2016-02-01, 21:19
Medlem
Jessica.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Okej men vi tar din linje da, inget brott har begåtts. Du tycker inte det är anmärkningsvärt att polis med automatvapen spärrar av en hel station i 30 minter och springer genom perrongen med barnfamiljer runt omkring sig med riktade vapen mot ett gäng oskyldiga små barn?

Det enligt mig har nyhetsvärde. Men nu var det iofs inte oskyldiga barn enligt mig men allt annat som jag skrev hände.
Men vi utgår från att det var vanliga kids som hade lite kul bara. Att då polisen bemöter dom med automatvapen borde väl någon skriva om det eller anser du att det är vardagsmat men att ett inslag om hur många som är intresserade av räkna talgoxe är rekordhögt i år och förtjänar då ett 30 sekunders inslag på tv4 ?

De har förmodligen utsatts för för brott av sl personalen i form av olika kränkningar, nåt som människor me invandrar bakrund får uppleva dagligen, nåt har fått de o lacka.

De måste också utredas va polisen har gjort mot de här killarna, har de pekat skarpa automat vapen mot de så har vi en väldigt allvarlig situation
Citera
2016-02-01, 21:21
Medlem
Har ni nollåttor aldrig sett poliser med MP5or? I Malmö kan man se polisen stå utanför domstolsbyggnader med K-pistar. Malmöpiketen är mer välbeväpnade än amerikanska insatspoliser. Mest H&K vapen. Pansarbil mm. - Men det är ju legio att släppa araber som "skräms". Det är order uppifrån. Ta tex Malmö. - Av alla stenkastningar mot ambulanser, polisbilar, tåg osv så är inte en enda arab dömd för detta någonsin. När Brandkåren i Malmö ville sätta kameror på utryckningsfordonen för att ta reda på vem/vilka det är som saboterar deras arbete och kastar sten så blev det blankt NEJ från herrarna i Stockholm. - På gatan i Malmö kallas det för "arabamnesti"
Citera
2016-02-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
De har förmodligen utsatts för för brott av sl personalen i form av olika kränkningar, nåt som människor me invandrar bakrund får uppleva dagligen, nåt har fått de o lacka.

De måste också utredas va polisen har gjort mot de här killarna, har de pekat skarpa automat vapen mot de så har vi en väldigt allvarlig situation

Okej så du menar att när vi säger något så har du rätt att avfärda det för att vi ljuger men du förväntar att vi ska tro på dig för att du anser det är vardag och något det får uppleva dagligen. Försöker inte vara elak utan bara höra dina resonemang.
Det flesta som sitter i kioskerna vid SL ingångarna är enligt mig invandrare - men jag kanske har fel.. Tar bara från minnet så kan mycket möjligt ha fel.

Iom att jag var där så vet jag att de pekat automatvapen mot dem, sen om det var skarpa vet jag inte. Sen om du väljer att tro på det är upp till dig.

Edit: Det är också en av anledningen till att jag spammar tråden, för att ingen verkar tycka något av det här har nyhetsvärde - vilket enligt mig är hhelt sjukt. Oavsett vad som har hänt har polisen sprungit med automatvapen och siktad bland en perrong full med familjer och vanliga medborgare.
Senast redigerad av horsedick.mpeg 2016-02-01 kl. 21:26.
Citera
2016-02-01, 21:28
Medlem
Jessica.Amins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg

Iom att jag var där så vet jag att de pekat automatvapen mot dem, sen om det var skarpa vet jag inte. Sen om du väljer att tro på det är upp till dig.

Då har polisen definitivt gjort brottsliga saker. Om de har pekat automat vapen mot barn. De skulle aldrig göra så mot "svenska" barn
Ett väldigt kraftigt övergrepp förmodligen me rasistisk bakrund. Skulle inte dina barn bli chockade av en sån grej?
Citera
2016-02-01, 21:29
Medlem
Vilken "gårdagens" hämndaktion pratas det om här i tråden som ska ha varit gjorts av marockaner? Hittar inte i tråden.
Citera
2016-02-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Då har polisen definitivt gjort brottsliga saker. Om de har pekat automat vapen mot barn. De skulle aldrig göra så mot "svenska" barn
Ett väldigt kraftigt övergrepp förmodligen me rasistisk bakrund. Skulle inte dina barn bli chockade av en sån grej?

