2018-08-24, 12:25
Medlem
PHONETiKs avatar
Tjena,

Respekterar helt din sikt att du vill ligga lite lgt med kurrapporten men dremot ngot som jag uppskattar hgt r din nrvaro i forumet. Sedan du kom tillbaka s malar du p ena lrorika och intressanta inlgget efter det andra. Det r frbannat roligt att du r tillbaka och hoppas att du stannar ett bra tag framver
Citera
2018-08-29, 21:55
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Det stora problemet nu r att min privata journalfring r vldigt detaljerad och sledes vldigt enkel att pussla ihop till en pricksker uppskattning om vem jag r
Den som inte har ftt husrannsakan samt ka polisbil med motiveringen "Du har runt ansikte, och breda axlar." Har aldrig levt.

Vga offra lite Alfred, lgg upp en video dr du snortar pwo frn en minderrig sexslav.

N du gr rtt som hller p din anonymitet. Min r redan rtt krd, s jag kan sledes vara lite mer ppen. Dock r minderriga sexslavar inte riktigt min grej. Man ser visserligen jvligt grov ut jmte en 11rig svltande colombiansk flicka. Men moraliskt kan jag inte riktigt frsvara det.
Citera
2018-09-17, 21:56
Medlem
Tja.

Kul att du r tillbaka, hr av dig.
Citera
2018-09-26, 09:32
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHONETiK
Tjena,

Respekterar helt din sikt att du vill ligga lite lgt med kurrapporten men dremot ngot som jag uppskattar hgt r din nrvaro i forumet. Sedan du kom tillbaka s malar du p ena lrorika och intressanta inlgget efter det andra. Det r frbannat roligt att du r tillbaka och hoppas att du stannar ett bra tag framver

Det knns verkligen kul att min nrvaro har satt sina spr samt att den uppskattas. Som vanligt fr man oftast hra motsatta invndningar till min inflikar och ven om det inte grmer mig s mycket personligen s knns det ju stundtals lite som att elda fr krkorna eller kasta prlor t svin s att sga.
Hur det blir i min rapport fr vi som sagt se, nskar verkligen att jag kunde redogra fr allt som det var bara rakt uppifrn och ner d jag har ftt en hel del intressanta insikter och erfarenheter frn mina bestyr.
Det kanske kommer en dag d man skiter i allt slnger ur det nd med risk fr att bli blottad men med hopp om att respekt fr anonymitet ocks finns.
Tills dess fr min nrvaro i andra trdar rcka.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Den som inte har ftt husrannsakan samt ka polisbil med motiveringen "Du har runt ansikte, och breda axlar." Har aldrig levt.

Vga offra lite Alfred, lgg upp en video dr du snortar pwo frn en minderrig sexslav.

N du gr rtt som hller p din anonymitet. Min r redan rtt krd, s jag kan sledes vara lite mer ppen. Dock r minderriga sexslavar inte riktigt min grej. Man ser visserligen jvligt grov ut jmte en 11rig svltande colombiansk flicka. Men moraliskt kan jag inte riktigt frsvara det.

Haha nej det r sant. Tyvrr har jag lite fr ingende erfarenheter om sdana hndelsefrlopp s jag rr grna om mitt bo p s vis att risken fr liknande utveckling minimeras.
(Jag pratar givetvis inte om erfarenheter liknande exemplet med den unga flickan, moral och vrdegrund r vad jag bygger min personlighet p).

Anonymitet i dessa frgor r tyvrr ganska essentiella om man frsker leva ett s stressfritt liv som mjligt.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av Maxproshop
Tja.

Kul att du r tillbaka, hr av dig.

Tjena!

Ja nog fan r det dags iallafall.. Du har ett mail i ldan!

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-03, 12:01
Medlem
-KarlAlfreds avatar
En liten uppdatering i Alfreds frehavanden

D det var ett tag sedan jag uppdaterade er om hur mina rutiner ser ut tnkte jag att jag i alla fall kan skriva av mig lite p denna front trots att jag fortsatt stller mig tveksam till att skriva ut rapport frn senaste 6 mnaderna drygt.
Stats som de sg ut imorse, tmd torr.

