2018-06-27, 21:22
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu vill hon tydligen, "efter påtryckningar", börja betala av på skadestånd till sina BO:

http://www.devote.se/CatrinHedlund/b...54129#comments

Btw. Kunde inte låta bli att sucka när jag kom till hennes resonemang (aka självförnekelse) att hon dessutom tror att det hon betalar i skatt kan räknas som en sorts avbetalning till BO. News for you, CH: alla vi andra betalar också skatt...
Förstår inte hur hon kan leva så fritt som hon gör. Jag hade seriöst knäckt knäskålarna på henne om hon hade blåst mig, försökt slingra sig ur skulden och sen rest runt med sina barn istället för att ge mig mina pengar tillbaka. Jag hade trakasserat henne på ett lagligt sätt. Hur det skulle fungera i praktiken hade jag räknat ut då. Och hade inte det funkat hade jag skadat henne fysiskt. Så jävla äckligt beteende har hon. Är inte ett dugg förvånad över att pappan till den nya ungen är dumpad (om han nu är det).
Citera
2018-06-27, 23:05
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Ang hennes straff/rehab;

Jag har mycket svårt att se KBT skulle ha någon brottspreventiv effekt i det här fallet. Det är ju effektivt om man lider av exempelvis panikångest, ocd etc. Som jag påtalat tidigare kan den här uppmärksamheten från övervakare och psykologer fungera som ett slags substitut, i ett övergångsskede men vad som saknas är ekonomisk gratifikation (kicken)

Jag menar om man läser hennes blogginlägg om KBT´n känns det inte väldigt ytligt? Tomt på djupare förståelse och insikter om det egna beteendet som man ser vid vissa typer av personlighetsstörningar.

Jag förstår inte riktigt den där KBT-kartan, men listat som styrkor med grönt kan man bla. läsa; ärlig? Är det så hon ser på sig själv? Vill vara? Längre från sanningen kan man väl inte röra sig?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-06-27 kl. 23:22.
Citera
2018-06-28, 19:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Funderar på en sak i hennes IG: på sistone har hon väldigt ofta "pop-up"-namn med företags- eller tillverkarnamn (t.ex. Adidas, Kappahl etc.) inlagt i bilderna. Får man ha det utan att vara officiellt sponsrad? Är litet osäker på var gränsen går.

Frågan är i så fall om dessa namngivna företag verkligen vill figurera i hennes inlägg, med tanke på att hon trots allt har två bedrägeridomar
Citera
2018-06-29, 06:58
Medlem
herredjvlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ang hennes straff/rehab;

Jag har mycket svårt att se KBT skulle ha någon brottspreventiv effekt i det här fallet. Det är ju effektivt om man lider av exempelvis panikångest, ocd etc. Som jag påtalat tidigare kan den här uppmärksamheten från övervakare och psykologer fungera som ett slags substitut, i ett övergångsskede men vad som saknas är ekonomisk gratifikation (kicken)

Jag menar om man läser hennes blogginlägg om KBT´n känns det inte väldigt ytligt? Tomt på djupare förståelse och insikter om det egna beteendet som man ser vid vissa typer av personlighetsstörningar.

Jag förstår inte riktigt den där KBT-kartan, men listat som styrkor med grönt kan man bla. läsa; ärlig? Är det så hon ser på sig själv? Vill vara? Längre från sanningen kan man väl inte röra sig?

Jag tror tyvärr att du har rätt. KBTn kan naturligtvis ge henne verktyg att hantera tvångsmässigt ljugande och krav på sig själv som är overkliga och orimliga MEN det bygger på att hon inte har nån obotlig personlighetsstörning så som antisocialitet eller lättare psykopati.

Även om denna tråd precis som mod skriver börjar bli skvaller så är jag (tyvärr) övertygad att hon kommer återfalla i brottslighet. Om hon inte redan gjort det. Det skulle jag därför inte kalla skvaller utan en allmän varning.
Citera
2018-06-29, 07:28
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herredjvlar
Jag tror tyvärr att du har rätt. KBTn kan naturligtvis ge henne verktyg att hantera tvångsmässigt ljugande och krav på sig själv som är overkliga och orimliga MEN det bygger på att hon inte har nån obotlig personlighetsstörning så som antisocialitet eller lättare psykopati.

