2018-08-24, 12:25
Medlem
PHONETiKs avatar
Tjena,

Respekterar helt din åsikt att du vill ligga lite lågt med kurrapporten men däremot något som jag uppskattar högt är din närvaro i forumet. Sedan du kom tillbaka så malar du på ena lärorika och intressanta inlägget efter det andra. Det är förbannat roligt att du är tillbaka och hoppas att du stannar ett bra tag framöver
Citera
2018-08-29, 21:55
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Det stora problemet nu är att min privata journalföring är väldigt detaljerad och således väldigt enkel att pussla ihop till en pricksäker uppskattning om vem jag är
Den som inte har fått husrannsakan samt åka polisbil med motiveringen "Du har runt ansikte, och breda axlar." Har aldrig levt.

Våga offra lite Alfred, lägg upp en video där du snortar pwo från en minderårig sexslav.

Nä du gör rätt som håller på din anonymitet. Min är redan rätt körd, så jag kan således vara lite mer öppen. Dock är minderåriga sexslavar inte riktigt min grej. Man ser visserligen jävligt grov ut jämte en 11årig svältande colombiansk flicka. Men moraliskt kan jag inte riktigt försvara det.
Citera
2018-09-17, 21:56
Medlem
Tja.

Kul att du är tillbaka, hör av dig.
Citera
2018-09-26, 09:32
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHONETiK
Tjena,

Respekterar helt din åsikt att du vill ligga lite lågt med kurrapporten men däremot något som jag uppskattar högt är din närvaro i forumet. Sedan du kom tillbaka så malar du på ena lärorika och intressanta inlägget efter det andra. Det är förbannat roligt att du är tillbaka och hoppas att du stannar ett bra tag framöver

Det känns verkligen kul att min närvaro har satt sina spår samt att den uppskattas. Som vanligt får man oftast höra motsatta invändningar till min inflikar och även om det inte grämer mig så mycket personligen så känns det ju stundtals lite som att elda för kråkorna eller kasta pärlor åt svin så att säga.
Hur det blir i min rapport får vi som sagt se, önskar verkligen att jag kunde redogöra för allt som det var bara rakt uppifrån och ner då jag har fått en hel del intressanta insikter och erfarenheter från mina bestyr.
Det kanske kommer en dag då man skiter i allt å slänger ur det ändå med risk för att bli blottad men med hopp om att respekt för anonymitet också finns.
Tills dess får min närvaro i andra trådar räcka.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Den som inte har fått husrannsakan samt åka polisbil med motiveringen "Du har runt ansikte, och breda axlar." Har aldrig levt.

Våga offra lite Alfred, lägg upp en video där du snortar pwo från en minderårig sexslav.

Nä du gör rätt som håller på din anonymitet. Min är redan rätt körd, så jag kan således vara lite mer öppen. Dock är minderåriga sexslavar inte riktigt min grej. Man ser visserligen jävligt grov ut jämte en 11årig svältande colombiansk flicka. Men moraliskt kan jag inte riktigt försvara det.

Haha nej det är sant. Tyvärr har jag lite för ingående erfarenheter om sådana händelseförlopp så jag rår gärna om mitt bo på så vis att risken för liknande utveckling minimeras.
(Jag pratar givetvis inte om erfarenheter liknande exemplet med den unga flickan, moral och värdegrund är vad jag bygger min personlighet på).

Anonymitet i dessa frågor är tyvärr ganska essentiella om man försöker leva ett så stressfritt liv som möjligt.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av Maxproshop
Tja.

Kul att du är tillbaka, hör av dig.

Tjena!

Ja nog fan är det dags iallafall.. Du har ett mail i lådan!

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-03, 12:01
Medlem
-KarlAlfreds avatar
En liten uppdatering i Alfreds förehavanden

Då det var ett tag sedan jag uppdaterade er om hur mina rutiner ser ut tänkte jag att jag i alla fall kan skriva av mig lite på denna front trots att jag fortsatt ställer mig tveksam till att skriva ut rapport från senaste 6 månaderna drygt.
Stats som de såg ut imorse, tömd å torr.

