Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Jag tror iofs att Hanne var medveten om vad hon skrev. Att hon helt enkelt vill sammankoppla "tipsaren" "polisbekanten" med något som är väldigt smutsigt och fult och som de allra flesta tar avstånd från, dvs de i vissa fall rent groteskt hatiska och till viss del rent sexuella angrepp på henne som person.
Men varför vill Kjöller sammankoppla tipsaren och dennes polisbekant med smutsiga angrepp på henne? Är hon till den grad arg på den som inte ville framträda med namn? Är hon undermedvetet arg på tipsaren för att det faktiskt var han som startade alltihop? Kanske Wolodarski är arg på henne för att hon tog upp frågan?
Varför vill hon straffa källor? Inser hon inte att om hon straffar källor kommer ingen att vilja tipsa DN?
Det enda jag har sett om Kjöllers personliga förhållanden här på Flashback är frågan om hon har judisk bakgrund och att hon har en tonårig dotter. Jag har inte sett något om sexuell läggning eller klimakteriebesvär - har jag missat detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Det är något som inte förekommit här på Flashback längre än tills moderatorer blivit uppmärksammande om det iaf. "Angreppen" på Kjöller handlar väl mer om kritik mot hennes agerande??
Ja, vad jag har sett har tråden under mestadels mycket seriösa former tagit upp hennes agerande i rapporteringen kring händelserna i Kungsan. Och nu diskuteras hennes försvarsartikel idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Jag har å andra sidan inget emot, att de som mörkat eller främjat händelser som är grund till hela denna debatten, även är de som drabbas av just dom händelser. Kanske borde Kjöller ha lite förståelse för att en del människor avskyr henne pga hennes agerande i frågan?
Det finns ju en rad uttryck som speglar känslan av att den som skadat andra förtjänar att skadas själv. "Få betalt för gammal ost. Få smaka på sin egen medicin. Sådant läder ska sådan smörja ha. Hut går hem. Svinhugg går igen. Den som gräver en grop åt andra faller själv däri."
Men Kjöller förstår inte ens att hon har skadat någon.