2016-02-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det skrevs om över 5000 brott under kod 291 i förra veckan. .
Jag fick för mig att det var 5000 mellan oktober fram tills nu typ - har jag fattat fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Läser man artiklarna som det länkas till i tråden kan man knappast dra slutsatsen att brott begåtts.
Klart brott har begåtts, men man ser vad man vill se och du vill tydligen fortsätta leva i sandlådan så fine. Du anser inte att mainstreammedia ibland mörkar/undanhåller information alltså? Du menar att allt som skrivs i artiklar på svt är helt korrekt? Jag har iaf blivit uppfostrad till att ifrågasätta saker som enligt mig inte stämmer. Sen kan man inte göra så mycket mer än fråga och bilda sin egen uppfattning - men att köpa allt blind för det är rimliga källor är en rätt farlig inställning att ha.
Citat:
Ursprungligen postat av doobedoo
Utmärkt exempel på medias hantering av liknande händelser.
BUSTED!
Om ändå någon med lite tyngd kunde skriva om det - men tydligen inte. Enda som kommer hända nu är att Batra kommer ta över till hösten och så tvingas vi börja om igen då hon kommer gå i Löfvens fotspår efter en kvart sådär.
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Du kan läsa hur mycket som helst, det är och kommer fortfarande vara nazist och rasist-as som kutar runt och gör vanliga hederliga människor rädda.

Vi svenskar jobbar och försöker göra rätt för oss. Medans patrasket lever på bidrag och tror de får större kuk för att de älskar flaaaaggan lite mer.

Skaffa ett jobb för fan och börja göra rätt för er. Ni får inte längre semester för att ni är patrioter.
Ni ses som dumma i huvudet bara.
Bidrag? Vad yrar du om? Arbetat sen 17 års ålder heltid och jag är absolut inte en som predikar våld eller tror det löser problem - däremot har människor rätt att få bilda sin egen uppfattning. Vi är inte en skolklass som behöver få höra vissa saker så vi kan ta en tupplur utan att vakna upp svettiga i mardrömmar. Sen att du ser ner på att vara patriot förstår jag inte, jag kan förstå om du ser ner på rasister och nazister men att vara stolt över sitt land är väl inget fel?
Har för övrigt inte tagit semester på några år heller och det gör jag inte för att vara martyr utan trivs med mitt jobb och har inte prioriterat det. Du är inte direkt bättre än dom du klankar ner på med dina fördommar.
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Alltså vad i helvete!?!?! Hur fan kan dem bara avfärda detta men samtisigt gripa lördagens medborgargard o kalla dem nazister? Vill fan gråta av ilska o frustration. Jävla fittsverige o jäbla snutjävlar o jävla skitpolitiker! Fan va less jag blir. Kuken!!
Mhm man blir less, men måste bli lite sämre innan det blir bättre.
Citera
2016-02-01, 20:32
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Jag fick för mig att det var 5000 mellan oktober fram tills nu typ - har jag fattat fel?

Nej, du har rätt, men jag menade att det skrevs om det, förra veckan...
Citera
2016-02-01, 20:33
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleNixon
I det gamla Sovjetunionen införde man dödsstraff ner till 12 år pga av enorma problem med barn och ungdomsligor som härjade runt.

Det låter nog sjukt nu men vi kommer gå åt det hållet snart också.
Citera
2016-02-01, 20:35
Medlem
Jessica.Amins avatar
De har ju sagt att inge brott har gjorts Vafan gnäller ni om? Vet ni ens va bråket handlade om? Helt rätt att reagera om man blir utsatt för rasism tex, inte göra som svenne banan springa iväg gråtandes o ringa aina så fort de blir kaos. Hur vet ni vilken sida som e brottslig i bråket? Polisen avfärdade redan att ungdomarna skulle gjort ett brott.
Citera
2016-02-01, 20:42
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
De har ju sagt att inge brott har gjorts

Nej kod 291 säger att... ja just ingenting sägs.
Men vad indikerar polis med förstärkningsvapen ?

Och JO, innan du börjar. Polisen var visst där med automatvapen.
https://clyp.it/mnpolvlu

Detta avhandlades tidigare.
Citera
2016-02-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
De har ju sagt att inge brott har gjorts Vafan gnäller ni om? Vet ni ens va bråket handlade om? Helt rätt att reagera om man blir utsatt för rasism tex, inte göra som svenne banan springa iväg gråtandes o ringa aina så fort de blir kaos. Hur vet ni vilken sida som e brottslig i bråket? Polisen avfärdade redan att ungdomarna skulle gjort ett brott.

