Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-12, 22:03
Medlem
dronegans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Rätt upenbart i aftonblaskans senaste artikel att allt snack om mobbing är skitsnack. Nu har det varit gängbråk med mera. Ovh fjortisen har besökt sajter där han där han läst på hur man dödar på bästa sätt. Helt klart ett överlagt mord för han och hans polare blivit kränkta. De ger sig på tjejer, skickar kukbilder och planerar mord. De är vad ni vänsterskräp här inne försvarar enbart för art han var blatte.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22076726.ab

Ja det framgår ju rätt tydligt att det handlar om överlagt mord även i aftonbladet. Rätt svårt att missa om man läser artikeln då dådet är noga planerat.
Hur försvarar man GM om man skriver att han har varit mobbad? Get det GM ett legitimt anledning att mörda någon? Har något här inne påstått det?

Enda jag har sett att "vänsterskräpen" här inne har försvarat är dom andra 100 tusentals blattarna som blir dragna över en kam.
Citera
2016-01-12, 22:04
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infitel
https://www.facebook.com/alkompis/videos/914328942014184/?hc_location=ufi

rätt snapchat-film enligt google translate

edit: dvs, sägs föreställa dispyten förra månaden
Citera
2016-01-12, 22:04
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Mycket intressant. Det ser faktiskt ut att vara Arminas som spöar Ahmed.

Man ser att det är en sorts uppläxning för något som har hänt en bit bort. Först skäller Arminas på Ahmed, och pekar snett bortåt, ungefär som "vad fan gjorde du det där mot henne för".

Sen ger han Ahmed en örfil, varvid ett bråk uppstår och Ahmed springer flyendes därifrån. Känns rätt klart att detta är det bråk som har refererats till då Arminas försvarade en tjej som blivit antastad av Ahmed. Case closed?

Detta ser inte ut som mobbing i mitt tycke. Sättet som Arminas talar till Ahmed och pekar bort ("vad gjorde du där"), samt de andra som tittar på utan att direkt ta ställning för endera sidan talar väldigt mycket som att detta är ett uppläxande för att Ahmed gjort någonting mycket dumt.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2016-01-12 kl. 22:07.
Citera
2016-01-12, 22:05
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Gärningsmannens pappa Mustafa Haj Ali har intervjuats av tidningen.
Och vill gärna påstå att det varit en tvist innan det här hände. Man kan identifiera killarna på filmen eller ens veta vad som hände innan eller efter filmsnutten. Hans jävla heder är väl en ursäkt för mord antar jag att pappan resonerar.

Pappan hävdar också att hans son varit på sjukhus för den där lätta klappen på kinden. Hoppas pappan dör och hamnar i helvetet för sina lögner och skändning av den mördade pojkens minne.
Citera
2016-01-12, 22:05
Medlem
lasternassummas avatar
Ursprungligen postat av PeterNoster
Källa på att det stacks i ryggen?

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
http://www.pressreader.com/sweden/expressen/20160112/281814282857220/TextView

Som jag uppfattat det låg BO på en bänk och lyssnade på musik.
Flickan som tidigare attackerats av GM satt bredvid.
GM kommer bakifrån, som jag uppfattat det antingen bakom
bänkens ryggstöd eller "uppifrån/bakifrån" då BO ligger.
GM hugger kniven i BO's bröst, som han lärt sig, för att
det ska träffa hjärtat.
Kniven trängde in i kroppen framifrån.
GM närmade sig BO bakifrån då denne låg på en bänk.

Om någon med bättre information vet eller har uppfattat
något som inte jag vet eller uppfattat så vill jag gärna bli
korrigerad.

mvh/Bo
Citera
2016-01-12, 22:06
Medlem
Såg precis filmen.

Man kan åtminstone inte beskylla GM för att sakna mod och handlingskraft.

Varför ska vi tycka synd om den fega grisen som mobbar killar som är mindre än honom?

Har själv blivit mobbad som ung i skolan så vet precis känslan. GM gjorde något som få personer i hans ålder skulle klara av att göra mot en person som mobbat honom och dessutom är större och kraftigare än han själv.