Kroppsvikt: 88,8 kg
Kroppsfett: Uppskattningsvis 12%
Vtskeretention: Lg till medel
Styrka: 4/5
Vlmende: 4/5
Hlsa: 4/5

Knner mig lite sdr halvbrahalvdlig som man kan bli mot hsten om man r utarbetad. Inte direkt sjuk, inte direkt hngig, inte direkt p topp men inte direkt dlig eller deppad heller. Varken av eller p haha. rligt talat tror jag att jag bara inte har knt efter p vldigt lnge nu, vilket inte r s vanligt. Har rtt ut sagt inte riktigt haft mjlighet att ta hnsyn till hur jag knner mig utan bara varit tvungen att ktta p under senaste tiden. Nu blir det dock skifte mot fokus p organismen och vlmendet. Kroppen skall mejslas vidare.

Kommande vinterunderhllssortiment dk nyligen ner i brevldan och sledes skiftas det frn trt-upplgg (250mg test e ew) till fljande:

500mg Test E ew med front p 750mg frsta veckan - Pro Oil
300mg Primo E ew - Pro Oil
20mg Oxandrolone ed - B.M. Pharmaceuticals
25mg Exemestane eod - Svenskt apotek

3 veckor efter start p ovan givna upplgg droppar jag oxandrolonet och stter in 25mg oxymetholone (oxar) istllet vilket ger fljande upplgg:

500mg Test E ew - Pro Oil
300mg Primo E ew - Pro Oil
25mg Oxymetholone ed - Kenwoo Pharma

Drefter krs oxarna 4 veckor varp de stts ut och oxandrolone stts in om 40mg ed igen samt en hjning p primo, vilket ger fljande upplgg:

500mg Test E ew - Pro Oil
500mg Primo E ew - Pro Oil
40mg Oxandrolone ed - B.M. Pharmaceuticals

Nr detta krts i 4 veckor r det dags att vxla ner p anabolismen och androgenismen lite till fljande upplgg som kommer fljas minst ett par mnader:

350mg Test E ew - Pro Oil
200mg Primo E ew - Pro Oil
25mg Exemestane e3d - Svenskt apotek

Nr jag har ntt en reset p frsta strckan s blir det antingen en repeat p det program som angivits ovan (som jag nu sitter i) eller s blir det 19-nor i mixen.
Har ett par farligt fina Tren A-vialer samt ett gng NPP och Nandro D frn Pro Oil som jag grna vill inkludera igen, r dock inte helt sugen p de nattliga rutinerna som fljer med dessa komponenter..

Nringsrutiner

Jag har studerat mycket kring ketogen diet och hur man kan rotera en keto-modul i ett upplgg dr hormonoptimering ingr. Ni frstr att en ketogen diet innebr inte bara att man mste ta stora mngder fett, helst d mttat animaliskt fett (allts inte hrdade vegetabiliska fetter som r big no no), utan man skall undvika rena kolhydrater och max f i sig ca 20g om dagen vilket kommer tillsammans med fett- och proteinkllor i princip. Vidare r det ven viktigt att protein-intaget inte blir fr hgt, vilket kan vara lite problematiskt. Regeln sger att man inte br ligga s mkt ver 1g/kgkv, vilket r lite mindre n hlften av vad jag normalt siktar p att f i mig varje dag.
Detta har allts medfrt s djuptgende studier jag frmtt i kroppens frmga att;

1) Syntetisera protein frn de nringskllor som keto-cykeln innefattar
2) Hantera kraftigt uppreglerad proteinsyntes tillsammans med ett lgre protein-intag
3) Hantera katabolism som kommer vid en PCT eller androgen-reset med ett lgre protein-intag
4) Hantera katabolism med blodketonvrden kring 2-3mmol samt optimerad hormonprofil
5) Hantera kad kvvehalt i musklerna tillsammans med ketos

Som ni skert frstr r utbudet p studier kring hormonoptimering och keto-diet ganska sparsmakat s mycket blir antaganden och spekulationer n s lnge men mina ambitioner r att frska f till en vettig tvstegsmodul fr nringsrutin dr man cyklar en keto-start och en keto-reset dr keto-reset innefattar protein- och kolhydratsladdning p ett specifikt vis.
Dessa tv nringsmoduler vill jag studera samband p tillsammans med de hormonoptimeringsmoduler jag utvecklat p senaste som fungerar ungefr likadant fast med androgen/anabol aktivitet som reset-faktor.
Mlet r att prva om jag kan f till en cykel p dessa fyra moduler som kan motverka katabolism och stdja anabolism samt terhmtning, vilket d enkelt uttryckt skulle kunna innebra att man behver lngt mindre mngd preparat fr att n bttre resultat.
Framfrallt s tror jag att den allmnna hlsobilden och allt annat runtomkring som inte har med estetisk fysik att gra har extremt mycket att vinna p detta. Allt frn inflammationsgrad, allergier och diabetes typ 2 till smnkvalitet, humr och allmntillstnd.

