2016-01-27, 22:57
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hur menar du nu, den där artikeln handlar om avvisningar av de som kommit under 2015, vet du inte vilken regering vi hade då?
Vi hade DÖ med Alliansens budget.
Att förändra moderaternas öppna era hjärtan politik,tar betydligt mer än ett år att få bukt med.
Citera
2016-01-27, 23:03
Medlem
Det är som ett kortspel. Våra pajaser till politiker fulspelar och fuskar. Gömmer kort och bluffar. Nu synade SD moderaterna: menar ni allvar, frågade Åkesson. Nej, det gjorde inte moderaterna förstås...
Citera
2016-01-27, 23:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Och det vet JÅ. Utspelet är lika populistiskt som förslaget om folkomröstning i invandringsfrågan.

Varför skall invandringsfrågan betraktas som "populistisk"? (Det är en floskel du återkommer till i olika former i din retorik).
Citera
2016-01-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Visst ägnar sig Åkesson åt politisk taktik, utspel, trixande mm. Precis som andra politiker. (Och de troende är lyriska och godkännande).

Här tar Åkesson en risk. Och dels gör han en del väljare pissed off.

De som blir pissed är alla hans vänsterväljare, vilket är den stora majoriteten. Dom vill inte se något samarbete med M. Som vi ser är flera av de beredda att lämna SD (och proteströsta på (S) i stället).

Risken han tar är att M lägger en riktig M-budget som innehåller M-politik som SD inte klarar att acceptera (vilket är det mesta). Då ska han leva upp till löftet vilket han inte klarar att genomföra. Han får inbördeskrig i partiet och SD ger inte utlovat stöd till M. Varvid Batra torrt kan konstatera i media att Sd är ett pajasparti som inte går att lita på. Det dröjer minst 30 år till innan dom klarar av att göra en överenskommelse. Ridå för SD.
Och då tröttnar en del och går till M. Andra går till (S) och SD är tillbaka på 5%.

Nu kan det vara helt rätt av Åkesson att ta den risken. Det är tveksamt om M vill sätta ihop en sådan budget. Man fortsätter troligen sin strategi att göra halvkommunistiska budgetar.

(FÖ var väl utspelet om folkomröstning ett alldeles utmärkt utspel. Ingen skulle klara av att sätta ihop de troligen 3 linjerna vi skulle få välja mellan. SD skulle knappast ens själv få ihop linje 3. Det var tämligen riskfritt. Och de andra partierna får svara på varför folket inte får bestämma. Och själv positionerar han sig på folkets sida mot politikerna).

Framförallt kommer inte någon Alliansbudget läggas och det är den och inte en Moderatbudget han säger sig vilja stödja. Detta kommer att rinna ut i sanden (precis som folkomröstningen) då utspelet helt kommer att ignoreras av oss och övriga Allianspartier, Det är enbart till för intern marknadsföring från SD.

Avseende folkomröstning finns inget som helst folkligt stöd, hemsidan med oerhört märklig layout fick inte alls det genomslag JÅ väntade. Alternativen i en ev. folkomröstning och uttolkningen görs av riksdagens majoritet och är inget som SD kan påverka. Ännu mer av intern propaganda.

JÅ förstår självklart att det aldrig kommer att läggas någon Alliansbudget under mandatperioden och riksdagens majoritet kommer inte heller att ge majoritet för en folkomröstning. JÅ lägger av något oförklarliga skäl ett stort fokus på att påverka okunniga men trogna sympatisörer. Han är uppenbart rädd för att inte verka beslutsför internt vilket gör dessa pseudoutspel om möjligt något begripliga.
Citera
2016-01-27, 23:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Att förändra moderaternas öppna era hjärtan politik,tar betydligt mer än ett år att få bukt med.

Japp, politiska floskler av den typ är inte så enkla att bli av med.
Citera
2016-01-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Varför skall invandringsfrågan betraktas som "populistisk"? (Det är en floskel du återkommer till i olika former i din retorik).

Frågan är inte populistisk, vilket en fråga knappast kan vara, men utspelet är populistisk.

JÅ vet mycket väl att det inte kommer att läggas någon gemensam Alliansbudget under mandatperioden, ändå säger han sig vilja stödja en sådan. Detta är enbart för att verka beslutsför inför okunniga, när partiet hamnat i rejäl mediaskugga. Budgeten kommer aldrig att läggas och JÅ slipper uppfylla sitt löfte. Populism i ett nötskal.
Citera
2016-01-28, 00:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Vi hade DÖ med Alliansens budget.

Många dåliga argument har jag hört men det här hamnar helt klart i toppskiktet. En indoktrinerad sosse som du tar du givetvis inget ansvar trots att det defakto är sossarna som regerar och trots att de redan under alliansens tid även då var lika stora anhängare av massinvandringen. Det är ändå någon annans fel.
Citera
2016-01-28, 00:41
Medlem
Citat:
Framförallt kommer inte någon Alliansbudget läggas och det är den och inte en Moderatbudget han säger sig vilja stödja. Detta kommer att rinna ut i sanden (precis som folkomröstningen) då utspelet helt kommer att ignoreras av oss och övriga Allianspartier, Det är enbart till för intern marknadsföring från SD.
Vilka eventuella budgetar som läggs är händelser som ligger i framtiden och inget någon av oss kan säga något om med säkerhet.

Vad du kan säga är att du tror att det blir på ett visst sätt.

