Citat:

Ursprungligen postat av 
fuckedupseriously2

Jo de flesta, 80-90% får barn. Fler kvinnor. Du ser inga problem i att pengar försvinner i onödig administrering?
Om vi har en befolkningstillväxt som den på 1900-talet kommer vi inte bara förbruka all olja. Vi kommer förbruka alla radioaktiva isotoper. Lär vi oss få fram energi som i solen kommer vi förbruka även alla dessa isotoper i haven. Sedan alla dessa isotoper i jätteplaneten Jupiter. Om drygt tusen år. Ville belysa det absurda i en ständigt växande befolkning. Ska vi ha en pyramid som vi haft blir resultatet exponentiell tillväxt. Det finns inget som säger att ett samhälle inte kan fungera med färre barn under en övergångsperiod.
Alla som inte är naturvetenskapligt bildade borde se denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=u5iFESMAU58 

Men tar du befolkningen som beskattas så har du stora delar där som inte har barn som behöver dagis, skola etc. längre ex. äldre än 50. Och du har barnlösa, ca 20% av 50 åriga män är barnlösa ex. ca 15% har jag för mig av 50 åriga kvinnor. 
Nej jag ser större problem med att föräldrar själva skulle betala allt för barn.
Och idag så så har du ungefär status Q för barntillväxten i Sverige. Det behövs 2,1 per kivnna för att stå still.  Svenska kvinnor föder 1,9 barn per kvinna, vi går alltså väldigt svagt neråt. Jämför du detta med Japan ex. som har 0,8-1 barn per 
kvinna så ligger vi rätt bra till. I övrigt håller jag med, vi behöver inte någon befolkningsökning, finns ungar i världen så det räcker och blir över.
Det där med jupiter etc. får du nog köra i nått naturvetenskapsforum.