Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 22:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
GMs bror kommenterar också

Vet du vad han skriver?
Citera
2016-01-12, 22:20
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Pappan hävdar också att hans son varit på sjukhus för den där lätta klappen på kinden. Hoppas pappan dör och hamnar i helvetet för sina lögner och skändning av den mördade pojkens minne.

Lär väl gå att bevisa då om han ljuger. Skulle inte förvåna mig om pappan peppat den lille skiten till att hämnas. Förklara för honom att han kommer ses som hjälte i släkten och bara behöver sitta på ett behandlingshem i ett par månader.
Citera
2016-01-12, 22:21
Medlem
Om det nu stämmer att BO säger till GM för något GM gjort mot en tjej, varför behövde han ge honom en örfil? Vad fan är det för sätt att säga till någon på genom att förnedra honom på det sättet och det hela dessutom filmas. Säkerligen har filmen spridits till hela skolan och mobbingen har antagligen eskalerat så pass mycket utan att någon vuxen tagit tag i problemet. Det hela kulminerade i att GM löste det då på sitt eget sätt. Lärare och vuxna vaknade försent, ännu en gång...
Citera
2016-01-12, 22:22
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnezia1
Det är uppenbart att du inte blivit mobbad men kanske själv mobbat eller varit en av fegisarna som bara sett på men inte gjort något. Det är mobbaren som är problemet, inte mobboffret. Så vad hade du tyckt varit bättre, att mobboffret tog sitt eget liv eller sin mobbares?

Bortse nu från att han är arab i det här fallet, fantisera att mobboffret var svensk och mobbaren arab, vet att det är svårt med tanke på hur kort din intelligens sträcker sig.

Nej jag har aldrig blivit mobbad eller heller mobbat någon. Har aldrig haft ett behov av att hävda mig inför andra. Blev ett par gånger påhoppad på grund av min glugg då jag var barn men eftersom att jag vet mitt eget värde så tröttnade folk ganska snabbt. Det är inget roligt att mobba någon som inte tar åt sig.

Faktum är att jag nog är en av få som hade tagit dig i försvar om jag såg att du utsattes för mobbning så du ska nog vara försiktig med dina anklagelser.

Återigen, varför måste någon dö i din värld? Varför måste antingen mobbaren dödas eller mobboffret ta självmord? Vad är det för fixering du har vid döden? Allvarligt talat, sök hjälp för de skolminnen du fortfarande är traumatiserad för.

Förövrigt spelar det ingen roll vad mobboffret eller mobbaren har för etnicitet. Ingen av dem ska behöva dö för det.
Citera
2016-01-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vet du vad han skriver?
Översättning
Citera
2016-01-12, 22:23
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Många araber på den facebooksidan som stöttar och försvarar det "bror" Ahmad gjorde.

Vi blir kallade hundar dessutom, smickrande.
Citera
2016-01-12, 22:24
Medlem
shaktas avatar
Kanske lite offtopic men kommer inte GM blir "fri" när han fyller 18? Eller kan man fängsla honom då om man tycker att det var överlagt mord och han bör sitta inne en stund till?.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vet du vad han skriver?
taskig översättning men i alla fall

Our Brother Ahmed told us the police and swe sial and hospital but no one saw us metabolic medical report and we are going to Nina reports and Lebanon not what doing something the first thing my brother and he goes to school and dad face pressure from school that send my brother to school, but my brother. So be it, but my dad because of school what I called my dad dad qn‘w brother that go to school but school promised it's detailing the student of the school, but they are what they didn't do anything nor frqw between applicants we will nina the police more than a month and text you close but what Nothing happened, we were sad for the boy that died more than my brother but as God wills, he does my brother for sure what he meant so but you see the boy booger from my brother a lot dad fry don't come pack move against the boy that the police will have her right dad cents and ahmad Also, but is very patient and I will do like this without consulting anyone............ I'm brother-in-Chief to......
Citera
Medlem
dronegans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Klart är att man ska leva efter de lagarna och kultur som landet man anländer i har. Så det är min åsikt. Dessutom så kommer Tyskland efter övergreppen i Köln att se till så brottslingar utvisas. Har du problem med det?

