2016-01-12, 12:47
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Vad jag kan läsa om reportaget i Nyheter idag så blir det tydligt på slutet att Hanne Kjöller försöker pressa ut psykologen i offentligheten.

Till den mediala lynchmobben får man anta. Det verkar vara standard MO.

Ja, jag reagerade också på detta när jag läste artikeln första gången. Det verkar inte vara så många som tagit upp detta. Kjöller försöker alltså skrämma psykologen med uthängning. Men det lyckas inte i detta fallet. Men att det fanns ett implicit hot mellan raderna är för mig tydligt.

Detta är rent för jävligt!

Journalistjävlar! Hur länge ska vi svenskar tåla att våra egna journalister skiter oss i ansiktet och sedan skrattar åt oss??
Citera
2016-01-12, 12:48
Medlem
Jag skulle aldrig gå i polemik med Isobel Hadley-Kamptz på twitter under mitt egna namn och därför tror jag folk har trollkonton för sådant. Vem vill hamna i nått register ?
Kul att hon tror att Putin anhängare är efter henne.
Citera
2016-01-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag vet inte vilka siffror du menar men på den sida du länkar till står längre ner: Enligt uppgifter från Nationella trygghetsundersökningen (NTU) 2014 utsattes uppskattningsvis 136 000 personer (1,8 procent) av Sveriges befolkning (16–79 år) för 262 000 främlingsfientliga hatbrott år 2013.

Vill också tillägga att jag fick lite svar på min egen fråga om varför man enbart refererar till övergrepp som tycks ha startat 2014, att det rörde sig om en ny typ av övergrepp, som många troligen läst, här: http://www.dn.se/nyheter/sverige/ove...aldrig-vidare/

Okej missade den, verkar väldigt lågt att bara typ 2,5% av brotten skulle anmälas men kanske är så i andra typer av brott också. Inte speciellt insatt men tyckte det lät som en hög siffra.
Citera
2016-01-12, 12:55
Medlem
Ratads avatar
Aha! Det var alltså gammelkommunisten Putin i maskopi med Jimmie Dressman som låg bakom sexövergreppen. Bra wallraffat mediaeliten! Wolodarski måste nu genast skicka ut sina bästa grävare för att tillsammans med SÄPO och MUST ta reda på hur ryska spetsnazoperatörer smugglats in i Sverige och Tyskland för att under täckmantel av berusade organiserade medelålders AUDI-ägande vitingar begått massöveregrepp för att underminera Sexpressens och Achtungbladets trovärdighet i händelse av väpnad konflikt. Glöm aldrig Oskarshamn och Karlstad - all makt åt Wolodarski, vår befriare.

PS. Får den här foliehatten min röv att se stor ut? DS.
Citera
2016-01-12, 13:02
Medlem
Gengarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriuw
Någon som ligger i och mailar alla stora tidningar runt jorden och påpekar att det nu är bevisat att det är nyheter idag som avslöjat mörkningen inom polisen och inte DN? Samt att även DN har medvetet undvikit att rapportera om händelserna i Kungsträdgården?

Verkar fortfarande som dom tror att det är DN som har avslöjat det hela. Någon med konto på Reddit som kan upplysa Redditianerna?

Den här kommentaren ligger näst högst upp på r/worldnews tråden så det är ju ett gott tecken på att information spridits någorlunda.
Citera
2016-01-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
En mycket bra sak med det här är att lögnarna och knäppskallarna inom gammelmedia tvingas fram i ljuset. Hadley-Kamptz teorier är klockrent foliehattande och hade setts som löjliga till och med på alternativsajterna. Och hon är alltså ledarskribent på en av Sveriges största tidningar.

Dagens giv från DN verkar vara inga kommentarer efter gårdagens Bagdad Bob-uppvisning av Opitz. Arrogansen är helt fantastisk. Men vi fick i alla fall svar på frågan om de någonsin kan medge misstag.

