2016-01-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det är då fan, jag måste ge cred till Helin för att han säger att etnicitet i det här fallet är relevant. Jag är faktiskt förvånad att han kunde vara så öppen. Jaja, där ser man, även herr Helin kan förvåna även om han också per automatik skyller på polisen.

Men det absolut fegaste är ju att DN inte vågade delta, jag finner inte ens ord för att beskriva den ryggradslösa ledningen på DN. Polisen är där, även Helin som får representera media så där generellt. DN gömmer sig under sina stenar som fega råttor. Kan den tidningen sjunka lägre än så här?

Varför var inte Wolodarski där eller Kjöller? Var de upptagna med att jaga Putins PsyOps?

Hanna Stjärne är nog den farligaste personen på fel plats i Sverige, Helin är ju inte bra men tror inte han blir den katastrof som man kan tro.

Lite info om programmet?

Diskuterades Wolodarskiaffären?
Citera
2016-01-14, 23:12
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Återigen står en invandrad kommunistisk svartskalle till kvinna och påstår att 98% av förövarna är män och att detta handlar uteslutande om män och inte om kultur.
Svartskallen står i svensk tv och beskyller svenska män och svenska killar för invandrat slödder från afghanstan och andra medeltida kulturer för övergreppen i Kungsträdgården, gruppvåldtäkter mm.
Ut ur mitt land ditt as skulle jag vill säga till henne!!!

Ehum! Notera datumet på denna post, trettonde december:
(FB) Skattefinansierad muslimsk förening uppmanar öppet till extremt kvinnoförtryck
Citat:
Nej, svensk "feminism" handlar inte om kvinnors rättigheter eller jämställdhet, den handlar om att "motarbeta maktstrukturer". Och de "strukturerna" är fördefinierade. Islamska mäns förtryck av "sina" kvinnor kommer därför inte hänföras till Islam, utan grupperas under rubriken "mäns förtryck av kvinnor" och "patriarkala strukturer" och "könsmaktsordning". Sedan kommer DU göras ansvarig för förtrycket.

Om du försöker kritisera vissa kulturers överrepresentation vad gäller våld och förtryck så kommer du bemötas av argumentet "men en sak har ni ju alla gemensamt, det är ju MÄN som står för det här våldet".

Detta är intersektionell teori.
De följer bara formulär 1A. Det är en religiös sekt. Med heliga skrifter.

Och de vill ha makten över dig.
Citera
2016-01-14, 23:12
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Jag åsyftar de som använder nedsättande epitet, varken fler eller färre. Fler än en, färre än alla.

Redan nu cirkulerar nån skärmdump på Twitter och alldeles nyss i SVT där folk uttrycker sig oerhört grovt och nedsättande om Hanne Kjöller. Anser du själv att den sortens retorik bidrar till att rätt frågor diskuteras?

Absolut inte. Har ändå viss förståelse för att det slår slint hos folk som känner sig lurade och maktlösa.

Kroknäsa kan vara guld värt, exempelvis om du går igenom isen utan ispik. Nära ögat!
Citera
2016-01-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag tror iofs att Hanne var medveten om vad hon skrev. Att hon helt enkelt vill sammankoppla "tipsaren" "polisbekanten" med något som är väldigt smutsigt och fult och som de allra flesta tar avstånd från, dvs de i vissa fall rent groteskt hatiska och till viss del rent sexuella angrepp på henne som person.

Men varför vill Kjöller sammankoppla tipsaren och dennes polisbekant med smutsiga angrepp på henne? Är hon till den grad arg på den som inte ville framträda med namn? Är hon undermedvetet arg på tipsaren för att det faktiskt var han som startade alltihop? Kanske Wolodarski är arg på henne för att hon tog upp frågan?

Varför vill hon straffa källor? Inser hon inte att om hon straffar källor kommer ingen att vilja tipsa DN?

