2016-01-20, 08:53
Medlem
Lydans avatar
Börjar bli jobbigt att hålla reda på hur många av konspirationsteorierna som "SD-rassarna" hittat på som nu visar sig vara sanna. Måste bli jobbigt för media när Åkessons svar prickas efter efter facit om och om och om igen.

Jag är inte särskild upprörd. Brå har mörkat invandrarrelaterad brottslighet i många år, och så har säkerligen även polisen i allmänhet. De riktiga siffrorna är nog riktigt jävla läskiga att läsa, om de är rädda att till och med svenskar ska lämna huset och ta krafttag om de publicerades.
Citera
2016-01-20, 08:56
Medlem
Är det ett påfund av han kommunist-polischefen som jag glömmer namnet på eller kommer det från högsta ort undrar jag? Inget man är förvånad över men bra att skiten kommer tillkänna speciellt i en stor tidning som DN. Om friatider gör ett sånt här scoop är det ingen som bryr sig.

Citat:
Källor inom polisen talar om en oroväckande mörkläggning.

– Situationen börjar bli farlig. Allt som snuddar vid invandringsfrågan ska hållas hemligt och min enda slutsats är att man av något slags politiska skäl inte vågar visa verkligheten som den är, säger en anställd på polisens kommunikationsavdelning.

Inom Noa tar man kritiken med ro.

– Vi är helt opolitiska, det har ingen relevans alls, svarar kommissarie Håkan Nilsson.

Jo men tjena. Vore kul att gräva upp lite info om Håkan Nilsson. Gammal sosse/vänsterpartist förmodar jag?
Senast redigerad av Vaknaeuropa 2016-01-20 kl. 09:01.
Citera
2016-01-20, 09:03
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Den siffran måste fram! Det är en medborgerlig rättighet att få veta hur stor andel av polisens arbete som läggs på migrationsrelaterat arbete. Jag anser att SD bör kräva att polisen lägger pappren på bordet och redovisar detta. Samt hur det har påverkat övrigt polisarbete. Vi vet ju sedan tidigare att polisen löser allt färre brott eller ens bryr sig om begångna brott. Något måste det bero på.
Har för mig att siffrorna ska släppas i Februari någonstans. Hoppas inte för mycket bara, dom siffrorna som presenteras då lär antagligen vara friserade efter alla konstens regler. Tyvärr så kan man idag inte lita på varken medias eller statens siffror inom något område, Sverige är hopplöst korrumperat från topp till tå i det avseendet.
Citera
2016-01-20, 09:06
Medlem
Rammsbergs avatar
Det här är inget annat än en stor skandal. Dessutom, och inte minst, är det ett hot mot vår demokrati. Eller vad som ännu finns kvar av den. Man blir mörkrädd! Detta måste ut i alla medier och hade vi inte haft agendastyrda medier, så hade detta blivit en jättegrej. Nu blir det tyvärr nog inte det?
Citera
2016-01-20, 09:07
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriuw
Har för mig att siffrorna ska släppas i Februari någonstans. Hoppas inte för mycket bara, dom siffrorna som presenteras då lär antagligen vara friserade efter alla konstens regler. Tyvärr så kan man idag inte lita på varken medias eller statens siffror inom något område, Sverige är hopplöst korrumperat från topp till tå i det avseendet.
OK. Intressant. Men du har rätt, vi ska inte hoppas för mycket. Den svenska statsförvaltningen har ju blivit mästare på kryperi inför rådande etablissemangsparadigm.
Citera
2016-01-20, 09:26
Medlem
DickeFixs avatar
Finns en annan tråd om samma ämne:

Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag är så förbannad på dessa duktiga idioter som medvetet valt att negligera, censurera och vinkla relevanta nyheter av rädsla att integrationsproblemen, som ju ändå är uppenbara för alla och envar, ska leda till rasism. Detta elitistiska förmynderi har varit mycket, mycket kontraproduktivt! Det är just detta omyndigförklarande av oss vuxna medborgare som väckt irritation, misstro mot etablissemanget och gjort att allt fler har radikaliseras i sina åsikter när det gäller invandring och integration. Dessutom så förvärras problem som inte hanteras utan avsiktligt sopas under mattan. De som håller på med sådant är huvudansvariga till att polariseringen och främlingsfientligheten ökat i samhället.