Okej men vi tar din linje da, inget brott har begåtts. Du tycker inte det är anmärkningsvärt att polis med automatvapen spärrar av en hel station i 30 minter och springer genom perrongen med barnfamiljer runt omkring sig med riktade vapen mot ett gäng oskyldiga små barn?

Det enligt mig har nyhetsvärde. Men nu var det iofs inte oskyldiga barn enligt mig men allt annat som jag skrev hände.
Men vi utgår från att det var vanliga kids som hade lite kul bara. Att då polisen bemöter dom med automatvapen borde väl någon skriva om det eller anser du att det är vardagsmat men att ett inslag om hur många som är intresserade av räkna talgoxe är rekordhögt i år och förtjänar då ett 30 sekunders inslag på tv4 ?
Citera
2016-02-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drwadde
Nej kod 291 säger att... ja just ingenting sägs.
Men vad indikerar polis med förstärkningsvapen ?

Och JO, innan du börjar. Polisen var visst där med automatvapen.
https://clyp.it/mnpolvlu

Detta avhandlades tidigare.
Intressant slut.

-Vad var det då?
-Vet inte, något slags upplopp eller så.

Ja, vad ska hon säga om hon inte får säga något.
Citera
2016-02-01, 21:10
Medlem
fredricomartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Okej men vi tar din linje da, inget brott har begåtts. Du tycker inte det är anmärkningsvärt att polis med automatvapen spärrar av en hel station i 30 minter och springer genom perrongen med barnfamiljer runt omkring sig med riktade vapen mot ett gäng oskyldiga små barn?

Det enligt mig har nyhetsvärde. Men nu var det iofs inte oskyldiga barn enligt mig men allt annat som jag skrev hände.
Men vi utgår från att det var vanliga kids som hade lite kul bara. Att då polisen bemöter dom med automatvapen borde väl någon skriva om det eller anser du att det är vardagsmat men att ett inslag om hur många som är intresserade av räkna talgoxe är rekordhögt i år och förtjänar då ett 30 sekunders inslag på tv4 ?

Att lösa saker med våld och hot är en vardagssak i MENA:s jävla skitländer och det är en tradition som nu är importerad hit så det är bara att vänja sig.
Citera
2016-02-01, 21:14
Medlem
FrolicMunks avatar
Allt jag hör i vänster öra är 'otyg', 'vill bara skrämmas lite' och aftonbladet och i höger öra hör jag kängor marschera och alla är nazirasister som bara 'säger vad dom tycker'.
Så nu tycker jag faktiskt att vi alla ska sjunga "We shall overcome" för att lätta på trycket, på tre........men först så ska vi bara vänta på att löfven ska dyka upp!

Vad har det här med den här tråden att göra? Typ.....allt!
Citera
2016-02-01, 21:15
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Kan tänka mig hur det ser ut på nyhetsredaktionerna just nu. Initialt ringdes det febrilt runt till polisen för att på något sätt försöka koppla det till fredagens händelser. När det sedan kom fram till ett resultat som inte speglade journalisternas verklighetsbild så försvann intresset och de kommer inte gräva vidare. En snabb notis gömd så ingen hittar det läggs ut så att de kan visa på att de visst rapporterat om det i efterhand om de blir anklagade för att mörka.

Du har ingen aning om hur journalister arbetar. Uppenbarligen har någon lurat dig till att tro att det finns nån sorts vänsteragenda hos journalister. Fel har du, men ingen kommer att övertyga dig om motsatsen.
Citera
2016-02-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Att lösa saker med våld och hot är en vardagssak i MENA:s jävla skitländer och det är en tradition som nu är importerad hit så det är bara att vänja sig.

jojo men vill bara att hon ska svara på min fråga om vad hon anser har nyhetsvärde. Vi behöver inte smutsa ner tråden med hur hemska invandrare - då förlorar vi bara trovärdighet. Vi försöker hålla det lite sakligt istället så ska ni se att det vinner i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av FrolicMunk
Så nu tycker jag faktiskt att vi alla ska sjunga "We shall overcome" för att lätta på trycket, på tre........men först så ska vi bara vänta på att löfven ska dyka upp!

Hahaha jag dog.
Citera
2016-02-01, 21:17
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Thomas Matsson låtsas vara upprörd och ställer YB Södermalm mot väggen på Twitter:

https://mobile.twitter.com/ThomasMat...86919659384832

Eller så är han upprörd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in