Nr detta blir klart, om det ens blir klart, fr tiden utvisa. Detta r inte mitt yrke och mina forskningsmjligheter r n s lnge begrnsade i mn av tid och utrustning samt studieobjekt men jag hoppas p att det finns andra hr i vrlden som iakttagit samma saker som jag och har lite bttre forskningsmjligheter p dessa omrden n jag.

Trningsrutiner

Kr fortfarande samma upplgg; hgt antal reps och lga vikter med maximalt mentalfokus p muskelaktivitet fr mind-muscle-connection. Inga tunga lyft, pressar eller annat.
Jag brukar sikta p att slutfra tminstone 14 set om 15-22 reps per muskelgrupp eller tills jag knner att jag ntt djupt ner till typ-2 muskelfibrerna.
Jag har brjat lgga in min gamla hatkrlek "rep/hold" p samtliga pass d och d om jag knner att jag har svrt att fylla musklerna och knna kontakt i starten av passet.
Rep/Hold innebr att man gr tre set om 10 repetitioner p en vning med proggressiv kning p kontraktionslge. Dvs kr man bicepscurl s drar jag lngsamt upp stngen mot hakan och behller den dr nr biceps r maximalt spnd 1 sekund p frsta repetitionen. P andra repetitionen behller jag muskeln i maximal kontraktion i 2 sekunder. Tredje 3 sekunder osv upp till 10e repetionen som jag hller 10 sekunder.
Detta r dden om man inte fuskar men finns absolut inget bttre stt att skapa pump och kontakt p i musklerna. Viktigt att man inte tar i fr mycket p vikterna hr dock s att man kan slutfra setet utan att brja sttta med andra muskelgrupper. Bttre nstan med lite fr lite vikt s att man verkligen kan fokusera aktivitet enbart till den muskelgrupp man trnar.
vriga rutiner r bastu 5 min x 3 med isbad/dusch mellan efter varje trningspass.
Fr ivg mellan 2-5 pass per vecka som det sett ut senaste 3 mn, beroende p jobb, hlsa och tid.
Behver lyfta in minst 1, grna 3, stretch/djupmassage/rehab-pass per vecka nu under frsta kurmodulen p oxandrolone d jag ltt krampar upp och srskilt p oxandrolone som r potent. Lgg drtill att jag inte direkt r mjuk vig som en nyfdd direkt efter sommarens bravader s blir det snabbt kramp-tango p gymmet om jag inte brjar jobba aktivt fr en frbttrad cirkulation och smidighet i muskler och hinnor..

Tror det fr rcka fr den hr uppdateringen, terkommer nr jag har ngot kul att dela.

Mvh,

-Alfred
Senast redigerad av -KarlAlfred 2018-10-03 kl. 12:18.
Citera
2018-10-03, 12:20
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Vi alla vntar p en uppdatering!

Nu har du ftt en liten uppdatering!

Mvh,

-Alfredo
Citera
2018-10-03, 13:01
Medlem
caecos avatar
Citat:
Nu har du ftt en liten uppdatering!

Mvh,

-Alfredo
Det lste jag snabbt!

Citat:
Dessa tv nringsmoduler vill jag studera samband p tillsammans med de hormonoptimeringsmoduler jag utvecklat p senaste som fungerar ungefr likadant fast med androgen/anabol aktivitet som reset-faktor.
Angende din "reset" gllande androgen/anabol aktivitet. Frstr jag dig ngorlunda rtt att du under en tid anvnder preparat som frmst kar anabol aktivitet fr att sedan anvnda dig av preparat som kar androgen aktivitet?

Blir kul att hra ditt omdme angende oxandrolone't du kpte. Personligen blev jag vldigt njd.
Citera
2018-10-04, 11:50
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Det lste jag snabbt!