Det enda jag har sett om Kjöllers personliga förhållanden här på Flashback är frågan om hon har judisk bakgrund och att hon har en tonårig dotter. Jag har inte sett något om sexuell läggning eller klimakteriebesvär - har jag missat detta?

Citat:
Det är något som inte förekommit här på Flashback längre än tills moderatorer blivit uppmärksammande om det iaf. "Angreppen" på Kjöller handlar väl mer om kritik mot hennes agerande??

Ja, vad jag har sett har tråden under mestadels mycket seriösa former tagit upp hennes agerande i rapporteringen kring händelserna i Kungsan. Och nu diskuteras hennes försvarsartikel idag.

Citat:
Jag har å andra sidan inget emot, att de som mörkat eller främjat händelser som är grund till hela denna debatten, även är de som drabbas av just dom händelser. Kanske borde Kjöller ha lite förståelse för att en del människor avskyr henne pga hennes agerande i frågan?

Det finns ju en rad uttryck som speglar känslan av att den som skadat andra förtjänar att skadas själv. "Få betalt för gammal ost. Få smaka på sin egen medicin. Sådant läder ska sådan smörja ha. Hut går hem. Svinhugg går igen. Den som gräver en grop åt andra faller själv däri."

Men Kjöller förstår inte ens att hon har skadat någon.
Citera
2016-01-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
Du missade inget... Saknar debatt där diskussioner faktiskt skedde. Nu var det lite fakta och intervjuobjekt.

Ett offer från kungsan var iaf besviken på att aftonhoran utelämnat etnicitet i sin rapport när hon själv sa det.

En feministisk debattör var med. Och en afghansk kvinna från svt fick lite screentime. Oerhört besviken - men det är som väntat...

Ok tack.

Problemet är formatet av programmet. Ja det lilla jag såg....

Men viktiga ämnen som är komplexa ges 5-8 min, 2 debattörer 1 programledare som avbryter så inte ens en replik kan sägas till punkt.
Citera
2016-01-14, 23:22
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemtalla
Hanna Stjärne är nog den farligaste personen på fel plats i Sverige, Helin är ju inte bra men tror inte han blir den katastrof som man kan tro.

Lite info om programmet?

Diskuterades Wolodarskiaffären?

Nej, men DN ångrar nog att de inte var med för mellan raderna så utdelades det lite pikar.
Det lämnades inte helt i alla fall.

Om programmet i sig så liknar det mest en debatt i Rapport. Personligen tyckte jag om det, mer direkt, mindre diffust skit men det är väl en smaksak.
Senast redigerad av cmbw 2016-01-14 kl. 23:24.
Citera
2016-01-14, 23:24
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Varför dessa nedsättande epitet? Visst förstår ni att ni bara förser media med argument för varför man inte kan lyssna på vad folk säger alternativmedia. Den välformulerade, sakliga kritiken drunknar helt enkelt i personliga påhopp och aptjatter.

Om det står mellan nedsättande epitet och kroknäsan så är valet enkelt: Kroknäsan ska bort!
Citera
2016-01-14, 23:25
Medlem
Det är rätt kul att Kolbjörn Guwallius är den som sätts att granska Nyheter Idag med tanke på att det var Nyheter Idag som lyfte fram hur korkad hans tidigare satsning Sajtkoll var (http://nyheteridag.se/vanstersajten-...t-sajtkoll-se/).

Nu när han har ännu fler Bonniermiljoner i ryggen vill han väl jävlas tillbaka.
Citera
2016-01-14, 23:27
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Fruktansvärt svagt av DN att inte medverka men det kan man ju förstå med tanke på att dom är helt på det klara med hur illa dom agerat.

DN vill fortsatt bara tiga ihjäl all inblandning i mörkläggning och var såklart lite rädda för att bla. Helin på ny position skulle kunna känna sig tvingad att konfrontera dom.

Ja det är fruktansvärt svagt av DN. De vill profilera sig som den stora starka aktören i ankdammsmedia men när det blåser hårt så gömmer de sig. Kjöller fick skriva någon form av svar som visade sig misslyckat då Norska journalistförbundet bekräftat att DN gjort fel. Kjöllers artikel var med all sannolikhet skriven innan norrmännen bekräftade DN:s lögner.