Självklart antar att de flesta 99 % oavsett barn/vuxen skulle bli chockad av en sån sak. Mycket möjliigt att dom inte skulle göra så mot svenska barn, jag har iofs aldrig sett svenska barn göra liknande men jag har inte stått i tunnelbanan 24/7 och övervakat så vad vet jag.
Då har vi iaf kommit överens med att detta har nyhetsvärde och att mörkningen är ett faktum vilket jag nöjer mig med
Citera
2016-02-01, 21:34
Medlem
sweden_lands avatar
Är det inte ganska uppenbart vad som har hänt?

Dagen innan springer en massa maskerade huliganer runt och slåss.
Dagen efter griper polisen högerextrema på ett hotell, där finner dom knogjärn.
Samma dag så springer en massa maskerade invandrare runt och ställer till det.

Polisen trodde ju givetvis att det var nazister/huliganer och var därför beväpnade upp till tänderna.
Eftersom att det nu inte va nazister/huliganer så har media inte rapporterat något.
Citera
2016-02-01, 21:57
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Vad är detta tjat om att polisen inte skött sitt jobb? Barnmännen hade inget att tas för? Vi vet att de hade betonger och hotade folk men inte att de faktiskt slog någon? Vapena dumpades innan de blev tagna och förmodligen var det svårt sätta dit 20st för hot.. Oavsett om dem blivit intagna så hade de varit släppta innan 24h och en massa resurser senare. Detta vet polisen. Det de kan göra är att försöka snacka dem till rätta ihop om att idioterna ska ta åt sig.

Inte poliserna det är fel på utan det är lagverket som är helt ur sin tid. Krävs en radikal förändring i Sverige och jag förutspår ett kaos vi inte tidigare skådat innan dess.
Citera
2016-02-01, 22:10
Medlem
RonnieHerels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

Inte poliserna det är fel på utan det är lagverket som är helt ur sin tid. Krävs en radikal förändring i Sverige och jag förutspår ett kaos vi inte tidigare skådat innan dess.
Vilka radikala förändringar skulle du vilja se?
Citera
2016-02-01, 22:16
Medlem
pupkinyess avatar
Samtidigt fixar polisen en specialstyrka för att rensa ut "medborgargarden".

Det dom har missat är att just dessa medborgargarden finns för att polisen inte gör nåt.

Detta land alltså, tyvärr är det försent.
Citera
2016-02-01, 22:19
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pupkinyes
Samtidigt fixar polisen en specialstyrka för att rensa ut "medborgargarden".

Det dom har missat är att just dessa medborgargarden finns för att polisen inte gör nåt.

Detta land alltså, tyvärr är det försent.

Medborgargarden? Ser jag svartklädda, maskerade tänker jag i första hand på terrorister. Sedan på extremister. Normala medborgare varken slåss eller maskerar sig. De hotar inte folk på gator och torg. Fy fan så sjukt! Jag har inget till övers för drägg på stan heller, men dessa får polisen ta hand om, om de begår brott. Att de behöver föras ut ur landet är något våra politiker snarast måste ta tag i. Problemen växer.
Citera
2016-02-01, 22:20
Medlem
FrolicMunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnieHerel
Vilka radikala förändringar skulle du vilja se?

Är man här tillfälligt/asylsökande/jobbvisum och man åker dit från en "liten" sak som att snatta ett tuggummi till allt som är grövre, då ska man ut direkt och är inte välkommen i det här landet NÅGONSIN igen!

Nu vet ju folk som kommer hit att dom kan pissa Sverige i ansiktet och ändå komma undan fast dom åker fast! Dax att visa stake och ryggrad i det här landet.........men så fallerar vi på skitnödiga Regeringen och deras svaghet att se Sverige och svenskarna som bor, bygger och driver detta land, framför deras egna önskedrömmande agenda!

Inte så konstigt att folk reagerar idag, på kanske tvivelaktiga sätt, när Sverige sviker sina gång på gång och låter oss bli en andra klassens medborgare, gör revolt, protesterar och bildar medborgargarde! Politikerna borde läsa av situationen och förstå varför det händer istället för att peka, men som sagt, dom är inte så välutbildade och har noll verklighetsuppfattning på gräsrotsnivå!
Senast redigerad av FrolicMunk 2016-02-01 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in