2005-11-11, 15:22
  #1
Medlem
Cobra Styles avatar
Tänkte vi kebabälskare som bor i Götet kunde tipsa varandra om bästa kebaberna i stada.

Mina kriterier är att de :

1. Anv. "riktigt" kebabkött . Alltså köttskivor (oftast karré) som hängts upp på ett spett inte den där hoppressade skiten (stora köttbullen) som man inte vet vad den innehåller (typ 30% kattkött och 40% kloakråtta).

2. Har en riktigt god ,fet och kryddstark kebabsås (gärna hemmagjord).

3. Förövrigt fräscha råvaror.


Mina nomineringar går till :

Utby Pizza : Underbar fet, stark kebabsås , gott kött , stora portioner !

Åby Pizza : Lite slankare sås än ovan men stark och god , samma goda kött .

Jungfruplatsen (Mölndal): Samma som övan fast ett litet minus för grymt tråkiga lokaler.

Har hittills inte hittat en enda kebab i centrala stan som uppfyller mina krav .


Youre Turn ......................
Citera
2005-11-11, 16:09
  #2
Medlem
tapirs avatar
Utby är beryktad ja, får bli ett studiebesök dit en vacker dag

Men åter till meningen med mitt inlägg - mitt bidrag:

Dennis Pizzeria i munkebäck - 50kr 1kg kebabrulle Yepps, jag köpte en, vägde den och njöt. Och nej, det är inte bara storleken som är avgörande. Den görs oftast väldigt snabbt, har mycket bra råvaror och såsen är väldigt god, har dock inte testat starksås utan endast deras "kebabsås". även kebabpizzan är riktigt maffig, 60kr för den dock. Något så djävulskt gott , värt att testa säger jag bara
Citera
2005-11-11, 16:18
  #3
Medlem
ButterFlys avatar
Dennis pizzeria är den bästa pizzerian jag vet, inget som jag testat slår deras munkebäcks special, sen att kebaben och allt annat man testat är riktigt bra gör ju det inte sämmre ... Synd hara att jag bo en så där 3-4mil ifrån den. Men polaren har inte långt.
Citera
2005-11-11, 16:18
  #4
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir
Utby är beryktad ja, får bli ett studiebesök dit en vacker dag

Men åter till meningen med mitt inlägg - mitt bidrag:

Dennis Pizzeria i munkebäck - 50kr 1kg kebabrulle Yepps, jag köpte en, vägde den och njöt. Och nej, det är inte bara storleken som är avgörande. Den görs oftast väldigt snabbt, har mycket bra råvaror och såsen är väldigt god, har dock inte testat starksås utan endast deras "kebabsås". även kebabpizzan är riktigt maffig, 60kr för den dock. Något så djävulskt gott , värt att testa säger jag bara

Munkebäck säger du . Kan vara värt att leat upp det på kartan för att få uppleva ngt nytt , Will do !

Edit.

Om det är här du menar så är det ju en bit utanför Göteborg ?!?!

http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=zo&streetname=munkeb%E4ck&stree tnumber=&city=&zipcode=&mapstate=4%3B1319257%3B619 7403%3B0%3B1307993%3B6207924%3B1330577%3B6186913%3 B&mapcomp=%3B%3B%3BMunkeb%E4ck%3B%3B%3B26176%3BAsm undtorp%3B%3B%3B%3B%3B1319258.0%3B6197404.0%3B0%3B 0% 3B0.0000%3B0.0000%3B&search_word=&where=&heading_e xact=&heading=&heading_group=&company_name=&dir_ar ea=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0&ax=&pis=&cl ick_id=&symbols=


Edit igen för bövelen !

Såg att det låg vid Olskroken/Sävedalen . har ni ngn gatuadress på Dennis ? Finns ej med i gula sidorna .......
Citera
2005-11-11, 16:23
  #5
Medlem
Truxas avatar
Om dom inte har ändrat på receptet, så är den som ligger på hörnet
Herkulesgatan/NorraSäterigatan på Hisingen, riktigt fet och god!
Citera
2005-11-11, 16:25
  #6
Medlem
CharlieRs avatar
Jag gillar kebaben vid brunnsparken, men jag har inte jättehöga krav. Killarna på pizzerian vid galileis gata gör gott också.
Citera
2005-11-11, 16:32
  #7
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButterFly
Dennis pizzeria är den bästa pizzerian jag vet, inget som jag testat slår deras munkebäcks special, sen att kebaben och allt annat man testat är riktigt bra gör ju det inte sämmre ... Synd hara att jag bo en så där 3-4mil ifrån den. Men polaren har inte långt.