Kroppsvikt: 88,8 kg
Kroppsfett: Uppskattningsvis 12%
Vätskeretention: Låg till medel
Styrka: 4/5
Välmående: 4/5
Hälsa: 4/5

Känner mig lite sådär halvbrahalvdålig som man kan bli mot hösten om man är utarbetad. Inte direkt sjuk, inte direkt hängig, inte direkt på topp men inte direkt dålig eller deppad heller. Varken av eller på haha. Ärligt talat tror jag att jag bara inte har känt efter på väldigt länge nu, vilket inte är så vanligt. Har rätt ut sagt inte riktigt haft möjlighet att ta hänsyn till hur jag känner mig utan bara varit tvungen att kötta på under senaste tiden. Nu blir det dock skifte mot fokus på organismen och välmåendet. Kroppen skall mejslas vidare.

Kommande vinterunderhållssortiment dök nyligen ner i brevlådan och således skiftas det från trt-upplägg (250mg test e ew) till följande:

• 500mg Test E ew med front på 750mg första veckan - Pro Oil
• 300mg Primo E ew - Pro Oil
• 20mg Oxandrolone ed - B.M. Pharmaceuticals
• 25mg Exemestane eod - Svenskt apotek

3 veckor efter start på ovan givna upplägg droppar jag oxandrolonet och sätter in 25mg oxymetholone (oxar) istället vilket ger följande upplägg:

• 500mg Test E ew - Pro Oil
• 300mg Primo E ew - Pro Oil
• 25mg Oxymetholone ed - Kenwoo Pharma

Därefter körs oxarna 4 veckor varpå de sätts ut och oxandrolone sätts in om 40mg ed igen samt en höjning på primo, vilket ger följande upplägg:

• 500mg Test E ew - Pro Oil
• 500mg Primo E ew - Pro Oil
• 40mg Oxandrolone ed - B.M. Pharmaceuticals

När detta körts i 4 veckor är det dags att växla ner på anabolismen och androgenismen lite till följande upplägg som kommer följas minst ett par månader:

• 350mg Test E ew - Pro Oil
• 200mg Primo E ew - Pro Oil
• 25mg Exemestane e3d - Svenskt apotek

När jag har nått en reset på första sträckan så blir det antingen en repeat på det program som angivits ovan (som jag nu sitter i) eller så blir det 19-nor i mixen.
Har ett par farligt fina Tren A-vialer samt ett gäng NPP och Nandro D från Pro Oil som jag gärna vill inkludera igen, är dock inte helt sugen på de nattliga rutinerna som följer med dessa komponenter..

Näringsrutiner

Jag har studerat mycket kring ketogen diet och hur man kan rotera en keto-modul i ett upplägg där hormonoptimering ingår. Ni förstår att en ketogen diet innebär inte bara att man måste äta stora mängder fett, helst då mättat animaliskt fett (alltså inte härdade vegetabiliska fetter som är big no no), utan man skall undvika rena kolhydrater och max få i sig ca 20g om dagen vilket kommer tillsammans med fett- och proteinkällor i princip. Vidare är det även viktigt att protein-intaget inte blir för högt, vilket kan vara lite problematiskt. Regeln säger att man inte bör ligga så mkt över 1g/kgkv, vilket är lite mindre än hälften av vad jag normalt siktar på att få i mig varje dag.
Detta har alltså medfört så djuptgående studier jag förmått i kroppens förmåga att;

1) Syntetisera protein från de näringskällor som keto-cykeln innefattar
2) Hantera kraftigt uppreglerad proteinsyntes tillsammans med ett lägre protein-intag
3) Hantera katabolism som kommer vid en PCT eller androgen-reset med ett lägre protein-intag
4) Hantera katabolism med blodketonvärden kring 2-3mmol samt optimerad hormonprofil
5) Hantera ökad kvävehalt i musklerna tillsammans med ketos

Som ni säkert förstår är utbudet på studier kring hormonoptimering och keto-diet ganska sparsmakat så mycket blir antaganden och spekulationer än så länge men mina ambitioner är att försöka få till en vettig tvåstegsmodul för näringsrutin där man cyklar en keto-start och en keto-reset där keto-reset innefattar protein- och kolhydratsladdning på ett specifikt vis.
Dessa två näringsmoduler vill jag studera samband på tillsammans med de hormonoptimeringsmoduler jag utvecklat på senaste som fungerar ungefär likadant fast med androgen/anabol aktivitet som reset-faktor.
Målet är att pröva om jag kan få till en cykel på dessa fyra moduler som kan motverka katabolism och stödja anabolism samt återhämtning, vilket då enkelt uttryckt skulle kunna innebära att man behöver långt mindre mängd preparat för att nå bättre resultat.
Framförallt så tror jag att den allmänna hälsobilden och allt annat runtomkring som inte har med estetisk fysik att göra har extremt mycket att vinna på detta. Allt från inflammationsgrad, allergier och diabetes typ 2 till sömnkvalitet, humör och allmäntillstånd.

