2016-02-01, 22:26
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Då har polisen definitivt gjort brottsliga saker. Om de har pekat automat vapen mot barn. De skulle aldrig göra så mot "svenska" barn
Ett väldigt kraftigt övergrepp förmodligen me rasistisk bakrund. Skulle inte dina barn bli chockade av en sån grej?

Vad är det för hittepåparagrafer du försöker pådyvla? Brottsligt att rikta vapen mot barn, nejdu - det kallas skitsnack. Polis får rikta vapen mot vilket upplevt hot som helst, finns inga åldersgränser. Vad fan sysslar "barn" ute på stan med som drar till sig myndigheternas uppmärksamhet på detta viset? Tror du verkligen att polisen bara ville jävlas med dem och hindra passagerare på ett helt tåg från att gå av vid en station? Du är väldigt snabb med att ta ställning mot polisen utan att ens veta vilka killarna var, eller vad de hade gjort. Om man är oskyldig kan man väl helt lugnt stå kvar om polisen vill snacka med dig, om du drar iväg som en avlöning i rånarluva är väl klart att bängen kutar efter.

Och ja, jag har själv blivit stoppad och kontrollerad några gånger på skumma tider ute på stan när jag är på väg hem. Och nej, är inte invandrare.
Citera
2016-02-01, 22:30
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
De har förmodligen utsatts för för brott av sl personalen i form av olika kränkningar, nåt som människor me invandrar bakrund får uppleva dagligen, nåt har fått de o lacka.

De måste också utredas va polisen har gjort mot de här killarna, har de pekat skarpa automat vapen mot de så har vi en väldigt allvarlig situation

Ja, SL-personalen är ju vida känd för att kränka alla olika typer av folkslag... Retard.
Citera
2016-02-01, 22:31
Medlem
Bar säkert mer än batong! Menv ad var syftet då? Rastlösa betongpojkar som ville hämnas på tidigare aktion?
Citera
2016-02-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Bar säkert mer än batong! Menv ad var syftet då? Rastlösa betongpojkar som ville hämnas på tidigare aktion?

Länk på tidigare aktion?
Citera
2016-02-01, 22:36
Medlem
...och regeringen pratar om integration.... och invandrarna som en enorm tillgång och vår framtid. Nog fasen är de vår framtid.... tyvärr. Jag är för tillfället så himla glad att jag bor på landet..... utanför en större stad. Men är väl bara en tidsfråga......
Citera
2016-02-01, 22:44
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
De har förmodligen utsatts för för brott av sl personalen i form av olika kränkningar, nåt som människor me invandrar bakrund får uppleva dagligen, nåt har fått de o lacka.

De måste också utredas va polisen har gjort mot de här killarna, har de pekat skarpa automat vapen mot de så har vi en väldigt allvarlig situation

Håller med. Jag grät mig till sömns igår när jag tänkte på vad dom betongbeväpnade baaaarnen kunde ha utsatts för.
Kanske nån NAZIST som sagt åt dom att inte planka.

Fy fan ...nu kommer tårarna igen.
Citera
2016-02-01, 22:47
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Polisen har ju något som heter kod 291,kanske man tillämpade den när media frågade? Inget brott inget att rapportera om, så bekvämt det måste vara

Vad snackar du om, 291 användes för att specifikt kunna kartlägga de brott som sker av / mot asylsökande/nyanlända. Detta är snarare 10 snorungar från förorten som inte hade någon ungdomsgård...

Edit: Ber om ursäkt om jag låter otrevlig
Senast redigerad av NyttAnonymtKonto 2016-02-01 kl. 22:58.
Citera
2016-02-01, 22:49
Medlem
Lobengulas avatar
Tunnelbanan är förlorad mark och den är definitivt inte säker för unga tjejer och ensamma kvinnor, speciellt inte på natten och helger. Jag drar mig själv från att använda tunnelbanan. Det beror inte på att jag är rädd men den är inte bra för mitt "blodtryck". Drägg (både blattar och WT-svenskar) som ska planka in genom att gå bakom på bögavstånd. Zigenare som förpestar med sin "musik" och trycker upp pappmuggar i ansiktet.

SL har förvisso kameror men ordningsvakter är sällsynta. Så vi har en miljö där drägg kan komma in gratis och där det är få ordningsvakter. Varmt och skönt, lätt att avvika när man har kaosat.

Jag fruktar att vi bara har sett början på kaos och osäkerhet i tunnelbanan. SL skiter i det och polisen gör inte mycket annat än att inte gripa drägg samt mörka att det ens har hänt något.
Citera
2016-02-01, 22:50
Medlem
Citat:

Men! SL-personalen är väldigt ofta själva av invandrarbakgrund.

Hur tänkte du nu?
Citera
2016-02-01, 22:52
Bannlyst
Har det dykt upp någon video med händelsen?
Citera
2016-02-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Lika fruktansvärt som när en grupp män gick runt på Sergels torg i fredags och skrämdes. Men det fick helt andra rubriker och reaktioner.
Lika fruktansvärt? Jag håller med om att det är lika idiotiskt, men i plattan vart folk fysiskt attackerade - vart någon det i Odenplan?
Citera
2016-02-01, 23:03
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Tunnelbanan är förlorad mark och den är definitivt inte säker för unga tjejer och ensamma kvinnor, speciellt inte på natten och helger. Jag drar mig själv från att använda tunnelbanan. Det beror inte på att jag är rädd men den är inte bra för mitt "blodtryck". Drägg (både blattar och WT-svenskar) som ska planka in genom att gå bakom på bögavstånd. Zigenare som förpestar med sin "musik" och trycker upp pappmuggar i ansiktet.

SL har förvisso kameror men ordningsvakter är sällsynta. Så vi har en miljö där drägg kan komma in gratis och där det är få ordningsvakter. Varmt och skönt, lätt att avvika när man har kaosat.

Jag fruktar att vi bara har sett början på kaos och osäkerhet i tunnelbanan. SL skiter i det och polisen gör inte mycket annat än att inte gripa drägg samt mörka att det ens har hänt något.

Eftersom jag jobbade i tunnelbanan heltid under en period vill jag bara säga att jag INTE håller med dig.

Ja, det är mycket folk på tunnelbanan och det är mycket stökigt folk som tränger sig på och plankar, men sättet som du beskriver det på vill jag påstå att; Nej, det är inte farligt för gemene man som åker till jobbet mellan 06 och 08 och sedan hem mellan 15 och 18 på kvällen.

Jag vill påstå att mellan 0600 och 1900 är det väldigt lite ordningsstörningar utan det är först efter klockan 20 det blir mer och mer alkohol och drogrelaterade ärenden (mestandels missbrukare eller festande svenssons som somnat).

Men ja, precis som när du är ute på stan finns det risk att bli rånad eller bestulen på ägodelar.
Jag vill påstå att du är tryggare i tunnelbanan jämfört med ute på stan. I tunnelbanan finns det alltid personal i närheten, överfallslarm och kameror som rullar 24/7. Dessutom finns vi på många av stationerna eller inom 10 minuters avstånd, på de stora stationerna finns det alltid minst 1 ordningsvaktspatrull, på vissa två stycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in