Nej, jag påstår inte att gärningsmannens kultur handlar om mord. Jag citerar hans far som säger att han son försvarat sin heder. Jag är inte intresserad av några hedersbegrepp och inte är det skolans fel att hans son tar med sig en kniv för att döda en annan elev för att försvara sin heder. Det hör hemma någon annanstans. Lever man inte efter de reglerna som landet har så ska man ut. Det är liksom ingen rättighet att kräva att heder ska ingå i förmildrande omständigheter för mord.
Sverige har inte råd med alla krav som ställs för alla kulturer. Och jag ska inte betala för det.

Då är vi på samma spår. Man ska självklart leva efter lagarna i det nya land man valt att bosätta sig i.
Tyskland får utvisa alla brottslingar man vill, vet inte hur relevant det är till det senaste jag skrev. Däremot tycker jag inte att man ska utvisa familjemedlemmar till någon som har begått ett brott då dessa oftast är ovetande och oskyldiga.

Om GM förnedrade andra elever på skolan är det självklart skolans ansvar att se till att det inte händer. Skolor ska vara en trygg miljö och inga tjejer ska behöva bli antastade. Om GM var mobbad och blev misshandlad som filmsnutten visade , är det också skolans fel. Då det sker i skol-miljö.
Jag förstår vad du menar med att skolan inte kan förhindra att GM till slut tar med sin en kniv och mördar en annan elev. Men skolan har i ansvar att stoppa konflikten eller blanda in polisen innan det eskelerar.
Citera
2016-01-12, 22:25
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Om det nu stämmer att BO säger till GM för något GM gjort mot en tjej, varför behövde han ge honom en örfil? Vad fan är det för sätt att säga till någon på genom att förnedra honom på det sättet och det hela dessutom filmas. Säkerligen har filmen spridits till hela skolan och mobbingen har antagligen eskalerat så pass mycket utan att någon vuxen tagit tag i problemet. Det hela kulminerade i att GM löste det då på sitt eget sätt. Lärare och vuxna vaknade försent, ännu en gång...

Du har rätt, han borde gett arabhunden en kniv för att han ger sig på tjejer. Med ditt synsätt så är det fritt fram att hugga er blattar som beter sig som skit mot andra.
Citera
2016-01-12, 22:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Du ser väl. BO skäller på GM och pekar snett bakåt "varför gjorde du det där för".

Sen ser man hur GM säger något, säkert provocerande, tillbaka.

Båda är killar i 14-15 årsåldern, adrenalinet flödar. Inte helt orimligt att GM då får en örfil av den uppretade Arminas. Sen blir det spark tillbaka mot Arminas, spark från Arminas och GM springer därifrån.

Ska detta föranleda överlagt knivmord bakifrån, några veckor senare?
Citera
2016-01-12, 22:26
Medlem
Citat:
Såg precis filmen.

Man kan åtminstone inte beskylla GM för att sakna mod och handlingskraft.

Varför ska vi tycka synd om den fega grisen som mobbar killar som är mindre än honom?

Har själv blivit mobbad som ung i skolan så vet precis känslan. GM gjorde något som få personer i hans ålder skulle klara av att göra mot en person som mobbat honom och dessutom är större och kraftigare än han själv.

Starkt gjort av GM, bättre att ta hand om problemet (grisen som mobbar) än att tex ta självmord som tyvärr många mobboffer gör. Jag tror inte att grisen ens hade haft dåligt samvete i 1 minut om han fick reda på att GM hade tagit självmord pga mobbingen.

Nu har vi en mobbare mindre i skolorna, må grisen fara åt helvete!

Alla som sitter inne har varit "handlingskraftiga" på något sätt. Det kan kännas bra för stunden, men det kan bli en bitter eftersmak av handlingar som inte är förenade med tankeverksamhet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in