2018-04-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ja, det är nog sannolikt.
Det är nog så, hon är nog tillbaka i samma spår igen och några skadestånd till brottsoffrena lär inte bli betalda.
Citera
2018-04-27, 21:52
Medlem
Kommun, social och Frivården måste ha lagt mycket tid på att hjälpa CH med grunderna till att förhindra nya brott, ett sunt ekonomiskt tänkande. Hur kan hon då lägga pengar på denna resa till Rhodos där hon är nu? Om hon fattat poängen borde hon sparat dessa pengar hos sin mamma. Verkar som tåget börjat rulla igen mot en ny katastrof. När kraschar det nästa gång?
Citera
2018-04-27, 22:44
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Kommun, social och Frivården måste ha lagt mycket tid på att hjälpa CH med grunderna till att förhindra nya brott, ett sunt ekonomiskt tänkande. Hur kan hon då lägga pengar på denna resa till Rhodos där hon är nu? Om hon fattat poängen borde hon sparat dessa pengar hos sin mamma. Verkar som tåget börjat rulla igen mot en ny katastrof. När kraschar det nästa gång?

Nu vet jag inte i detalj hur frivården är utformad, men nog måste det finnas ett brottsofferperspektiv i paketet? När det kommer till rättssystemet, hur det är utformat, känns det överlag som brottsoffren helt negligeras.

Det ser inte bra ut för gemene man att man kan begå grova brott utan brottsoffren blir kompenserade. Det skickar skeva signaler. Det är inte brottspreventivt.

Sedan är jag ju av den åsikten att Catrin inte kan rehabiliteras till ett laglydigt liv, som jag tror många i tråden kan skriva under på.
Citera
2018-04-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Nu vet jag inte i detalj hur frivården är utformad, men nog måste det finnas ett brottsofferperspektiv i paketet? När det kommer till rättssystemet, hur det är utformat, känns det överlag som brottsoffren helt negligeras.

Det ser inte bra ut för gemene man att man kan begå grova brott utan brottsoffren blir kompenserade. Det skickar skeva signaler. Det är inte brottspreventivt.

Sedan är jag ju av den åsikten att Catrin inte kan rehabiliteras till ett laglydigt liv, som jag tror många i tråden kan skriva under på.
Tycker de verkar dalta med henne på frivården.
Håller med din åsikt att Catrin inte kan rehabiliteras till ett laglydigt liv.
Citera
2018-04-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Tycker de verkar dalta med henne på frivården.
Håller med din åsikt att Catrin inte kan rehabiliteras till ett laglydigt liv.

Frivården daltar med alla kvinnor är min uppfattning. Som mamma verkar man vara untouchable. Tror Catrin känner så, att hon kan bete sig hur hon vill utan att det blir några jobbiga konsekvenser.
Tror tyvärr att någon av hennes bedrägerioffer gör livet surt för henne inom en snar framtid. Råkar hon stöta på fel person öppet på gatan tror jag tyvärr hon får vad hon förtjänar. Kan inte myndigheter ordna rättvisa kommer säkert någon annan göra det.
Citera
2018-05-03, 18:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt Ratsit.se står nu den sk. sportbilen (mazdan) registrerad på CH själv (tidigare har den varit registrerad på mamman). Räknas den som tillgång, med tanke på återbetalning av skadestånd till brottsoffren?

Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Det är en hyfsat värdelös bil. Värd 10-15k kr på sin höjd. Om en skuldsatt kan hävda behovet av bilinnehav för sin försörjning kommer inte kronofogden mäta ut den om den är så billig.

Oavsett hur mycket mazdan kan tänkas vara värd, så har hon i alla fall gjort sig av med den nu, enligt uppdaterade uppgifter på Ratsit.se.

Om hon har sålt den och lyckats få ut några tusenlappar, så kan man ju hoppas att pengarna gått till brottsoffren. Men tyvärr har nog greklandssemestern och efterföljande solariebesök svalt det mesta av slantarna
Citera
2018-05-06, 14:41
Medlem
Hon prioriterar fortfarande sig själv.. hotell och massa mat före hennes offer!
Citera
2018-05-07, 14:34
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKitty
Hon prioriterar fortfarande sig själv.. hotell och massa mat före hennes offer!

Ja, det kommer hon fortsätta att göra!
Citera
2018-05-11, 16:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKitty
Hon är snart igång igen skaru se😛

Nu bör det dock bli svårt för henne att fortsätta med bedrägerier, eftersom hon numera verkar befinna sig under luppen av en brottsbekämpande hjälte:

(FB) Skvaller om kända bloggbrudar! (Ej Blondinbella, Kissie, Kenza, Paow och Foki)
Citera
2018-05-13, 19:32
Medlem
Märkligt att ha råd med en sån här klocka

https://minfil.com/te7d18ebb1/E0A32D...911539180.jpeg

Någon som pallar tipsa kronofogden?
Senast redigerad av Hjarnsubstans 2018-05-13 kl. 19:40.
Citera
2018-05-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans

Hon kan lägga till hashtagen #100procentfejk
Citera
2018-05-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans

Utan att ha någon större kunskap om den klockan så skulle jag säg att den med 99.999% säkerhet är en kopia som är köpt av någon strandsäljare....typ !

Allt annat vore en fullständig sensation !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in