Starkt gjort av GM, bättre att ta hand om problemet (grisen som mobbar) än att tex ta självmord som tyvärr många mobboffer gör. Jag tror inte att grisen ens hade haft dåligt samvete i 1 minut om han fick reda på att GM hade tagit självmord pga mobbingen.

Nu har vi en mobbare mindre i skolorna, må grisen fara åt helvete!
Senast redigerad av Amnezia1 2016-01-12 kl. 22:09.
Citera
2016-01-12, 22:07
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:

Tack för filmen.

Vi vet ju inte vad det är som resulterar i den här örfilen och sparken även om det oavsett vad är jävligt onödigt.

Är det så att den här pojken blev mobbad helt utan orsak så är det rent ut sagt fruktansvärt. Är det dock så som det påstås att han har antastat och trakasserat tjejer så är det en välförtjänt lavett han får.

Får så jäkla ont i magen av sånt här.
Citera
2016-01-12, 22:08
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnezia1
Såg precis filmen.

Man kan åtminstone inte beskylla GM för att sakna handlingskraft.

Varför ska vi tycka synd om den fega grisen som mobbar killar som är mindre än honom?

Har själv blivit mobbad som ung i skolan så vet precis känslan. GM gjorde något så få personer i hans ålder skulle klara av att göra mot en person som mobbat honom och dessutom mobbat honom.

Starkt gjort av GM, bättre att ta hand om problemet (grisen som mobbar) än att tex ta självmord som tyvärr många mobboffer gör. Jag tror inte att grisen ens hade haft dåligt samvete i 1 minut om han fick reda på att GM hade tagit självmord pga mobbingen.

Arabdjäveln hade misshandlat en tjej som hans kompis hade sextrakasserat. Arabdjävelns pappa sa att ungen hade hamnat på sjukhus för den örfilen. Titta på videon igen och säg att du hamnat på sjukhus av det.
Senast redigerad av Grävulen 2016-01-12 kl. 22:10.
Citera
2016-01-12, 22:10
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är sant att det finns folk med politiska agendor här som försöker skapa trådsanningar med mera. Jag tror att det här handlar om ungdomar i olika gäng - lite av en West Side Story. Lärarna och rektorn fattar ingenting och föräldrarna tror blint på sina egna barn och deras kompisar. Fast ungdomarna i båda sidorna är lika goda kålsupare och kränker varandra dagligen. Sedan kulminerar detta till ett mord.

Jag tror du är nära sanningen där.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Pappan hävdar också att hans son varit på sjukhus för den där lätta klappen på kinden. Hoppas pappan dör och hamnar i helvetet för sina lögner och skändning av den mördade pojkens minne.

It is noteworthy that Ahmed and his family are from the Syrian city of Daraa and arrived in Sweden spring of 2013.

Står det i artikeln där pappan ger sin intervju. Ett näste för Fria Syriska armen.
Citera
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Såg precis filmen.

Har själv blivit mobbad som ung i skolan så vet precis känslan. GM gjorde något som få personer i hans ålder skulle klara av att göra mot en person som mobbat honom och dessutom är större och kraftigare än han själv.

Med tanke på hur du skriver så är det rätt uppenbart att du blev mobbad under skoltiden, du verkar bära på en del frustration?! Varför måste någon dö i din värld?
Citera
2016-01-12, 22:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Såg precis filmen.

Hur kan du dra slutsatsen att BO är mobbare och GM en som blir mobbad, av den information som filmklippet ger?

Jag har då hamnat i dussintals liknande småbråk som det där, har då aldrig fått höra att jag ska ha blivit mobbad eller varit mobbare för det. Senast var faktiskt i Maj. Skyddade en tjejkompis från en efterhängsen full kille. Slutade med några rallarsvingar och en ond hand. Tror inte någon i mitt sällskap uppfattade det som att jag blev mobbad, eller var någon mobbare. När du drar sådana här slutsatser, undrar jag om det inte kan vara så att du inbillat dig att du blev mobbad som ung i skolan..
Senast redigerad av Netherworld 2016-01-12 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in