När detta blir klart, om det ens blir klart, får tiden utvisa. Detta är inte mitt yrke och mina forskningsmöjligheter är än så länge begränsade i mån av tid och utrustning samt studieobjekt men jag hoppas på att det finns andra här i världen som iakttagit samma saker som jag och har lite bättre forskningsmöjligheter på dessa områden än jag.

Träningsrutiner

Kör fortfarande samma upplägg; högt antal reps och låga vikter med maximalt mentalfokus på muskelaktivitet för mind-muscle-connection. Inga tunga lyft, pressar eller annat.
Jag brukar sikta på att slutföra åtminstone 14 set om 15-22 reps per muskelgrupp eller tills jag känner att jag nått djupt ner till typ-2 muskelfibrerna.
Jag har börjat lägga in min gamla hatkärlek "rep/hold" på samtliga pass då och då om jag känner att jag har svårt att fylla musklerna och känna kontakt i starten av passet.
Rep/Hold innebär att man gör tre set om 10 repetitioner på en övning med proggressiv ökning på kontraktionsläge. Dvs kör man bicepscurl så drar jag långsamt upp stången mot hakan och behåller den där när biceps är maximalt spänd 1 sekund på första repetitionen. På andra repetitionen behåller jag muskeln i maximal kontraktion i 2 sekunder. Tredje 3 sekunder osv upp till 10e repetionen som jag håller 10 sekunder.
Detta är döden om man inte fuskar men finns absolut inget bättre sätt att skapa pump och kontakt på i musklerna. Viktigt att man inte tar i för mycket på vikterna här dock så att man kan slutföra setet utan att börja stötta med andra muskelgrupper. Bättre nästan med lite för lite vikt så att man verkligen kan fokusera aktivitet enbart till den muskelgrupp man tränar.
Övriga rutiner är bastu 5 min x 3 med isbad/dusch mellan efter varje träningspass.
Får iväg mellan 2-5 pass per vecka som det sett ut senaste 3 mån, beroende på jobb, hälsa och tid.
Behöver lyfta in minst 1, gärna 3, stretch/djupmassage/rehab-pass per vecka nu under första kurmodulen på oxandrolone då jag lätt krampar upp och särskilt på oxandrolone som är potent. Lägg därtill att jag inte direkt är mjuk å vig som en nyfödd direkt efter sommarens bravader så blir det snabbt kramp-tango på gymmet om jag inte börjar jobba aktivt för en förbättrad cirkulation och smidighet i muskler och hinnor..

Tror det får räcka för den här uppdateringen, återkommer när jag har något kul att dela.

Mvh,

-Alfred
Senast redigerad av -KarlAlfred 2018-10-03 kl. 12:18.
Citera
2018-10-03, 12:20
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Vi alla väntar på en uppdatering!

Nu har du fått en liten uppdatering!

Mvh,

-Alfredo
Citera
2018-10-03, 13:01
Medlem
caecos avatar
Citat:
Nu har du fått en liten uppdatering!

Mvh,

-Alfredo
Det läste jag snabbt!

Citat:
Dessa två näringsmoduler vill jag studera samband på tillsammans med de hormonoptimeringsmoduler jag utvecklat på senaste som fungerar ungefär likadant fast med androgen/anabol aktivitet som reset-faktor.
Angående din "reset" gällande androgen/anabol aktivitet. Förstår jag dig någorlunda rätt att du under en tid använder preparat som främst ökar anabol aktivitet för att sedan använda dig av preparat som ökar androgen aktivitet?

Blir kul att höra ditt omdöme angående oxandrolone't du köpte. Personligen blev jag väldigt nöjd.
Citera
2018-10-04, 11:50
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Det läste jag snabbt!

