2017-08-05, 17:09
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Dåså, då kan du säkert säga varför hon inte kan resa utomlands? Klingar det en klocka hos någon när man säger utreseförbud? Kan det vara så?

Varför i hela fridens namn skall jag berätta för dig ifall hon har utreseförbud eller ej? Om hon har det är det bara bra, det betyder att rättsväsendet ser igenom hennes lögner. Om hon inte har det är det trist. Det är inte ens en fråga om att kunna eller inte kunna.
  • CH själv sade att hon skulle åka utomlands.
  • CH ljög.
  • Du fick se bilder. Nu vet du: hon ljög.

Jag rekommenderar fortfarande att du läser FUP, dom och sammanfattningar. Kanske kan du hjälpa även din kompis genom att göra detta. Jag tycker det är tråkigt att du och din kompis verkar svälja allt hon säger med hull och hår. Det är inget fel med att vara naiv eller lojal, men det är synd ifall man är oinsatt. Jag kan inte tvinga någon här att tro på att CH är en lögnare. Jag kan bara uppmuntra folk att läsa på. Vill man desperat tro att CH är en sanningsenlig och oskyldig person kommer man göra det oavsett vad jag säger.
Senast redigerad av vonDunajewskan 2017-08-05 kl. 17:13.
Citera
2017-08-05, 17:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Dåså, då kan du säkert säga varför hon inte kan resa utomlands? Klingar det en klocka hos någon när man säger utreseförbud? Kan det vara så?

Vet du om polisen beslagtagit hennes pass?
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-08-05 kl. 17:14.
Citera
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Fast så är det väl ändå inte? Varför skulle mormor lämna/hämta om Catrin var hemma?

För att CH vill ha "egentid", hon gillar ju det.
Hon riskerar kanske att träffa på något BO vid dagis/skola, skulle ju bli jobbigt och jobbiga lägen är ju något CH gärna undviker.
Kanske hon bara är lat och blir curlad av sin mor.

Jag känner många som klarar av att hämta och lämna sina egna barn samt att arbeta heltid.
Citera
Medlem
irishrages avatar
vart kan man hitta hennes blog?
Citera
2017-08-05, 17:12
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Nej han hade inte bedragit någon, däremot så är/var han lillebror till en man som är högt uppsatt / ledare i ett gäng.
Folk i Södertälje, som läser detta (om det finns någon som gör det) vet nog mycket väl vem jag menar.
Mmm, men då hade jag ju antagligen rätt i att det var en kriminell assyrier, eller hur? Ihjälskjuten + kriminellt gäng + Södertälje = assyrier / syrian med 98,5 % säkerhet.
Citera
2017-08-05, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Varför i hela fridens namn skall jag berätta för dig ifall hon har utreseförbud eller ej? Om hon har det är det bara bra, det betyder att rättsväsendet ser igenom hennes lögner. Om hon inte har det är det trist. Det är inte ens en fråga om att kunna eller inte kunna.
  • CH själv sade att hon skulle åka utomlands.
  • CH ljög.
  • Du fick se bilder. Nu vet du: hon ljög.

Jag rekommenderar fortfarande att du läser FUP, dom och sammanfattningar. Kanske kan du hjälpa även din kompis genom att göra detta. Jag tycker det är tråkigt att du och din kompis verkar svälja allt hon säger med hull och hår. Det är inget fel med att vara naiv eller lojal, men det är synd ifall man är oinsatt och därmed låter sig bli lurad. Jag kan inte tvinga någon här att tro på att CH är en lögnare. Jag kan bara uppmuntra folk att läsa på. Vill man desperat tro att CH är en sanningsenlig och oskyldig person kommer man göra det oavsett vad jag säger.

Fast om hon har utreseförbud så är det ju ingen lögn, hon har bara valt att inte berätta det för omvärlden då ingen annan har med det att göra. Eftersom du berättar för alla andra här i tråden vad hon gör, så kanske du har info ang utreseförbud med?
Jag har som jag skrev tidigare, läst både fup och dom, och har inget att säga ang det förutom att det hon gjort är svinigt.
Citera
2017-08-05, 17:19
Medlem
Citat:
Har följt denna tråd länge (av och till) men aldrig kommenterat förrän nu, och måste säga att det verkar inte finnas någon klok människa här inne.
Hur kan man ha tid att följa någon person, som man dessutom inte verkar att känna, så aktivt som många här gör?

Jag tror inte att Catrin bryr sig om vad ni skriver, varken om henne eller hennes barn, och ni som kommer med egna teorier om vad hon lider av, hur har ni tid? Känner ni igen er själva i henne eller får ni för er att helt plötsligt googla på olika sjukdomar för att se vad som passar bäst in på henne?

Jag följer Catrin på hennes privata instagram, och av någon anledning får jag vara kvar, och det är förmodligen för att jag inte delat någon information varken här eller på andra sidor.