Även om denna tråd precis som mod skriver börjar bli skvaller så är jag (tyvärr) övertygad att hon kommer återfalla i brottslighet. Om hon inte redan gjort det. Det skulle jag därför inte kalla skvaller utan en allmän varning.
För att KBT överhuvudtaget ska vara verksamt behöver personen ifråga vara såpass intellektuellt mogen och mottaglig att den förstår att den har ett problem. GM verkar sakna den förutsättningen. Stundtals verkar hon snudd på förståndshandikappad. Skulle gissa på en lättare utvecklingsstörning. En normalbegåvad person skulle gömma sig under en sten och aldrig någonsin skylta med ett enda inköp om den figurerat i brott som GM:s. Hon är ju faktiskt skyldig en lång rad människor och staten en massa pengar som hon tillskansat sig via omoraliskt, ohederligt och kriminellt handlande. Få människor vid sunda vätskor vill bli kända som tjuvar och bedragare. Men GM verkar tycka att det är helt i sin ordning. Det väntar högst sannolikt nya polisanmälningar när ”babylyckan” lagt sig. I hennes ögon är hon en glamour girl, och det går inte i längden att hålla upp den fasaden på socialbidrag och/eller lägsta garantibelopp på föräldrapenning. Det kommer klia i de kriminella fingrarna...
Citera
2018-06-29, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
För att KBT överhuvudtaget ska vara verksamt behöver personen ifråga vara såpass intellektuellt mogen och mottaglig att den förstår att den har ett problem. GM verkar sakna den förutsättningen. Stundtals verkar hon snudd på förståndshandikappad. Skulle gissa på en lättare utvecklingsstörning. En normalbegåvad person skulle gömma sig under en sten och aldrig någonsin skylta med ett enda inköp om den figurerat i brott som GM:s. Hon är ju faktiskt skyldig en lång rad människor och staten en massa pengar som hon tillskansat sig via omoraliskt, ohederligt och kriminellt handlande. Få människor vid sunda vätskor vill bli kända som tjuvar och bedragare. Men GM verkar tycka att det är helt i sin ordning. Det väntar högst sannolikt nya polisanmälningar när ”babylyckan” lagt sig. I hennes ögon är hon en glamour girl, och det går inte i längden att hålla upp den fasaden på socialbidrag och/eller lägsta garantibelopp på föräldrapenning. Det kommer klia i de kriminella fingrarna...

Catrin är inte mottaglig för KBT. Och det är bara en tidsfråga innan ny skit flyter upp till ytan.
Citera
2018-06-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Catrin är inte mottaglig för KBT. Och det är bara en tidsfråga innan ny skit flyter upp till ytan.
En tunna Latrin upp till ytan.
När pengarna tar slut blir det nya bedrägerier för att sätta guldkant på tillvaron.
Hoppas att Karma biter henne i röven tids nog.
Citera
2018-06-29, 23:40
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är intressant hur hon i sin blogg/IG alltid skriver att hon fyndar kläder och annat som hon köper.

Tyvärr tror jag att hon inte talar sanning. Varorna är egentligen dyrare än hon skriver. Men hon vill väl ge sken av att hon lever så oerhört "sparsamt" för att brottsoffer, övervakare, bloggläsare etc ska tro att hon inte slösar med sina pengar. Ett färskt exempel:

I bloggen skrev hon igår kväll: "Självklart passade jag även på att springa in på Nelly och jag fyndade en klänning för 80 kr". På bloggen finns bilder där hon poserar med sin nyinköpta klänning http://www.devote.se/CatrinHedlund/m...laner-31153997

MEN om man tittar på exakt samma klänning på Nelly.com, så kostar den 349 kr (vilket är gällande reapris efter att den kostat ordinarie 499 kr): https://nelly.com/se/kläder-för-kvin...s-133346-0092/

Jag har väldigt svårt att tro att den fysiska butiken säljer samma klänning så oerhört mycket billigare än på webben...

Tyvärr lurar hon bara sig själv mer än någon annan

Passande nog enligt hennes senaste blogginlägg varit inne på Nelly igen... och förtydligade flertalet gånger att det var billigare... tyvärr Catrin späder du bara på dina lögner ännu mer när du gör så.
Nu kanske ett tredje blogginlägg snart kommer med att det är gratis kläder där...
Citera
2018-06-30, 13:03
Medlem
Ser att CH börjat med samarbeten igen! Nu har jag ingen aning om hur samarbeten exakt går till men om det utgår ersättning borde dessa rimligtvis gå direkt till skadestånd?
Har svårt att se det seriösa i företag som samarbetar med kriminella/tidigare kriminella. Eftersom hon per definition inte tagit tag i konsekvenserna.
Citera
2018-06-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Ser att CH börjat med samarbeten igen! Nu har jag ingen aning om hur samarbeten exakt går till men om det utgår ersättning borde dessa rimligtvis gå direkt till skadestånd?
Har svårt att se det seriösa i företag som samarbetar med kriminella/tidigare kriminella. Eftersom hon per definition inte tagit tag i konsekvenserna.
Okej är det på bloggen eller instagram?
Hon är sugen på pengar den fattiga kyrkråttan men vill inte göra rätt för sig plus noll konsevens tänkande och hon lever uppe i det blå och noll i insikt.
En sjuk människa, psykopat/narcissist.
Citera
2018-06-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej är det på bloggen eller instagram?
Hon är sugen på pengar den fattiga kyrkråttan men vill inte göra rätt för sig plus noll konsevens tänkande och hon lever uppe i det blå och noll i insikt.
En sjuk människa, psykopat/narcissist.
https://www.instagram.com/p/BkmLHw7l...=163n5ivr9bwpr
På hennes Instagram.
Citera
2018-06-30, 21:42
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife

De har nog inte gjort en ordentlig research, när det påtalas brukar samarbeten avslutas illa kvickt.

Jag hade inte sagt något om det, om det fanns en genuin vilja att göra rätt för sig, men i det här fallet finns ingen genuin vilja eller ånger. Så all gräddfil från samarbeten är omotiverade.

Vad beträffar fogden gör de en check vartannat år, så Catrin kommer alltid undan. Man kan tycka att de borde utveckla speciella rutiner för personer som livnär sig på bedrägerier, hur svårt kan det vara?

Fogden borde verkligen utveckla sitt sätt att jobba på, så de hänger med i utvecklingen. Finns mycket pengar att ta tillbaka till skattkistan. Bedrägerier är en brottstyp som verkligen peakat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in