2008-05-19, 14:42
  #97
Medlem
felpost
Citera
2008-05-19, 14:45
  #98
Medlem
Inte samma ägare där längre, Ibbes bytte ägare för över ett år sen nu. pizzorna där är flottiga och äckliga numera
Citera
2008-05-19, 14:57
  #99
Medlem
davinho414s avatar
Jag har haft ett jobb som låtit mig flänga runt i göteborg och har således testat alla uteställen som finns i gbg i princip Jag tycker att kebaben på Jungfruplatsen är i en klass för sig, förr var portionerna så stora att man knappt orkade äta upp så där har de blivit lite sämre men i övrigt oslagbar!
Citera
2008-05-19, 14:59
  #100
Medlem
Vamoss avatar
Utbys Pizzeria är absolut av episk status
På Grönsakstorget bredvid musikaffären fanns ett kebabställe som helt enkelt hette Döner om jag inte missminner mig. Där jobbade en väldigt gammal gubbe, köttet värmde han i mikron, dubbla pitabröd och allting i ett kaffefilter, det var riktigt gott! Vet dock inte vad som hände med det stället, då det öppnats nån ny skit där nu
Hjällbos pizzeria hade en god kebabrulle, superkebabrulle hette den, himmelskt gott hembakat bröd!
Även Nobelgrillen i Kålltorpsområdet serverar underbar kebab!
Fan vad jag saknar kebab
__________________
Senast redigerad av Vamos 2008-05-19 kl. 15:02.
Citera
2008-05-19, 15:19
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Utbys Pizzeria är absolut av episk status
På Grönsakstorget bredvid musikaffären fanns ett kebabställe som helt enkelt hette Döner om jag inte missminner mig. Där jobbade en väldigt gammal gubbe, köttet värmde han i mikron, dubbla pitabröd och allting i ett kaffefilter, det var riktigt gott! Vet dock inte vad som hände med det stället, då det öppnats nån ny skit där nu
Hjällbos pizzeria hade en god kebabrulle, superkebabrulle hette den, himmelskt gott hembakat bröd!
Även Nobelgrillen i Kålltorpsområdet serverar underbar kebab!
Fan vad jag saknar kebab

Det är inte Safari Kebab du tänker på? vågade aldrig käka där men gick förbi där många gånger. Såg rätt sunkigt ut
Citera
2008-05-19, 15:21
  #102
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwalk
Det är inte Safari Kebab du tänker på? vågade aldrig käka där men gick förbi där många gånger. Såg rätt sunkigt ut

Kan ha varit att stället hette så!
Som sagt, stängde ner för 1-2 år sedan.
Visst var det inget lyxställe, men gubben var riktigt trevlig och kebaben jävligt god
Citera
2008-05-19, 15:25
  #103
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Utbys Pizzeria är absolut av episk status
På Grönsakstorget bredvid musikaffären fanns ett kebabställe som helt enkelt hette Döner om jag inte missminner mig. Där jobbade en väldigt gammal gubbe, köttet värmde han i mikron, dubbla pitabröd och allting i ett kaffefilter, det var riktigt gott! Vet dock inte vad som hände med det stället, då det öppnats nån ny skit där nu
Hjällbos pizzeria hade en god kebabrulle, superkebabrulle hette den, himmelskt gott hembakat bröd!
Även Nobelgrillen i Kålltorpsområdet serverar underbar kebab!
Fan vad jag saknar kebab

Menar du att han serverade i kaffefilter? Vanliga kaffefilter? Jag hade aldrig vågat käka på det stället. Låter som att be om salmonella i mina öron.
Citera
2008-05-19, 15:41
  #104
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Menar du att han serverade i kaffefilter? Vanliga kaffefilter? Jag hade aldrig vågat käka på det stället. Låter som att be om salmonella i mina öron.
Okej
Nu var jag inte speciellt insatt på ställets hygien, men det kan du ju överlag inte vara när du äter ute egentligen.
Jag mådde då inte dåligt av att äta där
Citera
2008-05-19, 15:45
  #105
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Okej
Nu var jag inte speciellt insatt på ställets hygien, men det kan du ju överlag inte vara när du äter ute egentligen.
Jag mådde då inte dåligt av att äta där

Vad bra. Menade inte att låta så hård och fördömmande i mitt inlägg. Överlag kanske folk (som jag själv) som postar i kebab-trådar inte kan vara så himla petiga med hygien...

Peace! Hade varit kul att käka Kebab i kaffe-filter, synd att stället lade ner.
Citera
2008-05-19, 15:49
  #106
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Vad bra. Menade inte att låta så hård och fördömmande i mitt inlägg. Överlag kanske folk (som jag själv) som postar i kebab-trådar inte kan vara så himla petiga med hygien...

Peace! Hade varit kul att käka Kebab i kaffe-filter, synd att stället lade ner.

Hehe, jag förstår dej! Lät inte helt normalt med kaffefilter
Men det var ett ställe med karaktär, så att säga!
Citera
2008-05-25, 18:00
  #107
Medlem
Fraziers avatar
Dantes på värmlandsgatan

Dantes på värmlandsgatan (mellan andra o tredje långgatan) har precis samma koncept som i Utby samt gamla ibbes i Partille. Faktum är att Dante jobbade på Ibbes i många år och tog med sig hela konceptet till värmlandsgatan.
Citera
2008-05-25, 18:13
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frazier
Dantes på värmlandsgatan (mellan andra o tredje långgatan) har precis samma koncept som i Utby samt gamla ibbes i Partille. Faktum är att Dante jobbade på Ibbes i många år och tog med sig hela konceptet till värmlandsgatan.

Är det lika äcklig sås som på Utby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in