Man måste se verkligheten som den är, utan skönmålning eller svartmålning. Vi medborgare som betalar migrationsnotan har all rätt att få veta hur stora problem migrationen skapar för polisen. Samtidigt har vi alla ett individuellt ansvar att se till att sådan statistik inte leder till ökade fördomar och rasism. Människor är olika och ska alltid betraktas som individer. Oskyldiga människor i en grupp ska inte behöva lida för att andra i gruppen inte uppför sig. Om vi bara kunde komma överens om denna grundprincip så skulle media och myndigheter våga debattera invandring och integration sakligt och öppet, utan att vara rädda för att helt oskyldiga invandrare ska drabbas.
Citera
2016-01-20, 09:27
Medlem
Dr.Philmjolks avatar
Skandalerna avlöser varandra i detta land, men vad gör väl det så länge massorna inte agerar. Våra politiker kör över oss i en makalös takt eftersom vi tillåter det att ske. Det är helt jäkla absurt det som sker, våra politiker för ett krig emot oss. Ett krig som är tämligen lätt att vinna eftersom motståndarsidan ( folket ) bara står och tittar på medans nedmonteringen av det som en gång var Sverige sker.

Det är klart som korvspad att besluten är lätta att ta då det inte leder till några konsekvenser, ingen behöver stå till svars för vansinnet.

Skandalerna avlöser varandra och folket hinner inte ens reflektera över senaste skandalen innan nästa är ett faktum, det går i en rasande takt nu, fan vet hur länge detta kommer hålla innan man tvingas skaffa sig vapen, vapen för att skydda sig mot dels våra egna myndigheter, dels mot massorna av mörkermän.

Det har gått så långt att vanliga "Svenssons" väljer att begå brott för att kunna skydda sig själv och de sina, jag vet av rätt många hederliga medborgare som skaffat sig ett vapen för att kunna skydda familjen....helt jävla makalöst.
Citera
2016-01-20, 09:34
Medlem
kuntakinte55s avatar
Sverige närmar sig undantagstillstånd.

Censur är något som används vid undantagstillstånd, av samma syfte som polis och media nu mörkar i sverige:
https://en.wikipedia.org/wiki/State_of_emergency

Citat:
Orsaken till politisk censur är att den ledande gruppen i ett land kan vilja försäkra sig om att politiska motståndare inte skall kunna föra fram sina åsikter och därmed kunna vinna stöd från befolkningen. I krig förekommer annan slags censur; staten kan ha intresse av att nyheter om motgångar inte skall kunna påverka stridsmoralen hos soldaterna eller befolkningen, men även av att skydda landet på andra sätt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Censur

Hur politiskt styrd är censuren hos polisen?
Jag tänker på den i jämförelse politiska påverkan på andra myndigheter där brandkåren sänker kraven och kvoterar in invandrare och kvinnor som inte uppfyller kraven.
Citera
2016-01-20, 09:43
Medlem
Skottpengar på Eliasson? Hans meriter är imponerande; körde Migrationsverket, Arbetsförmedlingen i sank. O nu är turen kommen på Polisen
Citera
2016-01-20, 09:43
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Sverige närmar sig undantagstillstånd.

Censur är något som används vid undantagstillstånd, av samma syfte som polis och media nu mörkar i sverige:
https://en.wikipedia.org/wiki/State_of_emergency

https://sv.wikipedia.org/wiki/Censur

Hur politiskt styrd är censuren hos polisen?
Jag tänker på den i jämförelse politiska påverkan på andra myndigheter där brandkåren sänker kraven och kvoterar in invandrare och kvinnor som inte uppfyller kraven.

Jag tror inte det finns några skriftliga direktiv från regeringen; det skulle vara alltför politiskt känsligt. Men opportunistiska karriärister till myndighetspersoner har i alla tider valt att bli den rådande statsideologins mest renläriga lärjungar och entusiastiskt låtit implementerat den. Adolf Eichman är ett typexempel.
Senast redigerad av DickeFix 2016-01-20 kl. 09:48.
Citera
2016-01-20, 09:54
Medlem
Jag vägrar läsa DN.

Finns det info om när denna kod 291 infördes och polisen blev en politiskt verktyg åt miljöpartister och nyliberaler?
Citera
2016-01-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Jag har fortfarande stort förtroende för enskilda polismän i tjänst, dom gör bara sitt jobb. Men cheferna i de högre skikten? Ne fy fan vilka stinkande svin! För att inte tala om politikerna...

Det här är mycket, mycket farligt!!

Jag kan bara hålla med. Har aldrig haft något större förtroende för några polischefer, men de senaste månaderna så har jag tappat det lilla förtroende jag fortf. hade kvar. Som tur är så gäller detta inte normala poliser ute på gatorna. De har jag fortf., precis som du, ett mycket stort förtroende för, och jag känner inget obehag när jag stöter på en polis på stan (som man hör om i andra länder).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in