Hon slutade på Expressen 2012 och är numera statlig tjänsteman inom något som heter Digitaliseringskommissionen. Tydligen är det förenligt med högljudd migrationsaktivism och radikalfeminism.
Citera
2016-01-12, 13:46
Den här länkades i annan tråd (om kraven på Eliassons avgång) men förtjänar att uppmärksammas även här.

http://www.barometern.se/ledare/prat...isens-karanda/

Citat:
Stockholmsmedier ger också en något förvånande bild över sin relation med polisen. I andra fall brukar man med rätta betona att polisen ska ses som en aktör bland andra och att eget journalistiskt arbete ligger till grund för nyhetsvärdering och publicering. Nu argumenteras för ett annat synsätt. Frånvaron av uppgifter från polisen blir till en medial försvarslinje till varför missförhållanden aldrig getts spaltutrymme. Det kan i vart fall konstateras att storstadsmedier har anmärkningsvärt dålig kontakt med sina läsare, lyssnare, tittare och med tjänstgörande poliser.

Det finns således utrymme också för självkritik i medier som ju inte bara har en rättighet att rapportera utan också en rapporteringsskyldighet.

Den lokala pressen triumferar över rikstäckande media när det gäller att ifrågasätta DNs handlande.
Citera
2016-01-12, 13:48
Medlem
SleighBellss avatar
Jag formligen kokar inombords, hur fan ska man kunna ställa sig till polischefens och DN's uttalande som svensk medborgare än mindre om man är förälder till en av dom utsatta flickorna. Det är ett kolossalt misslyckande att inte utföra sitt jobb pga strömningar i samhället som man inte gillar och vill tysta genom att inte rapportera om problemen. I veckan igen gick det att se hur etablissemanget hanterar problem som inom deras egen svär anses besvärande och inte gynnar den agendasättande journalistik dom driver, äckliga jävla svin är dom hela bunten och jag hoppas verkligen det blir kännbara straff för dom asen som med vilja försöker dölja information för folket. Någon som minns Rotherhamskandalen förresten?

Någon måste väl ändå ha skrivit en petition för att få bort rikspolischefen för gott, det aset ska fan inte sitta kvar! Förhoppningsvis får Hanne känna folkets ilska med och blir av med alla sina journalistikuppdrag!
Citera
2016-01-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror att det handlar om Ankdammssyndromet (pun intendend ). De kliar varandras ryggar för de kan aldrig veta vem som är vems kollega eller rent av chef imorgon.

Journalister som befinner sig på avstånd från ankdammen - och heller inte har några ambitioner att förflytta sig dit - kan däremot ställa obekväma frågor och komma med ifrågasättanden. Problemet är bara att dessa små aktörer inte får något större genomslag på sina, många gånger, ypperliga alster.

När jag bodde utomlands så hade vi en intern jargong inom familjen som benämndes ankdammsnytt. Ankdammsnytt syftade på svensk massmedia eftersom den var helt värdelös till allt utom att rapportera om det som hände i ankdammen Sverige och särskilt mediasverige. Det här var ca tio år sedan så det var innan alternativmedia och innan svensk massmedias haveri var fullt så tydligt som idag. Men redan då var det alltså fullt märkbart vilket introvert och navelskådande kotteri som utgjorde svensk media.
Senast redigerad av nexin 2016-01-12 kl. 13:57.
Citera
2016-01-12, 14:12
Medlem
Golonkas avatar
Alltså, kolla Fricks reportage en gång till här nu! Med ljudfiler och allt! Hur fan kan man ens driva den där tesen att DN blivit blåsta av polisen så öppet och publikt när bevisen däremot är så tydliga!

http://nyheteridag.se/sa-morkade-dag...ala-stockholm/

Kjöller blir kontaktad av en polis redan i somras. Det blir inget "knäck" på grund av att det sannolikt stör den flyktingomhuldande agendan DN driver med insidereportage från tiggarbyar, flyktingsmugglar-resor över Medelhavet och alla döda barn som ligger där och guppar i vattenbrynet. Kjöller säger dessutom öppet att "hennes chef" menar att Kungsan är "planterat" av SD och därför kallnar intresset.

