Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Det går ju bra, man tappar stadigt i opinionen till oss. Framförallt bland unga och i storstäderna där SD är oförklarligt svaga. I Göteborg är man i våra analyser jämnstora med L och KD (SKOP kommunalt).
Hehe era "analyser". Det har ni inte varit kapabla till överhuvudtaget det senaste decenniet, men kanske kan någonting hända på sikt, sporrad av den upproriska moderata gräsrotsrörelsen och sossarna utspel att de ska starta storskalig repatriering. Inser du att M är rökta nu, om S gör allvar av sin plan? Om SD skulle gå ner i opinionen i hastigheten bryr jag mig mindre om, det är resultaten som räknas. Du får gärna hälsa AKB detta, och ja, det går bra att citera mig.
Nu är frågan, vilket politiskt block/parti kommer att göra sig till hjältar på den misslyckade invandringspolitiken, och för evigt skriva in sig i historien (och också vinna väljarnas stöd för oöverskådlig tid)? SD har ju varit enda alternativet hittills, men nu kommer det gå snabbt. "The window of opportunity" stängs snabbt.
Ska alliansen återigen ses som de där tomtarna som ibland tillfälligt kommer till regeringsmakten och därefter får sossarna städa upp? Jo jag vet att det är sossepropaganda (och effektiv sådan, historiskt sett), men det är väl inget ni vill uppleva igen