.
Ok, hädanefter älskar du grönsaker och äter det istället för chips. Eller så blir det inga resultat. Tror du många som tränar alltid äter vad de tycker om?

Vi kör ett Rich Piana citat igen haha (annan tråd) från gymmet när han tränar en klient

K: I wanna grow muscles but it hurts when I train like you want me to
R: That's alright, that's the pump
K: Well, I don't like how the pump feels
R: Well you're gonna LEARN to like the pump or else you are not going to grow!

Samma med maten. Gör det nu, inte massa invändningar. Eller välj att vara tjock.
Citera
2016-02-01, 17:01
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Citat:
Alla säger rör på dig mer, sluta med socker och ät mer grönsaker.

Lever på skräpmat och läsk chips och godis.
Och ja, jag inser problemet. Men det är inte lätt när man är beroende och mår dåligt av alternativen.

Har oxå problem med rörligheten på grund av en ärftligt åkomma. Så jag sitter mycket stilla, äter fel och jäser.

Är det kört eller finns det hopp även för mig? Vad ska jag göra? Hjälp...

Du ska undvika socker och kolhydrater. Du kan äta hur mycket kött och fett som du vill.
Grönsaker är fritt att äta efter behag, men magen mår bättre om du får i dig några grönsaker också.
Att undvika kolhydrater innebär framför allt att inte äta socker, men också att inte äta bröd, gröt, ris o dyl, inte heller potatis och öl. Drick vatten eller torrt (icke sött) vin istället för öl

Jag gick själv ner 6 kg på på en månad (jag behövde inte gå ner mer för att få bort ölmagen) genom att ta en halv potatis och istället ta dubbel portion av kött. Inga mackor, jag åt bara desto mer pålägg istället. Det bästa är att vikten höll sig kvar, eftersom jag började uppskatta mättande fett och proteiner och ofta äter sånt om jag är sugen på något. Efter en rejäl stek så försvinner suget efter annan mat.

Du kan äta hamburgare om du slänger brödet och bara äter köttet och ostskivan, gärna salladen också.
Istället för kvällsmacka: skär till en redig ostbit, gärna med riktigt smör och skinka på.
Till frukost, ta stekt ägg och bacon.

Jag gick efter en gammal bantningsmetod från 1800-talet, som uppfanns av en viss Mr Banting (eller egentligen av hans läkare, som inte vågade stå för metoden eftersom alla läkare "visste" redan då att man skulle undvika fett och bara äta kolhydrater. Gissa var ifrån ordet "banta" kommer!

Under senare år har man snott Bantings metod, med vissa variationer, och kallar den för LCHF, Atkinsons och annat.
Citera
2016-02-01, 17:07
Medlem
Rebelxs avatar
Du måste börja röra på dig för det första.
För det andra måste du ligga på ett kaloriunderskott vilket leder till viktnedgång.
Om du fortsätter äta godis och läsk blir det svårt att ligga på ett kaloriunderskott som du säkert själv förstår.

Du kanske borde testa efedrin eller andra kemikalier som dämpar aptit och ger energi.
Sedan är resten motivation och jävlar anamma.
Finns inga genvägar, börja motionera.
Citera
2016-02-01, 18:17
Medlem
Sereenas avatar
Byt ut läsken mot kolsyrat vatten och sluta med godiset så kommer du troligtvis börja droppa ganska snabbt.
Citera
2016-02-01, 19:31
Medlem
kaffekannas avatar
Kanske någon som har skrivit det redan men jag gör det igen isf. Lär dig räkna kalorier och ta reda på hur mycket ditt dagliga behov är. Väg sedan din mat och ät mindre än ditt dagliga behov. Svårare än så är det inte.
Citera
2016-02-01, 22:48
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Tjack - vitamintillskott och vatten. Lata lirare som dig går ner i vikt och du behöver inte röra dig en meter eller trycka i dig grönsaker.

Som jag sa innan, jag behöver ingen som trycker ner mig tack. Jag är inte lat jag har svårt att röra på mig på grund av ärftliga ledbandsproblem
Citera
2016-02-01, 22:50
Medlem
Citat:
Alla säger rör på dig mer, sluta med socker och ät mer grönsaker.

Lever på skräpmat och läsk chips och godis.
Och ja, jag inser problemet. Men det är inte lätt när man är beroende och mår dåligt av alternativen.

Har oxå problem med rörligheten på grund av en ärftligt åkomma. Så jag sitter mycket stilla, äter fel och jäser.

Är det kört eller finns det hopp även för mig? Vad ska jag göra? Hjälp...
Om viljan finns kan man banta på geléhallon.
7000 kalorier minus blir 1 kg kroppsvikt minus.
Ät vad du vill men mindre.
Citera
2016-02-01, 22:53
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ger dig 0,1% chans att lyckas och det baserar jag på ditt användarnamn, att du lyckas smita in ordet "men" redan i rubriken, formuleringarna "det är inte lätt", "mår dåligt av alternativen" osv.

Grönsaker är en icke-fråga och inget du behöver bry dig om.
Man behöver självklart inte heller röra på sig för att gå ner, riktiga sängliggande fläskberg rasar i vikt bara dom slutar äta för mycket.

Lycka till i alla fall för det kan behövas!

Lazy i namnet har inte ned lat att göra. Det har att göra med att alla användarnamn jag ville va var upptagna. Så jag slog i en engelsk ordbok och kombinerade två ord på ren slump.

Blue syftar inte heller på att jag ör en smurf eller liknade.

Så att jag vill/behöver gå ner i vikt samt min möjlighet att lyckas har inget med mitt användarnamn att göra.
Citera
2016-02-01, 22:54
Medlem
wemas avatar
Citat:
Som jag sa innan, jag behöver ingen som trycker ner mig tack. Jag är inte lat jag har svårt att röra på mig på grund av ärftliga ledbandsproblem

Är det ledbandsproblemen som gör att du äter dåligt också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in