2008-05-25, 18:49
  #109
Medlem
cosmic_dancers avatar
Jag orkar inte kolla igenom hela tråden. men såhär är det. Jga flyttarhem till Falun om två veckor och har efter 6 månader är ännu inte käkat någon kebab förutopm på lokala pizzerian vid spåntorget. Så jag vill veta, vart skall jag gå och äta en kebab innan jag drar hem?
Citera
2008-05-25, 22:02
  #110
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Jag orkar inte kolla igenom hela tråden. men såhär är det. Jga flyttarhem till Falun om två veckor och har efter 6 månader är ännu inte käkat någon kebab förutopm på lokala pizzerian vid spåntorget. Så jag vill veta, vart skall jag gå och äta en kebab innan jag drar hem?

Var bor du nu då? Som jag förstått det ska du flytta hem till Falun, men vill äta en kebab i staden där du är nu?
Citera
2008-05-25, 22:17
  #111
Medlem
cosmic_dancers avatar
sorry om jag var otydlig. Bor Göteborg och ahr hittils enbart ätit kebab på pizzerian vid spåntorget, vill testa åtmintånde ett annat ställe innan jag åker. Det vid värmlandsgatan verkar ju bra om man får tro inläggen här. hur är det emd kebaben vid saluhallen eller citygrillen vid nordstan?
Citera
2008-05-26, 14:32
  #112
Medlem
Fraziers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwalk
Är det lika äcklig sås som på Utby?
Ja, tyvärr. Rosa "vitlökssås" som mest smakar som rhode island.....jag brukar välja "mild kebabsås" den är ialla fall ätbar men kebaben är himmelsk!!!
Citera
2008-05-26, 14:43
  #113
Medlem
dePauls avatar
Alla i Gbg-trakten känner till att Oves i Sävedalen är antagligen bäst på korv och mos. Men hur är deras kebab?

~Paul~
Citera
2008-05-26, 15:46
  #114
Medlem
Stinkiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Alla i Gbg-trakten känner till att Oves i Sävedalen är antagligen bäst på korv och mos. Men hur är deras kebab?

~Paul~

Korv med mos och kebab brukar väldigt sällan vara bra i samma restaurang.
Citera
2008-05-26, 15:47
  #115
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkis
Korv med mos och kebab brukar väldigt sällan vara bra i samma restaurang.
Hm, brukar vara så, men man vet aldrig .

~Paul~
Citera
2008-05-26, 18:40
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
sorry om jag var otydlig. Bor Göteborg och ahr hittils enbart ätit kebab på pizzerian vid spåntorget, vill testa åtmintånde ett annat ställe innan jag åker. Det vid värmlandsgatan verkar ju bra om man får tro inläggen här. hur är det emd kebaben vid saluhallen eller citygrillen vid nordstan?

Jungfruplatsen eller Mossens Pizzeria

Sen hade jag satt Tuggets Kebab på denna listan men jag har inte ätit där på säkert 5 år. Då var det iallafall en av två ställen i stan dit folk vallfärdade från alla delar av staden för att äta kebab (det andra stället var Jungfruplatsen).

Nån som har ätit på Tuggets senaste året?
Citera
2008-05-26, 18:46
  #117
Medlem
master_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Jag orkar inte kolla igenom hela tråden. men såhär är det. Jga flyttarhem till Falun om två veckor och har efter 6 månader är ännu inte käkat någon kebab förutopm på lokala pizzerian vid spåntorget. Så jag vill veta, vart skall jag gå och äta en kebab innan jag drar hem?

Då bor vi nästa grannar

Testa Deniz nere vid munkebäckstorget, de har god kebab.

Eller så tar du fram mobilen, slår in 031-212129 och beställer en madonna med stark sås. 20 min senare har du en varm kebabpizza i knät, hemkörd osv för bara 70 kr. (Från stabbetorgets pizzeria)
Citera
2008-05-26, 19:09
  #118
Medlem
organismens avatar
Crown är mycket bra...
Citera
2008-05-26, 20:13
  #119
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_b
Då bor vi nästa grannar

Testa Deniz nere vid munkebäckstorget, de har god kebab.

Eller så tar du fram mobilen, slår in 031-212129 och beställer en madonna med stark sås. 20 min senare har du en varm kebabpizza i knät, hemkörd osv för bara 70 kr. (Från stabbetorgets pizzeria)

bor du vid munkebäck. Ja får la testa den då eller den vid värmlandsgatan somsagt. fast åandra sidna nu har jag äntligen testat falafeln på falafelexpressen på kungtorget. Jävlar i min lilla låda, behöver inte testa något annat. Satingen vad gott det var.
Citera
2008-07-25, 08:39
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwalk
Jungfruplatsen eller Mossens Pizzeria

Sen hade jag satt Tuggets Kebab på denna listan men jag har inte ätit där på säkert 5 år. Då var det iallafall en av två ställen i stan dit folk vallfärdade från alla delar av staden för att äta kebab (det andra stället var Jungfruplatsen).

Nån som har ätit på Tuggets senaste året?
Jag bor vid Tugget och jag måste säga att det är himmelsk go kebab där och såsen är perfekt. Jag brukar köra blandad sås dvs han blandar mild, stark och vitlök för mig

Enda problemet med Tugget är att portionerna av kebab vid avhämtning är hemskt små bara en massa pommes och sedan vill dom faktiskt väldigt trevliga killarna där ha 65:- vilket är lite i saftigaste laget. För nästan exakt ett år sedan så kostade en kebabtallrik på Tugget 45:- :- /

Vill du ha en normal portion så ät där!


Jag har inte ätit på Jungfruplatsen på kanske 8 - 12 månader men har alltid tyckt att dom har haft den bästa kebaben i stan dock tycker jag dom också är väldigt dyra.

Vettigaste pris har Mossens pizzeria. 50:- för en väldigt go och rejäl kebabtallrik!


Kram,
Carro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in