2016-01-31, 21:15
Medlem
Ett stort gäng som beskrivs som: 1. Invandrare. 2. Maskerade. 3. Beväpnade med batonger ska ha gett sig på passagerare och SL-anställda vid Odenplan.

Citat:
Ursprungligen postat av SR
Polisen kallades på söndagskvällen till Odenplan efter larm om bråk med 10-20 ungdomar inblandade.

Det var vid halv sju-tiden på kvällen som polisen fick larm om att ett ungdomsgäng i 15-16-årsåldern bestående av 10-20 personer gick runt och skrämde SL-personal och passagerare på Odenplans tunnelbanestation.

Enligt rapporten från Trygghetscentralen handlar det om invandrarungdomar som var maskerade med rånarluvor och beväpnade med batonger.

Polisen säger att det är lugnt, inget brott har begåtts.

Citat:
Ursprungligen postat av DN
– Yttre befäl bedömde att inget brott begåtts. Vi skjutsade iväg dem och släppte av dem i olika delar av Stockholm för att sära på gruppen.

Det var bara ett gäng "baaarn" maskerade och batongbeväpnade som hotade SL-personal och passagerare. Inget konstigt, inget brott.. Allt är som vanligt. Bara att somna om.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6357701
http://www.dn.se/sthlm/ungdomar-atta...t-banestation/

Brukade inte det här vara ett brott? Typ hot mot tjänsteman?
Senast redigerad av Cornelia92 2016-01-31 kl. 21:23. Anledning: lade till mer text
Citera
2016-01-31, 21:16
Äuhm... är inte batong olagligt på offentliga platser för civila?
Citera
2016-01-31, 21:16
Medlem
carminaburanas avatar
Odenplans tunnelbanestation stängs ner i 10 min pga folkmob

http://www.expressen.se/nyheter/stor...n-i-stockholm/

Vad var det som hände här då? Man kan ju läsa mellan raderna vilken grupp det kan ha varit.

Nån som vet mer?
Citera
2016-01-31, 21:19
Medlem
Det var fan, i fredags skulle vi reagera med kraft enligt Ygeman idag har lösdrivande, gapande, hotfulla, maskerade och batongbeväpnade invandrarungar dragit runt, och inget brott har begåtts?

Världen är ta mig fan galen...
Citera
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles

Fast det är inget brott för att det är invandrare.
Citera
Medlem
Iliums avatar
Citat:
– De verkar mest ha varit ute efter att skrämmas, säger Magnus Modig, vakthavande befäl vid Stockholmspolisen, till TT.

...
Citera
2016-01-31, 21:21
Medlem
Ultraviolences avatar
PRO:s ungdomsförbund? I texten försöker man insinuera att det kan röra sig om nationalister, vilket jag inte tror på. Självklart är det blattar som blattar.
Citera
2016-01-31, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles

Jo och i kombination med maskering ligger folk vanligtvis pyrt till. Marockaner kanske? Där verkar ju alla ha gett upp.
Citera
2016-01-31, 21:23
Medlem
Nej vad kul, kom precis hem och tänkte starta en tråd om detta. Var själv där, eller var i tunnelbanan som inte fick stanna av polisen på perrongen så vi rullade förbi sakta, detta är vad jag såg.

Är i tåget som kommer från st Eriksplan och när vi rullar in på stationer springer det ner 10-20 svarta "barn" sågväl ut att vara runt 20 års ålder, man ser en viss lättnad hos dom då de tror att tåget är på väg att stanna. De börjar banka och vill in men vi rullare vidare, när vi är i mitten så ser jag poliser springa siktades med automatvapen, något jag inte har jag aldrig sett i tidigare iaf.

Dom skriker lägg er ner osv osv. var för en 4-5 poliser sen en massa civvare som kom löpande också.

Ni som vet hur stationen ser ut vet att det vart en del ombyggnader så perrongen är rätt smal, bland allt detta stog det bra mycket barnfamiljer som är ute den tiden. Såg ut som en krigzon med folk som sprang åt alla håll.
Allt detta hände exakt 18.39, skickade sms samtidigt så därför vet jag. INGET om detta på nyheterna såklart.

Jag åker till rådmansgatan ist och går tillbaka ser då ungefär 4-5 piketbussar vid båda ingångarna till odenplan.
Citera
2016-01-31, 21:25
Medlem
hagsatras avatar
Expressen försöker desperat koppla samman det med fredagens händelse och fiska fram att det var nationalister som gjort något, tji fick dem. Letade dessa "ungdomar" efter medborgargardet? Spännande tider vi har se fram emot i så fall, de brukar hålla sig i sina förorter men om de börjar dra runt i city med batonger kommer det braka loss rejält.
Senast redigerad av hagsatra 2016-01-31 kl. 21:27.
Citera
2016-01-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Nej vad kul, kom precis hem och tänkte starta en tråd om detta. Var själv där, eller var i tunnelbanan som inte fick stanna av polisen på perrongen så vi rullade förbi sakta, detta är vad jag såg.

Är i tåget som kommer från st Eriksplan och när vi rullar in på stationer springer det ner 10-20 svarta "barn" sågväl ut att vara runt 20 års ålder, man ser en viss lättnad hos dom då de tror att tåget är på väg att stanna. De börjar banka och vill in men vi rullare vidare, när vi är i mitten så ser jag poliser springa siktades med automatvapen, något jag inte har jag aldrig sett i tidigare iaf.

Dom skriker lägg er ner osv osv. var för en 4-5 poliser sen en massa civvare som kom löpande också.

Ni som vet hur stationen ser ut vet att det vart en del ombyggnader så perrongen är rätt smal, bland allt detta stog det bra mycket barnfamiljer som är ute den tiden. Såg ut som en krigzon med folk som sprang åt alla håll.
Allt detta hände exakt 18.39, skickade sms samtidigt så därför vet jag. INGET om detta på nyheterna såklart.

Jag åker till rådmansgatan ist och går tillbaka ser då ungefär 4-5 piketbussar vid båda ingångarna till odenplan.

Jösses, vore intressant att se lite foton från evenemanget. Polisen verkar börja anpassa sig till det nya multikulturella sthlm låter det som? Snart har vi maskinbeväpnade män i varje gathörn, som när jag var i ett arabland för några år sedan...
Citera
2016-01-31, 21:29
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Ett stort gäng som beskrivs som: 1. Invandrare. 2. Maskerade. 3. Beväpnade med batonger ska ha gett sig på passagerare och SL-anställda vid Odenplan.

Polisen säger att det är lugnt, inget brott har begåtts.

Det var bara ett gäng "baaarn" maskerade och batongbeväpnade som hotade SL-personal och passagerare. Inget konstigt, inget brott.. Allt är som vanligt. Bara att somna om.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6357701
http://www.dn.se/sthlm/ungdomar-atta...t-banestation/

Brukade inte det här vara ett brott? Typ hot mot tjänsteman?

Det har kodats med 291, får man väl förmoda. Saken kan skadas om det hela kommer ut i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in