Men Kjöller har någon form av samvete ändå, vilket vi får vara glada för, så efter Köln, som DN alltså också sorgfälligt undviker i det längsta att rapportera från, så går hon tillbaks till sin gamle tipsare och fiskar efter knäcket igen, men han är minst sagt sur och det blir tjafs. Så hamnar ärendet hos Frick för ny handläggning och där spårar det totalt för Kjöller, som nu inser att hon pinkat i det blå skåpet rejält. Märk väl att det finns uppgifter här i denna forumsdel som säger att Wolo har onda ögat på Kjöller och belagt henne med munkavle i vissa "känsliga" frågor. Enligt uppgift (anonymt skvaller iofs) så har Kjöller mått dåligt en tid över att befinna sig ett par pinnar över den som formerar blyertspennor i källaren och byter kopieringspapper, så hon skiter ju på sig när fallet öppnar upp i Nyheter Idag. Ett stelt och trist medarbetarsamtal på gång...

Wolo, den jävla polska vingmuttern, är ju fräck som slaktarens hundar, så han sätter igång en riktigt skamlös maskivorka och får stöd i detta från andra mediaaktörer, förutom att fettot Mattson råkar försäga sig på sin blogg...

Fy fan vad detta stinker! Bara det att vi diskuterar detta kollossala svek mot hundratals unga flickor -och svenska folket- utmålas dessutom av vissa riktigt vidriga as som att vi går Putins ärenden!

Tack som fan! Ro hit med Putin en gång för alla då! Låt honom arkebusera varenda en av dessa förrädare, för jag är tammefan hellre ockuperad av främmande makt, än förtryckt av mitt eget samhälle!!

Frick har presenterat bona fide bevis! Detta är skitallvarligt! DN är (har varit) svensk press flaggskepp och åtnjuter mest credd av alla, men här står man snyggt med brallorna kring anklarna och en stor, fet och svart buttplug uppkörd i arslet när ridån går upp!

Vidrigt, är bara förnamnet!

Eliasson ska gå! Wolodarski ska få sparken och någon jävel måste nu slå ut rutorna och vädra ut detta unkna härke en gång för alla!!
Citera
2016-01-12, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Alltså, kolla Fricks reportage en gång till här nu! Med ljudfiler och allt! Hur fan kan man ens driva den där tesen att DN blivit blåsta av polisen så öppet och publikt när bevisen däremot är så tydliga!

http://nyheteridag.se/sa-morkade-dag...ala-stockholm/

Kjöller blir kontaktad av en polis redan i somras. Det blir inget "knäck" på grund av att det sannolikt stör den flyktingomhuldande agendan DN driver med insidereportage från tiggarbyar, flyktingsmugglar-resor över Medelhavet och alla döda barn som ligger där och guppar i vattenbrynet. Kjöller säger dessutom öppet att "hennes chef" menar att Kungsan är "planterat" av SD och därför kallnar intresset.

Men Kjöller har någon form av samvete ändå, vilket vi får vara glada för, så efter Köln, som DN alltså också sorgfälligt undviker i det längsta att rapportera från, så går hon tillbaks till sin gamle tipsare och fiskar efter knäcket igen, men han är minst sagt sur och det blir tjafs. Så hamnar ärendet hos Frick för ny handläggning och där spårar det totalt för Kjöller, som nu inser att hon pinkat i det blå skåpet rejält. Märk väl att det finns uppgifter här i denna forumsdel som säger att Wolo har onda ögat på Kjöller och belagt henne med munkavle i vissa "känsliga" frågor. Enligt uppgift (anonymt skvaller iofs) så har Kjöller mått dåligt en tid över att befinna sig ett par pinnar över den som formerar blyertspennor i källaren och byter kopieringspapper, så hon skiter ju på sig när fallet öppnar upp i Nyheter Idag. Ett stelt och trist medarbetarsamtal på gång...

Wolo, den jävla polska vingmuttern, är ju fräck som slaktarens hundar, så han sätter igång en riktigt skamlös maskivorka och får stöd i detta från andra mediaaktörer, förutom att fettot Mattson råkar försäga sig på sin blogg...

Fy fan vad detta stinker! Bara det att vi diskuterar detta kollossala svek mot hundratals unga flickor -och svenska folket- utmålas dessutom av vissa riktigt vidriga as som att vi går Putins ärenden!

Tack som fan! Ro hit med Putin en gång för alla då! Låt honom arkebusera varenda en av dessa förrädare, för jag är tammefan hellre ockuperad av främmande makt, än förtryckt av mitt eget samhälle!!

