2008-01-30, 12:23
  #85
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskarn
Mossens har Bra kebab och stora pizzor, bra sås. Men det finns en fin pizzeria nere i Fredriksdal (Dorado) som enligt mig har den bästa kebaben i stan. Kebabrullen är inte jättestor (normal) men den är överlägsen i smak, prova med stark sås och vitlök..
Satt och väntade på Dorado. Är dessutom gammal skolkamrat med ägaren. Mycket trevlig kille, som är en jävel på att baka kebab och Pizza. Kebabtalrik alternativt Andres Special rekommenderas.
Citera
2008-01-30, 13:03
  #86
Medlem
Famouss avatar
Håller med föregående talare, och den han citerade. Dorados har nog bäst kebab, men mossens är mkt trevlig oxå.
Citera
2008-01-30, 13:29
  #87
Medlem
dumkopfs avatar
Ta er till lövgärdet centrum, cruisa in på pizzeria juventus och beställ en kebabpizza. AMAZING
Citera
2008-03-08, 16:12
  #88
Medlem
eskimås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap
Jag måste nog säga Utby Pizza. Deras kebab är finfin, dessutom har de en hel jävla hög med personal, vilket inte är vanligt.

Klart sveriges goaste kebab . Det skulle jag kunna sätta stora pengar på.
Tror de skulle vinna i en omröstning bland x antal mäniskor.
Citera
2008-03-08, 16:19
  #89
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojum Tejp
jag tycker faktiskt att Kebabhouse, det klassiska "öppet hela natten"-stället vid Valand på Avenyn är en stor glädjespridare. Grymt snabba och såsen är kanon.

Håller med. Det är det bästa kebabstället jag testat i Göteborg. Precis vid Heden på Vasagatan.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=DPERXBzqCa4QTt1bS5yP6A% 3d%3d&vad=kebab&var=vasagatan%2c+g%f6teborg
Citera
2008-03-08, 21:22
  #90
Medlem
master_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Håller med. Det är det bästa kebabstället jag testat i Göteborg. Precis vid Heden på Vasagatan.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=DPERXBzqCa4QTt1bS5yP6A% 3d%3d&vad=kebab&var=vasagatan%2c+g%f6teborg



Yep, om ni är där, testa min specialare:

Kebabtallrik med hälften ris, hälften pommes + fetaost. Speciellt om man är hungrig. Man får lika mkt pommes som om man skulle tagit en vanlig kebabtallrik och lika mycket ris som om man skulle tagit med ris
Citera
2008-03-10, 02:22
  #91
Medlem
Kochichis avatar
Kebabtallriken med vitlökssås som serveras på Flintstones är HIMMELSK! Säkert det enda stället som ringlar över ordentligt med sås, och inte bara några fjuttklickar som hos vissa (trots det att man bett om extra sås).

Åbys Pizzeria är helt klart en vinnare de också! Faktiskt farsan till en nära vän som äger stället. Deras dubbelbottnade UFO-Pizza är en kulinarisk sensation!

En tredje Pizzeria att rekommendera som har god Kebab är Pomodoro på Bjurslätts Torg i Hisingen.

Sen vill jag dela ut ett par varningar också. Ni som vill misshandla smaklökarna kan besöka de två pizzerior som finns vid Backa-området, Backa's Pizzeria (mittemot backa folkets hus) och Brunnsbo Pizzeria bredvid ICA på Brunnsbotorget. Det var på bristningsgränsen till att jag skulle vältra ur mig hela registret med svordomar och förolämpningar när snubben på den sistnämnda pizzerian frågade om maten smakade bra, FY FAAAN HELLER!
__________________
Senast redigerad av Kochichi 2008-03-10 kl. 02:24.
Citera
2008-05-16, 05:39
  #92
Medlem
http://www.denizpizza.se/

Fan bästa pizzan och kebaben som finns att få tag på.. Sugen jag blev nu.. Inte nyttigt för plånboken att bo nära Munkebäck.
Citera
2008-05-17, 11:19
  #93
Medlem
krillos avatar
Mossens i all sin ära..

Men det finns en bättre i närheten.. minns inte namnet då jag inte är från Göteborg.

Stället ligger på ett hörn på victor rydbergsgatan i närheten av Guldheden (kanske på Guldheden t.o.m?)

Stora gröna reklamskyltar....

Någon som vet vad för ställe jag snackar om?
Citera
2008-05-17, 12:54
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillo
Mossens i all sin ära..

Men det finns en bättre i närheten.. minns inte namnet då jag inte är från Göteborg.

Stället ligger på ett hörn på victor rydbergsgatan i närheten av Guldheden (kanske på Guldheden t.o.m?)

Stora gröna reklamskyltar....

Någon som vet vad för ställe jag snackar om?

Minns inte heller vad det heter, men dit går jag inte igen. Maten var god men pizzabagaren krånglade så jävligt vid betalningen över en skitsak att jag blev sur.

Mossens Pizzeria - Stora pizzor, kebaber och rullar. Grym sås!

Utby Pizzeria - Stora rullar i all ära men Såsen gick inte hem hos mig vet inte om det är för mycket Majonäs eller nått men den kändes inget vidare.

Jungfruplatsen - Mother of kebabs. grym sås. Kan vara sjukt mycket folk på lunch. Vi fick vänta 40min på en tallrik med ris en gång.

Tuggets Kebab - Har inte ätit där på flera år men dom har kvar sina skyltar med "Bästa kebaben i stan" en gång i tiden kunde jag skriva under på det men nu vet jag inte eftersom jag inte varit där på flera år. Men Tugget och Jungfruplatsen var på den tiden dom två ställena som folk kunde åka över hela stan bara för att äta där.

Deniz Pizza - Goda kebaber med bra sås. Dock har jag hört hemska historier om deras mathantering "backstage".

Åby - Helt ok men slår inte Jungfruplatsen som ligger nån minut därifrån
Citera
2008-05-17, 13:23
  #95
Medlem
krillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwalk
Minns inte heller vad det heter, men dit går jag inte igen. Maten var god men pizzabagaren krånglade så jävligt vid betalningen över en skitsak att jag blev sur.

Mossens Pizzeria - Stora pizzor, kebaber och rullar. Grym sås!

Utby Pizzeria - Stora rullar i all ära men Såsen gick inte hem hos mig vet inte om det är för mycket Majonäs eller nått men den kändes inget vidare.

Jungfruplatsen - Mother of kebabs. grym sås. Kan vara sjukt mycket folk på lunch. Vi fick vänta 40min på en tallrik med ris en gång.

Tuggets Kebab - Har inte ätit där på flera år men dom har kvar sina skyltar med "Bästa kebaben i stan" en gång i tiden kunde jag skriva under på det men nu vet jag inte eftersom jag inte varit där på flera år. Men Tugget och Jungfruplatsen var på den tiden dom två ställena som folk kunde åka över hela stan bara för att äta där.

Deniz Pizza - Goda kebaber med bra sås. Dock har jag hört hemska historier om deras mathantering "backstage".

Åby - Helt ok men slår inte Jungfruplatsen som ligger nån minut därifrån

PIZZERIA GIBRALTAR!!!!! BÄSTA KEBABEN I STAN
__________________
Senast redigerad av krillo 2008-05-17 kl. 13:28.
Citera
2008-05-18, 21:45
  #96
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgonyBoy
Lägger min röst på Jungfruplatsen. Kebaberna där är otroligt goda och stora.

Stor är nödvändigtvis inte gott, Jungfruplatsen är väldigt givmilda med sina portioner. Men smaken är inget att hurra över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in