Munkebäcks special , utveckla gärna ! Är det en pizza ? Vad är det för topping ?
Citera
2005-11-11, 16:36
  #8
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag gillar kebaben vid brunnsparken, men jag har inte jättehöga krav. Killarna på pizzerian vid galileis gata gör gott också.

Om du menar den lilla runda kiosken så hade jag inte rekommenderat den . Jag har sett vart de tillagar sitt kött , förbereder sina produkter . I sunkigt källarförråd under Shock butiken ga: City passagen.

De andra 2 på Nordstans utsida (Norra hamngatan) är nog nga av de sunkigaste kebaberna i stada !
Citera
2005-11-11, 16:38
  #9
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Om du menar den lilla runda kiosken så hade jag inte rekommenderat den . Jag har sett vart de tillagar sitt kött , förbereder sina produkter . I sunkigt källarförråd under Shock butiken ga: City passagen.

De andra 2 på Nordstans utsida (Norra hamngatan) är nog nga av de sunkigaste kebaberna i stada !
Det mot hamngatorna, inte mot centralen. Tycker att sunk är en del av kebab.
Citera
2005-11-11, 16:44
  #10
Medlem
tapirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Munkebäck säger du . Kan vara värt att leat upp det på kartan för att få uppleva ngt nytt , Will do !

Edit.

Om det är här du menar så är det ju en bit utanför Göteborg ?!?!

http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=zo&streetname=munkeb%E4ck&stree tnumber=&city=&zipcode=&mapstate=4%3B1319257%3B619 7403%3B0%3B1307993%3B6207924%3B1330577%3B6186913%3 B&mapcomp=%3B%3B%3BMunkeb%E4ck%3B%3B%3B26176%3BAsm undtorp%3B%3B%3B%3B%3B1319258.0%3B6197404.0%3B0%3B 0% 3B0.0000%3B0.0000%3B&search_word=&where=&heading_e xact=&heading=&heading_group=&company_name=&dir_ar ea=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0&ax=&pis=&cl ick_id=&symbols=


Edit igen för bövelen !

Såg att det låg vid Olskroken/Sävedalen . har ni ngn gatuadress på Dennis ? Finns ej med i gula sidorna .......

Hm, försök här: http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=l5&streetname=&streetnumber=&ci ty=&zipcode=&mapstate=6%3B1274875%3B6405645%3B0%3B 1273947%3B6406535%3B1275805%3B6404757%3B&mapcomp=1 5875137%3B%3BDeniz+Pizzeria%2C+Kebab+%26+Salladsba r%3BBromeliusg.+%3B9+A%3B%3B41673%3BG%D6T EBORG%3B031%3B21+29+70%3B%3B%3B1274876.0%3B6405646 .0%3B0%3B0%3B0.0000%3B0.0000%3B&search_word=&where =&heading_exact=&heading=&heading_group=&company_n ame=&dir_area=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0& ax=&pis=&click_id=GulaSidorna_ToMap&symbols=
och stavningen, är de inte ens själva så säkra på, men såhär ser det ut i katalogen: Deniz Pizzeria, Kebab & Salladsbar
Bromeliusg. 9 A 41673 GÖTEBORG
Tel 031-21 29 70

Good luck
Citera
2005-11-11, 16:44
  #11
Bannlyst
Utby helt klart.

Kebabpizzan är även den kanon!!

Saknar Göteborg... ;(
Citera
2005-11-11, 16:45
  #12
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det mot hamngatorna, inte mot centralen. Tycker att sunk är en del av kebab.

Oh Nej ! Inget sunk med kebab , det är ju ett kulinariskt mästerverk som Ost&Bacon burgare , smörgåstårta och mkt annat .

Skulle aldrig röra mat som e sunkig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in