Citat:
Avseende folkomröstning finns inget som helst folkligt stöd, hemsidan med oerhört märklig layout fick inte alls det genomslag JÅ väntade. Alternativen i en ev. folkomröstning och uttolkningen görs av riksdagens majoritet och är inget som SD kan påverka. Ännu mer av intern propaganda.
Där påstår du dock på lite lösa boliner. Jag kände t ex inte ens till att det fanns en hemsida. Jag hade inte haft något emot en omröstning. Och ingen vet hur jag skulle rösta. Men Åkesson kan nog tacka sin lyckliga stjärna att den inte blev av. Den skulle inte ha blivit så restriktiv som folk tror och resultatet hade vi fått leva med länge.

Att den hemsidan inte fick någon större tillströmning lär mest bero på att frågan tystades ned. Stor skillnad mot t ex kärnkraften och EU.

Tittar vi på kärnkraftsomröstningen så fick C skriva linje tre texten helt själv. Jag drog en parallell med det. Borde du nog ha insett. (Innan du säger att jag har fel är det en bra ide att kolla upp fakta först).

Citat:
JÅ förstår självklart att det aldrig kommer att läggas någon Alliansbudget under mandatperioden och riksdagens majoritet kommer inte heller att ge majoritet för en folkomröstning. JÅ lägger av något oförklarliga skäl ett stort fokus på att påverka okunniga men trogna sympatisörer. Han är uppenbart rädd för att inte verka beslutsför internt vilket gör dessa pseudoutspel om möjligt något begripliga.
Nej. Han är politiker som verkar för sitt parti. Så enkelt är det.
Sedan passar han på att synas i media. Naturligtvis. Och den här typen av utspel är väl alldeles utmärkt för att ge paritet reklam.
(Du är för religiös. Du saknar förmåga att betrakta spelet).
Citera
2016-01-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Vilka eventuella budgetar som läggs är händelser som ligger i framtiden och inget någon av oss kan säga något om med säkerhet.

Vad du kan säga är att du tror att det blir på ett visst sätt.

Där påstår du dock på lite lösa boliner. Jag kände t ex inte ens till att det fanns en hemsida. Jag hade inte haft något emot en omröstning. Och ingen vet hur jag skulle rösta. Men Åkesson kan nog tacka sin lyckliga stjärna att den inte blev av. Den skulle inte ha blivit så restriktiv som folk tror och resultatet hade vi fått leva med länge.

Att den hemsidan inte fick någon större tillströmning lär mest bero på att frågan tystades ned. Stor skillnad mot t ex kärnkraften och EU.

Tittar vi på kärnkraftsomröstningen så fick C skriva linje tre texten helt själv. Jag drog en parallell med det. Borde du nog ha insett. (Innan du säger att jag har fel är det en bra ide att kolla upp fakta först).

Nej. Han är politiker som verkar för sitt parti. Så enkelt är det.
Sedan passar han på att synas i media. Naturligtvis. Och den här typen av utspel är väl alldeles utmärkt för att ge paritet reklam.
(Du är för religiös. Du saknar förmåga att betrakta spelet).

Jag har just förklarat spelet i diverse trådar, vissa naiva tror att det är seriösa förslag från SD när det bara är "intern marknadsföring". Jag är en synnerligen aktiv del i den offentliga politiska debatten.

Alla förslag i en folkomröstning skall godkännas av riksdagsmajoriteten oberoende av vem som skriver det. SD hade knappast fått igenom sina förslag. Riksdagens majoritet godkänner frågeställningen och uttolkar resultatet. Resultatet kan i Sverige bara vara rådgivande vilket ger riksdagsmajoriteten hela tolkningsföreträdet. Att riksdagen hade tolkat enligt SD:s önskan är självklart helt orimligt.

Det finns idag inga seriösa utspel om gemensam alliansbudget och jag vet att AKB är mycket skeptisk till det i denna mandatperioden. Ändå gör JÅ dessa utspel helt för intern påverkan.

JÅ lägger enbart dessa förslag av interna skäl och för att kravla sig ur en synnerligen bevärande media skugga.
Senast redigerad av GIILAB 2016-01-28 kl. 01:01.
Citera
2016-01-28, 01:01
Medlem
Citat:
Jag har just förklarat spelet i diverse trådar, vissa naiva tror att det är seriösa förslag från SD när det bara är "intern marknadsföring". Jag är en synnerligen aktiv del i den offentliga politiska debatten.

Alla förslag i en folkomröstning skall godkännas av riksdagsmajoriteten oberoende av vem som skriver det. SD hade knappast fått igenom sina förslag. Riksdagens majoritet godkänner frågeställningen och uttolkar resultatet.

Det finns idag inga seriösa utspel om gemensam alliansbudget och jag vet att AKB är mycket skeptisk till det i denna mandatperioden. Ändå gör JÅ dessa utspel helt för intern påverkan.
SD opinionsbildar, hört talas om det? Du är ju uppenbarligen politiskt imbecill, varför åbäkar du dig?
Citera
2016-01-28, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SD opinionsbildar, hört talas om det? Du är ju uppenbarligen politiskt imbecill, varför åbäkar du dig?

Vv att utveckla dina tankar i detta påstående, det är något vagt och oklart. SD har en synnerligen svag marknads/press/analys organisation som vi andra tyvärr inte kan se som seriös. Inte heller trovärdig media ser SD:s utspel som seriösa.
Citera
2016-01-28, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Det går ju bra, man tappar stadigt i opinionen till oss. Framförallt bland unga och i storstäderna där SD är oförklarligt svaga. I Göteborg är man i våra analyser jämnstora med L och KD (SKOP kommunalt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in