2016-02-02, 10:10
Medlem
Ladda ner t.ex fatsecret till din mobil. Fyll i vad du väger, ålder m.m och sedan är det bara att fylla i promenader m.m och allt du rör på dig. All mat skrivs ner (väg maten) och försök hålla ett minus på ca 500 kcal om dagen. Lätt som en plätt...
Citera
2016-02-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.anderzon
Ladda ner t.ex fatsecret till din mobil. Fyll i vad du väger, ålder m.m och sedan är det bara att fylla i promenader m.m och allt du rör på dig. All mat skrivs ner (väg maten) och försök hålla ett minus på ca 500 kcal om dagen. Lätt som en plätt...

Kan tilläga att efter några månader när du gått ner x antal kilo, vilket du kommer göra om du inte fuskar och överdriver din fysiska aktivitet eller låter bli att skriva upp mat, så får du göra en ny uträkning av vikt i appen då förbränningen minskar med vikten..
Citera
2016-02-02, 10:41
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.anderzon
Kan tilläga att efter några månader när du gått ner x antal kilo, vilket du kommer göra om du inte fuskar och överdriver din fysiska aktivitet eller låter bli att skriva upp mat, så får du göra en ny uträkning av vikt i appen då förbränningen minskar med vikten..

Ok ska kolla appen och även fått förslag på att ha appen runkeeper. Fler intressanta appar?
Citera
2016-02-02, 11:45
Medlem
Killer-queens avatar
Allmänt jidder och OT raderat. Inlägg som enbart påpekar att TS är lat eller försvar mot det påståendet tar jag bort. Diettips för matkräsen är trådens ämne.

//mod
Citera
2016-02-02, 12:05
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Låter riktigt bra 😃 Promenader funkar men inte att springa. Simma borde vara smärtfritt för mina leder oxå.

Och träningsjournal låter klokt även det 👍

Har du ledproblem så ska du skippa rött kött eller iallafall hålla igen på det, rött kött inehåller hemjärn och är bidragande orsak till att försämra vid autonoma sjukdomar.
Ät gärna extra omega 3 som är hjälpsanst för dåliga leder, och håll dig till fågel,fisk,ägg, keso mm för protein.

Du har fått många bra råd, i huvudsak ska du skippa läsk, godis (läs socker generellt) och skräp mat.
Tänk på att protein mättar mer än kolhydrater så dra i sig en protein drink när man blir extra sugen är bra o smidigt sätt att slippa sug på onyttigheter.
Citera
2016-02-02, 12:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Tack många tips om detta så jag ska absolut prova. Köper mig en maskin redan idag

Det bästa är om man kan lära sig att dricka vattnet som det är, men när man druckit läsk länge så kan det bli svårt att sluta både med smak/socker/koffein och känslan av kolsyran.

Ett tipps är att alltid ha tillbringare/flaskor med vatten i kylen, riktigt kallt vatten (1c-4c) smakar bättre, framförallt om man inte har världens bästa kranvatten.
Citera
2016-02-02, 12:52
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Nu tänkte jag kanske inte banta på pizza men tack för tipsen i övrigt. Skall lära mig räkna kalorier och minska på skräpmat

Det jag ville påvisa var att du kan gå ner i vikt ätandes precis vad du vill, hemligheten är mängden.

//Tripportreat
Citera
2016-02-02, 13:06
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
Har du ledproblem så ska du skippa rött kött eller iallafall hålla igen på det, rött kött inehåller hemjärn och är bidragande orsak till att försämra vid autonoma sjukdomar.
Ät gärna extra omega 3 som är hjälpsanst för dåliga leder, och håll dig till fågel,fisk,ägg, keso mm för protein.

Du har fått många bra råd, i huvudsak ska du skippa läsk, godis (läs socker generellt) och skräp mat.
Tänk på att protein mättar mer än kolhydrater så dra i sig en protein drink när man blir extra sugen är bra o smidigt sätt att slippa sug på onyttigheter.

Ja jag håller med om att nu har tipsen börjat komna in och jag tror faktisk att ett antal av dem kommer passa för mig.

Känns bra och hag är tacksam för alla er som tar er tid att försöka hjälpa
Citera
2016-02-02, 13:08
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Det jag ville påvisa var att du kan gå ner i vikt ätandes precis vad du vill, hemligheten är mängden.

//Tripportreat

Ja det är "sant" men är en sanning med modification, olika mat mättar olika o triggar till att äta mer olika.
Citera
2016-02-02, 13:13
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ja jag håller med om att nu har tipsen börjat komna in och jag tror faktisk att ett antal av dem kommer passa för mig.

Känns bra och hag är tacksam för alla er som tar er tid att försöka hjälpa

"MSM" kanske kan vara något för dig också? Tillskott för att förbättra ledhälsan, jag brukar använda det på vintern då man bli lite stel. Kostar ca 0,50-0,75 kr/dag.
Citera
2016-02-02, 13:29
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
"MSM" kanske kan vara något för dig också? Tillskott för att förbättra ledhälsan, jag brukar använda det på vintern då man bli lite stel. Kostar ca 0,50-0,75 kr/dag.

MSM och omega 3 är bägge billiga o bra tillskott för både hälsa o leder.
Citera
2016-02-02, 13:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar

MSM och omega 3 är bägge billiga o bra tillskott för både hälsa o leder.

Gurkmeja också om man har ledproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in