Angående din "reset" gällande androgen/anabol aktivitet. Förstår jag dig någorlunda rätt att du under en tid använder preparat som främst ökar anabol aktivitet för att sedan använda dig av preparat som ökar androgen aktivitet?

Blir kul att höra ditt omdöme angående oxandrolone't du köpte. Personligen blev jag väldigt nöjd.

Nej vad jag menar med en andro-reset är inte att öka anabol aktivitet. Som jag förstår det ger både anabol och androgen aktivitet samma gensvar i kroppen ur denna aspekt - dvs att motverka en abnormalt hög anabol eller androgen aktivitet då detta inte är ett naturligt tillstånd för kroppen.
Som du vet finns det ju preparat som är dominant på anabol aktivitet och andra på androgen aktivitet; jag tror att preparat med hög androgen aktivitet såsom trenbolone ger kraftigare och snabbare gensvar i kroppen än preparat med hög anabol aktivitet och därför säger jag "andro-reset".
Vad det går ut på är helt enkelt att försöka nolla anabol och androgen aktivitet genom att helt strypa tillförsel av preparat som ökar A/A-aktivitet (Anabol/Androgen).
Nu ligger ju alla preparat kvar i systemet som vi vet, olika länge beroende på vilken ester som är bundet till substansen, så att enligt ordets rätta bemärkelse "nolla" A/A-aktivitet är ju inte riktigt sant, man reducerar kraftigt iaf.
Hur som helst så kommer kroppen då att reagera i motsatt riktning då man faktiskt vill ha A/A-aktivitet för att kroppen skall fungera som den ska, även om man inte vill ha så mycket, vilket leder till att kroppen släpper på den motreaktion som inletts då A/A-aktivitet var kraftigt uppreglerad.

Många har nog varit inne å nosat på detta men det pratas ofta, felaktigt, om att receptorslitage är boven i dramat och att kliva av innebär att receptorerna "fräschar upp sig". Riktigt så fungerar det inte och det framgår rätt tydligt hur icke kompatibel den teorin är med verkligheten om man får en lite mer grundläggande kunskap om hur receptorer fungerar samt hur androgena receptorer och steroidhormon fungerar.

Alltså handlar det om att försöka motverka katabol aktivitet utan att stoppa i sig A/A-aktivitetshöjande preparat. Vilket som vem som helst som läser detta förstår vid det här laget är något av en oxymoron.
Som du förstår är jag ingen forskare och har lite svårt att få ihop alla dessa bitar då många delar av händelseförloppen är dolda och logiken kan inte riktigt förklara hur sakerna hänger ihop. Men de gör det. Saker som kan ge korta anabola boostar såsom träningspass, proteinladdad mat, insulin etc är saker jag har tittat närmare på för att motverka tapp under andro-reset. Kosten verkar spela stor roll i detta men det är lika intressant att titta på hur man lägger upp olika kurmoment för att det skall passa i ett rullande andro-reset-program.
Elddopet blir ju helt klart när man applicerar modellerna på någon som tränar för att vinna - dvs satsar 100% av sin tid på att växa och slipa fram en mäktig fysik - för även om doserna jag kör och graden av seriositet mina närings- och träningsrutiner innefattar så lämnas det en hel del att önska i tävlingssammanhang. Alltså är jag långt ifrån optimerad enligt ordets sanna anda. Som lekman är jag optimerad.
Det är alltså när man börjar dra upp A/A-aktivitet på riktigt höga nivåer som andro-resets börjar skina på riktigt, om nu allt stämmer.
Har läst en intressant kurrapport från några extremt pålästa och företagssamma amerikaner som heter "Building the perfect beast" där dessa modeller används med stor framgång. Dock i våldsamt extrema doseringar, vilket jag inte tror på, men det bevisar ju egentligen bara ytterligare att teorin verkar ha något slags fäste i verkligheten.

Hoppas jag inte golvade dig med mitt långa svar nu men det är ett absolut intressant ämne att diskutera detta.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-09, 10:39
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Nästan en vecka sedan sist..

..tiden rusar! Jag har inga ambitioner att föra daglig journal nu men jag tycker att ett inlägg minst var sjunde dag är något att avkrävas på, så här kommer en update på veckan som passerat.

