Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-12, 18:38
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Ja, lite desperata verkar de allt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22072055.ab

Något stämmer inte här, för att uttrycka det milt. Menar Hadley-Kamptz att polisen skulle ha ljugit på direkta förfrågningar om huruvida något hade hänt? Anmälningarna fanns ju där om DN bara hade brytt sig om att kolla. Om man misstänker att något är skumt nöjer man sig väl inte med att läsa den övergripande sammanfattningen?
Den övergripande sammanfattningen stämmer väl i princip. Det var förhållandevis lugnt på festivalen, ungefär lika mycket invandringsrelaterade sexuella ofredanden och våldtäkter som vanligt.

Jag hoppas att polisen nu fortsättningsvis rapporterar allt, allrahelst med en notering om vilka medier som informerats om det.
Citera
2016-01-12, 18:38
Medlem
Gertrud1s avatar
De tog faktiskt upp problemet och sade rakt ut att det var unga ensamkommande, på regionala nyheter på SvT alldelses nyss Det verkar inte vara utlagt på play än.
Citera
2016-01-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om vi ska spekulera i vad Chang Frick sitter på så tror jag han har en intervju med "Lars" demaskerad, där han avslöjar allt om vad han berättade om övergreppen för Hanne Kjöller.

Är det bara jag som drömmer våta drömmar om att del 2 är att självaste Röfvėn har vetat och tillsammans med Eliasson laft locket på?

Om man nu kan konspirera om ryssen så varför inte?
Senast redigerad av julusa 2016-01-12 kl. 18:42.
Citera
2016-01-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Den gapiga kvinnan från Crossing Boarders sitter nu i morgonsoffan och fortsätter föra ut sina extremistiska åsikter.

Hennes logik verkar vara, man ska inte generalisera detta beteende som att det rör sig om invandrare, istället ska man göra en ännu större generalisering och konstatera att det rör sig om män.

Varför bjuder SVT in henne?

Litet off-topic, men. I Aktuellt igår kallades hon för Hanna Östensson, men heter hon inte egentligen Ida Östensson? Eller har hon bytt tilltalsnamn på senare år?

Det här suveräna inlägget från Toklandet plockar sönder Östenssons m fl's retoriska svada och visar vilken slags intervjuer man skulle kunna önska sig i svensk tv, om de nu gjorde sitt jobb.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Är det bara jag som drömmer våta drömmar om att del 2 är att självaste Röfvėn har vetat?
Drömma går ju men det blir lite svårt att förstå varför Chang skulle söka bekräftelse av DN på en sådan uppgift. Men nästa gång kanske!
Citera
Medlem
Menveds avatar
Jag är som många andra här rädd för ett antiklimax, men en indikation på att det inte kommer bli det är ett tidigare tweet där han skrev att anledningen till att det drog ut på tiden var att DN inte ville tala med honom i telefon. Det kan faktiskt vara så att han sitter på riktigt obehagliga uppgifter om DN och Wolodarski och att de faktiskt är desperata och inte vet vad de ska göra.

Men förmodligen blir det väl ett antiklimax.
Citera
2016-01-12, 18:44
Medlem
KnullMarodorens avatar
Har Wolodarski varit ute och försvarat DN ännu tillsammans med Jerzy Sarnecki som påstår att det inte kan finnas sådan här brott i Sverige.
Citera
2016-01-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Drömma går ju men det blir lite svårt att förstå varför Chang skulle söka bekräftelse av DN på en sådan uppgift. Men nästa gång kanske!

Ja det har du rätt i
Synd. Man får hoppas på en del 3
Citera
2016-01-12, 18:45
Medlem
Gengarzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Är det bara jag som drömmer våta drömmar om att del 2 är att självaste Röfvėn har vetat?

Låt Wallenberg, Bonnier eller någon rik jude få joina in för extra sötma
Citera
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag är som många andra här rädd för ett antiklimax, men en indikation på att det inte kommer bli det är ett tidigare tweet där han skrev att anledningen till att det drog ut på tiden var att DN inte ville tala med honom i telefon. Det kan faktiskt vara så att han sitter på riktigt obehagliga uppgifter om DN och Wolodarski och att de faktiskt är desperata och inte vet vad de ska göra.

Men förmodligen blir det väl ett antiklimax.
Den största smällkaramellen skulle väl vara läckta interna mail från Wolodarski med riktlinjer om att de ska mörka invandringsbrott och dyl. Eller vad säger ni?
Citera
Medlem
cmbws avatar
När tror ni att det kommer?
Given tidpunkt eller trycker han på enter när det är färdigt?
Citera
2016-01-12, 18:46
Med tanke på Changs senaste tweet om "hela mediesverige" så borde det väl sträcka sig utanför DN i alla fall

Edit: liten rättning mellan kaninöronen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in