2016-01-25, 19:21
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skedand
De som jobbar med ensamkommande får inte ens veta hur farligt det är pga kod 291

De lever ju i total förnekelse.
Citera
2016-01-25, 19:23
Medlem
Löfven har lösningen: "Vi ska skjuta till mer resurser".

Man tar pengar från skattebetalarna och "skjuter till mer resurser" som om det vore något guldregn från ovan, tack Löfven för att ni skjuter till mer resurser!

Alla problem i det här landet ska tydligen lösas med höjda skatter och att flytta resurser från andra ställen. Hur var det med att förhindra att problemen uppstår från första början? Ska vi vara tacksamma över att Löfven tar våra skattepengar och "skjuter till fler resurser" som det vore någon jävla lotterivinst? Detta eviga panacea om att "skjuta till resurser"...
Citera
2016-01-25, 19:24
Medlem
retepm.s avatar
Jag har en teori om detta fall. Det var så att hon skulle byta blöja på det ensamkommande barnet. Hon råkade förlägga sin kökskniv och barnet fick tag på denna och högg henne i ryggen.
Senast redigerad av retepm. 2016-01-25 kl. 19:26.
Citera
2016-01-25, 19:26
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ja tragiskt att våra unga kvinnor faller offer för dessa barbarer. Men tyvärr så får hon skylla sig själv om hon frivilligt tar sig an ett sådant jobb också.

Hon borde ha vetat riskerna att jobba för "unga" män utan någon vettig kvinnosyn eller respekt för det svenska samhället. men såklart kommer säkert media tycka synd om den stackars gärningsmannen. Han visste ju inte att det var fel att ha ihjäl kvinnor. Jag gissar på att han får stanna kvar också i Sverige. Någon stor media som rapporterat ?

http://www.svd.se/knivbrak-pa-hvb-bo...dod/om/sverige edit svd har gjort det

Att säga att hon får skylla sig själv, det är lite att spotta både offer o anhöriga i ansiktet. Det är alla människors rätt att gå till jobbet o få komma hem levande. Oavsett yrke. Lägg inte detta på den mördade kvinnan. Det är inte hennes fel. Allt ansvar ligger på gärningsmannen.
Citera
2016-01-25, 19:27
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Jag har en teori om detta fall. Det var så att hon skulle byta blöja på det ensamkommande barnet. Hon råkade förlägga sin kökskniv och barnet fick tag på denna och högg henne i ryggen.

respektfull att sitta o ironisera över en mördad människa... stå upp för dina landsmän.
Citera
2016-01-25, 19:29
Medlem
JustZlatans avatar
Nu förstår jag varför Stefan Löfven är där; BO var inte svensk. Om offret hade varit en vit kvinna hade Löfven inte varit där. Precis som Ikea-morden. Fy fan vilken äcklig statsminister vi har!
Citera
2016-01-25, 19:30
Medlem
Det känns ju skönt att vi i dessa svåra tider har en stark, manlig och stabil landsfader som kan fatta dom svåra besluten.
Citera
2016-01-25, 19:30
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Allt ansvar ligger på gärningsmannen.

Jag håller med dig om att kvinnan inte har någon skuld i det hela men jag håller inte med dig om att allt ansvar ligger på gärningsmannen. Det är politikerna som ständigt påstår att vi är en humanitär stormakt och med sin signalpolitik öppnat upp för att väldigt många människor söker sig just till Sverige. Det är politikerna som är ytterst ansvariga för att majoriteten av alla ensamkommande barn som söker sig till EU söker sig till just Sverige.

Gärningsmannen har givetvis det största ansvaret men han hade heller aldrig satt sin fot i landet om det inte vore för Sveriges godtyckliga regler och total avsaknad av kontroll för folk som söker asyl här.
Citera
2016-01-25, 19:35
Personen som dog var ju en arab. Varför skall vi bry oss om araber?
Citera
2016-01-25, 19:37
Medlem
poolos avatar
Sjukt. Dessa unga tjejer tar de jobb som de kan få och de luras in i detta helvete...
Citera
2016-01-25, 19:37
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag håller med dig om att kvinnan inte har någon skuld i det hela men jag håller inte med dig om att allt ansvar ligger på gärningsmannen. Det är politikerna som ständigt påstår att vi är en humanitär stormakt och med sin signalpolitik öppnat upp för att väldigt många människor söker sig just till Sverige. Det är politikerna som är ytterst ansvariga för att majoriteten av alla ensamkommande barn som söker sig till EU söker sig till just Sverige.

Gärningsmannen har givetvis det största ansvaret men han hade heller aldrig satt sin fot i landet om det inte vore för Sveriges godtyckliga regler och total avsaknad av kontroll för folk som söker asyl här.

Det håller jag fullständigt med om. Vår Statsminister är och förblir den största landsförrädaren i mannaminne.
Citera
2016-01-25, 19:40
Medlem
Frigolit och Svetsarn finputsar väl sina kommentarer om att mordet inte beror på asylinvandringen. Mördaren och resterande på boendet får extra PUT för att hålla tyst och nästa vecka är allt som vanligt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in