Frick har presenterat bona fide bevis! Detta är skitallvarligt! DN är (har varit) svensk press flaggskepp och åtnjuter mest credd av alla, men här står man snyggt med brallorna kring anklarna och en stor, fet och svart buttplug uppkörd i arslet när ridån går upp!

Vidrigt, är bara förnamnet!

Eliasson ska gå! Wolodarski ska få sparken och någon jävel måste nu slå ut rutorna och vädra ut detta unkna härke en gång för alla!!

Skrämmande om du tror att sparka Wolodarski och Eliasson skulle lösa något, så de får dit någon mer listig bedragare som går hem hos Svensson och Storebrorssystemet kan fortsätta att verka som alltid och växa och gro.

Wolodarski och Eliasson är perfekta idioter som ser till att systemet havererar. Är det inte det du/ni är ute efter?
Citera
2016-01-12, 14:22
Medlem
VIDEOBEVIS: Aftonbladet och SVT kände till utbredda sextrakasserier redan 2011

"Påståenden om att de etablerade medierna ”mörkar” relevanta sanningar är fullständigt felaktiga, anser jag mig väl skickad att kunna slå fast, och det är rätt sorgligt att hatsajter och främlingsfientliga opinionsbildare försöker kidnappa en så allvarlig sak som kvinnovåld och sexövergrepp. Det är helt enkelt otillständigt. Inte heller det kan vi acceptera."

- Thomas Mattson 2015 angående anklagelser om att svensk media valt att inte rapportera sexuella trakasserier mot svenska flickor och kvinnor, trots kännedom.

Kände svenska journalister alltså helt enkelt inte till en förändrad verklighet och började ansvarsfullt agera så snart information om sextrakasserier i stor skala blev tillgänglig? Och har det verkligen varit en självklarhet att redovisa etnisk och kulturell tillhörighet när det som i Köln och festivalen i Stockholm "är relevant", som det nu påstås från samtliga större tidningsredaktioner?

Är det en svårbevisad konspirationsteori att påstå motsatsen?

Faktiskt inte. Följande ljud- och bildupptagning visar att SVT och Aftonbladet på högsta nivå kände till problematiken med asylsökare som sexantastade svenska flickor i grupp: Agenda 2011.

Oavsett graden av sexövergrepp, så framgår det tydligt att en grupp svenska 11-åriga tjejer utsatts för sexuella kränkningar av en grupp asylsökare. Jan Helin informerar vidare Anna Hedenmo och tittarna om att den här typen av incidenter är så "vanliga att vi inte skulle kunna skriva om annat" om de lyftes fram.

Han redovisar att Aftonbladet visste om att det på bara några månader inkommit 14 anmälningar om sexuella kränkningar - bara från Husbybadet.

14 anmälningar - händelsevis exakt det antal som idag Aftonbladet stort slår upp har inkommit efter sexövergrepp på Eriksdalsbadet.

Jan Helin ursäktar alltså bristen på mediabevakning kring sexövergrepp även mot mycket unga offer med att - det är för vanligt förekommande. SVT:s Anna Hedenmo reagerar inte på påståendet.

Frågor:

Om det 2011 inte var intressant att rapportera tafsande pojkar och män för att de var så vanligt förekommande i badhusen - varför är det intressant idag?

Och om de etniska/kulturella förtecknen kring invandrare och asylsökare som i grupp antastar/våldtar självklart påstås vara relevant information 2015 - varför var de det inte 2011?

Är det verkligen rimligt att som Thomas Mattsson påstå att svensk media inte har mörkat bilden av svenska kvinnors och flickors förändrade vardag och gett medborgarna en stympad, tillrättalagd verklighetsbeskrivning?

Om strukturellt sunkig, importerad kvinnosyn inte var intressant att diskutera när åtta afghaner våldtog en svensk småbarnsmamma i Mariannelund - varför är det nu relevant och rumsrent? Skulle nya rapporter om utomeuropeiskt monopol på överfallsvåldtäkter vara av nyhetsvärde idag om de kom från Köln - till skillnad från när de kom från Oslo för flera år sedan?

Måste det inte till någon typ av självrannsakan hos svenska journalister och redaktörer här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in