Dagens stats
Kroppsvikt: 90,1kg
Kroppsfett: Uppskattningsvis 12%
Vätskeretention: Låg
Styrka: 4/5
Välmående: 4/5
Hälsa: 4/5

Musklerna har redan stelnat till fint och synliga blodådror börjar svälla som svar på den ökade testo-doseringen och anavaren även om anavarets effekt till fullo inte kommer skådas än på ett tag.
Kramperna har lättat lite, vet inte varför då inga förändringar i rutinerna har genomförts senaste månaden som skulle kunna påverka kramperna, vad jag vet.
Sömnen börjar bli bättre och jag börjar känna mig mer utvilad för varje morgon som går känns det som. Jag väntar bara på att primon ska slå till å dämpa av den fina effekten av höjda testot men än så länge gläds jag åt att vakna med ett leende åt att känna mig hyfsat skarp på att brottas med dagens problem.
Som ni ser har vikten ökat i normal takt. Styrkan och hälsan är så vitt jag kan bedöma inte nämnvärt påvärkad än. Välmåendet har dock fått sig en fin skjuts iom testo-höjningen vilket påminner mig om falluckan för de flesta; en höjning på t uppemot 500mg ew ger rysligt sköna receptor-vibbar men denna effekt mattas snart av och blir inte bättre ju mer man doserar utan tvärtom. Vilket är missvisande, förföriskt och förödande för vissa. Det gäller att inse att denna effekt är förhållandevis kortvarig och inget att sträva efter att uppleva 24/7 då det är omöjligt och enbart leder till allehanda hälsokomplikationer relaterat med höga doser testo.
Blodtrycket ligger stabilt där det ska so far. Förväntar mig en marginell höjning när primon har verkat ett tag och oxarna har satts in men innan dess så vill jag helst se bibehållet BT, möjligtvis med en marginell höjning på diastoliskt tryck (dvs undertrycket eller det första värdet i blodtrycksangivelse) vilket för mig kan skifta lite med prepp i kroppen. Verkar dock som att undertrycket inte följer någon särskild rutin utan samverkar med några i dagsläget okända faktorer. Om någon har bättre insikt i vad som kan påverka diastoliskt tryck under förutsättningar som kan liknas vid mina så får ni gärna flika in i journalen.

Hösten och alla fitnessprojekt börjar dra igång på full fart i lekmanna-klassen nu så jag misstänker att fokus på kost och träning kommer öka även för min del framgent, som börjar bli lite av ett "som vanligt så här års". För sju år sedan hade jag aldrig kunnat gissa att jag skulle ha fullt upp på höst/vinter-säsong med att coacha fram andra till vass fysik men jag gillar det faktiskt. Det är uppfyllande att hjälpa andra nå sina mål och hitta sunda inställningar i en i övrigt osund värld.
För första gången på många år ser jag fram emot denna period och det arbete som ligger framför men framförallt så ska det bli skönt att riktigt sjunka ner i årets upplaga av vinterunderhållet.

Som vanligt är frågor och tips välkomna i tråden bara det hålls på god ton. Skulle också uppskatta om ni som har frågor ställer de i tråden så att andra kan ta del av frågorna och de svar jag ger. Inkorgen börjar bli hårt trafikerad igen.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-24, 00:41
Medlem
Alfred, kan jag komma i kontakt med dig via t.ex mail? Har ännu ej uppfyllt kraven för att skicka privata meddelanden här.

EDIT:

Såg precis din sista mening i ditt senaste inlägg. frågan kvartstår.
//phys
Senast redigerad av thephysique 2018-10-24 kl. 00:50.
Citera
2018-10-24, 23:26
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thephysique
Alfred, kan jag komma i kontakt med dig via t.ex mail? Har ännu ej uppfyllt kraven för att skicka privata meddelanden här.

EDIT:

Såg precis din sista mening i ditt senaste inlägg. frågan kvartstår.
//phys

Maila på karlalfreds@protonmail.com från en protonmail. (Gratis)

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-25, 21:13
Medlem
Citat:
Maila på karlalfreds@protonmail.com från en protonmail. (Gratis)

Mvh,

-Alfred

Tacksamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in