Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 22:11
Medlem
dronegans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om man redan på det här stadiet vill försvara/förklara dådet är det väl viktigt att man oxå talar om vad konflikten bestod i. Som det låter på dig har offret själv skuld till sin död för att han skulle vara en mobbare. Andra postare i tråden säger däremot att de vet att offret var en hygglig kille som försvarade tjejerna på skolan som blev utsatta för sextrakasserier av GM.Kan vara troligt att konflikten bestod just i detta, att BO försvarade tjejerna vilket störde GM.

Att ta med kökskniv hemifrån samma dag som GM angriper offret verkar minst sagt planerat

Absolut, är det så att GM har antastat tjejer och det är orsaken till konflikten så tycker jag definitivt att media/polis ska gå ut med det och BO är i så fall en hjälte.
Jag baserar däremot mina åsikter på information som kommit ut i media samt från polis om båda individerna. Jag tror av naturliga skäl mindre på info som kommit från ett random flashback konto. Men sanningen kommer fram förhoppningsvis.

Jag försvarar verkligen in GM och tycker givetvis inte att GM har rätt att mörda någon pga att han utsatts för mobbning.
Citera
2016-01-12, 22:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
rätt snapchat-film enligt google translate

edit: dvs, sägs föreställa dispyten förra månaden

Någon som hör vad han säger/skriker? Låter som ducka på på skånska för mig på mobilen men nog tokfel.
Citera
2016-01-12, 22:13
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnezia1
Såg precis filmen.

Man kan åtminstone inte beskylla GM för att sakna mod och handlingskraft.

Varför ska vi tycka synd om den fega grisen som mobbar killar som är mindre än honom?

Har själv blivit mobbad som ung i skolan så vet precis känslan. GM gjorde något som få personer i hans ålder skulle klara av att göra mot en person som mobbat honom och dessutom är större och kraftigare än han själv.

Starkt gjort av GM, bättre att ta hand om problemet (grisen som mobbar) än att tex ta självmord som tyvärr många mobboffer gör. Jag tror inte att grisen ens hade haft dåligt samvete i 1 minut om han fick reda på att GM hade tagit självmord pga mobbingen.

Nu har vi en mobbare mindre i skolorna, må grisen fara åt helvete!

Du ser en filmsnutt och tar GM till försvar. Om han blev omringad för han trakasserat tjejer under en period och denna gång ensam tillsammans med en kompis står emot 10st och får en örfil och springer därifrån kanske säger mer om mördaren att han var en fegis.

Jag föredrar aldrig mobbning. Men i ditt fall undrar jag om inte du är värd det pga av ditt synsätt och uttryck på den händelse som just hänt
Citera
2016-01-12, 22:13
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Klart är att man ska leva efter de lagarna och kultur som landet man anländer i har. Så det är min åsikt. Dessutom så kommer Tyskland efter övergreppen i Köln att se till så brottslingar utvisas. Har du problem med det?

Nej, jag påstår inte att gärningsmannens kultur handlar om mord. Jag citerar hans far som säger att han son försvarat sin heder. Jag är inte intresserad av några hedersbegrepp och inte är det skolans fel att hans son tar med sig en kniv för att döda en annan elev för att försvara sin heder. Det hör hemma någon annanstans. Lever man inte efter de reglerna som landet har så ska man ut. Det är liksom ingen rättighet att kräva att heder ska ingå i förmildrande omständigheter för mord.
Sverige har inte råd med alla krav som ställs för alla kulturer. Och jag ska inte betala för det.

Jag håller inte med. Ni har inbjudit dessa människor till det svenska multikulturella projektet. Skall det vara mångkultur kan det inte bara vara svenskt! Det enda rimliga är att ni kompromissar. Lär er att leva med lite hederskultur, lite tafsande marockaner och bidragsfuskande somalier. Allt kommer bli så mycket bättre.

Och varför inte acceptera MGMs traditioner vad gäller straffrätt? Qisas ger offrets närmaste anhörige rätt att döda GM. Problem solved the multikulti way.
Citera
2016-01-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Med tanke på hur du skriver så är det rätt uppenbart att du blev mobbad under skoltiden, du verkar bära på en del frustration?! Varför måste någon dö i din väl?

Det är uppenbart att du inte blivit mobbad men kanske själv mobbat eller varit en av fegisarna som bara sett på men inte gjort något. Det är mobbaren som är problemet, inte mobboffret. Så vad hade du tyckt varit bättre, att mobboffret tog sitt eget liv eller sin mobbares?