Jag tycker det är vidrigt det Catrin har gjort, men ni som påstår saker om Catrin som mamma, vad grundar ni egentligen det på? Catrin har kontakt med soc, det har hon tidigare nämnt på bloggen och hon har även delat inlägg på hennes privata instagram om det. Så soc har insyn i hennes vardag, men det är väl kanske något som man ogärna pratar om.
Att man anser att hon är en dålig mamma bla för att hon är barnfri det är ju löjligt. Jag har själv barn, dock är jag ej ensamstående, och även vi har barnvakt 1-2ggr i månaden för att vi i vår familj behöver det. Barnen tycker dessutom att det är roligt hos mormor som är barnvakt, vilket verkar vara detsamma för Catrin.

Verkar vara en hel del troll här, och moderatorn var håller du hus? Detta blir mer och mer en skvallertråd.

Tjena Callesto
Har också följt denna tråden av och till! Kan inte hjälpa att jag fascineras något helt otroligt av Catrin! Jag älskar när det dyker upp nya saker om henne (som tex sportbil, Böda, graviditet osv), samtidigt som hon konsekvent vägrar ta ansvar för all den skada hon åsamkat!
Oavsett påstås det då och då att hon är en normal människa, vilket jag inte hoppas (åtminstone inte utifrån mina egna preferenser). I min värld borde en normal människa må extremt dåligt om hon bettet sig som Catrin, det borde leda till både ångest och depressioner som tillfälligtvis lindras av nya lögner och upplevelser!
Hur som helst är jag uppriktigt orolig för hennes hälsa och vill inte känna att jag bara roades av denna tråd, utan att jag också försökte hjälpa att undvika en otroligt tragisk reaktion på depressioner och ångest. Därför vill jag att du (genom din vän) förmedlar dessa kontakter till Catrin:
https://mind.se 90101
www.http://suicidezero.se
Hjälplinjen: 0771-22 00 60
Jourhavande präst: Nås via 112.
Svenska föreningen för psykisk hälsa: sfph.se
Röda Korset: redcross.se. Telefonjour: 0771-900 800.
Jourhavande kompis: 020-22 24 44.
SPES (Riksförbundet för suicidprevention och efterlevandes stöd): spes.nu. Telefonjouren: 08-34 58 73.

Jag hoppas inte det går/har gått så långt att kontakterna ovan behövs, men de kan nog vara bra att ha tillhands vid en eventuell dipp i den starka fasaden.
Citera
2017-08-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Vill egentligen inte svara mer på dina, som jag tycker är helt menlösa inlägg.
Men om även du nu är kompis med CH på hennes privata instagram, borde även du ha sett alla hennes inlägg från Böda strand?
Jag har sett fler nämligen!

😂

Catten, fattig som en kyrkråtta har inte råd att resa iväg med grabbarna utomlands, ganska uppenbart eller hur?

Jag Väljer vad jag vill dela med mig av vad jag ser på hennes privata?
Tror inte hon är speciellt fattig, har man råd att äta ute 3-4 ggr i veckan, tanka bil, åka SJ ist för SL till hennes jobb, så är det nog bara att hon prioriterar fel.
Om hon nu varit 1v på Böda så kostar ju även det en hel del. Speciellt såhär i högsäsong.
Citera
2017-08-05, 17:20
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Fast om hon har utreseförbud så är det ju ingen lögn, hon har bara valt att inte berätta det för omvärlden då ingen annan har med det att göra. Eftersom du berättar för alla andra här i tråden vad hon gör, så kanske du har info ang utreseförbud med?
Jag har som jag skrev tidigare, läst både fup och dom, och har inget att säga ang det förutom att det hon gjort är svinigt.

Nu tar vi det ett steg i taget:
Om man säger att man skall åka utomlands, men inte gör det, och fortfarande påstår att man gjort det är det en lögn.
Om man säger att man skall åka utomlands, men VET att man inte kan göra det, är det ännu mer lögnaktigt.

Jag fattar inte varför jag skall behöva förklara för dig att man, när man inte säger sanningen utan det rakt motsatta, ljuger. http://www.saob.se/artikel/?seek=l%C3%B6gn&pz=1
Citera
2017-08-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Nu tar vi det ett steg i taget:
Om man säger att man skall åka utomlands, men inte gör det, och fortfarande påstår att man gjort det är det en lögn.
Om man säger att man skall åka utomlands, men VET att man inte kan göra det, är det ännu mer lögnaktigt.

Jag fattar inte varför jag skall behöva förklara för dig att man, när man inte säger sanningen utan det rakt motsatta, ljuger. http://www.saob.se/artikel/?seek=l%C3%B6gn&pz=1

Men var har hon sagt att hon ska utomlands, och var har hon sagt att hon är utomlands? Om hon har utreseförbud så kan det vara så att hon fick det i sista minuten? Vet inte hur sånt fungerar?
Citera
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2017-08-05, 17:23
Moderator
Vänligen observera och respektera regel 1.06.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2017-08-05 kl. 17:56.
2017-08-05, 17:28
Medlem
Lalandes avatar
Citat:

Fick hon höra talas om sitt egna utreseförbud före eller efter den 8/7 då hon hämtade ut biljetterna till sin 8-dagarsresa?

Hur kom det sig att hon kollade upp med FK ifall hon får resa utomlands under sjukskrivningen med inte med polisen ifall hon har utreseförbud? Det borde hon gjort innan "den hemliga donatorn" bokade semestern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in