Angende din "reset" gllande androgen/anabol aktivitet. Frstr jag dig ngorlunda rtt att du under en tid anvnder preparat som frmst kar anabol aktivitet fr att sedan anvnda dig av preparat som kar androgen aktivitet?

Blir kul att hra ditt omdme angende oxandrolone't du kpte. Personligen blev jag vldigt njd.

Nej vad jag menar med en andro-reset r inte att ka anabol aktivitet. Som jag frstr det ger bde anabol och androgen aktivitet samma gensvar i kroppen ur denna aspekt - dvs att motverka en abnormalt hg anabol eller androgen aktivitet d detta inte r ett naturligt tillstnd fr kroppen.
Som du vet finns det ju preparat som r dominant p anabol aktivitet och andra p androgen aktivitet; jag tror att preparat med hg androgen aktivitet ssom trenbolone ger kraftigare och snabbare gensvar i kroppen n preparat med hg anabol aktivitet och drfr sger jag "andro-reset".
Vad det gr ut p r helt enkelt att frska nolla anabol och androgen aktivitet genom att helt strypa tillfrsel av preparat som kar A/A-aktivitet (Anabol/Androgen).
Nu ligger ju alla preparat kvar i systemet som vi vet, olika lnge beroende p vilken ester som r bundet till substansen, s att enligt ordets rtta bemrkelse "nolla" A/A-aktivitet r ju inte riktigt sant, man reducerar kraftigt iaf.
Hur som helst s kommer kroppen d att reagera i motsatt riktning d man faktiskt vill ha A/A-aktivitet fr att kroppen skall fungera som den ska, ven om man inte vill ha s mycket, vilket leder till att kroppen slpper p den motreaktion som inletts d A/A-aktivitet var kraftigt uppreglerad.

Mnga har nog varit inne nosat p detta men det pratas ofta, felaktigt, om att receptorslitage r boven i dramat och att kliva av innebr att receptorerna "frschar upp sig". Riktigt s fungerar det inte och det framgr rtt tydligt hur icke kompatibel den teorin r med verkligheten om man fr en lite mer grundlggande kunskap om hur receptorer fungerar samt hur androgena receptorer och steroidhormon fungerar.

Allts handlar det om att frska motverka katabol aktivitet utan att stoppa i sig A/A-aktivitetshjande preparat. Vilket som vem som helst som lser detta frstr vid det hr laget r ngot av en oxymoron.
Som du frstr r jag ingen forskare och har lite svrt att f ihop alla dessa bitar d mnga delar av hndelsefrloppen r dolda och logiken kan inte riktigt frklara hur sakerna hnger ihop. Men de gr det. Saker som kan ge korta anabola boostar ssom trningspass, proteinladdad mat, insulin etc r saker jag har tittat nrmare p fr att motverka tapp under andro-reset. Kosten verkar spela stor roll i detta men det r lika intressant att titta p hur man lgger upp olika kurmoment fr att det skall passa i ett rullande andro-reset-program.
Elddopet blir ju helt klart nr man applicerar modellerna p ngon som trnar fr att vinna - dvs satsar 100% av sin tid p att vxa och slipa fram en mktig fysik - fr ven om doserna jag kr och graden av seriositet mina nrings- och trningsrutiner innefattar s lmnas det en hel del att nska i tvlingssammanhang. Allts r jag lngt ifrn optimerad enligt ordets sanna anda. Som lekman r jag optimerad.
Det r allts nr man brjar dra upp A/A-aktivitet p riktigt hga niver som andro-resets brjar skina p riktigt, om nu allt stmmer.
Har lst en intressant kurrapport frn ngra extremt plsta och fretagssamma amerikaner som heter "Building the perfect beast" dr dessa modeller anvnds med stor framgng. Dock i vldsamt extrema doseringar, vilket jag inte tror p, men det bevisar ju egentligen bara ytterligare att teorin verkar ha ngot slags fste i verkligheten.

Hoppas jag inte golvade dig med mitt lnga svar nu men det r ett absolut intressant mne att diskutera detta.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-09, 10:39
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Nstan en vecka sedan sist..

..tiden rusar! Jag har inga ambitioner att fra daglig journal nu men jag tycker att ett inlgg minst var sjunde dag r ngot att avkrvas p, s hr kommer en update p veckan som passerat.