Bortse nu från att han är arab i det här fallet, fantisera att mobboffret var svensk och mobbaren arab, vet att det är svårt med tanke på hur kort din intelligens sträcker sig.
Citera
2016-01-12, 22:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronegan
Jag försvarar verkligen in GM och tycker givetvis inte att GM har rätt att mörda någon pga att han utsatts för mobbning.

Naturligtvis är det här som den stora frågeställningen ligger:
1. Spöade Arminas upp GM för något mycket illa han gjort alldeles nyss mot en tjej?
2. Eller var GM mobbad av Arminas?

För mig tyder väldigt mycket på att det är (1).
- På filmen ser det inte ut som mobboffer och mobbare. OK, Arminas är drygt ett år äldre och längre.
- Ser snarare ut som en ordväxling, där Arminas skäller ut BO.
- Arminas pekar mot något som har hänt en bit bort.
- De andra tittar på, men tar inte ställning såsom det brukar vara i mobbinfall.
- Filmen stämmer mycket bra med vittnesmål från Facebook.
Citera
2016-01-12, 22:15
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infitel
https://www.facebook.com/alkompis/videos/914328942014184/?hc_location=ufi

Tack förlänken. Precis som jag trodde så ger inte filmen speciellt mycket. "Incidenten" verkar över på 5 sekunder, sedan vevas det i förstoring och slow motion. Många araber på den facebooksidan som stöttar och försvarar det "bror" Ahmad gjorde.

Arminas pekar på något som hänt och ser ut som att han undrar vad fan du gjorde med henne/honom där borta. Sedan en liten örfil och en spark i luften...och det var allt. Var det detta som föranledde besöket på akutmottagningen? Snacka om resursslöseri och att utnyttja svensk sjukvård...
Citera
2016-01-12, 22:16
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronegan
Hur tänker du nu? GM var ute efter en person. Visserligen kunde han ha stoppats innan dådet men det kan jag tycka är polisens och skolans ansvar. Speciellt skolans då enligt aftonbladet så har skolan uppmanat GM att upprätta en polisanmälan mot BO.

Och ja försöker man stoppa en beväpnad galning blir man troligtvis mördad. Spola tillbaka någon månad och kolla hur elevassistenten och läraren dog just när dessa försökte stoppa en beväpnad barnmördare.
Hur tänker du nu?
Hur skulle polisen eller skolan kunnat stoppa detta?
Citera
2016-01-12, 22:17
Medlem
Citat:
Såg precis filmen.

Man kan åtminstone inte beskylla GM för att sakna mod och handlingskraft.

Varför ska vi tycka synd om den fega grisen som mobbar killar som är mindre än honom?

Har själv blivit mobbad som ung i skolan så vet precis känslan. GM gjorde något som få personer i hans ålder skulle klara av att göra mot en person som mobbat honom och dessutom är större och kraftigare än han själv.

Starkt gjort av GM, bättre att ta hand om problemet (grisen som mobbar) än att tex ta självmord som tyvärr många mobboffer gör. Jag tror inte att grisen ens hade haft dåligt samvete i 1 minut om han fick reda på att GM hade tagit självmord pga mobbingen.

Nu har vi en mobbare mindre i skolorna, må grisen fara åt helvete!

Jävla idiotjävel.. Är det helt okey att döda enligt dig ditt avskum ?
Citera
2016-01-12, 22:17
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Pappan hävdar också att hans son varit på sjukhus för den där lätta klappen på kinden. Hoppas pappan dör och hamnar i helvetet för sina lögner och skändning av den mördade pojkens minne.

en kristen pojke ger en muslim en örfil. klart han måste till akuten, han kan ha fått kristendom på kinden. en kränkning värd en fatwa

tänk dig sen att denna kristna lavett av en muslimsk kind cirkulerar på internet. alldeles oavsett om ahmed tafsat på flickor är det en dubbel kränkning av hedern
Citera
2016-01-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
rätt snapchat-film enligt google translate

edit: dvs, sägs föreställa dispyten förra månaden
GMs bror kommenterar också
Citera
2016-01-12, 22:19
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det är uppenbart att du inte blivit mobbad men kanske själv mobbat eller varit en av fegisarna som bara sett på men inte gjort något. Det är mobbaren som är problemet, inte mobboffret. Så vad hade du tyckt varit bättre, att mobboffret tog sitt eget liv eller sin mobbares?

Bortse nu från att han är arab i det här fallet, fantisera att mobboffret var svensk och mobbaren arab, vet att det är svårt med tanke på hur kort din intelligens sträcker sig.
Du måste vara rasist som får klippet att handla om svensk eller arab. Ett barn blir uppläxad och utifrån filmen går det inte att avgöra om han GM förtjänar det eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in