Wolodarski kryper runt i DN-huset som en feg kafkainsekt, svårt sargad av äpplet som kastats av Nyheter Idag och journalisten.no och vägrar prata med någon. Opitz (Baghdad Bob) sprider lögner som är löjeväckande. Nä då puttar man fram Kjöller som får fronta. Kjöller är faktiskt en av få riktiga journalister som DN har. Jag har följt henne sedan hon var stationerad i Sydafrika. En feminist som jag inte alltid håller med men respekterar.

DN anlitar några legosoldater (KIT) att begå karaktärsmord på sin meningsmotståndare.

Fyfan DN, vad sjutton håller ni på med? Hur kunde ni sjunka till den här träsknivån?
Citera
Bannlyst
tror dns plan va att vara med i programmet efter kits avslöjande om changs ekonomi man villw orera om att ngn skum organisation lag bakom. Istället vändes scoopet direkt mot bonnier o dn som nu kämpar som vildar mot en ensam kille i hallunda. Som sagt denna story är inte pa langa vägar slut utländsk media kan hjälpa nu senast skrev ungersk media om dns mörkning http://magyarhirlap.hu/cikk/44814/A_...sok_buntetteit
Citera
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Nu Dngate även i ungers media http://magyarhirlap.hu/cikk/44814/A_...sok_buntetteit

Mycket bra! De verkar ju ha förstått att även DN mörkar. Undrar var de har fått sin information. Sprid det till Tyskland ungrare!

För övrigt tror jag att det är utrikisk media som är vår bästa chans.
Senast redigerad av JoeDevola 2016-01-14 kl. 23:33.
Citera
2016-01-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Men varför vill Kjöller sammankoppla tipsaren och dennes polisbekant med smutsiga angrepp på henne? Är hon till den grad arg på den som inte ville framträda med namn? Är hon undermedvetet arg på tipsaren för att det faktiskt var han som startade alltihop? Kanske Wolodarski är arg på henne för att hon tog upp frågan?

Varför vill hon straffa källor? Inser hon inte att om hon straffar källor kommer ingen att vilja tipsa DN?

Det enda jag har sett om Kjöllers personliga förhållanden här på Flashback är frågan om hon har judisk bakgrund och att hon har en tonårig dotter. Jag har inte sett något om sexuell läggning eller klimakteriebesvär - har jag missat detta?

Citat:
Jag gissar att hon är förbannad, hon lämnade ju tom ett meddelande på källans telesvar att hon kände sig sviken.

Jag tror att Kjöller och DN rent allmänt ställt in sig på att källor som sviker.. dom straffas.

Det "näthat" som skrivits på någon okänd Facebook-sida(?) används om och om igen som om att det ser ut så på hela internättet. I denna tråden har Kjöller faktiskt mest fått stöd och kritik.

Ja, vad jag har sett har tråden under mestadels mycket seriösa former tagit upp hennes agerande i rapporteringen kring händelserna i Kungsan. Och nu diskuteras hennes försvarsartikel idag.

Det finns ju en rad uttryck som speglar känslan av att den som skadat andra förtjänar att skadas själv. "Få betalt för gammal ost. Få smaka på sin egen medicin. Sådant läder ska sådan smörja ha. Hut går hem. Svinhugg går igen. Den som gräver en grop åt andra faller själv däri."

Men Kjöller förstår inte ens att hon har skadat någon.

Den som tiger, den samtycker.
Jag önskar inte Kjöller, Wolodarski eller Opitz något illa men hade hellre sett dom som offer för övergreppen i Kungsan istället för alla de tonårsflickor som drabbades och definitivt inte haft en möjlighet att påverka eller ens kunskap för att undvika.

Lite slarv med quotes där ser jag.
Senast redigerad av Som-nam-na 2016-01-14 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in