Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Framförallt kommer inte någon Alliansbudget läggas och det är den och inte en Moderatbudget han säger sig vilja stödja. Detta kommer att rinna ut i sanden (precis som folkomröstningen) då utspelet helt kommer att ignoreras av oss och övriga Allianspartier, Det är enbart till för intern marknadsföring från SD.
Vilka eventuella budgetar som läggs är händelser som ligger i framtiden och inget någon av oss kan säga något om med säkerhet.
Vad du kan säga är att du tror att det blir på ett visst sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Avseende folkomröstning finns inget som helst folkligt stöd, hemsidan med oerhört märklig layout fick inte alls det genomslag JÅ väntade. Alternativen i en ev. folkomröstning och uttolkningen görs av riksdagens majoritet och är inget som SD kan påverka. Ännu mer av intern propaganda.
Där påstår du dock på lite lösa boliner. Jag kände t ex inte ens till att det fanns en hemsida. Jag hade inte haft något emot en omröstning. Och ingen vet hur jag skulle rösta. Men Åkesson kan nog tacka sin lyckliga stjärna att den inte blev av. Den skulle inte ha blivit så restriktiv som folk tror och resultatet hade vi fått leva med länge.
Att den hemsidan inte fick någon större tillströmning lär mest bero på att frågan tystades ned. Stor skillnad mot t ex kärnkraften och EU.
Tittar vi på kärnkraftsomröstningen så fick C skriva linje tre texten helt själv. Jag drog en parallell med det. Borde du nog ha insett. (Innan du säger att jag har fel är det en bra ide att kolla upp fakta först).
Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
JÅ förstår självklart att det aldrig kommer att läggas någon Alliansbudget under mandatperioden och riksdagens majoritet kommer inte heller att ge majoritet för en folkomröstning. JÅ lägger av något oförklarliga skäl ett stort fokus på att påverka okunniga men trogna sympatisörer. Han är uppenbart rädd för att inte verka beslutsför internt vilket gör dessa pseudoutspel om möjligt något begripliga.
Nej. Han är politiker som verkar för sitt parti. Så enkelt är det.
Sedan passar han på att synas i media. Naturligtvis. Och den här typen av utspel är väl alldeles utmärkt för att ge paritet reklam.
(Du är för religiös. Du saknar förmåga att betrakta spelet).