Dagens stats
Kroppsvikt: 90,1kg
Kroppsfett: Uppskattningsvis 12%
Vtskeretention: Lg
Styrka: 4/5
Vlmende: 4/5
Hlsa: 4/5

Musklerna har redan stelnat till fint och synliga bloddror brjar svlla som svar p den kade testo-doseringen och anavaren ven om anavarets effekt till fullo inte kommer skdas n p ett tag.
Kramperna har lttat lite, vet inte varfr d inga frndringar i rutinerna har genomfrts senaste mnaden som skulle kunna pverka kramperna, vad jag vet.
Smnen brjar bli bttre och jag brjar knna mig mer utvilad fr varje morgon som gr knns det som. Jag vntar bara p att primon ska sl till dmpa av den fina effekten av hjda testot men n s lnge glds jag t att vakna med ett leende t att knna mig hyfsat skarp p att brottas med dagens problem.
Som ni ser har vikten kat i normal takt. Styrkan och hlsan r s vitt jag kan bedma inte nmnvrt pvrkad n. Vlmendet har dock ftt sig en fin skjuts iom testo-hjningen vilket pminner mig om falluckan fr de flesta; en hjning p t uppemot 500mg ew ger rysligt skna receptor-vibbar men denna effekt mattas snart av och blir inte bttre ju mer man doserar utan tvrtom. Vilket r missvisande, frfriskt och frdande fr vissa. Det gller att inse att denna effekt r frhllandevis kortvarig och inget att strva efter att uppleva 24/7 d det r omjligt och enbart leder till allehanda hlsokomplikationer relaterat med hga doser testo.
Blodtrycket ligger stabilt dr det ska so far. Frvntar mig en marginell hjning nr primon har verkat ett tag och oxarna har satts in men innan dess s vill jag helst se bibehllet BT, mjligtvis med en marginell hjning p diastoliskt tryck (dvs undertrycket eller det frsta vrdet i blodtrycksangivelse) vilket fr mig kan skifta lite med prepp i kroppen. Verkar dock som att undertrycket inte fljer ngon srskild rutin utan samverkar med ngra i dagslget oknda faktorer. Om ngon har bttre insikt i vad som kan pverka diastoliskt tryck under frutsttningar som kan liknas vid mina s fr ni grna flika in i journalen.

Hsten och alla fitnessprojekt brjar dra igng p full fart i lekmanna-klassen nu s jag misstnker att fokus p kost och trning kommer ka ven fr min del framgent, som brjar bli lite av ett "som vanligt s hr rs". Fr sju r sedan hade jag aldrig kunnat gissa att jag skulle ha fullt upp p hst/vinter-ssong med att coacha fram andra till vass fysik men jag gillar det faktiskt. Det r uppfyllande att hjlpa andra n sina ml och hitta sunda instllningar i en i vrigt osund vrld.
Fr frsta gngen p mnga r ser jag fram emot denna period och det arbete som ligger framfr men framfrallt s ska det bli sknt att riktigt sjunka ner i rets upplaga av vinterunderhllet.

Som vanligt r frgor och tips vlkomna i trden bara det hlls p god ton. Skulle ocks uppskatta om ni som har frgor stller de i trden s att andra kan ta del av frgorna och de svar jag ger. Inkorgen brjar bli hrt trafikerad igen.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-24, 00:41
Medlem
Alfred, kan jag komma i kontakt med dig via t.ex mail? Har nnu ej uppfyllt kraven fr att skicka privata meddelanden hr.

EDIT:

Sg precis din sista mening i ditt senaste inlgg. frgan kvartstr.
//phys
Senast redigerad av thephysique 2018-10-24 kl. 00:50.
Citera
2018-10-24, 23:26
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thephysique
Alfred, kan jag komma i kontakt med dig via t.ex mail? Har nnu ej uppfyllt kraven fr att skicka privata meddelanden hr.

EDIT:

Sg precis din sista mening i ditt senaste inlgg. frgan kvartstr.
//phys

Maila p karlalfreds@protonmail.com frn en protonmail. (Gratis)

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-25, 21:13
Medlem
Citat:
Maila p karlalfreds@protonmail.com frn en protonmail. (Gratis)

Mvh,

-Alfred

Tacksamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in