2017-09-15, 22:03
Medlem
xmzs avatar
Om det blir fängelse som påföljd, hur lång tid kan man räkna med det tar innan hon får krypa in i buren? Kan väl dröja upp till ett år om det överklagas och hålls på?

Lär vara en ångestfylld väntan om det nu skulle bli fängelse.
Citera
2017-09-15, 22:16
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Om det blir fängelse som påföljd, hur lång tid kan man räkna med det tar innan hon får krypa in i buren? Kan väl dröja upp till ett år om det överklagas och hålls på?

Lär vara en ångestfylld väntan om det nu skulle bli fängelse.

Det är möjligt att begära uppskov ( i hennes fall gissar jag på någon medicinsk problematik) alt. som du skriver ett överklagande av domen. Vi lär nog tyvärr få se mer instastories
Citera
2017-09-16, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Skulle man göra en ordentlig sinnesundersökning torde man landa i diagnosen antisocial personlighetsstörning.

Det blir mer och mer att fylla i under varje kriterium

Att hon har en antisocial personlighet/narcissism råder det väl knappast några tvivel om.
Kanske lite ot,men jag kan inte låta bli att jämföra Catrin med Åsa Waldau,Johanna Möller och Anna Book,de är alla kvinnliga narcissister,och har många gemensamma nämnare,även om deras kriminalitet är av olika grad.

Har svårt att tro att hon klarar sig undan fängelsestraff denna gången i och med att hon fortsatte sina bedrägerier under sin skyddstillsyn.Men,men,med tingsrätter vet man aldrig,det är lite som ett lotteri många gånger.På måndag får vi veta,och kanske blir det en vända i HD också?
Senast redigerad av vigusa 2017-09-16 kl. 01:44. Anledning: stavfel
Citera
2017-09-16, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Att hon har en antisocial personlighet/narcissism råder det väl knappast några tvivel om.
Kanske lite ot,men jag kan inte låta bli att jämföra Catrin med Åsa Waldau,Johanna Möller och Anna Book,de är alla kvinnliga narcissister,och har många gemensamma nämnare,även om deras kriminalitet är av olika grad.

Har svårt att tro att hon klarar sig undan fängelsestraff denna gången i och med att hon fortsatte sina bedrägerier under sin skyddstillsyn.Men,men,med tingsrätter vet man aldrig,det är lite som ett lotteri många gånger.På måndag får vi veta,och kanske blir det en vända i HD också?
Håller med dig om de tre kvinnorna du radar upp.
På måndag kommer domen och sedan får vi se om det blir överklagat till Svea hovrätt.
Citera
2017-09-16, 17:21
Medlem
Tar dommaren någon hänsyn till när straffet ska verkställas om det blir fängelse? Tänker på om hon får "föda först" eller hur det blir?
Senast redigerad av Mrsbistert 2017-09-16 kl. 17:27.
Citera
2017-09-16, 18:10
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsbistert
Tar dommaren någon hänsyn till när straffet ska verkställas om det blir fängelse? Tänker på om hon får "föda först" eller hur det blir?

Hon kan begära uppskov av straffet, men det är ju bara att skjuta det framför sig. Bäst är att göra bort det på en gång, men jag kan mycket väl tänka mig att hon inte resonerar så.
Citera
2017-09-16, 22:52
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Hon kan begära uppskov av straffet, men det är ju bara att skjuta det framför sig. Bäst är att göra bort det på en gång, men jag kan mycket väl tänka mig att hon inte resonerar så.
När det gäller Catrin så är det just att skjuta obehagliga saker framför sig som är hennes signum. Fast det brukar öka ångesten under tiden och det får vi väl säga att hon tidigare visat tecken på.

Ågren när det gäller andra - nej. Däremot då det drabbar Järnas stolthet slår den till. Vi får väl trösta oss med det så länge.
Citera
2017-09-17, 09:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Fan, du verkar vara lika korkad som Catrin. Insamlingen är ju för att ingen tror att Catrin kommer att betala tillbaka ett öre.

Sedan så har insamlingen ingen som helst anknytning till andra som drabbats av Catrins stölder. Menar du att man inte ska starta några insamlingar alls om man inte gör det till alla drabbade?

Då kan man lika gärna slopa alla insamlingar till exempel svältande barn för man kan inte hjälpa alla svältande barn.

Fast man måste väl ändå tillstå att det finns mer relevanta insamlingar att starta än den till K?
Personligen tycker jag att den insamlingen var rätt så fånig. Nästan lika idiotisk som katten själv är.
Om K får tillbaka sina pengar av kattmamman (vilket iofs har hööööga odds, men OM)- hur gör K med alla extra pengar som kommit från insamlingen? Ger tillbaka?

Ovanstående förändrar inte att katten är bedräglig och vedervärdig, om detta ens behöver påpekas
Citera
2017-09-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fast man måste väl ändå tillstå att det finns mer relevanta insamlingar att starta än den till K?
Personligen tycker jag att den insamlingen var rätt så fånig. Nästan lika idiotisk som katten själv är.
Om K får tillbaka sina pengar av kattmamman (vilket iofs har hööööga odds, men OM)- hur gör K med alla extra pengar som kommit från insamlingen? Ger tillbaka?

Ovanstående förändrar inte att katten är bedräglig och vedervärdig, om detta ens behöver påpekas
K kommer aldrig att se röken av sina pengar, det inget som någon tvivlar på.
Sedan finns det mängder med fåniga insamlingar, fast det spelar ingen roll, man kan alltid hoppas att det sticker i ögonen på den ideligen avundsjuka Catrin.
Citera
2017-09-17, 10:01
Medlem
har inte järnas stolthet skrivit någon uppdatering på socialamedier under helgen?
Citera
2017-09-17, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
har inte järnas stolthet skrivit någon uppdatering på socialamedier under helgen?

Nej. Enligt någon av hennes instastories så skulle hon ta en paus (igen) från sociala medier efter något samtal eller någon "nyhet" eller vad fan det nu var.
Glädjande sådana också har jag för mig.

Jag var på en föreläsning i veckan där en av mina favorithjärnskrynklare pratade och man pratade mycket om vikten av att ha ett tryggt kontaktnät, alltså vänner, familj, intima relationer osv. Ensamhet orsakar ofta fysiska åkommor och bland gravida, utan socialt stöd, är det tre gånger så vanligt med komplikationer som hos motsatsen.
En ensam person återhämtar sig också långsammare från sjukdom.
Stämmer sorgligt nog in på Catrin.
Citera
2017-09-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider

Hon skrev på Instastories i torsdags eller fredags att hon skulle pausa sociala medier tills allt lugnat ner sig.

Edit: tvåa på den. 😜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in