Citat:
Ursprungligen postat av
herredjvlar
Jag tror tyvärr att du har rätt. KBTn kan naturligtvis ge henne verktyg att hantera tvångsmässigt ljugande och krav på sig själv som är overkliga och orimliga MEN det bygger på att hon inte har nån obotlig personlighetsstörning så som antisocialitet eller lättare psykopati.
Även om denna tråd precis som mod skriver börjar bli skvaller så är jag (tyvärr) övertygad att hon kommer återfalla i brottslighet. Om hon inte redan gjort det. Det skulle jag därför inte kalla skvaller utan en allmän varning.
Frågan är om hennes ljugande verkligen är tvångsmässigt? Regelrätta mytomaner är rätt sällsynta - dvs. personer som verkligen tror på sina lögner. I det här fallet bottnar det i medvetna försök att tillförskansa sig ekonomiska medel, med hjälp av lögnen. För detta krävs en total avsaknad av inlevelseförmåga när det kommer till andra människors känslor. Något som framgår tydligt i FUP 1 & 2.
Ribban har höjts. Nästa gång hon åker dit blir det fängelse, så givetvis försöker hon nu röra sig i en gråzon, men några pengar värt att tala om lär hon aldrig se från "3barnsmammans" instagarmkonto, med 400 följare.
Hon har ingen nisch som är intressant, folk har sedan urminnes tider fött en jävla massa barn,
så jävla speciellt är det inte om man inte har något annat (klass, status).
Det är den råa sanningen. Det är vad en psykolog borde få henne att inse.