2016-01-25, 18:38
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Har våran kära stadsminister gjort något uttalande om denna händelse?

Han kommer göra ett uttalande ikväll.
http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.29...a1OBN8dwSY_OmA

Citat:
Vid sjutiden i kväll kommer han att möta medierna. GP kommer vara på plats och rapportera live.
- See more at: http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.29...a1OBN8dwSY_OmA
Citera
2016-01-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Och de riktiga problemen har inte ens börjat. Det vi ser nu är början.

Vi kommer att behöva ta till med hårdare hanskar än vad vi har resurser till. Frågan är hur kaotiskt det behöver bli först, tyvärr rejält tror jag.

Det borde finnas en kanal på Youtube där alla kan dokumentera vårt nya samhälle. Det verkar trots allt vara en förvånandsvärt stor del av befolkningen som inte ser hur galet det redan nu är.

Problemet är att folk håller sig till massmedia i många fall. Väldigt enkelt.
Citera
2016-01-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Han kommer göra ett uttalande ikväll.
http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.29...a1OBN8dwSY_OmA

Tackar, kommer bli mycket intressant att se vad han har att komma med nu
Citera
2016-01-25, 18:47
Bannlyst
Citat:
Tackar, kommer bli mycket intressant att se vad han har att komma med nu

Faktiskt så är det så jävla ointressant att jag känner mig tvingad att hoppa över det. Man blir ju bara förbannad av floskler som upprepas gång på gång.
Citera
2016-01-25, 18:50
Medlem
uddevs avatar
Hur kommer det sig att när det är en invandrare inblandad i dådet, på ena eller andra sidan så måste vår korkade statsminister rusa dit för att visa sitt deltagande samt säga några mindre väl avvägda ord om hur detta nu inte får gynna de mörka krafterna? Visst, detta är ett mord, mord läser jag dagligen om i tidningarna och inte springer våran högste chef och visar upp sitt rödgråtna ansikte där.

En annan undran är ju nu vad detta skall resultera i, att som tex. byggarbetare befinna sig i farlig miljö på jobbet har länge varit känt och man jobbar aktivt för att minska arbetsrelaterade olyckor. Klassas nu detta som en arbetsrelaterad olycka med allt vad det innebär i fortsatta utredningar om hur man skall öka säkerheten för sina anställda? Eller kommer man komma till den slutsatsen som varenda byggbaracksfika redan har insett. För många dårar har fritt inträde?
Citera
2016-01-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Faktiskt så är det så jävla ointressant att jag känner mig tvingad att hoppa över det. Man blir ju bara förbannad av floskler som upprepas gång på gång.

Så kan man absolut tycka, men jag tycker om att bli förbannad av hans uttalanden
Citera
2016-01-25, 18:57
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG

Ja, han lär ta upp hur oacceptabel denna händelse är men samtidigt förklara för svenska folket hur traumatiserade dessa "barn" är och att vi inte ska låta mörka krafter få ställa grupper emot varandra.

Fokus kommer ligga på att det rör sig om traumatiserade "barn".
Citera
2016-01-25, 19:06
Moderator
Tystnads avatar
Fruktansvärt! Tankarna går till Tjejens föräldrar..

Dock INTE ett dugg förvånad, har själv jobbat bland spännblattar från MENA och fått utstå både hot och grova förolämpningar, dock ej våld....ännu

Har tvingats ändra arbetssättet helt pga av detta, går tex aldrig in ensam till kända spännblattar från MENA, detta har jag gjort klart fullständigt för chefer och skyddsombud.

Grundproblemet som många inom PK folket, media, Svetsaren m.m inte fattar är att många av dessa MENA "män" har ett helt annat sätt att tänka än oss, aggressiviteten ligger hela tiden precis under ytan och många av dessa verka helt sakna spärrarna att hantera sin aggressivit och våldet.

Deras kvinnosyn är hemsk och i detta fall kan jag tänka mig att det kan varit ett simpelt avisade av något kravmaskinen krävde som fick hans aggressivitet att explodera.

Det skulle av arbetsmiljö skäll vara totalförbjudet för kvinnor att ensamma jobba med sådant här.

Som svar på TS fråga = Allt för många tyvärr!
Citera
2016-01-25, 19:13
Medlem
uddevs avatar
Jahopp, mer resurser igen helt enkelt. Kan jag få föreslå att vi plockar en slant ifrån den välmående åldringsvården??? Skönt att höra att dom har läget under kontroll iallafall :/
Citera
2016-01-25, 19:16
Medlem
Strogg666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Och de riktiga problemen har inte ens börjat. Det vi ser nu är början.

Vi kommer att behöva ta till med hårdare hanskar än vad vi har resurser till. Frågan är hur kaotiskt det behöver bli först, tyvärr rejält tror jag.

Det borde finnas en kanal på Youtube där alla kan dokumentera vårt nya samhälle. Det verkar trots allt vara en förvånandsvärt stor del av befolkningen som inte ser hur galet det redan nu är.

Exakt, här har vi en som har fattat det...
Jag är absolut inte för den här typen av handlingar...
men man får se det positiva i det hela...
Vi (iallafall många) behöver den här typen av ögonöppnare...
Det kommer att krävas många fler offer innan gemene man vaknar,
kanske en närstående eller tom bli ett offer själv...?

Jag tror jag att 2016 kommer att bli vändpunkten för de
flesta...de som ännu inte fattat att man inte kan blanda
två helt olika kulturer och det till råga med med olika religioner...

Allting negativt kommer skjuta nya rekord 2016...
Mord
Misshandel
Ofredande
Våldtäkter
Upplopp i alla dess former...
Sänkt välfärd i alla dess former...

Spännande framtid...
Citera
2016-01-25, 19:19
Medlem
Citat:
Har våran kära stadsminister gjort något uttalande om denna händelse?

Han ska åka ner till mölndal, ställer in besöket på idrottsgalan, då väcktes mina misstankar att BO antagligen har utländskt påbrå. Loggade in här för att kolla, och det visade sig stämma!
Citera
2016-01-25, 19:20
Medlem
GulaGetens avatar
Jag är så jävla trött rent ut sagt. Varrrrrrenda jävla dag. Hur länge ska vi rånas, misshandlas, bli spottade på, våldtas, blöda, mördas och samtidigt själva tvingas finansiera vår egen undergång? Det är både skrattretande och så förbannat sorgligt.
Varför ska man till varje pris tvinga på oss all den jävla skit som de underutvecklade jävla odjuren utsätter svenskar för? Varför hatar politikerna oss och landet så? Varför vill de att vi ska gå under?
Dra år helvete. Jag föraktar er av hela mitt hjärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in